Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Jeg er slankeoperert, nå er jeg usikker på hvor lenge det er siden hennes operasjon men hun kan fint klare å drikke flere øl iløpet av en kveld. Nå er dette like inviduelt blant slankeopererte som alle andre for øvrig hva man tåler av alkohol. Jeg kan drikke mye. Magesekken er heller ikke på størrelse med en nøtt, om ikke det er en nøtt som rommer ca 2 dl da 🙂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Beatbox
1 time siden, Nikoletta skrev:

Jeg er slankeoperert, nå er jeg usikker på hvor lenge det er siden hennes operasjon men hun kan fint klare å drikke flere øl iløpet av en kveld. Nå er dette like inviduelt blant slankeopererte som alle andre for øvrig hva man tåler av alkohol. Jeg kan drikke mye. Magesekken er heller ikke på størrelse med en nøtt, om ikke det er en nøtt som rommer ca 2 dl da 🙂

Hun ble operert i november..2018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Beatbox skrev:

Hun ble operert i november..2018

Ser ikke noe merkelig med inntaket uansett 🙂 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på et foredrag en gang som blant annet tok for seg overspising, psyke og slankeoperasjoner. Det var en lege der fra St. Olav (mener jeg) som fortalte at de hadde forsket på det med avhengighet og at slankeopererte ofte hadde en avhengighet til mat, de fikk lite eller ingen oppfølging i etterkant og en svært høy prosentandel (husker ikke tallet) gikk over til å bli avhengig av alkohol i stedet. Dette gjaldt spesielt kvinner. 

Bra at Helene er bevisst på dette, da er det nok mye lettere å unngå

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nana skrev:

Jeg var på et foredrag en gang som blant annet tok for seg overspising, psyke og slankeoperasjoner. Det var en lege der fra St. Olav (mener jeg) som fortalte at de hadde forsket på det med avhengighet og at slankeopererte ofte hadde en avhengighet til mat, de fikk lite eller ingen oppfølging i etterkant og en svært høy prosentandel (husker ikke tallet) gikk over til å bli avhengig av alkohol i stedet. Dette gjaldt spesielt kvinner. 

Bra at Helene er bevisst på dette, da er det nok mye lettere å unngå

Jeg har jobbet innen rusbehandling, og en uforholdsmessig stor andel av pasienten våre har vært slankeoperert. Så det er nok mye sant i det. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper ikke at hun var fornøyd med å være så stor som hun var. Ikke litt engang. Regner med det kommer et innlegg om det når( og hvis) hun blir slank noen gang. Vet om flere som har vært «fornøyde» med å være store, men som har innrømmet i ettertid når de har slanket seg at det ikke stemte( big surprise). Det var kun et forsvar. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Pollen skrev:

Jeg kjøper ikke at hun var fornøyd med å være så stor som hun var. Ikke litt engang. Regner med det kommer et innlegg om det når( og hvis) hun blir slank noen gang. Vet om flere som har vært «fornøyde» med å være store, men som har innrømmet i ettertid når de har slanket seg at det ikke stemte( big surprise). Det var kun et forsvar. 

Jeg tror man beskytter seg selv på denne måten kanskje?Og man så jo helt klart i måten hun omtalte seg selv på "vi som har noen (få) kilo for mye" at hun ikke innså hvor stor hun var og hvor feil det var å fronte at man kan være sunn og overvektig.Det kan man,men da dreier det seg ikke om 60 kilo overvekt.Da bærer man jo på et menneske sin vekt ekstra.Belastning på hjertet og skjelettet er enormt og veldig skadelig.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, tutsi123 skrev:

Jeg tror man beskytter seg selv på denne måten kanskje?Og man så jo helt klart i måten hun omtalte seg selv på "vi som har noen (få) kilo for mye" at hun ikke innså hvor stor hun var og hvor feil det var å fronte at man kan være sunn og overvektig.Det kan man,men da dreier det seg ikke om 60 kilo overvekt.Da bærer man jo på et menneske sin vekt ekstra.Belastning på hjertet og skjelettet er enormt og veldig skadelig.

Hun har vel skrevet noe om at hun ikke var klar over at hun var så stor( mener jeg å huske). Det er noe som går igjen hos veldig store mennesker, helt til de ser seg selv på bilder/TV, men H lever av å vise seg( helst så naken som mulig, så det er godt gjort at hun ikke har sett det egentlig. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Pollen skrev:

Hun har vel skrevet noe om at hun ikke var klar over at hun var så stor( mener jeg å huske). Det er noe som går igjen hos veldig store mennesker, helt til de ser seg selv på bilder/TV, men H lever av å vise seg( helst så naken som mulig, så det er godt gjort at hun ikke har sett det egentlig. 

Fornektelse kalles det. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol
5 timer siden, Spøkelse skrev:

Syns ikke man kan vifte med pekefinger for 4-6 halvlitere altså..

Jeg presiserer at jeg ikke har vært ute med pekefingeren. Jeg spurte forumet, og har fått svar. Det er helt forskjellig fra person til person hvor mye man tåler, enten man er slankeoperert eller ikke. Sånn er det. Da har jeg fått svar, og er fornøyd med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, kahaki skrev:

Hva er det hun utdanner seg til da? Sekretær eller helsesekretær?

Noe som ikke krever så mye utdannelse og som ikke er så avansert. Enten så vet hun ikke hva autorisasjon betyr eller så later hun som hun får det når hun er ferdig. Bloggere har det med å legge til litt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det blir dumt at man skal kalle seg sekretær, da det er noe en hver kan jobbe som, mens medisinske sekretærer faktisk har en helsefaglig utdanning. Da hadde det vært riktigere å endre tittelen på helsesekretær til autorisert helsesekretær. Dessuten spiller ikke tittelen særlig rolle for Hvermannsen, da vedkommende møter personen som profesjonell part ifm besøk hos lege eller på sykehus. Og jeg vil anta at de som ansetter klarer å se forskjell på vitnemålene, samt at autorisasjon/mangel på sådan.

 

For øvrig kan man utdanne seg både til ernæringsfysiolog og klinisk ernæringsfysiolog. Går Hvermannsen rundt og tenker på forskjellen mellom de titlene i det daglige? Neppe, jeg vil tro det er enda større sannsynlighet for misforståelser her.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Pollen skrev:

Noe som ikke krever så mye utdannelse og som ikke er så avansert. Enten så vet hun ikke hva autorisasjon betyr eller så later hun som hun får det når hun er ferdig. Bloggere har det med å legge til litt.

Hun påstår da vitterlig ikke at hun vil få autorisasjon. Tvert om, faktisk. Dette svaret ga hun på en kommentar på bloggen: «Hei Maren. Jeg er ikke sykepleier eller lignende i bunnen, det trenger man ikke for dette studiet siden jeg ikke får autorisasjon Tusen takk for det!»

https://www.helenedrage.no/2019/01/08/student-igjen/

Dette er utdanningen hun tar:

Sitat

Medisinsk sekretær er en praktisk rettet utdanning med meget gode jobbmuligheter på både sykehus og legekontor. Etter endt utdanning er du kvalifisert til å gå rett ut i jobb! Utdanningen er praktisk rettet og legger grunnlaget for at du skal kunne jobbe i kontoradministrative funksjoner, med både pasienter, pårørende og helsepersonell. Du får også trening i å bruke relevante IT-systemer i helsevesenet.

Praktisk laboratoriearbeid er en obligatorisk del av undervisningen, og skiftestuearbeid kan gjennomføres som tilleggsmodul. Utdanningen tilbys i en rekke byer over hele landet, både på dagtid og kveldstid, og som nettstudier. Denne utdanningen er ikke en fagskoleutdanning, men en yrkesrettet utdanning som tilbys av Treider Kompetanse AS.

https://treider.no/finn-ditt-studium/medisinsk-sekretar/?gclid=Cj0KCQjwgLLoBRDyARIsACRAZe5imXehfNFPW7Krz2eQ6kM84hnItBa-MIZcemHOmpajl8z8iitl700aAjnHEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beatbox

Jeg er ferdig utdannet medisinsk sekretær...men får ikke svar på den siste eksamen før om noen uker...Jammen da er du faktisk IKKE ferdig utdannet?! Hun vet jo ikke om hun faktisk har bestått den siste eksamen? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

51 minutter siden, Pollen said:

Måtte da være en veldig kort utdanning?

Når jeg tok det var det 6mnd langt studie 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Beatbox skrev:

Jeg er ferdig utdannet medisinsk sekretær...men får ikke svar på den siste eksamen før om noen uker...Jammen da er du faktisk IKKE ferdig utdannet?! Hun vet jo ikke om hun faktisk har bestått den siste eksamen? :klo:

Når hun har gjort det så bra på de andre og dette tydeligvis en type entimes avkrysningseksamen så har hun sikkert godt belegg for å si at det er bestått. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...