Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Hun er nok veldig usikker på seg selv, og må ha bekreftelser fra andre at hun er fin tenker jeg 🤔 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes Helene har tapt seg veldig igjen.. Masse meningsløse selfies hver dag - samme positur og samme ansiktsuttrykk på alt. Rett og slett innholdsløse snapper, og ellers gjentas mye til det uendelige på bloggen hennes (formen etter operasjonen, plager etter operasjonen, litt jobb, litt trening, kropp, kløft, kropp, kløft, kropp) Hun mista seg selv der et sted synes jeg. Fjerna henne fra snap til slutt. 

Men én ting er sikkert, alt er ellers som før der i gården; Fullt fokus på kropp, utseende og kløft.

Endret av Øyeblikk
La til ord i en setning.
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, krenkende innlegg og kommentarer til moderering.

Spørsmål rundt moderering kan tas på PM til moderator eller på Ris & Ros.

Papirfly, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklamerer for kosttilskudd på insta i treningsbh og tights. Tror det hadde funka like bra med en skjorte på gitt, hun MÅ ikke vise mye bar hud kløft osv hele tide . 

Skjønner hun ikke at det er feil fokus hun får med dette. All oppmerksomhet er faktisk ikke bra oppmerksomhet.  

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Flettfrid skrev:

Reklamerer for kosttilskudd på insta i treningsbh og tights. Tror det hadde funka like bra med en skjorte på gitt, hun MÅ ikke vise mye bar hud kløft osv hele tide . 

Skjønner hun ikke at det er feil fokus hun får med dette. All oppmerksomhet er faktisk ikke bra oppmerksomhet.  

 

Det er i grunnen trist,og jeg får vondt av henne. Tror for hennes egen del,hadde hun klart dette mye bedre uten å eksponere seg slik hun gjør.Det er tydeligvis mye problemer under overflaten.Om det skyldes den overeksponeringen så hadde hun jo løst det,ved å avslutte blogg og div.Om hun derimot er avhengig av oppmerksomhet og hurrarop/beundring for å komme seg gjennom dagene,da er det ikke lenger håp.Instagramkontoen er jo totalt uinteressant å følge med 99% selfier ,når 10 av 11 poster siste uke er selfier er noe veldig galt.Det holder i massevis med 1 bilde i uka av seg selv Helene Drage.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, tutsi123 skrev:

Det er i grunnen trist,og jeg får vondt av henne. Tror for hennes egen del,hadde hun klart dette mye bedre uten å eksponere seg slik hun gjør.Det er tydeligvis mye problemer under overflaten.Om det skyldes den overeksponeringen så hadde hun jo løst det,ved å avslutte blogg og div.Om hun derimot er avhengig av oppmerksomhet og hurrarop/beundring for å komme seg gjennom dagene,da er det ikke lenger håp.Instagramkontoen er jo totalt uinteressant å følge med 99% selfier ,når 10 av 11 poster siste uke er selfier er noe veldig galt.Det holder i massevis med 1 bilde i uka av seg selv Helene Drage.

Og det jeg skrev om endeløse selfier fra bloggere,gjelder selvsagt også de aller fleste bloggere.Totalt uinteressant at fjeset deres dukker opp mange ganger i uken.Det må da gå an å finne noe interessant å blogge om,med tilhørende bilder.Skulle ønske de istedenfor å være så sjølopptatte engasjerte seg i noe viktig i samfunnet vårt og ellers i verden.Ekte engasjement finnes ikke hos noen av bloggerne.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.6.2019 den 23.34, Øyeblikk skrev:

Jeg synes Helene har tapt seg veldig igjen.. Masse meningsløse selfies hver dag - samme positur og samme ansiktsuttrykk på alt. Rett og slett innholdsløse snapper, og ellers gjentas mye til det uendelige på bloggen hennes (formen etter operasjonen, plager etter operasjonen, litt jobb, litt trening, kropp, kløft, kropp, kløft, kropp) Hun mista seg selv der et sted synes jeg. Fjerna henne fra snap til slutt. 

Men én ting er sikkert, alt er ellers som før der i gården; Fullt fokus på kropp, utseende og kløft.

Du trekker frem mange gode poeng her. Det ser ut som Helene aldri finner seg selv, uansett. Først var hun "stor og stolt", så skulle hun ta tak i "helsen", nå er det "livstilsendring", også går det et innlegg i uka på insta med før/etter-bilde. Ikke fordi hun er stolt eller vil vise forskjellen, men bare påpeker det. For hun var jo like fin før, som hun er nå, eller noe slikt.

Hun skulle også roe ned kroppsfokuset. Haha, ja, det varer gjerne en uke, så er det på'n igjen. Jeg skulle ønske hun kunne ta dette med en profesjonell, og ikke via likes og kommentarer på Insta og bloggen.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt på den siste podcasten til Helene Drage og det slår meg at det knapt finnes mer selvopptatt blogger i dette landet. Hun hadde fått dratt med seg mannen denne gangen, som tydelig ikke liker å være med, og hele podcasten blir bare klein, og det er overhode ikke noe god kjemi der. Det er Helene Drage som da ønsker å vite hva mannen tenker om henne, og hva hun gjør og ikke gjør. Det er divanykker delux, og opplever at mannen « jatter med for at opprettholde hennes « gode» selvbilde. Hun gidder ikke å gjøre husarbeid, da det ikke gir henne noe tilfredsstillelse, i følge henne. Så mannen må gjøre alt dette, pluss rydde tøyet etter henne, som hun slenger her og der. Hun er voksen, men er mer som en tenåring, som helst vil ta selvfies og få likes.. hun kommer med stikk til mannen, og så er det å le det bort.. Jeg synes mannen virker veldig tålmodig og opplever han som litt «gå på tå og hev» for henne. 

En merkelig dynamikk mellom de. Lurer på hvordan det blir i heimen, hvis det kommer barn til, ut fra det kommer frem i familien der nå. 

Endret av Levina
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beatbox
5 timer siden, Miramira95 skrev:

Du trekker frem mange gode poeng her. Det ser ut som Helene aldri finner seg selv, uansett. Først var hun "stor og stolt", så skulle hun ta tak i "helsen", nå er det "livstilsendring", også går det et innlegg i uka på insta med før/etter-bilde. Ikke fordi hun er stolt eller vil vise forskjellen, men bare påpeker det. For hun var jo like fin før, som hun er nå, eller noe slikt.

Hun skulle også roe ned kroppsfokuset. Haha, ja, det varer gjerne en uke, så er det på'n igjen. Jeg skulle ønske hun kunne ta dette med en profesjonell, og ikke via likes og kommentarer på Insta og bloggen.

Hun går jo i terapi, men hvis man ikke er innstilt på å jobbe med seg selv eller ta til seg det terapeuten sier...da kan man like gjerne bli hjemme. Hun kan ikke finne seg selv...hun er jo ikke i kontakt med seg selv what so ever...For det er nærmest konstant spørsmål til følgerne..* hva mener dere jeg skal gjøre *..hva vil dere se/lese.....altså......Fremstår bare som en fnisete usikker fjortis som er desperat etter oppmerksomhet..koste hva det koste vil....

Endret av Beatbox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal hun lansere nok en podcast. Har hun ikke allerede 2-3 stk?? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Levina skrev:

Har hørt på den siste podcasten til Helene Drage og det slår meg at det knapt finnes mer selvopptatt blogger i dette landet. Hun hadde fått dratt med seg mannen denne gangen, som tydelig ikke liker å være med, og hele podcasten blir bare klein, og det er overhode ikke noe god kjemi der. Det er Helene Drage som da ønsker å vite hva mannen tenker om henne, og hva hun gjør og ikke gjør. Det er divanykker delux, og opplever at mannen « jatter med for at opprettholde hennes « gode» selvbilde. Hun gidder ikke å gjøre husarbeid, da det ikke gir henne noe tilfredsstillelse, i følge henne. Så mannen må gjøre alt dette, pluss rydde tøyet etter henne, som hun slenger her og der. Hun er voksen, men er mer som en tenåring, som helst vil ta selvfies og få likes.. hun kommer med stikk til mannen, og så er det å le det bort.. Jeg synes mannen virker veldig tålmodig og opplever han som litt «gå på tå og hev» for henne. 

En merkelig dynamikk mellom de. Lurer på hvordan det blir i heimen, hvis det kommer barn til, ut fra det kommer frem i familien der nå. 

Hørte nettopp på denne selv, og fikk samme inntrykk. Må si mannen virker usedvanlig tålmodig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den episoden med mannen kan hun med fordel slette. For noen utrivelig 25 minutter det var 😩

 

Forøvrig burde hun prioritere å unngå lyder fra vaskemaskin og hundebjeffing, dersom hun vil satse på podcast. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som vet om denne podcasten hennes er særlig populær? 

Det er jo et hav av podcaster blitt, så det skal litt til å nå opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene har hatt muligheten til å bli ett bra forbilde, og en influenser man kunne ha lært litt av i forhold til vekt, trening og kosthold. I tillegg til utfordringer med overvekt, veien mot ett sunnere liv og motivasjon for andre i samme båt. Dessverre virker alt hun gjør, motsatt. For det skinner så igjennom hvor usikker hun er, og jakten på likes og bekreftelser er så mye viktigere enn å faktisk motivere og være en positiv rollemodell for andre. Det pøses ut med selfies etter selfies, speilbilder med posering, og identiske bilder. Hver dag. Hvor hun kamuflerer det med "ironi" som jeg digger meg selv litt jeg. Hun sitter inne med masse kunnskap, som drukner i ett enormt bekreftelsesbehov. 

Beklager, men her ble dessverre antagelsene riktige. Så fort vekta gikk med, var det full rulle med identiske bilder. Om og om igjen. Håper hun får hjelp til å finne roen, og trua på seg selv, uten å måtte posere halvnaken hver dag i håp om å stille ett behov. 

Endret av panzerpølsa
Skrivefeil
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt merke til det samme som deg @panzerpølsa 

Både Snapstory, Instastory og Instagram er fulle av selfies, poseringer og kløft. Mener hun også fikk tilbakemelding om dette på et blogginnlegg der hun etterspurte leserne hva følgerne ønsket mer av. Fant verken blogginnlegg eller kommentarer nå, så mistenker at det har blitt slettet. Men kommentarer tok opp nettopp det at hun nå virker mer opptatt av å vise seg frem og posere, fremfor å inspirere og motivere.

Bloggen er jeg sjelden innom lengre, og merker at også Insta og Snap henger i en tynn tråd. Lite som inspirerer rett og slett.
Jeg tror en av de største utfordringene til Helene er at det er andre bloggere/influensere i de ulike kategoriene hennes, som er mer dedikerte og dyktigere. For eksempel: Innen trening ser jeg heller mot Funky, Fitfocus eller AnneMa. Der er det tips om ulike øvelser, fokus på hvordan gjøre øvelsen riktig, og hvordan du kan variere og gjøre øvelsen lettere eller tyngre etter eget nivå/utgangspunkt. Hos Helene ser vi Helene (og Lillian) trene.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det bildet hun la ut på snap nå i senga i trusa var dråpen, unfollow. Åpenbart at det er menn hun har i målgruppen sin. Ærlig talt. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å følge henne for 1,5-2 år siden, men begynte å følge henne i vinter igjen. Nå gidder jeg ikke mer, er så lei kløft,pupper,rosa hår og selfies hele fordømte tiden. Hun har jo ingenting å komme med lengre, rett å slett oppbrukt. 

Vil jeg se pupper og kløft så har jeg mer enn nok av det selv, trenger ikke se på andres. 

Hvor ble det av alle blogginnleggene med tanker om forskjellige tema og problemstillinger? 

Nå selger hun seg "billig" på nett med lettkleddbilder å ikke noe mer. 

Kan ikke skjønne at hun tjener særlig mye penger på det der.

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, SansaS skrev:

Det bildet hun la ut på snap nå i senga i trusa var dråpen, unfollow. Åpenbart at det er menn hun har i målgruppen sin. Ærlig talt. 

Ble unfollow her også.
Siterer blogginnlegget "Jeg trodde jeg skulle takle det bedre" fra 9.juni 2019:

Sitat

Jeg har også fått noen kommentarer på at det virker som jeg er mer opptatt av å vise meg frem fremfor å motivere og inspirere dere som følger meg, og det traff meg hardere enn jeg kanskje vil innrømme.

https://www.helenedrage.no/2019/06/09/jeg-trodde-jeg-skulle-takle-det-bedre/

Leser av dette at flere har reagert på at det nå er mye kropp, kløft og poseringer, og at flere ikke blir motivert/inspirert lengre. Siden det fortsetter å komme bilder av den typen, regner jeg med at hun har tatt valget om at det er den veien hun ønsker å gå videre. Og der er ikke jeg med :opplyser:

Skjønner hun er fornøyd med en slankere og lettere kropp, men det er mange måter å vise det på...

Hun hadde mye bra en periode, med litt sterke meninger og var en motpol i influenser-gjengen. Nå er det selfies og kropp der også, som med altfor mange andre.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Roadrunner skrev:

Ble unfollow her også.
Siterer blogginnlegget "Jeg trodde jeg skulle takle det bedre" fra 9.juni 2019:

https://www.helenedrage.no/2019/06/09/jeg-trodde-jeg-skulle-takle-det-bedre/

Leser av dette at flere har reagert på at det nå er mye kropp, kløft og poseringer, og at flere ikke blir motivert/inspirert lengre. Siden det fortsetter å komme bilder av den typen, regner jeg med at hun har tatt valget om at det er den veien hun ønsker å gå videre. Og der er ikke jeg med :opplyser:

Skjønner hun er fornøyd med en slankere og lettere kropp, men det er mange måter å vise det på...

Hun hadde mye bra en periode, med litt sterke meninger og var en motpol i influenser-gjengen. Nå er det selfies og kropp der også, som med altfor mange andre.

Hun viser ihvertfall selvinnsikt tenker jeg.  Hun reflekterer jo en god del over kritikken.  Kommer til å følge henne videre jeg, og synes hun ofte er en motpol til enkelte andre bloggere. Ikke alltid, men ofte.

Liker både blogg og instagram hos henne,  men jeg må innrømme at alle de postene som reklamerer for produkter blir litt for mye for meg...

Men jevnt over liker jeg bloggen og instagrammen 😊 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...