Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Sozzen skrev (20 timer siden):

Du ser korte snutter her og der hvor hundene ligger på sofaen.

Dette blir like dumt som når en nabo beskyldte meg for å kun lufte hunden utenfor blokken for det var kun det hun så. Hadde hun overvåket oss 24/7 hadde hun sett at mine hunder er masse på tur selvom hun ikke ser når vi går.

Hadde hun faktisk gått tur med de hundene hadde de ikke vært trill runde! Hun har de tjukkeste whippetene jeg har sett. De er kraftig overvektige og det er helseskadelig for dem. 

• Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

h/k skrev (44 minutter siden):

Hadde hun faktisk gått tur med de hundene hadde de ikke vært trill runde! Hun har de tjukkeste whippetene jeg har sett. De er kraftig overvektige og det er helseskadelig for dem. 

Nå er det bare en hund der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skylder på covid for dårlig immunforsvar, men den var ikke-eksisterende i utgangspunktet. Hun er omtrent alltid syk eller i dårlig form. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Luckie said:

Skylder på covid for dårlig immunforsvar, men den var ikke-eksisterende i utgangspunktet. Hun er omtrent alltid syk eller i dårlig form. 

Å slite psykisk kan slå ut som dårlig form/sjuk følelse.. så jeg vil tippe immunforsvaret har ikke all skyld her. Men for noen er det utrolig vanskelig å innse hva som egentlig er problemet. Noen må vokse seg til det om du skjønner. For min del tok det over over 10 år å ta tak i problemene, og i alle de åra var hverdagen preget av mye sliten/dårlig form og sykdomsfølelse! Sier ikke dette gjelder alle eller henne, bare en forklaring på hva det kan være mtp hun har nevnt bla depresjon 

Endret av Lileep
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (25 minutter siden):

Å slite psykisk kan slå ut som dårlig form/sjuk følelse.. så jeg vil tippe immunforsvaret har ikke all skyld her. Men for noen er det utrolig vanskelig å innse hva som egentlig er problemet. Noen må vokse seg til det om du skjønner. For min del tok det over over 10 år å ta tak i problemene, og i alle de åra var hverdagen preget av mye sliten/dårlig form og sykdomsfølelse! Sier ikke dette gjelder alle eller henne, bare en forklaring på hva det kan være mtp hun har nevnt bla depresjon 

Stress, psykisk belastning og dårlig kosthold kan alle bidra til dårligere immunforsvar. HD har hatt en dårlig 2022 hittil på alle disse områdene (ifølge henne selv) så det er ikke så rart om hun blir syk. Får håpe det går fort over. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i ALLE DAGER har de greid å fore en whippet til sykelig overvekt?

Det letteste som finnes er jo å begrense matinntaket for en hund. Er noe som VIRKELIG skurrer her🤦🏻‍♀️

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes dog det er veldig merklig at når hun først er ute i skogen på reklameoppdrag for tfk, at hun ikke har på de fantastiske turklærne hun er sponset med også 😅

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisiaflisa skrev (6 minutter siden):

Synes dog det er veldig merklig at når hun først er ute i skogen på reklameoppdrag for tfk, at hun ikke har på de fantastiske turklærne hun er sponset med også 😅

Sikkert fordi hun ikke går tur, men bare er ute og tar noen bilder til bloggen.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart at hun bestiller(?) seg ny preset når hun har vært så fornøyd med det nåværende. Også synd at hun tror at et preset passer på alle bilder, det gjør de absolutt ikke. Hvert enkelt bilde bør justeres til sitt beste og ikke alle bilder kler samme color grading. Det kommer jo helt an på lys og farger i utgangspunktet. Hvis hun vil ha en mer profesjonell feed ville jeg heller investert pengene i et skikkelig kamera (brukt på Finn f.eks.) og et nybegynnerkurs (inkludert lightroom tips, siden hun allerede bruker det).  

Endret av *blueberry*
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Luckie skrev (5 timer siden):

Sikkert fordi hun ikke går tur, men bare er ute og tar noen bilder til bloggen.

Det er bare ren spekulasjon i tillegg til at hva slags vekt hundene har er  irrelevant når det gjelder HD bedriften. Det er sånne type innlegg som gir denne tråden et dårlig rykte. 

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

h/k skrev (13 timer siden):

Eller hun går tur med den men den får altfor mye snop og hundemat...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twinkle~ skrev (9 timer siden):

Hvordan i ALLE DAGER har de greid å fore en whippet til sykelig overvekt?

Det letteste som finnes er jo å begrense matinntaket for en hund. Er noe som VIRKELIG skurrer her🤦🏻‍♀️

Ikke så vanskelig det, whippeter kan være skikkelige matvrak (og notoriske mattyver😅). Mulig det er så ukomplisert som å begrense matinntaket, men det er åpenbart ikke så lett, ettersom det er ganske mange overvektige bikkjer rundt omkring. Det bare synes så veldig godt på mynder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pantoten skrev (Akkurat nå):

Ikke så vanskelig det, whippeter kan være skikkelige matvrak (og notoriske mattyver😅). Mulig det er så ukomplisert som å begrense matinntaket, men det er åpenbart ikke så lett, ettersom det er ganske mange overvektige bikkjer rundt omkring. Det bare synes så veldig godt på mynder.

Men det er jo bare å begrense maten? Jeg har selv en veldig slank labrador (rasen som er matvrak over alle matvrak) så føler jeg kan si dette😅

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twinkle~ skrev (15 minutter siden):

Men det er jo bare å begrense maten? Jeg har selv en veldig slank labrador (rasen som er matvrak over alle matvrak) så føler jeg kan si dette😅

Labrador ja, da vet du hva det går i ja😆 Joda, det er jo bare å begrense maten og gi nok mosjon, det er ukomplisert på papiret. Men det er tydeligvis vanskelig for mange, ellers hadde det ikke vært så mange overvektige kjæledyr rundt omkring. Folk vil jo ikke dyra sine ille. Samtidig som folk flest kanskje har et annet syn på hva som er en hund i passe hold? Har fått høre mye rart som myndeeier (spesielt med unghund), en mynde i passe hold ser jo fort ut som et beinrangel i folk flest sine øyne😬 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Pantoten skrev (15 minutter siden):

Labrador ja, da vet du hva det går i ja😆 Joda, det er jo bare å begrense maten og gi nok mosjon, det er ukomplisert på papiret. Men det er tydeligvis vanskelig for mange, ellers hadde det ikke vært så mange overvektige kjæledyr rundt omkring. Folk vil jo ikke dyra sine ille. Samtidig som folk flest kanskje har et annet syn på hva som er en hund i passe hold? Har fått høre mye rart som myndeeier (spesielt med unghund), en mynde i passe hold ser jo fort ut som et beinrangel i folk flest sine øyne😬 

Ja, dessverre folk som mener mynder i passe hold er undervektige. Det er tragisk! Det er en type hund som er laget for å løpe, den skal ikke se ut som en julegris😩

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle verden skal man med walkingpad i stua til å gå på mens baby sover når man har "verdens beste vogn " og hund som må luftes? Og turklær sponset for n'te gang? Kom deg ut!!!!

Og rydd opp brukte tåteflasker med melk i 🤢🤮

• Liker 32
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Summeer said:

Hva i alle verden skal man med walkingpad i stua til å gå på mens baby sover når man har "verdens beste vogn " og hund som må luftes? Og turklær sponset for n'te gang? Kom deg ut!!!!

Og rydd opp brukte tåteflasker med melk i 🤢🤮

Det er dette som gjør at hun har null troverdighet lenger. Hun tar i mot alt hun får av spons, samma hva det er. Hun jatter bare med fordi hun må, ikke fordi det er sannheten! 

Endret av Lileep
  • Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (5 minutter siden):

Det er dette som gjør at hun har null troverdighet lenger. Hun tar i mot alt hun får av spons, samma hva det er. Hun jatter bare med fordi hun må, ikke fordi det er sannheten! 

Det hadde vært mer troverdig om vi hadde sett walking paden mer enn to ganger på 13 uker. Og da gjerne i en treningssetting, og ikke bare hvordan man setter den sammen. Hadde hun f.eks. dokumentert noen av øktene på story hadde jeg tenkt at denne bruker hun og kan stå innefor, men det har det ikke vært noe av. 

• Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...