Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

lillehammeren skrev (16 minutter siden):

Helene, det går an å amme baby uten å ha telefonen i hånden. Bare sier det. 

Viktig med litt skryt mellom reklame og klaging.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen andre av de influenserene jeg følger har hatt så stort behov for å dele ammebilder, pumpebilder, matingsbilder eller pupper. Det et jo helt sykt hvor mye som skal pushes i monitor. Å dette fra ei som haaaatet at andre delte bilder av baby på sin ig for hun var absolutt ikke intrisert i andres barn og skjønte ikke vits med å proppe full ig med babybilder 😳

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den siste story’en forteller HD at hun har fått vondt i halsen, men det ikke er covid, og at hun skal ta brasiliansk voks. Drar hun virkelig og gjør det når hun har vondt i halsen? Kommer jo ganske tett på behandleren uavhengig av munnbind. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (24 minutter siden):

I den siste story’en forteller HD at hun har fått vondt i halsen, men det ikke er covid, og at hun skal ta brasiliansk voks. Drar hun virkelig og gjør det når hun har vondt i halsen? Kommer jo ganske tett på behandleren uavhengig av munnbind. 

Går ut fra at hun har testet seg siden hun kan slå fast at hun ikke har covid? 

FHI anbefaler uansett folk til å holde seg hjemme ved symptomer, også for å unngå å spre influensavirus og andre infeksjonssykdommer. Man bør alltid unngå behandlinger med fysisk nærhet hvis man er syk, med unntak av helt nødvendige besøk hos lege, tannlege o.l

Man fortsetter vel å ta hensyn til sine medmennesker, selv etter gjenåpningen av landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (26 minutter siden):

I den siste story’en forteller HD at hun har fått vondt i halsen, men det ikke er covid, og at hun skal ta brasiliansk voks. Drar hun virkelig og gjør det når hun har vondt i halsen? Kommer jo ganske tett på behandleren uavhengig av munnbind. 

Sikkert testet seg da🤷‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finlay skrev (32 minutter siden):

Går ut fra at hun har testet seg siden hun kan slå fast at hun ikke har covid? 

FHI anbefaler uansett folk til å holde seg hjemme ved symptomer, også for å unngå å spre influensavirus og andre infeksjonssykdommer. Man bør alltid unngå behandlinger med fysisk nærhet hvis man er syk, med unntak av helt nødvendige besøk hos lege, tannlege o.l

Man fortsetter vel å ta hensyn til sine medmennesker, selv etter gjenåpningen av landet.

Ja, det var det jeg mente. Stakkars behandler som risikerer å bli smittet. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det i det minste er avklart med behandler at hun er forkjøla..  Syns det er skikkelig unødvendig å utsette andre mennesker for potensiell smitte i disse dager, og for et slikt behov? Ehh.. 
 

Og at hun skal ribbe høna har vel veldig mange av hennes følgere interesse av å vite?  🤷🏽‍♀️

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er et ork og hun rekker ingenting, men nå skal det startes opp med podcast 🙄 Spent på hva den skal inneholde, nok en fri utfoldelse av dagboka si? 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisiaflisa skrev (35 minutter siden):

Alt er et ork og hun rekker ingenting, men nå skal det startes opp med podcast 🙄 Spent på hva den skal inneholde, nok en fri utfoldelse av dagboka si? 

Sikkert mer av jeg ammer ikke men det er HELT greit at andre gjør det. Jeg ammer plutselig men det er HELT greit at andre flasker med mm eller mme. Jeg trener 6 uker etter fødsel men det er HELT greit at du ikke gjør det. Jeg kom rett inn k klærne mine etter fødsel men det er HELT greit at andre ikke gjør det. 
 

For det er mitt liv å dette er meg. Å man skal ikke sammenligne seg med andre 🤣🤣🤣
 

For jeg deler mitt liv for jeg er HELT sikker på at ALLE andre føler det slik men ikke tørr å ta det opp. 
 

Hvem gjorde henne om til talerør for alle andre.?  Hun er langt over 30 å oppfører seg som om ingen andre før henne har fått barn. 
 

Alle mine venninner har barn. Aldri har jeg sett noen som syter så masse som den dama der. Tilogmed ikke Veninna mi som hadde to kolikkbarn. Fordi man vet det er slitsomt med små barn. Det er nattevåk og brystspreng. Det et mme flasker som skal lages, kokes og vaskes. Det er bleier som må skiftes og klær må vaskes. 
 

Jeg har selv hund å kom meg ut på trilletur flere timer hver dag for hunden skulle ha like masse trim som før. 
 

Grow som balls asså 🤬🤬
 

 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hebi skrev (6 minutter siden):

 

Hvem gjorde henne om til talerør for alle andre.?  Hun er langt over 30 å oppfører seg som om ingen andre før henne har fått barn. 
 

 


 

 

Så enig i dette. Så mye messing om pupp og ikke pupp. Alt går på repeat. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisiaflisa skrev (58 minutter siden):

Alt er et ork og hun rekker ingenting, men nå skal det startes opp med podcast 🙄 Spent på hva den skal inneholde, nok en fri utfoldelse av dagboka si? 

Det er jo sikkert en del tema hun er i en god posisjon til å ta opp. Hvis hun behandler det på en fin måte og får med seg interessante gjester så kan det bli bra. Men bare enda mer av det som formidles på sosiale medier allerede, det høres kjedelig ut.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pantoten skrev (13 minutter siden):

Det er jo sikkert en del tema hun er i en god posisjon til å ta opp. Hvis hun behandler det på en fin måte og får med seg interessante gjester så kan det bli bra. Men bare enda mer av det som formidles på sosiale medier allerede, det høres kjedelig ut.

Helt enig.

Podcast-formatet passer jo  generelt influencere som hånd i hanske. Der kan de dure i vei om alt de ønsker, så mye de ønsker, uten at en sjel kommer inn fra sidelinjen med kritiske kommentarer.

Foreløpig kan man jo bare gjette innhold. Ser for meg kosthold, og utfordringer rundt det under svangerskap, og med baby i hus, fødselsdepresjon, hvordan få egentid og viktigheten av det, fars rolle, amming, pumping og trening.

Tenker at det kan bli bra, men det forutsetter gode gjester. Gjerne fagfolk, og at HD inntar en programlederrolle. Hvis det blir henne og FUS-representant, venninner, mannen, familie eller andre influencere, altså gjester som kun stryker henne medhårs, ja da tenker jeg at det kan bli nokså kjedelig og forutsigbart, podcasten vil forbli liten og etterhvert forsvinne. 

Blir jo bare spekulering all den tid man ikke vet hva hun har i tankene, men hvis det blir ca det jeg nevner, så har en sånn  podcast forsåvidt potensiale. Viktige tema, som mange er opptatt av. Men uansett - viktig med gode gjester, og evne til å sette seg selv til side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke HD hatt en podcast tidligere hvor hun og mannen bare pratet? Får håpe dette nye blir bedre gjennomført, men stusser litt på at hun orker å starte opp et så omfattende prosjekt nå mens hun sliter med både depresjon og mat. Er hun ikke redd for en ny kraftig smell? Håper hun fortsetter med tiltakene hun har blitt anbefalt. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (26 minutter siden):

Har ikke HD hatt en podcast tidligere hvor hun og mannen bare pratet? Får håpe dette nye blir bedre gjennomført, men stusser litt på at hun orker å starte opp et så omfattende prosjekt nå mens hun sliter med både depresjon og mat. Er hun ikke redd for en ny kraftig smell? Håper hun fortsetter med tiltakene hun har blitt anbefalt. 

Joda. Liten grunn til å tro det er snakk om noe annet. I tillegg skal hun starte med snap igjen. Løpe, løpe,løpe fra de egentlige utfordringene. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klementine skrev (1 minutt siden):

Joda. Liten grunn til å tro det er snakk om noe annet. I tillegg skal hun starte med snap igjen. Løpe, løpe,løpe fra de egentlige utfordringene. 

Var bare mine tanker, men det høres så uoverkommelig ut å starte opp både pod og snap mens man sliter slik. Det er jo to store prosjekter som må følges opp  ofte og jevnlig. Jeg håper at hun fokuserer mer på baby og helsa enn inntektene, for det er lett å ta på seg for mye og hun har vel også fått beskjed om å roe ned egne forventninger ganske kraftig. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns egentlig det er en merkelig og trist prioritering å skulle trappe opp andre aktiviteter/interesser nå. Det er ikke slik at nyfødt tiden nødvendigvis er den som krever mest og at når man har rundet 3 mnd så skal man tilbake på hesten.. Tvert i mot, barnet blir nå mer våkent, kontaktsøkende og aktivt. Det vil sove mindre og mindre, prate (bable) og aktiviseres mer og mer. Nå fremover i større grad enn før vil barnet behøve tilstedeværende foreldre som legger bort mobilen og prioriterer kontakt med barnet. 

Helene har vært åpen om å ha fødselsdepresjon. Hun har fremstått som preget og sliten. Jeg vil tro legens råd med turer ut osv handlet om et mål om å (blant annet?) skape mer overskudd. At hun evt nå da skal til med ditt og datt, podcaster osv nå, er helt på trynet for å si det rett ut. 

det er merkelig at noen som er vel over 30 og har gått på utallige smeller tidligere med å være utbrent, tatt på seg for mye, hodet er fult ++ (ref egne uttalelser på some de siste årene) - ikke har lært av dette og er føre var med å begrense og fordele energien sin til det som faktisk er viktig.. 
 

 

Endret av SansaS
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SansaS skrev (12 minutter siden):

Syns egentlig det er en merkelig og trist prioritering å skulle trappe opp andre aktiviteter/interesser nå. Det er ikke slik at nyfødt tiden nødvendigvis er den som krever mest og at når man har rundet 3 mnd så skal man tilbake på hesten.. Tvert i mot, barnet blir nå mer våkent, kontaktsøkende og aktivt. Det vil sove mindre og mindre, prate (bable) og aktiviseres mer og mer. Nå fremover i større grad enn før vil barnet behøve tilstedeværende foreldre som legger bort mobilen og prioriterer kontakt med barnet. 

Helene har vært åpen om å ha fødselsdepresjon. Hun har fremstått som preget og sliten. Jeg vil tro legens råd med turer ut osv handlet om et mål om å (blant annet?) skape mer overskudd. At hun evt nå da skal til med ditt og datt, podcaster osv nå, er helt på trynet for å si det rett ut. 

det er merkelig at noen som er vel over 30 og har gått på utallige smeller tidligere med å være utbrent, tatt på seg for mye, hodet er fult ++ (ref egne uttalelser på some de siste årene) - ikke har lært av dette og er føre var med å begrense og fordele energien sin til det som faktisk er viktig.. 
 

 

Men dette er jo typiske mønster hos Drage. Sette i gang en masse prosjekter hun aldri greier å følge opp eller fullføre. Og kan ikke forstå at det hjelper på motivasjon og selvfølelse. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...