Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Beatbox skrev:

Interessant at man da kan se * 30 * kg tynnere ut....Hvorfor er det så viktig å se tynnest mulig ut på bildene når man så lenge har hatt repeatknappen på * elsk deg selv uansett str *....

Jeg tenker at når du legger ut bilder i froskeperspektiv, som gjør at nederste delen av kroppen ser større ut enn den er, da er du ikke så opptatt av å se «tynnest» mulig ut. Kanskje hun synes bildet er fint, det samme med de andre bildene, for hun legger neppe ut bilder hun ikke liker selv. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX

Jeg forstår ikke helt hva dere ønsker at hun skal gjøre. Og jeg skjønner helt ærlig ikke at det er dere business. 

Sammenlikningen med CBE er jo helt merkelig. Kritikken mot henne handler om hvordan hun med sitt fokus påvirker folk til et ideal som ikke er realistisk. Og når det idealet viser seg å være redigert eller oppnådd på usant grunnlag, da er det grunn til kritikk fordi hun fronter en kropp som er uoppnåelig selv for henne. 

Idealet i dag, på SoMe, er å være tynn. Det er ingen som ville ha «fetet seg opp» for å bli som Helene. Det har ingen negativ effekt på noen at hun poserer seg tynnere. Dermed er det ikke legitim kritikk heller. 

Det går forøvrig an å endre mening. Man kan feks etterhvert som man øker i vekt nå et punkt hvor man innser at man ikke er fornøyd med kroppen. Helseplager ved overvekt kommer ikke umiddelbart. Og Helene kom til et punkt hvor hun ikke lenger opplevde vekten som OK, og delte det med alle ved å la seg slankeoperere. Mulig vi kan diskutere hvorvidt hun da påvirker folk negativt? Ikke vet jeg. Det kunne kanskje vært en interessant diskusjon. 

Grafsing i følelser og tanker rundt hennes kropp, det er ikke annet en god gammaldags sladder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Miranda16 skrev:

Når man har frontet at man skal være glad i kroppen sin, så ja da er det kritikkverdig at hun redigerer og poserer 

Hvorfor er det kritikkverdig når andre gjør andre gjør det samme som HD?

Du er ganske slem mot HD synes jeg - hvorfor kan hun ikke si at hun er glad i kroppen son OG prøve å fremstå så fin som mulig på bilder? Jeg legger aldri ut bilder av meg selv hvor jeg ser ræva ut, Det gjør sikkert ikke du heller. Det er da virkelig ingen motsetning i å like seg selv og ville se best mulig ut på bilder?

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten så tenker jeg at det er VELDIG sunt å klare å like seg selv OGSÅ når man er overvektig. Å gå rundt å skamme seg over kroppen og føle seg mindreverdig fordi man er tjukk, er vrikelig ikke bra.

OG klart det går an å like seg selv og ville gå ned i vekt samtidig. Jeg tenker at selvhat er en skikkelig dårlig årsak til å ville slanke seg. Samfunnet er helt nådeløst mot overvektige. Det hjelper ingen til bedre helse å bli møtt med forakt.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samlinger ikke samtlige CBEs handlinger men bilderedigeringen hennes og bilderedigeringen til HD @CecilieX .

Det andre er jeg enig og har heller ikke kritisert. Helene Drage er en blogger med et ekstremt utseendefokusert blogg.

Det syntes jeg er kritikkverdig uansett størrelse på den som blogger, og helt innafor å diskutere. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man sammeligner bilde fra 8. Juli(bikini) og 12. juli(svart skjorte og treningstights(shorts) på instagrammen hennes, så ser man forskjell på legger og lår. 

Poseringen gjør nok noe, men tviler på at det kun er posering. På de bildene der legger lår er ute av fokus er som oftest klærne rett overfor naken hus(legger/lår) i fokus. Rart fokusskille skal gå akkurat der klær starter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, pøbelsara skrev:

Du er ganske slem mot HD synes jeg - hvorfor kan hun ikke si at hun er glad i kroppen son OG prøve å fremstå så fin som mulig på bilder? Jeg legger aldri ut bilder av meg selv hvor jeg ser ræva ut, Det gjør sikkert ikke du heller. Det er da virkelig ingen motsetning i å like seg selv og ville se best mulig ut på bilder?

Dere som støtter HD i tykt og tynt er de største dobbel moralistene. Hvorfor retusjerer man, bruker de flatterende vinkler om man er så fornøyd med seg selv? Har vokst opp i en tid, heldigvis, uten alt dette og nei, folk så ikke ræva ut.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Miranda16 skrev:

Dere som støtter HD i tykt og tynt er de største dobbel moralistene. Hvorfor retusjerer man, bruker de flatterende vinkler om man er så fornøyd med seg selv? Har vokst opp i en tid, heldigvis, uten alt dette og nei, folk så ikke ræva ut.

Jeg er overhodet ikke dobbeltmoralsk. Jeg mener at tjukke folk har like stor rett til å like seg sjæl og dyrke seg sjæl som andre. Og jeg sa ikke at folk ser ræva ut uten redigering - jeg sa at alle liker vel å se best mulig ut på bilder.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
47 minutter siden, Miranda16 skrev:

Vi vet ikke om hun redigerer seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig å forlange et stabilt og koherent følelsesliv hos andre mennesker; alltid like seg selv, alltid være fornøyd, aldri posere for å forskjønne noe osv. Det er vel ingen mennesker som er så statiske i personligheten og selvfølelsen sin. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Jeg er overhodet ikke dobbeltmoralsk. Jeg mener at tjukke folk har like stor rett til å like seg sjæl og dyrke seg sjæl som andre. Og jeg sa ikke at folk ser ræva ut uten redigering - jeg sa at alle liker vel å se best mulig ut på bilder.

Før operasjonen så visste vi at fokuset ville skifte etter operasjonen og mange av dere halshugget oss fordi HD poserte i flatteringer vinkler, nei vi spekulerte osv. Dere sa at HD var ærlig og ville aldri bli slik som mange andre av toppbloggere. Når hun nå spiller tydelig på kropp, tar bilder i flatterende vinkler etc,etc da er det helt greit. Det er like fair å arrestere HD som alle de andre influensere som gjør akkurat det samme. HD kan oppgi, tapte kg, hvilke str hun bruker etc, men hadde noen andre gjort det samme, hadde det blitt krig.

Hvorfor kan ikke folk bare innrømme at de tok feil, istedet for å fortsette å halshugge folk som i utgangspunktet hadde rett og så legge det bak seg? Hvorfor kan man ikke ta debatten om plus size bloggere og andre influencere under ett? Det er dobbeltmoralsk og ikke se paralellene

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Miranda16 skrev:

Før operasjonen så visste vi at fokuset ville skifte etter operasjonen og mange av dere halshugget oss fordi HD poserte i flatteringer vinkler, nei vi spekulerte osv. Dere sa at HD var ærlig og ville aldri bli slik som mange andre av toppbloggere. Når hun nå spiller tydelig på kropp, tar bilder i flatterende vinkler etc,etc da er det helt greit. Det er like fair å arrestere HD som alle de andre influensere som gjør akkurat det samme. HD kan oppgi, tapte kg, hvilke str hun bruker etc, men hadde noen andre gjort det samme, hadde det blitt krig.

Hvorfor kan ikke folk bare innrømme at de tok feil, istedet for å fortsette å halshugge folk som i utgangspunktet hadde rett og så legge det bak seg? Hvorfor kan man ikke ta debatten om plus size bloggere og andre influencere under ett? Det er dobbeltmoralsk og ikke se paralellene

Hvilke dere er det du snakker om? Jeg har alltid hevdet HDs rett til å like seg selv - både før og etter vektoppgang og før og etter operasjon. Hvis noen har sagt det du sier over, får du ta det med dem. For meg er dette en prinsippsak - jeg synes det er ILLE hvordan man oppriktig kan mene at HD ikke kunne like seg selv før fordi hun har operert seg. Overvektige folk har også rett til å føle seg bra og si høyt at de liker seg selv. Man har rett til å like seg selv når man er stor - og når man er på vei til å bli mindre.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, pøbelsara skrev:

Hvilke dere er det du snakker om? Jeg har alltid hevdet HDs rett til å like seg selv - både før og etter vektoppgang og før og etter operasjon. Hvis noen har sagt det du sier over, får du ta det med dem. For meg er dette en prinsippsak - jeg synes det er ILLE hvordan man oppriktig kan mene at HD ikke kunne like seg selv før fordi hun har operert seg. Overvektige folk har også rett til å føle seg bra og si høyt at de liker seg selv. Man har rett til å like seg selv når man er stor - og når man er på vei til å bli mindre.

Godt skrevet.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Helene Drage sier og viser at hun likte kroppen sin før, og sier at hun liker kroppen sin nå, hvorfor kan ikke begge deler være sant uavhengig om den veier mer eller mindre??

Hvorfor er det VEKTEN som avgjør om hun snakker "sant"? Det er da samme kroppen, bare litt større og litt mindre? Det er da henne selv

Man kan jo tenke at hun er strålende fornøyd med den kroppen hun til enhver tid har, uansett hva den veier, fordi vekt tross alt ikke er viktigst her i verden for selvfølelse og egenverdi? Jeg tenker at det i så fall er et ganske fint budskap å fronte, jeg. Ta folk på alvor og på ordet, uansett hva de veier. 

Endret av Aricia
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
51 minutter siden, Miranda16 skrev:

Jeg er litt usikker på hva en som jobber som PT og som gjennomgår en slankeoperasjon skal ha fokus på? Fortelle meg gjerne hva det skulle vært?

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest CecilieX

Det @pøbelsara og @Aricia sa. 

Å fronte et budskap der man er glad i seg selv kan vel ikke være galt. Livskvaliteten blir så mye bedre når skam ikke styrer livet. 

Grensa for legitim kritikk går for min del på hvorvidt influenceren påvirker negativt, eller er etisk betenkelig. Om vedkommende gjør feil valg / strever og det bare har konsekvenser for hen selv så er det noe å tenke grundig over hvorvidt hører hjemme å ytre seg om på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, pøbelsara skrev:

Nå kommenterer noe ikke det jeg skrev i innlegget, men noe helt annet.  At så mange her inne og HD snakker i med to tunger, er jo ganske tydelig. Å være slem er også noe helt annet en å kalle en spade en spade.

Endret av Miranda16
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kollontaj skrev:

Hva mener du med å snakke med to tunger, egentlig? 

Dobbeltmoral,. motsi seg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...