Gjest Kattedama Skrevet 13. februar 2023 #16501 Del Skrevet 13. februar 2023 Lily Of the Valley skrev (2 minutter siden): Nå ser jeg at en representant for Omnia har kommentert under bildet og jeg stusser på at hun skriver at ved å få i seg nok mat så leder det folk bort fra overspising. Problemet med overspisingslidelse er jo at man overspiser når ting blir vanskelig. Da hjelper det jo ikke at man har fått i seg nok mat. Jeg håper hun får profesjonell hjelp ut over dette som fokuserer på den psykiske biten, for det her høres ikke tilstrekkelig ut. Ser det samme, ser også ordet kaloritelling 🚨 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 13. februar 2023 #16502 Del Skrevet 13. februar 2023 (endret) Lily Of the Valley skrev (52 minutter siden): Nå ser jeg at en representant for Omnia har kommentert under bildet og jeg stusser på at hun skriver at ved å få i seg nok mat så leder det folk bort fra overspising. Problemet med overspisingslidelse er jo at man overspiser når ting blir vanskelig. Da hjelper det jo ikke at man har fått i seg nok mat. Jeg håper hun får profesjonell hjelp ut over dette som fokuserer på den psykiske biten, for det her høres ikke tilstrekkelig ut. Det er coachen hennes som har kommentert. Det er tydelig at hun ikke er Omnias representant for spiseforstyrrede for dette med å få i seg nok mat for å forhindre overspising gjelder i all hovedsak for vanlige folk. Ikke at restriksjoner hjelper på overspisingslidelse, men det er så mye mer komplisert enn det. Et livsstilsopplegg som dette gjør lite for en spiseforstyrrelse om man ikke har god psykisk behandling i bunn. Bolledeig2.0 skrev (55 minutter siden): Æsj. Sånn der psyk-posering som det siste innlegget nå er Det.Verste.Jeg.Vet. Og alvorlig talt, sånn ut over at man burde spare seg for å live-poste psyk-greier så er det så _posert_. Overspising ser ikke sånn ut heller. Jeg har ikke lyst å poste mer realistiske bilder, fordi det kan trigge, men en sånn "posere med hodet i bekymret plassering mellom hendene" med pent danderte poser med potetgull og kjekspakker rundt seg er IKKE en sånn greie. Det er en presentasjon av hva folk TROR overspising ser ut som, som kan presenteres litt insta-vennlig. Selv om jeg er enig med en del i denne teksten, er dette høy stein i glasshus-føring altså. Det er vel ingen som har basert mer av karrieren sin på "pent danderte intime detaljer om seg selv om familie for å leke liksomvenninne" som Tusvik&Tønne. Helt enig! Sånn posering gjør at jeg tror det handler mer om oppmerksomhet og inntekt enn faktisk helse. Det er så påtatt og falskt konstruert for å selge et produkt. Det ser ut som et stock photo. I tillegg skaper det en fremstilling om at Omnia er spesielt for spiseforstyrrede når akkurat dette innlegget selges ut som reklame (vet hun må merke, men samtidig burde ikke dette vært et samarbeid i utgangspunktet). At coachen høres ut som hun har lite peiling i kommentarfeltet hjelper ingen av de. Må legge til; de eneste som har kompetanse til å følge opp spiseforstyrrede og tilpasse kostholdet til denne gruppen er klinisk ernæringsfysiologer. Mange med kurs, bachelor eller lignende lærer noe om det, men skal du jobbe med spiseforstyrrede er det denne spesifikke (og beskyttede) tittelen som kreves. Det burde Omnia vite og følge, spesielt med et slikt samarbeid. Endret 13. februar 2023 av *blueberry* 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 13. februar 2023 #16503 Del Skrevet 13. februar 2023 Allikevel skriver de spiseforstyrrelser under Adele på coach highlight på Instagram. Dette er en kritikk mot Omnia, ikke Helene. Dette ble endret etter samarbeidet, for hun sto ikke som spesialisert på spiseforstyrrelser før nyttår. Shady. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 13. februar 2023 #16504 Del Skrevet 13. februar 2023 Lill skrev (59 minutter siden): Hvorfor ligger det bøker for Keto og FUS relaterte emner på bordet?? Godt spørsmål. Siden det hun har delt av mat gjerne fortsatt er keto. Jeg tror ikke dette er et nytt bilde. Nå bruker hun jo slankemedisin og. Jeg tror dessuten mange i perioder har diverse søtsaker i skapene og sprekker skikkelig uten at det er noe sykelig ved det. Det er mange som har det sånn og får dårlig samvittighet etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 13. februar 2023 #16505 Del Skrevet 13. februar 2023 Jeg reagerer også på opptakten til bildet. «Jeg legger fram masse søtsaker, setter opp en trist mine og lar noen fotografere meg». Jeg tror få overspiser kjenner seg igjen i at alt ligger utover slik. 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 13. februar 2023 #16506 Del Skrevet 13. februar 2023 7 minutter siden, cerruti said: Godt spørsmål. Siden det hun har delt av mat gjerne fortsatt er keto. Jeg tror ikke dette er et nytt bilde. Nå bruker hun jo slankemedisin og. Jeg tror dessuten mange i perioder har diverse søtsaker i skapene og sprekker skikkelig uten at det er noe sykelig ved det. Det er mange som har det sånn og får dårlig samvittighet etterpå. Bildet er nok tatt nå, fordi det bordet er det samme hun folierte i januar. Så helt merkelig å ha med keto bøker osv, når hun skal lære seg å spise hva som helst uten diett. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 13. februar 2023 #16507 Del Skrevet 13. februar 2023 cerruti skrev (1 time siden): Godt spørsmål. Siden det hun har delt av mat gjerne fortsatt er keto. Jeg tror ikke dette er et nytt bilde. Nå bruker hun jo slankemedisin og. Jeg tror dessuten mange i perioder har diverse søtsaker i skapene og sprekker skikkelig uten at det er noe sykelig ved det. Det er mange som har det sånn og får dårlig samvittighet etterpå. Ja, mange som går på slike smeller selv uten spiseforstyrrelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig2.0 Skrevet 14. februar 2023 #16508 Del Skrevet 14. februar 2023 10 hours ago, cerruti said: Jeg reagerer også på opptakten til bildet. «Jeg legger fram masse søtsaker, setter opp en trist mine og lar noen fotografere meg». Jeg tror få overspiser kjenner seg igjen i at alt ligger utover slik. Det er jo ren posering. Problemet er jo genuint nok, men når man ikke kan styre seg fra å gjøre det "insta-lekkert" kan man egentlig bare droppe det. Også får det jo masse oppmerksomhet og sympati, så terskelen blir litt lavere neste gang også. (ellers så synes jeg egentlig at det er helt greit å dele, men del da kanskje _i tekstform_ kanskje til og med med en liten CW i forkant, og ikke ting som bare smeller opp i feeden til folk enten de vil eller ikke.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 14. februar 2023 #16509 Del Skrevet 14. februar 2023 7 minutter siden, Bolledeig2.0 said: Det er jo ren posering. Problemet er jo genuint nok, men når man ikke kan styre seg fra å gjøre det "insta-lekkert" kan man egentlig bare droppe det. Også får det jo masse oppmerksomhet og sympati, så terskelen blir litt lavere neste gang også. (ellers så synes jeg egentlig at det er helt greit å dele, men del da kanskje _i tekstform_ kanskje til og med med en liten CW i forkant, og ikke ting som bare smeller opp i feeden til folk enten de vil eller ikke.) Helt enig. Jeg syns det nesten blir litt misbruk av problemstillingen når det blir sånne tydelig uekte og oppstilte bilder sammen med reklametekst. Hva har skjedd med å bare skrive en ærlig tekst uten ordet reklame og tagge bedrifter? Hvorfor må det være sånne oppstilte bilder? Hadde hatt mye mer sympati hvis det hadde vært en ærlig tekst rett fra hjertet, med et bilde av en blomst.. alt trenger ikke være så oppstilt hele tiden, ingen trenger å se en haug med godteri for å forstå. Og som det har blitt nevnt, hvordan overspising egentlig ser ut egner seg ikke som forsidebilde.. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 14. februar 2023 #16510 Del Skrevet 14. februar 2023 (endret) Lileep skrev (26 minutter siden): Helt enig. Jeg syns det nesten blir litt misbruk av problemstillingen når det blir sånne tydelig uekte og oppstilte bilder sammen med reklametekst. Hva har skjedd med å bare skrive en ærlig tekst uten ordet reklame og tagge bedrifter? Hvorfor må det være sånne oppstilte bilder? Hadde hatt mye mer sympati hvis det hadde vært en ærlig tekst rett fra hjertet, med et bilde av en blomst.. alt trenger ikke være så oppstilt hele tiden, ingen trenger å se en haug med godteri for å forstå. Og som det har blitt nevnt, hvordan overspising egentlig ser ut egner seg ikke som forsidebilde.. Nemlig! Og for andre som sliter med det samme eller tilsvarende spiseforstyrrelser så blir slike innlegg veldig ødeleggende...det blir vanskelig å ta hennes problematikk seriøst når det kùn *smaker* av reklameinnlegg... Endret 14. februar 2023 av Beatbox 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumrikk1 Skrevet 14. februar 2023 #16511 Del Skrevet 14. februar 2023 Null sympati fra meg hvertfall. Så mange ganger hun har prøvd og nå prøver igjen å høste sympati og viser det motsatte kort tid etterpå. Nei, dette opplegget lukter uggent. Finn deg skikkelig folk med erfaring i byen din Helene. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 14. februar 2023 #16512 Del Skrevet 14. februar 2023 5 minutter siden, mumrikk1 said: Null sympati fra meg hvertfall. Så mange ganger hun har prøvd og nå prøver igjen å høste sympati og viser det motsatte kort tid etterpå. Nei, dette opplegget lukter uggent. Finn deg skikkelig folk med erfaring i byen din Helene. Er også rimelig spesielt oppførsel fra Omnia spør du meg.. ikke god reklame for de. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikea Skrevet 14. februar 2023 #16513 Del Skrevet 14. februar 2023 Den sammenblandingen med Omnia og spiseforstyrrelse er skikkelig uheldig, det er vel ikke det de jobber med? 9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 14. februar 2023 #16514 Del Skrevet 14. februar 2023 Lileep skrev (3 minutter siden): Er også rimelig spesielt oppførsel fra Omnia spør du meg.. ikke god reklame for de. Knallbra kommentar fra @majskolbe1 👏 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvasierdu Skrevet 14. februar 2023 #16515 Del Skrevet 14. februar 2023 I dag kommer det enten story eller innlegg om at hun føler seg som 27 år, eller ser ut som 27 år... 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 14. februar 2023 #16516 Del Skrevet 14. februar 2023 Hvasierdu skrev (6 minutter siden): I dag kommer det enten story eller innlegg om at hun føler seg som 27 år, eller ser ut som 27 år... Når man er så utseende og kroppsfiksert så hører det til på * dagen * ...og tiaraen 👑🙄 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 14. februar 2023 #16517 Del Skrevet 14. februar 2023 Og enda mer barn i monitor. Nei, det hjelper ikke at ansiktet er dekket til. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 14. februar 2023 #16518 Del Skrevet 14. februar 2023 *blueberry* skrev (46 minutter siden): Og enda mer barn i monitor. Nei, det hjelper ikke at ansiktet er dekket til. Det demonstrerer bare hvor lite hun egentlig mener av det hun sier vedrørende eksponering av barn. Jeg hadde et håp at hun var kommet til en erkjennelse. Men det fremstår som som om hun bare hengte seg på bølgen av kritikk som oppsto i kjølvannet av IG-saken for å holde seg «pop» og relevant. For meg fremstår hun nå som en person som står igjen med null troverdighet. 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 14. februar 2023 #16519 Del Skrevet 14. februar 2023 Laia skrev (14 minutter siden): Det demonstrerer bare hvor lite hun egentlig mener av det hun sier vedrørende eksponering av barn. Jeg hadde et håp at hun var kommet til en erkjennelse. Men det fremstår som som om hun bare hengte seg på bølgen av kritikk som oppsto i kjølvannet av IG-saken for å holde seg «pop» og relevant. For meg fremstår hun nå som en person som står igjen med null troverdighet. Viktigste for henne er at kronene ruller inn.... troverdighet betyr nada....barnets rettigheter betyr nada..... bigtime egoisme! 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 14. februar 2023 #16520 Del Skrevet 14. februar 2023 Hvasierdu skrev (2 timer siden): I dag kommer det enten story eller innlegg om at hun føler seg som 27 år, eller ser ut som 27 år... Du fikk helt rett 😅 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå