Lileep Skrevet 13. februar 2023 #16481 Del Skrevet 13. februar 2023 13 minutter siden, *blueberry* said: Akkurat det svaret jeg forventet. Kjedelig å se at debatten ikke endret noe av hennes eksponering av barnet. I tillegg får vi en liten «meltdown» fra bilen. Hun burde skjermes for SoMe i dårlige perioder. Dette er så privat som det får blitt og jeg forstår ikke hvorfor hun legger ut så mye sårbart (bilde av barn som ammes, meltdown i bilen, info om sykehusbesøk osv) på offentlig bedriftskonto med 27k følgere. 27k er ikke så mange hvis man sammenligner det med de største influencerne, men i realiteten er det faktisk en liten by. Hvorfor dele så mye kritikkverdig innhold i en periode hvor man er sårbar? Hvorfor legge mer stein til byrden? Gjelder ikke alle selvfølgelig, men den dagen hun blir «friskere» så kan det hende hun kommer til å angre og muligens skjemmes over alt hun har delt. Snakker av erfaring, og jeg har aldri vært influencer med 27.k følgere. Men fortsatt angrer jeg på alt jeg har delt ukritisk i en veldig vanskelig og tung periode, ting jeg nå ser aldri burde vært delt på den måten. Man får tunellsyn, og hun viser jo gang på gang at det som legges ut er veldig spontant og lite gjennomtenkt. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 13. februar 2023 #16482 Del Skrevet 13. februar 2023 Lileep skrev (1 time siden): Gjelder ikke alle selvfølgelig, men den dagen hun blir «friskere» så kan det hende hun kommer til å angre og muligens skjemmes over alt hun har delt. Snakker av erfaring, og jeg har aldri vært influencer med 27.k følgere. Men fortsatt angrer jeg på alt jeg har delt ukritisk i en veldig vanskelig og tung periode, ting jeg nå ser aldri burde vært delt på den måten. Man får tunellsyn, og hun viser jo gang på gang at det som legges ut er veldig spontant og lite gjennomtenkt. Jepp! Jeg klarer ikke å ta henne seriøst når hun velger å legge ut reels om at hun atter en gang har en meltdown..For det første; du velger å posere med hodet på rattet, så skal det snutten redigeres og så skal det legges til en passende tekst...og dette orker hun idèt hun har en meltdown?!! Og HD; hva er intensjonen din om å fortelle hele verden at nå er det litt mye? For å fiske etter sympati? Eller hva er greia? Du har selv valgt å la deg sponse av x-antall firmaer som til gjengjeld krever sitt basert på kontrakten du har inngått...Alle har tunge dager; det er ikke ensbetydende med at da MÅ hele verden vite om det..Og når det ser så iscenesatt ut..da klarer jeg dessverre ikke å ta det på alvor... 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 13. februar 2023 #16483 Del Skrevet 13. februar 2023 Beatbox skrev (3 minutter siden): Jepp! Jeg klarer ikke å ta henne seriøst når hun velger å legge ut reels om at hun atter en gang har en meltdown..For det første; du velger å posere med hodet på rattet, så skal det snutten redigeres og så skal det legges til en passende tekst...og dette orker hun idèt hun har en meltdown?!! Og HD; hva er intensjonen din om å fortelle hele verden at nå er det litt mye? For å fiske etter sympati? Eller hva er greia? Du har selv valgt å la deg sponse av x-antall firmaer som til gjengjeld krever sitt basert på kontrakten du har inngått...Alle har tunge dager; det er ikke ensbetydende med at da MÅ hele verden vite om det..Og når det ser så iscenesatt ut..da klarer jeg dessverre ikke å ta det på alvor... "Ringer det ingen bjeller når du sitter og redigerer din egen gråt?" 😂 https://www.adressa.no/midtnorskdebatt/i/APRdox/jeg-faar-lyst-til-aa-skrike-kom-deg-gjennom-en-vanlig-mandag-uten-aa-legge-ut-en-skitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 13. februar 2023 #16484 Del Skrevet 13. februar 2023 Finlay skrev (1 minutt siden): "Ringer det ingen bjeller når du sitter og redigerer din egen gråt?" 😂 https://www.adressa.no/midtnorskdebatt/i/APRdox/jeg-faar-lyst-til-aa-skrike-kom-deg-gjennom-en-vanlig-mandag-uten-aa-legge-ut-en-skitt nemlig!!!! * Verden trenger å vite hvor ræva dagen min er idag*...ehhh nei...🙄😅 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
irevin Skrevet 13. februar 2023 #16485 Del Skrevet 13. februar 2023 Jeg skjønner ikke hva som er så ræva jeg da. Ikke lenge siden var det lønningspils, i helga var det ut på by’n, trente, så egentid kan det ikke være manko på…at tiden ikke strekker til kan vel være et tegn på logg av SoMe… 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finnwife Skrevet 13. februar 2023 #16486 Del Skrevet 13. februar 2023 Har vel bomma på matfronten igjen da.. huff det er bare tragisk hele greia... 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 13. februar 2023 #16487 Del Skrevet 13. februar 2023 2 hours ago, *blueberry* said: Akkurat det svaret jeg forventet. Kjedelig å se at debatten ikke endret noe av hennes eksponering av barnet. I tillegg får vi en liten «meltdown» fra bilen. Hun burde skjermes for SoMe i dårlige perioder. Dette er så privat som det får blitt og jeg forstår ikke hvorfor hun legger ut så mye sårbart (bilde av barn som ammes, meltdown i bilen, info om sykehusbesøk osv) på offentlig bedriftskonto med 27k følgere. 27k er ikke så mange hvis man sammenligner det med de største influencerne, men i realiteten er det faktisk en liten by. Hvorfor dele så mye kritikkverdig innhold i en periode hvor man er sårbar? Hvorfor legge mer stein til byrden? Enig. Ikke bruker hun denne dårlige perioden til å formidle noe heller (om psykisk helse eller hva det skulle være), hun bare forteller at ting er tungt uten at leseren har sjans til å forstå hva. Og det er jo greit å ikke ville dele, men da burde hun dele enda mindre. Hun er altfor spontan i delingen og tar seg ikke tid til å vurdere om dette er informasjon som gjør noe som helst godt for noen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredrikstad71mod Skrevet 13. februar 2023 #16488 Del Skrevet 13. februar 2023 Albbas skrev (25 minutter siden): Enig. Ikke bruker hun denne dårlige perioden til å formidle noe heller (om psykisk helse eller hva det skulle være), hun bare forteller at ting er tungt uten at leseren har sjans til å forstå hva. Og det er jo greit å ikke ville dele, men da burde hun dele enda mindre. Hun er altfor spontan i delingen og tar seg ikke tid til å vurdere om dette er informasjon som gjør noe som helst godt for noen... Å så blir det så feil å legge inn litt reklame etterpå når en nettop sier at en aldri har en pause ……. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 13. februar 2023 #16489 Del Skrevet 13. februar 2023 Albbas skrev (37 minutter siden): Enig. Ikke bruker hun denne dårlige perioden til å formidle noe heller (om psykisk helse eller hva det skulle være), hun bare forteller at ting er tungt uten at leseren har sjans til å forstå hva. Og det er jo greit å ikke ville dele, men da burde hun dele enda mindre. Hun er altfor spontan i delingen og tar seg ikke tid til å vurdere om dette er informasjon som gjør noe som helst godt for noen... Også er det brukere i tråden og tråden som er problemet? Det er vel mer innholdet i HD sine kanaler som er et trist skue. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 13. februar 2023 #16490 Del Skrevet 13. februar 2023 Lill skrev (20 minutter siden): Også er det brukere i tråden og tråden som er problemet? Det er vel mer innholdet i HD sine kanaler som er et trist skue. ..og mangelen på selvinnsikt.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 13. februar 2023 #16491 Del Skrevet 13. februar 2023 Albbas skrev (2 timer siden): Enig. Ikke bruker hun denne dårlige perioden til å formidle noe heller (om psykisk helse eller hva det skulle være), hun bare forteller at ting er tungt uten at leseren har sjans til å forstå hva. Og det er jo greit å ikke ville dele, men da burde hun dele enda mindre. Hun er altfor spontan i delingen og tar seg ikke tid til å vurdere om dette er informasjon som gjør noe som helst godt for noen... Det er akkurat det. Hun bruker SoMe som en dagbok virker det som og det har lite verdi for følgere, og potensielle konsekvenser for henne og hennes barn (evt anger senere). 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
net0ty Skrevet 13. februar 2023 #16492 Del Skrevet 13. februar 2023 Bilde med hostesaft. Hun spør om man kan bli gal av babytv.. Hun burde spørre verdens helseorganisasjon og landets helsesøstre som alle gir råd om 0 minutter skjermtid per dag på de under to år. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvasierdu Skrevet 13. februar 2023 #16493 Del Skrevet 13. februar 2023 Føler alt det negative som blir lagt ut, er koblet opp mot barnet/morsrollen. Kjekt at hele verden skal få vite det... 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 13. februar 2023 #16494 Del Skrevet 13. februar 2023 (endret) Nå er oppdateringen om Omnia her, og igjen er jeg litt ambivalent til dette samarbeidet. Jeg skal utdype Jeg synes det er positivt at dette er en motvekt til promoteringen hun gjorde for FUS og at det formidles at dietter og restriktivitet ikke er bra for de med overspisingslidelse. Mange følgere fikk mye feilinformasjon gjennom Helene da hun var sponset av FUS (jeg legger også delt ansvar på gründer som villedet Helene), og at de nå kan få bedre informasjon er bra. Allikevel er jeg skeptisk til å blande reklame og sykdom (her: spiseforstyrrelse og psykisk helse). For det første er behandling individuelt og deling av metoder kan inspirere andre til å følge noe som ikke nødvendigvis er bra for de. Her må jeg igjen trekke inn at Helene har en sårbar målgruppe når det kommer til spiseproblematikk og fedmeproblematikk. Det kom tydelig frem under FUS - perioden. Her har hun et ansvar jeg mener hun ikke tar, eller har tatt tidligere. For det andre så har Omnia selv sagt at de har EN coach som jobber med spiseforstyrrede og det er ikke Adele som Helene har. Det fremstår useriøst fra deres side. For det tredje så er det risikabelt å dele en slik reise når man er midt i den. Det har vi sett før på Helenes kanaler, og det presset man legger på seg selv ved å dokumentere alt kan fort gjøre ting verre. Nå har vi allerede sett meltdown i bilen rett før dette «binge innlegget» i dag, og det kan godt hende det handler om noe annet, men det er et velkjent mønster hos henne. For meg fremstår et slikt samarbeid som om bekreftelse og inntekt er viktigere enn helsa. Å fokusere på et opplegg sammen med de nærmeste må da være enklere enn å brette ut nåværende sårbarheter for mange tusen mennesker som forventer å se en form for resultater gjennom opplegget som anbefales. Å lage business ut av privatliv er en uting, spesielt veldig private uløste problemer. Det hjelper absolutt ingen. Endret 13. februar 2023 av *blueberry* 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 13. februar 2023 #16495 Del Skrevet 13. februar 2023 (endret) Og der kom oppdateringen. Det handler riktignok ikke konkret om hva Omnia faktisk kan bidra med, men den regelmessige fremstillingen av HD sin private helse utfordring som er mengder av godteri. Hvis man får medikamenter for å kjenne på metthetsfølelse, og i tillegg får dumping på grunn av operasjon av magesekken kan man da spise så mye godteri på en gang? Jeg er oppriktig nysgjerrig på hvordan både slankeoperasjon og medikamenter virker på kroppen i forhold til dette, Er dette et gammelt bilde? Hvorfor ligger det bøker for Keto og FUS relaterte emner på bordet?? Endret 13. februar 2023 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 13. februar 2023 #16496 Del Skrevet 13. februar 2023 Jeg håper virkelig at Helene får hjelp for sine problemer. Men jeg står fortsatt fast på at jeg mener det er uetisk av en spiseforstyrret person å skulle reklamere for et slikt opplegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig2.0 Skrevet 13. februar 2023 #16497 Del Skrevet 13. februar 2023 Æsj. Sånn der psyk-posering som det siste innlegget nå er Det.Verste.Jeg.Vet. Og alvorlig talt, sånn ut over at man burde spare seg for å live-poste psyk-greier så er det så _posert_. Overspising ser ikke sånn ut heller. Jeg har ikke lyst å poste mer realistiske bilder, fordi det kan trigge, men en sånn "posere med hodet i bekymret plassering mellom hendene" med pent danderte poser med potetgull og kjekspakker rundt seg er IKKE en sånn greie. Det er en presentasjon av hva folk TROR overspising ser ut som, som kan presenteres litt insta-vennlig. 4 hours ago, Finlay said: "Ringer det ingen bjeller når du sitter og redigerer din egen gråt?" 😂 https://www.adressa.no/midtnorskdebatt/i/APRdox/jeg-faar-lyst-til-aa-skrike-kom-deg-gjennom-en-vanlig-mandag-uten-aa-legge-ut-en-skitt Selv om jeg er enig med en del i denne teksten, er dette høy stein i glasshus-føring altså. Det er vel ingen som har basert mer av karrieren sin på "pent danderte intime detaljer om seg selv om familie for å leke liksomvenninne" som Tusvik&Tønne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 13. februar 2023 #16498 Del Skrevet 13. februar 2023 Nå ser jeg at en representant for Omnia har kommentert under bildet og jeg stusser på at hun skriver at ved å få i seg nok mat så leder det folk bort fra overspising. Problemet med overspisingslidelse er jo at man overspiser når ting blir vanskelig. Da hjelper det jo ikke at man har fått i seg nok mat. Jeg håper hun får profesjonell hjelp ut over dette som fokuserer på den psykiske biten, for det her høres ikke tilstrekkelig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 13. februar 2023 #16499 Del Skrevet 13. februar 2023 Bolledeig2.0 skrev (3 minutter siden): Æsj. Sånn der psyk-posering som det siste innlegget nå er Det.Verste.Jeg.Vet. Og alvorlig talt, sånn ut over at man burde spare seg for å live-poste psyk-greier så er det så _posert_. Overspising ser ikke sånn ut heller. Jeg har ikke lyst å poste mer realistiske bilder, fordi det kan trigge, men en sånn "posere med hodet i bekymret plassering mellom hendene" med pent danderte poser med potetgull og kjekspakker rundt seg er IKKE en sånn greie. Det er en presentasjon av hva folk TROR overspising ser ut som, som kan presenteres litt insta-vennlig. Selv om jeg er enig med en del i denne teksten, er dette høy stein i glasshus-føring altså. Det er vel ingen som har basert mer av karrieren sin på "pent danderte intime detaljer om seg selv om familie for å leke liksomvenninne" som Tusvik&Tønne. Har du ikke vært innom kontoen hennes før? Flere bilder der med samme fokus. Hver gang når nye løsninger skal selges/reklameres for, ikke noe nytt det der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig2.0 Skrevet 13. februar 2023 #16500 Del Skrevet 13. februar 2023 Just now, Lill said: Har du ikke vært innom kontoen hennes før? Flere bilder der med samme fokus. Hver gang når nye løsninger skal selges/reklameres for, ikke noe nytt det der. Jo jeg har kritisert det da også. Det er fortsatt ille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå