Luckie Skrevet 19. februar 2022 #11121 Skrevet 19. februar 2022 Skjønner ikke hvorfor jeg må inn og sjekke instagram når hun irriterer meg så grenseløst med hvordan hun svarer folk. Hun tar aldri feil og hun vet og kan alt. Huk har selvfølgelig løsningen på alle problemer, men likevel gjør hun ikke noe annet enn å feile, gang på gang. Men hun ser for seg å klare seg uten sukker hele livet da🙄 9
mumrikk1 Skrevet 19. februar 2022 #11122 Skrevet 19. februar 2022 Ser hun bare dropper diskusjon med ei som sier henne litt i mot. Det sier jo litt.. Det er ikke mange ukene siden hun satt med baconsnacks potetgull og «koste seg med god samvittighet» heller. Snakk om å kaste stein i glasshus!! 9
*blueberry* Skrevet 19. februar 2022 #11123 Skrevet 19. februar 2022 mumrikk1 skrev (11 minutter siden): Ser hun bare dropper diskusjon med ei som sier henne litt i mot. Det sier jo litt.. Det er ikke mange ukene siden hun satt med baconsnacks potetgull og «koste seg med god samvittighet» heller. Snakk om å kaste stein i glasshus!! Hun gjør det med god samvittighet fordi bacongull er lov på keto 🙄. Skulle ønske hun snart forsto at de sprekkene hun har fordi hun prøver å gå på keto er pga den restriktive dietten. Mindre diett, mindre dårlig samvittighet. 11
Gjest Kattedama Skrevet 19. februar 2022 #11124 Skrevet 19. februar 2022 Så lenge hodet ikke er med så blir det vanskelig å få til en varig endring. Lavterskel tilbud (som hun har snakket ned tidligere) innenfor psykatri eller et KIB kurs kan være en god start for noen.
Flettfrid Skrevet 19. februar 2022 #11125 Skrevet 19. februar 2022 Lill skrev (På 2/12/2022 den 23.32): Skjønner ikke hvorfor hun ikke bruker treningstøy som er i riktig str? Printet er veldig fint, men ser ikke bra ut med lyse og mørke partier. Har hun slettet dette innlegget som det henvises til her? 2
mumrikk1 Skrevet 19. februar 2022 #11126 Skrevet 19. februar 2022 *blueberry* skrev (1 time siden): Hun gjør det med god samvittighet fordi bacongull er lov på keto 🙄. Skulle ønske hun snart forsto at de sprekkene hun har fordi hun prøver å gå på keto er pga den restriktive dietten. Mindre diett, mindre dårlig samvittighet. Potetgull er potetgull spør du meg, uansett om det et baconsvor eller superchips..😅 strider mot det hun selv står for, men hun klarer nok ikke holde styr på ting selv fordi hun vingler så mye. 8
cerruti Skrevet 19. februar 2022 #11127 Skrevet 19. februar 2022 Å skrive om belønning til barnet er bare noe som ikke hører hjemme i SOME. Slutt, slutt, slutt!! 19 1
*blueberry* Skrevet 19. februar 2022 #11128 Skrevet 19. februar 2022 mumrikk1 skrev (36 minutter siden): Potetgull er potetgull spør du meg, uansett om det et baconsvor eller superchips..😅 strider mot det hun selv står for, men hun klarer nok ikke holde styr på ting selv fordi hun vingler så mye. Jeg er enig i at snacks er snacks, men for henne er det greit fordi det er ketovennlig/ karbohydratfattig. Hun sier seg egentlig ikke imot, men det er helt klart forstyrrede spisevaner.
Gjest Fett nok Skrevet 19. februar 2022 #11129 Skrevet 19. februar 2022 mumrikk1 skrev (49 minutter siden): Potetgull er potetgull spør du meg, uansett om det et baconsvor eller superchips..😅 strider mot det hun selv står for, men hun klarer nok ikke holde styr på ting selv fordi hun vingler så mye. Jeg synes egentlig at betegnelsen "food with no brakes" er ganske betegnende. Det hjelper egentlig ikke at den glutenfrie og rørsukkerfrie rawkaken som er søtet med dadler og lønnesukkersirup, eller om du inhalerer ketovennlig baconcrisp, sprøstekt ost, hasselnøttsmør rett fra glasset eller hva det nå enn skulle være teknisk sett er innenfor kostholdsretningslinjene dine dersom det er mat som gjør at du inntar det grenseløst. Sliter man med overspiser bør "food with no brakes" ut.
*blueberry* Skrevet 19. februar 2022 #11130 Skrevet 19. februar 2022 Fett nok skrev (1 minutt siden): Jeg synes egentlig at betegnelsen "food with no brakes" er ganske betegnende. Det hjelper egentlig ikke at den glutenfrie og rørsukkerfrie rawkaken som er søtet med dadler og lønnesukkersirup, eller om du inhalerer ketovennlig baconcrisp, sprøstekt ost, hasselnøttsmør rett fra glasset eller hva det nå enn skulle være teknisk sett er innenfor kostholdsretningslinjene dine dersom det er mat som gjør at du inntar det grenseløst. Sliter man med overspiser bør "food with no brakes" ut. Ingen mat bør «ut» hvis man har en spiseforstyrrelse. Som de med erfaring nevner over her så er det behandlinger for å finne matro som er det viktigste å fokusere på. Spiseforstyrrelser ligger hovedsakelig i det psykiske. Nå har jo HD valgt å legge mer fokus på spiseforstyrrelse i sin profil og det gjør det vel mer akseptert å debattere nå. Å kutte ut matvarer skaper et slikt grenseløst behov hvor man mister kontrollen, et nei vil kroppen sterkt stritte imot og man vil gå på sprekker. Vi ser det ofte med HD og godteri (det er ikke ris hun sprekker på i følge insta). Det som er med slike dietter som keto er at de har tydelige ja/ nei mat lister slik at hvis noen sprekker så tror vedkommende at de kan skylde seg selv fordi de ikke fulgte lista, mens det selvfølgelig er den restriktive lista som setter deg opp for å sprekke. Det blir en ond sirkel og HD er nok midt i den og bør ikke være inspirasjon til andre med spiseforstyrrelser eller forstyrret spisemønster. 2
Gjest Kattedama Skrevet 19. februar 2022 #11131 Skrevet 19. februar 2022 Flettfrid skrev (1 time siden): Har hun slettet dette innlegget som det henvises til her? Nei, det ligger vel under reels?
Gjest Fett nok Skrevet 19. februar 2022 #11132 Skrevet 19. februar 2022 (endret) *blueberry* skrev (12 minutter siden): Ingen mat bør «ut» hvis man har en spiseforstyrrelse. Som de med erfaring nevner over her så er det behandlinger for å finne matro som er det viktigste å fokusere på. Spiseforstyrrelser ligger hovedsakelig i det psykiske. Nå har jo HD valgt å legge mer fokus på spiseforstyrrelse i sin profil og det gjør det vel mer akseptert å debattere nå. Å kutte ut matvarer skaper et slikt grenseløst behov hvor man mister kontrollen, et nei vil kroppen sterkt stritte imot og man vil gå på sprekker. Vi ser det ofte med HD og godteri (det er ikke ris hun sprekker på i følge insta). Det som er med slike dietter som keto er at de har tydelige ja/ nei mat lister slik at hvis noen sprekker så tror vedkommende at de kan skylde seg selv fordi de ikke fulgte lista, mens det selvfølgelig er den restriktive lista som setter deg opp for å sprekke. Det blir en ond sirkel og HD er nok midt i den og bør ikke være inspirasjon til andre med spiseforstyrrelser eller forstyrret spisemønster. Trenger ikke womansplaine spiseforstyrrelser for meg, jeg vet godt hva det er. Også alltid like arrogant å anta at jeg ikke har erfaring om det jeg snakker om. Jeg har brukt x antall år sammen med flinke hjerneleger for å gjenoppta et normalt forhold til mat, og klarer meg fint. Men det meste er hjelp til selvhjelp, tross alt. Poenget mitt er at hvis man har et kosthold som er mer traust og "vanlig" mat og mindre "snacks, godt og digg" så er det også er det lettere å unngå overspising. Helenes kosthold er veldig mye mat som gir belønningsstoff fest i hjernen. Endret 19. februar 2022 av Fett nok
*blueberry* Skrevet 19. februar 2022 #11133 Skrevet 19. februar 2022 Fett nok skrev (2 minutter siden): Trenger ikke womansplaine spiseforstyrrelser for meg, jeg vet godt hva det er. Også alltid like arrogant å anta at jeg ikke har erfaring om det jeg snakker om. Poenget mitt er at hvis man har et kosthold som er mer traust og "vanlig" mat og mindre "snacks, godt og digg" så er det også er det lettere å unngå overspising. Helenes kosthold er veldig mye mat som gir belønningsstoff fest i hjernen. Jeg har ikke antatt at du ikke har erfaring, jeg viste til tidligere skrevet innlegg fra @Pingi198og @monstergospel som viste til sin erfaring med å bli friskere. 2
Gjest Kattedama Skrevet 19. februar 2022 #11134 Skrevet 19. februar 2022 HD brukte denne kjolen for for 5 dager siden uten å merke det som reklame , nå viser det seg at det er ny samarbeidspartner.
*blueberry* Skrevet 19. februar 2022 #11135 Skrevet 19. februar 2022 Lill skrev (2 minutter siden): HD brukte denne kjolen for for 5 dager siden uten å merke det som reklame , nå viser det seg at det er ny samarbeidspartner. Hun har fisket etter meah design samarbeid i månedesvis (tagget de i egne kjøp osv). Hun har nok ønsket seg dette lenge og endelig skjedde det. Dette er i alle fall troverdig reklame, HD er jo flink med plus size mote og disse kjolene bruker hun jo hele tiden. 1
Mrshopalot Skrevet 19. februar 2022 #11136 Skrevet 19. februar 2022 *blueberry* skrev (14 minutter siden): Hun har fisket etter meah design samarbeid i månedesvis (tagget de i egne kjøp osv). Hun har nok ønsket seg dette lenge og endelig skjedde det. Dette er i alle fall troverdig reklame, HD er jo flink med plus size mote og disse kjolene bruker hun jo hele tiden. Skuffende at Meah valgte henne som ambassadør synes jeg. Elsker klærne og bedriften, men at de velger ei som henne gjør at det frister lite å kjøpe noe mer derfra 😔 13
Sol Rampelyset Skrevet 19. februar 2022 #11137 Skrevet 19. februar 2022 Tråden er ryddet for avsporing. Sol, admin.
tutsi123 Skrevet 19. februar 2022 #11138 Skrevet 19. februar 2022 Fryktelig hvor iscenesatt alt var på story nå, bare for å spinne videre på det hun liksom er ekspert på. Hadde gitt ungen noen maiskorn og gud forby for en forbrytelse. Kjenner jeg også blir forbannet på de som henger seg på og tror på henne. Jeg håper virkelig de som lider av overspising eller what ever, søker hjelp et annet sted enn hos henne som tydeligvis aldri finner ut av det for egen del. 10
Mis(s)Brukernavn Skrevet 19. februar 2022 #11139 Skrevet 19. februar 2022 (endret) HD virker rimelig besatt av å skulle være «til inspirasjon». All den tid hun ikke er faglig kompetent, burde et minstekrav være å selv ha vært gjennom et behandlingsløp som faktisk fungerte (og deretter holdt seg seg stabil i noen år) før hun gir råd videre til andre. Psykisk helse påvirkes soleklart av kosthold, men fravær av karbohydrater bryter ikke emosjonelle mønstre etablert gjennom et liv. Endret 19. februar 2022 av Mis(s)Brukernavn 16 1
Orly Skrevet 19. februar 2022 #11140 Skrevet 19. februar 2022 mumrikk1 skrev (3 timer siden): Potetgull er potetgull spør du meg, uansett om det et baconsvor eller superchips..😅 strider mot det hun selv står for, men hun klarer nok ikke holde styr på ting selv fordi hun vingler så mye. Nei det er det ikke, på lavkarbo kan man spise bacongull, men ikke potetgull, at du mener det er det samme spiller ingen rolle. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå