Hattivatti Skrevet 22. august 2020 #4581 Del Skrevet 22. august 2020 (endret) Her har hun jo selv også vist et godt eksempel på hvordan klær og posering påvirker et bilde. Helt uten redigering. Endret 22. august 2020 av Ryuk 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lirah Skrevet 22. august 2020 #4582 Del Skrevet 22. august 2020 27 minutter siden, Birdo skrev: Jeg trooor at det var ment som en spøk, for å "ta en Sophie Elise", men at den bare slo veldig feil ut🤷🏻♀️ Ja hun endte bare opp med å støte folk her inne visst nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjarte Skrevet 22. august 2020 #4583 Del Skrevet 22. august 2020 Jeg tolket det som kødd. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 22. august 2020 #4584 Del Skrevet 22. august 2020 23 timer siden, Jaymie skrev: Hvorfor kommer du bare inn i tråden for å svare de som er unødvendig usaklige (som vi alle rapporterer), men aldri klarer å argumentere tilbake når vi har konstruktiv kritikk? Hva med kritikken er du uenig i uten at argumentet er «stakkars Helene» eller at vi ikke unner henne noe godt? Fordi det er så ekstremt mye usaklig og tåpelig kritikk, synd dere ikke klarer å se det selv 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaymie Skrevet 22. august 2020 #4585 Del Skrevet 22. august 2020 17 minutter siden, Orly skrev: Fordi det er så ekstremt mye usaklig og tåpelig kritikk, synd dere ikke klarer å se det selv Klarer du ikke se at noe er konstruktiv kritikk? Og hvorfor er du ikke med i den saklige debatten? Du fyrer kun opp til usaklig debatt når du aldri engasjerer deg på en konstruktiv måte. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 22. august 2020 #4586 Del Skrevet 22. august 2020 30 minutter siden, Jaymie skrev: Klarer du ikke se at noe er konstruktiv kritikk? Og hvorfor er du ikke med i den saklige debatten? Du fyrer kun opp til usaklig debatt når du aldri engasjerer deg på en konstruktiv måte. Det får du lov å mene, jeg har en annen mening å tenker ikke du er så innmari saklig når du går til brukerdebatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaymie Skrevet 22. august 2020 #4587 Del Skrevet 22. august 2020 4 minutter siden, Orly skrev: Det får du lov å mene, jeg har en annen mening å tenker ikke du er så innmari saklig når du går til brukerdebatt. Men kom med meningene dine da (om bedriften, ikke KG). Dette er et diskusjonsforum og debatten blir mye sakligere og bedre om dere som har en annen mening deltar. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 23. august 2020 #4588 Del Skrevet 23. august 2020 12 timer siden, Jaymie skrev: Men kom med meningene dine da (om bedriften, ikke KG). Dette er et diskusjonsforum og debatten blir mye sakligere og bedre om dere som har en annen mening deltar. Det er ikke sikkert at vi har så forskjellige meninger om bedriften HD. Hun bør absolutt merke reklamen sin bedre. Hun har vanlige jobber og tjener vel forholdsvis lite i forhold til andre influencere. Hun har daglige kritiske poster her på KG for dårlig merking, mens en stor influencer som f. Eks Komikerfrue som er helt elendig til å merke reklamen sin riktig har null..Merkelig. Er det ikke noen av dere her inne som leser andre tråder ? Nå kan det jo argumenteres om at i denne tråden er det HD som diskuteres, men det blir ganske synlig at det fra noen er det den skjulte forakten mot henne som kommer fram når alle disse aktive brukerene i tråden her ikke har noen som helst problem med reklamemerkingen eller poseringen til noen annen blogger i noen som helst annen tråd.. Da blir det vanskelig å være aktiv med i en tråd som skal kritisere kroppen hennes eller påstander om bilderedigering hele tiden. Det er vel bare CBE sin tråd som har mere aktivitet på KG . En syltynn dame som hele tiden poserer seg tynnere,Og som har blitt tatt i bilderedigering. Dokumentert. Kanskje noen av kroppsaktivistene i denne tråden kunne tatt seg en tur over i den tråden eller SE sin ? ( ikke gjør det. Selv de med stort behov for å vise seg frem har følelser. ) Nå er det ikke bare pripne brukere sin feil at tråden har blitt så stygg. Modereringen i denne tråden er jo milevis fra modereringen i f. Eks. AB tråden. Hvis noen skrev kløft eller rumpe i den, så var det moderert vekk på sekundet. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaymie Skrevet 23. august 2020 #4589 Del Skrevet 23. august 2020 55 minutter siden, Infinity skrev: Det er ikke sikkert at vi har så forskjellige meninger om bedriften HD. Hun bør absolutt merke reklamen sin bedre. Hun har vanlige jobber og tjener vel forholdsvis lite i forhold til andre influencere. Hun har daglige kritiske poster her på KG for dårlig merking, mens en stor influencer som f. Eks Komikerfrue som er helt elendig til å merke reklamen sin riktig har null..Merkelig. Er det ikke noen av dere her inne som leser andre tråder ? Nå kan det jo argumenteres om at i denne tråden er det HD som diskuteres, men det blir ganske synlig at det fra noen er det den skjulte forakten mot henne som kommer fram når alle disse aktive brukerene i tråden her ikke har noen som helst problem med reklamemerkingen eller poseringen til noen annen blogger i noen som helst annen tråd.. Da blir det vanskelig å være aktiv med i en tråd som skal kritisere kroppen hennes eller påstander om bilderedigering hele tiden. Det er vel bare CBE sin tråd som har mere aktivitet på KG . En syltynn dame som hele tiden poserer seg tynnere,Og som har blitt tatt i bilderedigering. Dokumentert. Kanskje noen av kroppsaktivistene i denne tråden kunne tatt seg en tur over i den tråden eller SE sin ? ( ikke gjør det. Selv de med stort behov for å vise seg frem har følelser. ) Nå er det ikke bare pripne brukere sin feil at tråden har blitt så stygg. Modereringen i denne tråden er jo milevis fra modereringen i f. Eks. AB tråden. Hvis noen skrev kløft eller rumpe i den, så var det moderert vekk på sekundet. Takk for et godt innlegg, det er fint å se litt mer årsaken til at noen blir irriterte i denne tråden, og ikke orker å være med på den egentlig debatten. Jeg har vært innom alle trådene, men feks komikerfrue orker jeg rett og slett ikke, CBE interesserer meg ikke (hun har vel mer enn nok kritikere uten meg) og SE, IR, AR osv har jeg diskutert mange ganger (pga kroppspress, merking, moral og egentlig mye av det samme som i denne tråden). AB tråden er helt tåpelig, men også kanskje det eneste stedet hun har popularitet og det vil jeg ikke bidra til. Jeg er aktiv i denne tråden fordi jeg liker Helene, men ikke alt hun gjør og står for. Jeg ønsker henne alt godt, men føler ofte hun slipper unna med ting andre influensere blir kritisert for fordi hun har færre følgere. Jeg tar det ofte opp med henne direkte, men det fungerer sjelden så da går jeg hit. Bilderedigeringsdebatten som blusser opp til tider er latterlig og burde bare ignoreres så den dør ut. Det jeg skriver i denne tråden er ofte de samme tingene jeg ikke liker med andre influensere, forskjellen er at Helene bruker en større klesstørrelse og derfor får hun ofte mer støtte av «inaktive» brukere i denne tråden så fort det kommer inn noe usaklig. Du ser sjelden samme trend i SE, AB eller AR tråden, og det er ganske stygge ting som får stå der også, spesielt i SE tråden. Mye av grunnen til at jeg sjelden bidrar i de andre trådene er pga den underliggende latterliggjøringen (spesielt SE tråden), og det meste er allerede sagt. Jeg synes det er innafor å diskutere kropp i riktige settinger (enten det er Helene eller Sophie Elise) fordi de fronter et kroppspress og holdninger om hvordan de snakker om kropp på hver sin måte, men de stygge kommentarene bør vi bli flinkere til å ignorere og rapportere for da får de ikke så mye oppmerksomhet. Jeg vil sammenligne de stygge kroppskommentarene med de som står i SE tråden, det er de to verste trådene når det kommer til slikt og det burde folk holde seg for god for. Det jeg ofte reagerer på er at flere av de som reagerer dårlig på konstruktive kommentarer i denne tråden har selv ganske stygge kommentarer i SE og AB tråden (mer latterliggjøring enn konstruktiv kritikk). 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 23. august 2020 #4590 Del Skrevet 23. august 2020 5 timer siden, Infinity skrev: Det er ikke sikkert at vi har så forskjellige meninger om bedriften HD. Hun bør absolutt merke reklamen sin bedre. Hun har vanlige jobber og tjener vel forholdsvis lite i forhold til andre influencere. Hun har daglige kritiske poster her på KG for dårlig merking, mens en stor influencer som f. Eks Komikerfrue som er helt elendig til å merke reklamen sin riktig har null..Merkelig. Er det ikke noen av dere her inne som leser andre tråder ? Nå kan det jo argumenteres om at i denne tråden er det HD som diskuteres, men det blir ganske synlig at det fra noen er det den skjulte forakten mot henne som kommer fram når alle disse aktive brukerene i tråden her ikke har noen som helst problem med reklamemerkingen eller poseringen til noen annen blogger i noen som helst annen tråd.. Da blir det vanskelig å være aktiv med i en tråd som skal kritisere kroppen hennes eller påstander om bilderedigering hele tiden. Det er vel bare CBE sin tråd som har mere aktivitet på KG . En syltynn dame som hele tiden poserer seg tynnere,Og som har blitt tatt i bilderedigering. Dokumentert. Kanskje noen av kroppsaktivistene i denne tråden kunne tatt seg en tur over i den tråden eller SE sin ? ( ikke gjør det. Selv de med stort behov for å vise seg frem har følelser. ) Nå er det ikke bare pripne brukere sin feil at tråden har blitt så stygg. Modereringen i denne tråden er jo milevis fra modereringen i f. Eks. AB tråden. Hvis noen skrev kløft eller rumpe i den, så var det moderert vekk på sekundet. Nå er det ingen som er uenige om at alle influencere skal merke reklame og merke reklame riktig. Fordi noen ikke er aktive i andre tråder betyr ikke at man synes det er greit at andre influencere ikke følger. Markedsføringsloven. Ser ikke at du poster innlegg i CBE tråden om manglende merking. Betyr det at du ikke har problemer med at hun ikke følger bryter regler for merking? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 23. august 2020 #4591 Del Skrevet 23. august 2020 15 minutter siden, Miranda16 skrev: Nå er det ingen som er uenige om at alle influencere skal merke reklame og merke reklame riktig. Fordi noen ikke er aktive i andre tråder betyr ikke at man synes det er greit at andre influencere ikke følger. Markedsføringsloven. Ser ikke at du poster innlegg i CBE tråden om manglende merking. Betyr det at du ikke har problemer med at hun ikke følger bryter regler for merking? Der mistet du poenget. Jeg kritiserer ikke noen sine pupper, rumper, mager . Dette var til dem som hele tiden skal kommentere kroppen hennes. Ikke til dem som ikke gjør det. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 23. august 2020 #4592 Del Skrevet 23. august 2020 (endret) 26 minutter siden, Infinity skrev: Der mistet du poenget. Jeg kritiserer ikke noen sine pupper, rumper, mager . Dette var til dem som hele tiden skal kommentere kroppen hennes. Ikke til dem som ikke gjør det. Ok........ Endret 23. august 2020 av Miranda16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 26. august 2020 #4593 Del Skrevet 26. august 2020 Jeg synes ikke det er greit å legge ut bilder fra treningssenteret hvor andre personer blir med på bildet. Vi har uansett sett «det samme» bildet mAnge ganger nå. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaymie Skrevet 26. august 2020 #4594 Del Skrevet 26. august 2020 3 timer siden, cerruti skrev: Jeg synes ikke det er greit å legge ut bilder fra treningssenteret hvor andre personer blir med på bildet. Vi har uansett sett «det samme» bildet mAnge ganger nå. Jeg er enig. I fjor da jeg var Sats medlem lagde de forbud mot å ta mobilbilder pga trivsel (vet ikke om det gjelder hele kjeden eller bare min lokale), og det synes jeg var veldig bra. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cappuccino Skrevet 26. august 2020 #4595 Del Skrevet 26. august 2020 14 timer siden, cerruti skrev: Jeg synes ikke det er greit å legge ut bilder fra treningssenteret hvor andre personer blir med på bildet. Vi har uansett sett «det samme» bildet mAnge ganger nå. Enig, helt greit hvis det ikke er noen i bakgrunnen. Synes det er litt rart at hun som fungerende daglig leder ikke ser det selv (med mindre hun faktisk har spurt om det er greit). Hvordan er det egentlig med reklame for selskapet man jobber i, er det unntatt fra merking? At hun skal merke alle poster med Bara-klær har nok ikke gått inn. Må nok si at jeg synes det er litt merkelig at Helene reklamerer for MCT-olje for samarbeidspartner, (og tjener på det), men samtidig sier at hun ikke vil fortelle hva hun spiser pga. negative tilbakemeldinger. Er det virkelig vanlig å ha så mye meninger om hva andre spiser? Synes det er merkelig at folk kommenterer det. Om noe burde det vel heller være en inspirasjon hvis man ønsker å gå ned i vekt, selv om det ikke nødvendigvis fungerer for alle. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fett nok Skrevet 27. august 2020 #4596 Del Skrevet 27. august 2020 9 timer siden, Cappuccino skrev: Er det virkelig vanlig å ha så mye meninger om hva andre spiser? Synes det er merkelig at folk kommenterer det. Om noe burde det vel heller være en inspirasjon hvis man ønsker å gå ned i vekt, selv om det ikke nødvendigvis fungerer for alle. Jeg er ikke uenig med deg i det, men har du lest denne tråden? Jeg skjønner henne godt. I perioder der hun spiser "avslappet" så kritiseres hun for å ikke spise lavkarbo nok, at hun drikker smoothier, at hun har for kjedelige matpakker, at hun gjør matlaging for komplisert, at hun spiser for mye snacks, at hun ikke spiser nok av X I perioder der hun kjører strikt så kritiseres hun for å ikke ha bærekraftig kosthold, av typen dette kommer aldri til å gå bra, hun kommer til å sprekke, ingen kan leve sånn på litt sikt, det er ikke vits å leve helt sukkerfritt. Det er et eller annet med å si noe som helst om hvordan man spiser som bare virker som fluepapir på en haug folk som skal gi meningene sine til folk som overhodet ikke har bedt om det. Den beste måten å skjerme seg fra dette er faktisk å gjøre sånn som Helene har gjort her, å ikke si noe i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Twistdott Skrevet 27. august 2020 #4597 Del Skrevet 27. august 2020 For meg betyr det ingenting hva hun spiser, hvor tykk/ev slank hun er, hvor mye strekkmerker ol hun har, men hvorfor denne «gleden» av å fotografere seg halvnaken i snåle posisjoner . Det blir jo bare rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaymie Skrevet 27. august 2020 #4598 Del Skrevet 27. august 2020 35 minutter siden, Fett nok skrev: Jeg er ikke uenig med deg i det, men har du lest denne tråden? Jeg skjønner henne godt. I perioder der hun spiser "avslappet" så kritiseres hun for å ikke spise lavkarbo nok, at hun drikker smoothier, at hun har for kjedelige matpakker, at hun gjør matlaging for komplisert, at hun spiser for mye snacks, at hun ikke spiser nok av X I perioder der hun kjører strikt så kritiseres hun for å ikke ha bærekraftig kosthold, av typen dette kommer aldri til å gå bra, hun kommer til å sprekke, ingen kan leve sånn på litt sikt, det er ikke vits å leve helt sukkerfritt. Det er et eller annet med å si noe som helst om hvordan man spiser som bare virker som fluepapir på en haug folk som skal gi meningene sine til folk som overhodet ikke har bedt om det. Den beste måten å skjerme seg fra dette er faktisk å gjøre sånn som Helene har gjort her, å ikke si noe i det hele tatt. Dette er jeg enig med, og den såkalte bloggerplakaten sier noe om å ikke legge ut om mat, vekt, porsjoner osv så hun ønsker nok å følge denne. Det i seg selv er positivt, men også litt motsiende når hun reklamerer for et spesifikt kosthold (FUS) og for blant annet MCT olje. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cappuccino Skrevet 27. august 2020 #4599 Del Skrevet 27. august 2020 2 timer siden, Fett nok skrev: Jeg er ikke uenig med deg i det, men har du lest denne tråden? Jeg skjønner henne godt. I perioder der hun spiser "avslappet" så kritiseres hun for å ikke spise lavkarbo nok, at hun drikker smoothier, at hun har for kjedelige matpakker, at hun gjør matlaging for komplisert, at hun spiser for mye snacks, at hun ikke spiser nok av X I perioder der hun kjører strikt så kritiseres hun for å ikke ha bærekraftig kosthold, av typen dette kommer aldri til å gå bra, hun kommer til å sprekke, ingen kan leve sånn på litt sikt, det er ikke vits å leve helt sukkerfritt. Det er et eller annet med å si noe som helst om hvordan man spiser som bare virker som fluepapir på en haug folk som skal gi meningene sine til folk som overhodet ikke har bedt om det. Den beste måten å skjerme seg fra dette er faktisk å gjøre sånn som Helene har gjort her, å ikke si noe i det hele tatt. Jeg har ikke så mye meninger om hva hun spiser, stiller kun spørsmål om at hun sier at hun ikke spiser karbo foruten grønnsaker, men f.eks. drikker øl i helga. Ikke fordi jeg bryr meg om hva hun putter i seg, men at jeg tenker man bør være ærlig på det når man reklamerer for og fronter en type kosthold. Men nei, har ikke lest alle sidene tilbake i tid, og synes ikke det har vært så mye kommentarer rundt hva hun spiser nå i den senere tid. Å dele litt oppskrifter eller noen tips tenker jeg ikke er skadelig. Å legge ut hele dagsmenyen i bilder er en annen sak. Om hun kommer til å sprekke har nok ikke så mye med kostholdet i seg selv å gjøre. Hun sier at hun har sukkeravhengighet, og det blir vel som andre avhengigheter, bortsett fra at man ikke kan kutte mat helt ut. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lirah Skrevet 27. august 2020 #4600 Del Skrevet 27. august 2020 13 timer siden, Fett nok skrev: Jeg er ikke uenig med deg i det, men har du lest denne tråden? Jeg skjønner henne godt. I perioder der hun spiser "avslappet" så kritiseres hun for å ikke spise lavkarbo nok, at hun drikker smoothier, at hun har for kjedelige matpakker, at hun gjør matlaging for komplisert, at hun spiser for mye snacks, at hun ikke spiser nok av X I perioder der hun kjører strikt så kritiseres hun for å ikke ha bærekraftig kosthold, av typen dette kommer aldri til å gå bra, hun kommer til å sprekke, ingen kan leve sånn på litt sikt, det er ikke vits å leve helt sukkerfritt. Det er et eller annet med å si noe som helst om hvordan man spiser som bare virker som fluepapir på en haug folk som skal gi meningene sine til folk som overhodet ikke har bedt om det. Den beste måten å skjerme seg fra dette er faktisk å gjøre sånn som Helene har gjort her, å ikke si noe i det hele tatt. Dette er kritikk alle som slanker seg, og er åpen om det, får. Jeg vil påstå at jeg har en fantastisk arbeidsplass med utrolig flotte, kunnskapsrike kolleger, men til og med noen av dem kan finne på å kommentere min mat negativt, spesielt om det er noe sunt. Folk flest er hårsåre, for direkte og bedrevitere når det kommer til kosthold, og ikke minst slanking. Så dette er ikke kritikk kun forbeholdt Helene. Som sagt ALLE som går ned i vekt og som er ÅPEN om det til mange andre, de får høre det altså.... Det der funker ikke, du underspiser, overspiser, slutt å spis potet, det holder ikke i lengda, du sprekker i morgen bare vent og se osv. Spesielt misunnelige, usikre personer som selv sliter har lett for å holde på slik. Helene kan velge å ikke si noe i det hele tatt og ikke dele hva hun spiser. Jeg skjønner det, jeg syns det er dumt hun ikke bare driter i disse bedreviterne og kritikerne og bare deler hva hun spiser. Det finnes tusenvis av slike slankeinfluencere som deler hva de spiser og som får kritikk på det men velger å ikke bry seg. Men igjen, hun gjør som hun vil, bare synd at hun viser at ting fungerer utad men forteller ikke hvordan ting blir gjort på bakrommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå