Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Gull vaffel skrev:

Enig med deg om maten hun viser frem, den er veldige lite variert. Skal hu ha dette som livsstil, må hun lære seg å lage en del mer forskjellig mat 

Nå sier hun jo selv at hun velger å vise frem minimalt av hennes daglige kosthold nettopp fordi hun får kritikk på alt uansett hva hun spiser. Du aner vel ingenting om hvilken mat hun spiser eller lager resten av døgnet og alle de andre dagene hvor salaten ikke blir vist? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Twistdott

Jeg har sveipet innom den bloggen av og til, og den er like kjedelig som å se maling tørke. Det er nesten de samme kjolene, i akkurat samme posisjon hele tiden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Ryuk skrev:

Nå sier hun jo selv at hun velger å vise frem minimalt av hennes daglige kosthold nettopp fordi hun får kritikk på alt uansett hva hun spiser. Du aner vel ingenting om hvilken mat hun spiser eller lager resten av døgnet og alle de andre dagene hvor salaten ikke blir vist? 

Det stemmer. Det er bare litt påfallende at den maten hun viser fram stort sett er lik, uavhengig av hvilket måltid det er snakk om. Da er det lett å konkludere med at det hun viser fram i hovedsak er kostholdet hennes. I tillegg må influencere forholde seg til informasjonen de legger ut, ikke at leserne skal synse og anta om det som ikke legges ut. Da blir det spekulasjoner både i positiv og negativ retning.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Gull vaffel skrev:

Enig med deg om maten hun viser frem, den er veldige lite variert. Skal hu ha dette som livsstil, må hun lære seg å lage en del mer forskjellig mat 

Hvorfor må hun det? Om hun er fornøyd med maten så er vel det bra nok

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet med at maten hun viser frem, er lik. Camilla Lorentzen viste frem frokosten sin i rundt ett år, som besto av posjert egg, rugbrød, avokado, paprika og ruccola, mener hun hadde cottage cheese til også. Mulig jeg har glemt noe. Det er ikke noe problem å spise det samme hver dag så lenge det er variert og det dekker næringsstoffene du trenger. Nevnte frokost er ganske sunn og dekker ca. alt. Man må ikke spise forskjellige ting hver dag!  @Gull vaffel

Endret av Lirah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Lirah skrev:

Ser ikke problemet med at maten hun viser frem, er lik. Camilla Lorentzen viste frem frokosten sin i rundt ett år, som besto av posjert egg, rugbrød, avokado, paprika og ruccola, mener hun hadde cottage cheese til også. Mulig jeg har glemt noe. Det er ikke noe problem å spise det samme hver dag så lenge det er variert og det dekker næringsstoffene du trenger. Nevnte frokost er ganske sunn og dekker ca. alt. Man må ikke spise forskjellige ting hver dag!  @Gull vaffel

Nå var det ikke det jeg skrev heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Gull vaffel skrev:

Nå var det ikke det jeg skrev heller. 

"

Skal hu ha dette som livsstil, må hun lære seg å lage en del mer forskjellig mat 

"
Neivel, hva mener du her da? Hun skal lage forskjellig mat men ikke spise det da? 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lirah skrev:

Ser ikke problemet med at maten hun viser frem, er lik. Camilla Lorentzen viste frem frokosten sin i rundt ett år, som besto av posjert egg, rugbrød, avokado, paprika og ruccola, mener hun hadde cottage cheese til også. Mulig jeg har glemt noe. Det er ikke noe problem å spise det samme hver dag så lenge det er variert og det dekker næringsstoffene du trenger. Nevnte frokost er ganske sunn og dekker ca. alt. Man må ikke spise forskjellige ting hver dag!  @Gull vaffel

Jeg er ikke nødvendigvis helt enig eller uenig med noen av dere, men det er en stor forskjell her. Maten Helene viser er ikke like balansert næringsmessig som den du lister opp. Jeg gjetter det er derfor det etterspørres mer variasjon fra @Gull vaffel

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Lirah skrev:

"

Skal hu ha dette som livsstil, må hun lære seg å lage en del mer forskjellig mat 

"
Neivel, hva mener du her da? Hun skal lage forskjellig mat men ikke spise det da? 

For en som står litt i samme situasjon selv, så ser jeg fordelen av å lage det samme gang etter gang, så lenge innholdet er bra selvsagt. Det handler litt om å snu tankegangen til at mat er energi, ikke at det alltid skal være så himla kos. Man trenger også ofte retter som går litt fort, og kanskje vil man ikke ha all verdens ting i kjøleskapet heller i den perioden fordi det er for mange fristelser og inviterer litt til overspising for en del. Fordi man gjerne vil ha en kickstart, så er man striktere i en periode enn det man vil være over tid. Særlig sukker kan man trenge en brutal avvenning av. Selv synes jeg sjokolade nå er så søtt at jeg ikke engang vil ha det, og jeg er ikke på noen sukkerfri diett engang, bare litt sukkerbegrenset.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Sandin skrev:

For en som står litt i samme situasjon selv, så ser jeg fordelen av å lage det samme gang etter gang, så lenge innholdet er bra selvsagt. Det handler litt om å snu tankegangen til at mat er energi, ikke at det alltid skal være så himla kos. Man trenger også ofte retter som går litt fort, og kanskje vil man ikke ha all verdens ting i kjøleskapet heller i den perioden fordi det er for mange fristelser og inviterer litt til overspising for en del. Fordi man gjerne vil ha en kickstart, så er man striktere i en periode enn det man vil være over tid. Særlig sukker kan man trenge en brutal avvenning av. Selv synes jeg sjokolade nå er så søtt at jeg ikke engang vil ha det, og jeg er ikke på noen sukkerfri diett engang, bare litt sukkerbegrenset.

Jeg er enig med deg her. Forskjellig ting fungerer for forskjellige folk og hvis man ikke liker å lage mat er vel rutine bedre enn stor variasjon. Selv sliter jeg med energien og da er det supert å ha ferdiglaget mat som holder til 3-4 dager frem i tid. Det jeg er spent på er om Helene kommer til å prøve ut oppskrifter fra den nye FUS kokeboken hun reklamerer for, det hadde vært interessant. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før FUS, spiste jeg bygg-grøt til frokost og brødskiver med brunost til lunsj hver dag. Nå spiser jeg kanskje det samme hver dag, men det inneholder mye mer grønt. Alle de utfordringene dere snakker om: hun må spise mer variert, hun klarer ikke spise sånn lenge, kan ikke klare en kost uten sukker osv er det FUS-kurset handler om. Det handler 10% om maten og 90% om alt det andre. Og for min del er det grunnen til at jeg klarer det. Ja, har sprekker. Men det er vanlig og det betyr ikke at det er bortkastet. Det er kosten man har daglig som teller. For dere som er nysgjerrig, kan jeg anbefale «sukkerpodden», med intervju av noen som har fått endret livet sitt ved hjelp av dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Jaymie skrev:

Jeg er ikke nødvendigvis helt enig eller uenig med noen av dere, men det er en stor forskjell her. Maten Helene viser er ikke like balansert næringsmessig som den du lister opp. Jeg gjetter det er derfor det etterspørres mer variasjon fra @Gull vaffel

Nei, men så må jo Helene uansett ta en hel del vitaminer og tilskudd. Det har hun iallefall nevnt tidligere. Ikke at det er ideelt men har visst med slankeoperasjonen å gjøre. Dermed kan hun sikkert spise litt mindre variert når det kommer til næring enn oss andre som ikke går på vitaminer og tilskudd. Bare en tanke, ikke en fasit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lirah skrev:

Nei, men så må jo Helene uansett ta en hel del vitaminer og tilskudd. Det har hun iallefall nevnt tidligere. Ikke at det er ideelt men har visst med slankeoperasjonen å gjøre. Dermed kan hun sikkert spise litt mindre variert når det kommer til næring enn oss andre som ikke går på vitaminer og tilskudd. Bare en tanke, ikke en fasit. 

Jepp, det bør alle slankeopererte. Og jeg nevnte det kun fordi jeg på en måte forstår begge sider. Variert mat er viktig fordi mat har mange egenskaper vi ikke vet helt om enda (altså tilskudd kan ikke erstatte alt), men samtidig er det bra med rutine hvis det hjelper en i å holde det kostholdet man ønsker. Helene har jo nevnt at hun hater å lage mat og da tenker jeg det er helt greit. Hun er jo ikke en matinfluenser heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 27.8.2020 den 9.35, Fett nok skrev:

Jeg er ikke uenig med deg i det, men har du lest denne tråden? Jeg skjønner henne godt. 

I perioder der hun spiser "avslappet" så kritiseres hun for å ikke spise lavkarbo nok, at hun drikker smoothier, at hun har for kjedelige matpakker, at hun gjør matlaging for komplisert, at hun spiser for mye snacks, at hun ikke spiser nok av X

I perioder der hun kjører strikt så kritiseres hun for å ikke ha bærekraftig kosthold, av typen dette kommer aldri til å gå bra, hun kommer til å sprekke, ingen kan leve sånn på litt sikt, det er ikke vits å leve helt sukkerfritt. 

Det er et eller annet med å si noe som helst om hvordan man spiser som bare virker som fluepapir på en haug folk som skal gi meningene sine til folk som overhodet ikke har bedt om det. Den beste måten å skjerme seg fra dette er faktisk å gjøre sånn som Helene har gjort her, å ikke si noe i det hele tatt. 

Tusen takk for alle i tråden for å understreke poenget mitt de to siste sidene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2020 den 21.19, Fett nok skrev:

Tusen takk for alle i tråden for å understreke poenget mitt de to siste sidene

La meg prøve igjen. Hva mener du? Vi er flere som støttet Helene når hun la ut i storyen at hun får mye kritikk for det hun deler angående kosthold og mat. Det kommer tydelig frem i tråden også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, Lirah skrev:

La meg prøve igjen. Hva mener du? Vi er flere som støttet Helene når hun la ut i storyen at hun får mye kritikk for det hun deler angående kosthold og mat. Det kommer tydelig frem i tråden også. 

Jeg vurderte å justerte innlegget faktisk for var en skrivefeil men jeg gadd ikke når det ble kanon i glasshus-fest i stedet :) Så du kan spare kreftene til neste runde med ekle personkarakteristikker du sender av gårde til den neste personen som er uenig med deg på Internett. Men det er jo morsomt å tro at folk gidder å ta seg bryet med å diskutere ordentlig med deg når du åpner med å være så jævlig frekk i første runde 🤣

Endret av Fett nok
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fett nok skrev:

Jeg vurderte å justerte innlegget faktisk for var en skrivefeil men jeg gadd ikke når det ble kanon i glasshus-fest i stedet :) Så du kan spare kreftene til neste runde med ekle personkarakteristikker du sender av gårde til den neste personen som er uenig med deg på Internett. Men det er jo morsomt å tro at folk gidder å ta seg bryet med å diskutere ordentlig med deg når du åpner med å være så jævlig frekk i første runde 🤣

Hahaha, som jeg skrev tidligere, det må være slitsomt å være så sur! Du er ikke så mye bedre å diskutere med selv. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, cerruti skrev:

Kom ikke å si at denne kroppsfokuseringen er sunt...

Dette er jo kjente mønster med Helene. Først innlegg om dårlige dager og dårlig humør, så full rulle med kropp,  hvor fornøyd og awesome hun føler seg, lettkledde bilder og søken etter bekreftelser. Dette er mønster hun burde bryte for sin egen psykiske helse, ingen sunn måte å takle nedturer på. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...