Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Moonwalker said:

Altså dette virker å være standardsvaret som kommer hver eneste gang, men ingenting blir gjort. Det hjelper ikke å komme med tomme lovnader når en kan melde inn for manglende, ufullstendig og/eller feil merking nesten hver eneste dag....på flere kanaler. Det går 2 dager, så er det tilbake til alle feil. Det et utrolig dårlig av en bedrift som faktisk tjener på reklamen. Senest det siste innlegget på instagram er feil. Ingen steder står hvem det er reklame for, og på facebook er det ikke merket som noe reklame i det hele tatt. Ikke er kjolen fra bara merket i story da den enda har markedsføringsverdi, og heller ikke er antrekket du reklamerer for få timer før fra ellos merket i bildet i speilet i story. Så har en hele problematikken om det som blir bevisst (for dette er formidlet før) skjuling av reklamemerkingen oppi hjørner og under brukernavn. 

Jeg skjønner at det kan være mye frustrasjon rundt dette med dårlig merking. Dog kan ikke vi gjøre stort annet enn en lovnad om å bli bedre. Vi anerkjenner at det er forbedringspotensial, og skal gjøre en innsats på å bli bedre. 

Jeg, personlig, synes det ville vært respektløst ovenfor dere å komme med unnskyldninger/forklaringer på hvorfor det ble gjort slik og slik på diverse poster. Så det skal jeg ikke gjøre.

Dersom dette plager deg så ta det gjerne direkte med Helene, om posten det gjelder. Om man skriver en ordentlig melding, så får man et ordentlig svar tilbake. Vi ønsker seriøst og bli bedre, og tar faktisk kritikk når det kommer ordentlig frem :)

Endret av Krølltang89
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, neon_sun said:

Åh! Drage mannen 😁 så gøy at du stikker innom her! Du virker så sympatisk og gøy, og Helene er en flott dame. 

Syns dere er et frisk pust i en ellers overfladisk SoMe verden, stå på. Og stort ja til bloggene, da skal jeg se på :)

Takk takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Krølltang89 skrev:

Jeg skjønner at det kan være mye frustrasjon rundt dette med dårlig merking. Dog kan ikke vi gjøre stort annet enn en lovnad om å bli bedre. Vi anerkjenner at det er forbedringspotensial, og skal gjøre en innsats på å bli bedre. 

Jeg, personlig, synes det ville vært respektløst ovenfor dere å komme med unnskyldninger/forklaringer på hvorfor det ble gjort slik og slik på diverse poster. Så det skal jeg ikke gjøre.

Dersom dette plager deg så ta det gjerne direkte med Helene, om posten det gjelder. Om man skriver en ordentlig melding, så får man et ordentlig svar tilbake. Vi ønsker seriøst og bli bedre, og tar faktisk kritikk når det kommer ordentlig frem :)

Kontakt er forresten tatt flere ganger på helt nøytralt vis, men da kommer det dessverre som oftest unnskyldninger, opplysning om at regelverket er godt kjent eller annet. Det er ikke personen man henvender seg til når det gjelder reklame, men bedriften. En sjelden gang blir det rettet opp i med en gang, men stort sett skjer ingenting og det meste glir som jeg nevnte før ut etter svært kort tid. Når ingenting skjer og en til tider får dårlige tilbakemeldinger på opplysning om regelverket frister det mer å tipse direkte til forbrukertilsynet enn å ta det med bedriften selv - selv om det hadde vært bedre for de fleste å ta det med bedriften og de rettet opp i det med en gang. 

Postene det gjelder er godt beskrevet i innlegget mitt, og når en kan regelverket burde det ikke være vanskelig å merke de. 

Ønsker oppriktig for alle at det blir bedre og at bl.a Drage kan være en av de få som går fremfor som et godt forbilde i reklame-jungelen på so-me, men det er en lang vei å gå. 

Endret av Moonwalker
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes helt klart at bildet ser redigert ut. Her sammenligner jeg med et bilde i samme positur (fra instastory). Bilde fra instastory ser Helene mye større ut, til tross for at hun har et midjebelte som skuler magen. 
Helene har også normalt tykke fingre/hender. Synes det er veldig rart at de ser ut som noen streker på det andre bilde. Synes det er rart at hun ser så slank ut på bilder, men på videoer så er hun mye større. Synes også hun sender feil budskap. Hun sier hun ikke er opptatt av vekt og være slankeste mulig, men likevel legger hun ut bilder der det er tydelig at hun holder inn magen og prøver å finne vinkler der hun ser slankest mulig ut. Jeg reagerer fordi videoer og bilder ikke samsvarer med hverandre.

De bildene jeg liker best av henne er de der hun er avslappet og naturlig, hvor hun ikke poserer. 

Bilder med opphavsrett er fjernet. Sol, admin.

Endret av Sol Rampelyset
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to ganske forskjellige bilder. Vinkelen er annerledes. Hun holder hånden annerledes. Og ikke minst så er lyset heeeelt forskjellig. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Rotekopp skrev:

Jeg synes helt klart at bildet ser redigert ut. Her sammenligner jeg med et bilde i samme positur (fra instastory). Bilde fra instastory ser Helene mye større ut, til tross for at hun har et midjebelte som skuler magen. 
Helene har også normalt tykke fingre/hender. Synes det er veldig rart at de ser ut som noen streker på det andre bilde. Synes det er rart at hun ser så slank ut på bilder, men på videoer så er hun mye større. Synes også hun sender feil budskap. Hun sier hun ikke er opptatt av vekt og være slankeste mulig, men likevel legger hun ut bilder der det er tydelig at hun holder inn magen og prøver å finne vinkler der hun ser slankest mulig ut. Jeg reagerer fordi videoer og bilder ikke samsvarer med hverandre.

De bildene jeg liker best av henne er de der hun er avslappet og naturlig, hvor hun ikke poserer. 

Å fikk jaggu hun ganske mye større pupper og på det fra ferien no. 😂😂 Håpløst av henne å nekte på at det er redigert. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Wenda skrev:

Det er to ganske forskjellige bilder. Vinkelen er annerledes. Hun holder hånden annerledes. Og ikke minst så er lyset heeeelt forskjellig. 

Forskjellige?🤔 Synes bildene er nesten helt like. Akkurat samme posering. Begge har svart tettsittende kjole. Vinkelen er noe annerledes, man skulle tro hun skulle sett mindre ut på bilde fra instastory, da hun står mere vridd og gjemmer deler av hoften. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Hebi skrev:

Å fikk jaggu hun ganske mye større pupper og på det fra ferien no. 😂😂 Håpløst av henne å nekte på at det er redigert. 

Men herregud da, antrekk og undertøy har vanvittig mye å si for slikt. Det ser vel du også?! 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Rotekopp skrev:

Forskjellige?🤔 Synes bildene er nesten helt like. Akkurat samme posering. Begge har svart tettsittende kjole. Vinkelen er noe annerledes, man skulle tro hun skulle sett mindre ut på bilde fra instastory, da hun står mere vridd og gjemmer deler av hoften. 

Hvis du har tatt noen bilder i ditt liv ser du godt forskjellen på disse to. Det er forskjell på hvor kameramannen har stått (vinkel), dette har mye å si. Helene er nærmere på bildet inne, vinkelen er en annen, lyset inne er mindre flatterende (høylyset ute er slankende). Hodet er i forskjellige vinkler, der hodet er rett frem lager illusjonen om å se større ut. Poseringen er mer avslappet inne (se på hofte, skuldre og bryst) og armene og hendene er helt annerledes. Det er også mulig at det er brukt en annen kameralinse (evt zoom hvis mobil er brukt) her. Jeg forstår at mange av dere tror Helene redigerer bildene sine, men redigering ser annerledes ut, og hvis du tar deg en tur ut for å ta portrettbilder av noen vil du se at det ofte dukker opp bilder som ser unaturlige/ falske ut pga lys, posering, vinkel, kameralinse med mer. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Rotekopp skrev:

Jeg foreslår at du leser dette innlegget av Julie Visnes. Les det NØYE. https://www.instagram.com/p/CEJqkrGjoEV/ Forstå det som stå der. Reflekter. Se på saken fra andre sider, fra andres øyne, åpne deg selv opp for andre sine meninger og synspunkter. Å være trangsynt må være vondt. 

SELVFØLGELIG vil Helene se større ut på noen bilder. SELVFØLGELIG vil hun se slankere ut på noen. Og naturligvis ser man annerledes ut på video enn man gjør på bilder. Vet du hva et bilde er? Hva en video er? Hvordan et menneske forandrer seg fra tid til annen, hvor annerledes man ser ut når man bruker sminke, har grått i fem timer, er sint, har spist drittmat i ukesvis, har vært i aktivitet og fått i seg næringsrik mat over en lengre periode, hvordan man ser ut når man er hekta på stoff, når man drikker for mye, når man røyker to 20-pakninger for dag? Du vet at fra tid til annen vil utseende variere!? Pga vinkler og lys vil man også, fra tid til annen, se annerledes ut på bilder og videoer!!! Er dette så himla vanskelig å forstå!? Og skal man ikke få lov til å se litt slankere ut, litt penere ut, litt mer dolla up ut, uten at drittkjerringer skal komme løpende med pekefingeren og tråkke på en!? 

Jeg har tidligere hardnakka påstått at noen av bildene til Helene er redigerte. Det angrer jeg på fordi jeg tror faktisk ikke hun har redigert så mye som vi vil ha det til. Jeg gidder ikke spekulere i det, fordi vi ser Helene på bilder, på instastory, på video på youtube, vi ser henne overalt. 

Rant over, jeg blir så sinna.... Er ikke rart folk får prestasjonsangst og dårlig selvbilde! Kropp og ansikt vil se annerledes ut fra alle mulige vinkler! Sminke, styling av hår, lys og kontrast, hvilken type kamera, MYE kan ha innspill i hvordan resultatet blir!!! Huska du forresten å lese dette innlegget? Nei? LES!!!!! Og kjære @Rotekopp, ta bilde av deg selv der du poserer. Ta bilde av deg selv der du ser slankere ut. Ta deretter bilde av deg selv der du slapper av, sitter fremoverlent med dårlig holdning. Deretter tar du video av deg der du er bevisst på at du blir filma. Så får du noen til å filme deg en eller annen gang du er ubevisst. Kos deg med å se de store kontrastene og forskjellene. Du kommer ikke til å gidde å gjøre det her likevel, men om du skulle gjøre det, så vil du se forskjellene. Peace out....

Endret av Lirah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Lirah skrev:

Slike som deg kan irritere på seg en stein. Virkelig. Er du så trangsynt at du ikke kan se en sak fra flere sider? Jeg foreslår at du leser dette innlegget av Julie Visnes. Les det NØYE. https://www.instagram.com/p/CEJqkrGjoEV/ Forstå det som stå der. Reflekter. Se på saken fra andre sider, fra andres øyne, åpne deg selv opp for andre sine meninger og synspunkter.

SELVFØLGELIG vil Helene se større ut på noen bilder. SELVFØLGELIG vil hun se slankere ut på noen. Og naturligvis ser man annerledes ut på video enn man gjør på bilder. Vet du hva et bilde er? Hva en video er? Hvordan et menneske forandrer seg fra tid til annen, hvor annerledes man ser ut når man bruker sminke, har grått i fem timer, er sint, har spist drittmat i ukesvis, har vært i aktivitet og fått i seg næringsrik mat over en lengre periode, hvordan man ser ut når man er hekta på stoff, når man drikker for mye, når man røyker to 20-pakninger for dag? Du vet at fra tid til annen vil utseende variere!? Pga vinkler og lys vil man også, fra tid til annen, se annerledes ut på bilder og videoer!!! Er dette så himla vanskelig å forstå!? Og skal man ikke få lov til å se litt slankere ut, litt penere ut, litt mer dolla up ut, uten at drittkjerringer skal komme løpende med pekefingeren og tråkke på en!? 

Jeg har tidligere hardnakka påstått at noen av bildene til Helene er redigerte. Det angrer jeg på fordi jeg tror faktisk ikke hun har redigert så mye som vi vil ha det til. Jeg gidder ikke spekulere i det, fordi vi ser Helene på bilder, på instastory, på video på youtube, vi ser henne overalt. 

Rant over, jeg blir så sinna.... Er ikke rart folk får prestasjonsangst og dårlig selvbilde! Kropp og ansikt vil se annerledes ut fra alle mulige vinkler! Sminke, styling av hår, lys og kontrast, hvilken type kamera, MYE kan ha innspill i hvordan resultatet blir!!! Huska du forresten å lese dette innlegget? Nei? LES!!!!! Og kjære @Rotekopp, ta bilde av deg selv der du poserer. Ta bilde av deg selv der du ser slankere ut. Ta deretter bilde av deg selv der du slapper av, sitter fremoverlent med dårlig holdning. Deretter tar du video av deg der du er bevisst på at du blir filma. Så får du noen til å filme deg en eller annen gang du er ubevisst. Kos deg med å se de store kontrastene og forskjellene. Du kommer ikke til å gidde å gjøre det her likevel, men om du skulle gjøre det, så vil du se forskjellene. Peace out....

Okei, her ble det litt mye😂 Fint at du viser ditt synespunk. Vi ser ting forskjellig. For meg er bildene helt like. Men hun ser tydelig større ut på det ene. 

Vet ikke om noen her har fått med seg saken som nylig ble publisert på minmote om at mange influensere bruker enkle redigeringsapper for å redigere seg slankere? https://www.minmote.no/#!/artikkel/24871449/janka-polliani-man-sender-ut-et-sykt-farlig-signal

Jeg synes det er et veldig bra budskap. Om Helene bruker slike apper eller ikke, aner jeg ingenting om. Men stiller meg bare kritisk til bildene som legges ut, da de samsvarer så forskjellig fra virkeligheten. Mulig det er pga lys, vinkler, sminke osv. For meg er bildene like, men størrelsen på kroppen ulik. Jeg tenker det må være lov til å stille spørsmålstegn ved dette. Særlig når mange på SoMe bruker slike apper for å b.la redigere seg slankere. 

skjønner ikke helt hva det nederste bilde til julieevisnes skal bevise? At vi ser forskjellige ut med og uten sminke? Det er jo åpenbart! Synes forøvrig at begge bildene ser fine og naturlige ut. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Rotekopp skrev:

Okei, her ble det litt mye😂 Fint at du viser ditt synespunk. Vi ser ting forskjellig. For meg er bildene helt like. Men hun ser tydelig større ut på det ene. 

Vet ikke om noen her har fått med seg saken som nylig ble publisert på minmote om at mange influensere bruker enkle redigeringsapper for å redigere seg slankere? https://www.minmote.no/#!/artikkel/24871449/janka-polliani-man-sender-ut-et-sykt-farlig-signal

Jeg synes det er et veldig bra budskap. Om Helene bruker slike apper eller ikke, aner jeg ingenting om. Men stiller meg bare kritisk til bildene som legges ut, da de samsvarer så forskjellig fra virkeligheten. Mulig det er pga lys, vinkler, sminke osv. For meg er bildene like, men størrelsen på kroppen ulik. Jeg tenker det må være lov til å stille spørsmålstegn ved dette. Særlig når mange på SoMe bruker slike apper for å b.la redigere seg slankere. 

skjønner ikke helt hva det nederste bilde til julieevisnes skal bevise? At vi ser forskjellige ut med og uten sminke? Det er jo åpenbart! Synes forøvrig at begge bildene ser fine og naturlige ut. 

Litt mye, ja? Jeg blir provosert og da blir det mye skriverier. 

Alle bilder samsvarer forskjellig fra virkeligheten. Har du noen gang prøvd å tatt bilde av en solnedgang med et dårlig kamera? Eller tatt bilde av en svart hund i hvite omgivelser med sterkt sollys? Et bilde av deg selv når du syntes du var pen, men så ble ikke bildet så bra? Bilder gjenspeiler sjeldent den eksakte virkelighet. Når du tar selfies får du ikke med alle linjer, rynker, porer. Et bilde fanger sjeldent virkeligheten 100%, og det gjelder iallefall alle oss som tar bilder med mobilene våres. Dyktige, profesjonelle fotografer derimot. De kan nok klare det med sitt svindyre utstyr og sitt talent. 

Det er ikke innafor å stille spørsmålstegn på den måten du gjør, syns jeg. Jeg syns det er frekt, og det vitner om et forskrudd syn på hva et bilde er kontra virkelighet og video. I tillegg kan en ikke forvente at alle ser lik ut på bilder. Samme gjelder størrelse på kropp. Avstand og positur har mye å si, dette er skrevet hundre ganger men det virker ikke som om du forstår det..? Bildene du sammenligner har ulike vinkler, ulikt lys, ulik positur. Så klart vil størrelsen på kropp se annerledes ut. 

Det var ikke bildet du skulle se på. Du skulle lese teksten, og koble det oppimot ditt eget innlegg. Julie Visnes skriver om sminke og hår, du kan sette kropp i samme bås. Vi alle ser forskjellig ut fra tid til annen. Fang opp budskapet! Jeg skrev flere ganger "LES!".... :( 

Og ja klart du skal få stille spørsmålstegn. Men er du kun fornøyd med svar som sier "JAA MMMMHMMM SE SÅ STOR HUN ER Å DET ANDRE BILDEt herregud hun lyver sånn og se hun har fått pupper plutslig what da fakk, hun redigerer bildene sine såååå sykt"......? Vi ser ting forskjellig.... Er ikke det dette handler om. Du mener hardnakka at hun har redigert, uten bevis på dette, når hun selv har gått ut flere ganger og fortalt hvordan hun redigerer bildene sine. Hun har lagt ut før og etter. Det er dine ord mot hennes. Og her tror jeg på Helene altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Krølltang89 skrev:

Ting går litt opp og ned. Jeg skal ikke unnskylde noe, men gjentar heller meg selv: Både Helene og jeg er enig at ordet reklame burde være mer fremtredende på postene hennes. Dette skal vi endre :)

Helene bør være ekstra påpasselig på å merke alt 100% riktig siden hun har gått høyt ut og kritisert sine influencekollegaer for dårlig merking. Det singler høyt i glasshuset om man da ikke gjør det riktig selv 😉 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite delikat av ei 'voksen' dame å flekke rævva si på siste instabildet. Men jeg forstår såpass at hun elsker å provosere. Meg treffer hun ikke med noe av det hun 'formidler'. Ser på henne og andre likesinnede som ren underholdning innimellom i en ellers travel og meningfull tilværelse. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
46 minutter siden, tutsi123 skrev:

Lite delikat av ei 'voksen' dame å flekke rævva si på siste instabildet. Men jeg forstår såpass at hun elsker å provosere. Meg treffer hun ikke med noe av det hun 'formidler'. Ser på henne og andre likesinnede som ren underholdning innimellom i en ellers travel og meningfull tilværelse. 

Hun har vel tatt en Sophie Elise for å få litt ekstra klikk 🙈. Spørs om det fungerer på samme måte for Helenes målgruppe. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Rotekopp said:

Anbefaler å kikke litt på Maeve Madden også for å lære litt om hvordan kroppen kan endre seg gjennom dagen og gjennom poseringer. 

Eller hun her:

Tar du mye bilder vil kroppen se forskjellig ut, SPESIELT hvis du ikke redigerer. Velkommen til virkeligheten. Er det ikke ironisk, at man har kommet dit at naturlig kroppsvariasjon er det som anklages for å være fake?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tutsi123 skrev:

helt enig. Synes det blir harry fremfor noe annet. Klarer ikke å relatere meg til den type oppførsel. Absurd bilde

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trooor at det var ment som en spøk, for å "ta en Sophie Elise", men at den bare slo veldig feil ut🤷🏻‍♀️

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...