Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Lirah skrev:

Det kan stemme ja. 

Dette fungerer tydeligvis veldig bra for henne og jeg håper det fortsetter å gjøre det. At hun nå ikke går på en ny smell og går opp all vekten hun har mistet. Jeg syns det er inspirerende å se hvor mye hun har gått ned, og kunne nesten tenkt meg å prøve det. Men jeg er dessverre altfor glad i karbohydrater i form av frukt, poteter og "ordentlig" brød..... 

Fus er for de med sukkeravhengighet, noe jeg har. Så det funker veldig for meg, for jeg klarer ikke holde inntaket av karbs på et sunt nivå. Har ett års medlemsskap i FUS og det er verdt hver krone. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, cerruti skrev:

Ja til mer inspirasjon, nei til flere selvbeundrende bilder i butikk/toalett-speil.

 👏🏼🙏🏻

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.8.2020 den 0.39, Sozzenn skrev:

Hadde hun prøvd å skjule det hadde hun blitt beskyldt for å redigere eller ikke vise sannheten ... 😉

Hadde ikke beskyldt henne for en dritt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens story handler som vanlig om kropp og i dag at hun nærmer seg timeglassfasong. Noen må tydeligvis ha svart på denne storyen siden det plutselig kommer flere tekster fra Helene som forsvarer kroppsfokuset. Det viktigste er jo tross alt ikke utseendet, ref. Helene. Men hvorfor ikke kommunisere det litt oftere da? Det er jo daglige selfier foran speilet, poseringer for å se tynneste mulig ut, ting skjer osv. Er jo ikke så rart at utseendet oppfattes som det viktigste når det har hovedfokus 🤷🏼‍♀️ Det med å være fornøyd med den kroppen man har drukner litt i stadig gjentagelse av at midjen blir smalere og beundring av seg selv i speilet. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Cappuccino skrev:

Dagens story handler som vanlig om kropp og i dag at hun nærmer seg timeglassfasong. Noen må tydeligvis ha svart på denne storyen siden det plutselig kommer flere tekster fra Helene som forsvarer kroppsfokuset. Det viktigste er jo tross alt ikke utseendet, ref. Helene. Men hvorfor ikke kommunisere det litt oftere da? Det er jo daglige selfier foran speilet, poseringer for å se tynneste mulig ut, ting skjer osv. Er jo ikke så rart at utseendet oppfattes som det viktigste når det har hovedfokus 🤷🏼‍♀️ Det med å være fornøyd med den kroppen man har drukner litt i stadig gjentagelse av at midjen blir smalere og beundring av seg selv i speilet. 

Det skinner så igjennom at utseende er det aller viktigste for henne, for å bli vellykket i egne øyne. 

 

Jeg får vondt av henne. Det tar nok mer og mer av nå. Kanskje bunner dette i det at hun alltid har vært stor/overvektig og var misunnelige på de med normalvekt? Det hun ikke innser er at normalvektige lever like uperfekte liv som hun selv. Dette er en mani jeg håper hun får hjelp for til psykiateren sin. Men det er sikkert ikke enkelt å behandle,hverken manien i forhold til kropp eller det som ligger bak. Trist å se en så enspora dame, kaste bort livet sitt med å beundre seg selv. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, Cappuccino skrev:

Dagens story handler som vanlig om kropp og i dag at hun nærmer seg timeglassfasong. Noen må tydeligvis ha svart på denne storyen siden det plutselig kommer flere tekster fra Helene som forsvarer kroppsfokuset. Det viktigste er jo tross alt ikke utseendet, ref. Helene. Men hvorfor ikke kommunisere det litt oftere da? Det er jo daglige selfier foran speilet, poseringer for å se tynneste mulig ut, ting skjer osv. Er jo ikke så rart at utseendet oppfattes som det viktigste når det har hovedfokus 🤷🏼‍♀️ Det med å være fornøyd med den kroppen man har drukner litt i stadig gjentagelse av at midjen blir smalere og beundring av seg selv i speilet. 

Tenkte akkurat det samme om det der. Alt hun leverer dreier seg om kropp og utseende. Og det er jo greit om hun hadde stått for det. Men det å hele tiden forsvare narsisissmen sin med at det var ikke det hun mente, blir for dumt. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Og for et sammentreff da, at den solkremen hun tipser om i dag, som hun elsker - og derfor spurte pent om å få lov til å gi en rabattkode til oss heldige følgere! - er den samme som Mette Ask også reklamerer for i dag. :icon_lol: 
 

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Cappuccino skrev:

Dagens story handler som vanlig om kropp og i dag at hun nærmer seg timeglassfasong. Noen må tydeligvis ha svart på denne storyen siden det plutselig kommer flere tekster fra Helene som forsvarer kroppsfokuset. Det viktigste er jo tross alt ikke utseendet, ref. Helene. Men hvorfor ikke kommunisere det litt oftere da? Det er jo daglige selfier foran speilet, poseringer for å se tynneste mulig ut, ting skjer osv. Er jo ikke så rart at utseendet oppfattes som det viktigste når det har hovedfokus 🤷🏼‍♀️ Det med å være fornøyd med den kroppen man har drukner litt i stadig gjentagelse av at midjen blir smalere og beundring av seg selv i speilet. 

Alle kan få timeglassfigur om de tar på seg en trang nok shorts. Det er med andre ord ikke et uoppnåelig mål for mange, man kan kle seg til en timeglassfigur. En "ekte timeglassfigur" er de færreste i besittelse av, og de som gnåler høyest om figuren, er som oftest ikke de som har den. Bare en liten observasjon fra min side. 

Det er et konstant utseendefokus hos henne. Usunt og utrivelig å følge med på. Det er også stor forskjell på bildene og videoene, og jeg vet jeg selv har sagt at man kan ærlig talt ikke fokusere så mye på det, men det er faktisk en stor forskjell. Det ser ut som hun har gått ned 50 kg når man ser på bildene av henne, men ser du videoer så ser det ut som det går sakte men sikkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke henne tråden handler om, med all honnør til camillalor som har et innlegg på IG i dag som viser hvor mye posering og riktige klær har å si for hvordan bildene blir.

Det er vel en grunn til at Helene ser ulik ut på bilder og videoer, om det er hele grunnen vet jeg ikke. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Cappuccino skrev:

Det er jo ikke henne tråden handler om, med all honnør til camillalor som har et innlegg på IG i dag som viser hvor mye posering og riktige klær har å si for hvordan bildene blir.

Det er vel en grunn til at Helene ser ulik ut på bilder og videoer, om det er hele grunnen vet jeg ikke. 

Ja, et slikt innlegg vil vi aldri se fra Helene. :P Kanskje et der hun viser frem løshud på magen men et bilde som gjenspeiler virkeligheten? Nope. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Lirah skrev:

Ja, et slikt innlegg vil vi aldri se fra Helene. :P Kanskje et der hun viser frem løshud på magen men et bilde som gjenspeiler virkeligheten? Nope. 

Uansett hvordan Helene poserer så går hun alltid i klær som strammer inn mage/ lår (tights, omslagskjoler osv) så når hun legger ut «uposerte» bilder er fortsatt midje og lår ofte mye mindre enn om hun hadde gjort som Camilla. Det i seg selv gjør at man ser stor forskjell på video fra feks pole med lite klær og et oppstilt bilde med flatterende klesvalg. Når det er sagt må jeg si at Helene vet å kle seg flatterende for sin kroppstype, det er det ingen tvil om. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jaymie skrev:

Uansett hvordan Helene poserer så går hun alltid i klær som strammer inn mage/ lår (tights, omslagskjoler osv) så når hun legger ut «uposerte» bilder er fortsatt midje og lår ofte mye mindre enn om hun hadde gjort som Camilla. Det i seg selv gjør at man ser stor forskjell på video fra feks pole med lite klær og et oppstilt bilde med flatterende klesvalg. Når det er sagt må jeg si at Helene vet å kle seg flatterende for sin kroppstype, det er det ingen tvil om. 

Joda, hun kler seg flatterende. Omslagskjoler er flatterende på hver en kropp, og de aller fleste plaggene som fremhever en smal midje, ser flatterende ut. Ikke at det er noe galt i å ikke ha en midje i det hele tatt, men den timeglass looken går jo nesten "alle" for.

Og så er spørsmålet om flatterende er det samme som slank, det vil si, at hun kler seg slank. For hun gjør jo det, i tillegg til å posere seg slankere? Ikke at det er noe galt i det. Camilla Lorentzen la ut et bilde der man ser hvor stor forskjell poseringer gjør. Når man poserer så mye at det blir urealistisk så burde det nesten være en disclaimer i bio, akkurat som det bør være det når man redigerer bilder ved å gjøre seg slankere, glatte ut huden, fjerne strekkmerker og kviser osv. Men meg om det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Lirah skrev:

Joda, hun kler seg flatterende. Omslagskjoler er flatterende på hver en kropp, og de aller fleste plaggene som fremhever en smal midje, ser flatterende ut. Ikke at det er noe galt i å ikke ha en midje i det hele tatt, men den timeglass looken går jo nesten "alle" for.

Og så er spørsmålet om flatterende er det samme som slank, det vil si, at hun kler seg slank. For hun gjør jo det, i tillegg til å posere seg slankere? Ikke at det er noe galt i det. Camilla Lorentzen la ut et bilde der man ser hvor stor forskjell poseringer gjør. Når man poserer så mye at det blir urealistisk så burde det nesten være en disclaimer i bio, akkurat som det bør være det når man redigerer bilder ved å gjøre seg slankere, glatte ut huden, fjerne strekkmerker og kviser osv. Men meg om det. :) 

Det kom kanskje ikke helt frem, men jeg er ganske enig med deg. Jeg liker bedre den «posering vs ikke posering» innlegget til Camilla enn de til Helene, og noe av grunnen er det jeg nevnte ovenfor (at man må trekke ned den sykt stramme tightsen for å se den reelle magen feks). Flatterende er ikke nødvendigvis det samme som slank, men at man gjerne fremhever de formene man har på sin kropp (eks; jeg har timeglassfigur så formløse kjoler på meg gir illusjon av svær mage som jeg ikke har/ evt ser det ut som jeg har druknet i kjolen). Jeg synes Helene er god på akkurat dette og har nok lagt merke til det fordi jeg selv ønsker å bli litt flinkere på mote. Kanskje hun hadde gjort det bedre som skjønnhet/ mote influenser isteden for dette kroppspositive/ vektnedgang/ trenings sammensuriet? 🤔

Når det gjelder det med å putte inn en disclaimer så er nok det vanskelig å få inn et slikt reglement for da må man ha tydelige grenser på hva som er innafor og ikke. I tillegg har jo magasiner lignende bilder uten noe «advarsel», og motebransjen måtte i såfall vært først i rekken. 

Endret av Jaymie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Jaymie skrev:

Det kom kanskje ikke helt frem, men jeg er ganske enig med deg. Jeg liker bedre den «posering vs ikke posering» innlegget til Camilla enn de til Helene, og noe av grunnen er det jeg nevnte ovenfor (at man må trekke ned den sykt stramme tightsen for å se den reelle magen feks). Flatterende er ikke nødvendigvis det samme som slank, men at man gjerne fremhever de formene man har på sin kropp (eks; jeg har timeglassfigur så formløse kjoler på meg gir illusjon av svær mage som jeg ikke har/ evt ser det ut som jeg har druknet i kjolen). Jeg synes Helene er god på akkurat dette og har nok lagt merke til det fordi jeg selv ønsker å bli litt flinkere på mote. Kanskje hun hadde gjort det bedre som skjønnhet/ mote influenser isteden for dette kroppspositive/ vektnedgang/ trenings sammensuriet? 🤔

Når det gjelder det med å putte inn en disclaimer så er nok det vanskelig å få inn et slikt reglement for da må man ha tydelige grenser på hva som er innafor og ikke. I tillegg har jo magasiner lignende bilder uten noe «advarsel», og motebransjen måtte i såfall vært først i rekken. 

Forsåvidt enig, spesielt dette med at man fremhever formene man har med klær - og gjerne det man liker best med kroppen. Hun hadde nok gjort det bedre som noe innen mote/skjønnhet, for dette med kroppspositivitisme passer ikke henne. Ikke i det hele tatt. Da hadde hun ikke hatt et enormt behov for å posere seg 20 kg slankere. Jeg skjønner dette med å posere for å se fin ut, men det er ikke det Helene gjør, hun skaper en illusjon. Jeg må peke på Camilla Lorentzen igjen, jeg. Jeg syns hun gjør det riktig. 

Sant. Bare jeg som irriterer meg hakket over kommentarfeltene hennes, for jeg tror folk tror at hun har gått ned absurde mengder kg de siste månedene. Men i følge videoene så har hun gått ned, ja, men ikke så fort som bildene indikerer. Det ser jo vi alle. Hun promoterer og reklamerer jo FUS, og jeg er ganske sikker på at hele opplegget, samt det svindyre kurset, er sponsa. Og det ser jo jævla bra ut at hun har gått ned maaaange kg de siste månedene.... Da biter folk på.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Lirah skrev:

Forsåvidt enig, spesielt dette med at man fremhever formene man har med klær - og gjerne det man liker best med kroppen. Hun hadde nok gjort det bedre som noe innen mote/skjønnhet, for dette med kroppspositivitisme passer ikke henne. Ikke i det hele tatt. Da hadde hun ikke hatt et enormt behov for å posere seg 20 kg slankere. Jeg skjønner dette med å posere for å se fin ut, men det er ikke det Helene gjør, hun skaper en illusjon. Jeg må peke på Camilla Lorentzen igjen, jeg. Jeg syns hun gjør det riktig. 

Sant. Bare jeg som irriterer meg hakket over kommentarfeltene hennes, for jeg tror folk tror at hun har gått ned absurde mengder kg de siste månedene. Men i følge videoene så har hun gått ned, ja, men ikke så fort som bildene indikerer. Det ser jo vi alle. Hun promoterer og reklamerer jo FUS, og jeg er ganske sikker på at hele opplegget, samt det svindyre kurset, er sponsa. Og det ser jo jævla bra ut at hun har gått ned maaaange kg de siste månedene.... Da biter folk på.  

Ja kommentarfeltet hennes er nokså ensformig, men hun er jo ikke er veldig kjent person så de fleste som følger henne gjør det fordi de liker henne tenker jeg. Hun har nok gått ned en del med FUS, ser det på videoer også, men hun fremhever vektnedgangen mer nå den siste tiden etter hun begynte med samarbeidet. Jeg tror jeg har nevnt det tidligere, men jeg synes ikke noe om å bli sponset av diverse livsstils coacher som baserer seg på en gruppe «syke» mennesker med et kosthold utenfor de offentlige anbefalingene. Jeg synes det er flott det fungerer for Helene, men slike samarbeid synes jeg er uetisk for det er ikke for folk flest og det er et ganske restriktivt kosthold for mange. Har fortsatt til gode å finne Bentes relevante utdanning innenfor feltet selv om jeg har lett voldsomt så hun er nok ingen fagekspert på området (samme med hun som Bente er «utdannet» hos; Bitten). Finner kun kurs og utdanning innen annet felt, og hos meg fyrer det opp varsellamper (ser på LinkedIn). Dette programmet oser av cherry picking, overdrivelser av avhengighetsforskningen gjort på sukker, og en hel del egenerfaringer. Som forsåvidt er greit nok når det er snakk om vanlig mat, men uetisk å promotere som influenser til naive mennesker som sliter med overvekt i mine øyne. 

Endret av Jaymie
La til litt info
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det ingen som lurer på hva de «ordtakene» som stadig kommer på instastory er for noe? Her hintes det til en «ustabilitet» i hele livssituasjonen, og jeg har tenkt mitt om det kombinert med det enorme bekreftelsesbehovet. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lirah skrev:

Forsåvidt enig, spesielt dette med at man fremhever formene man har med klær - og gjerne det man liker best med kroppen. Hun hadde nok gjort det bedre som noe innen mote/skjønnhet, for dette med kroppspositivitisme passer ikke henne. Ikke i det hele tatt. Da hadde hun ikke hatt et enormt behov for å posere seg 20 kg slankere. Jeg skjønner dette med å posere for å se fin ut, men det er ikke det Helene gjør, hun skaper en illusjon. Jeg må peke på Camilla Lorentzen igjen, jeg. Jeg syns hun gjør det riktig. 

Sant. Bare jeg som irriterer meg hakket over kommentarfeltene hennes, for jeg tror folk tror at hun har gått ned absurde mengder kg de siste månedene. Men i følge videoene så har hun gått ned, ja, men ikke så fort som bildene indikerer. Det ser jo vi alle. Hun promoterer og reklamerer jo FUS, og jeg er ganske sikker på at hele opplegget, samt det svindyre kurset, er sponsa. Og det ser jo jævla bra ut at hun har gått ned maaaange kg de siste månedene.... Da biter folk på.  

Hun er jo sponset av FUS, hun merker med reklame. Jeg har betalt medlemsskap på ett år i FUS, og det er vel verdt det. Det er ikke nok å få oppskrifter på hva man skal spise. For meg er det minst like viktig å forstå hvorfor, samt få vite hvorfor jeg merker så store endringer fysisk og psykisk. Hverken Helene eller jeg går på FUS for å gå ned i vekt alene, men fordi vi har problemer (sukkeravhengighet) som blant annet fører til fedme. Men vi får også orden på alle de andre tingene feil kosthold har ført med seg. En kropp med markert midje og mindre fett er tegn på at en kropp er i ferd med å finne balanse. Og at man slipper tenkekjøret og spiseforstyrrelsene sukkeravhengighet fører med seg. Jeg syns Helene så mye sunnere ut med en gang hun la om kosten, vekten er en bonus. Magefett er farlig, så at kroppen mister dette er positivt. En smal midje er tegn på en sunn kropp- derfor er dette også attraktivt fra evolusjonens side. Helene sin kropp har sine feil og mangler i forhold til dagens ideal, men det har alle kropper. At hun fremhever sine fineste trekk er jo naturlig og jeg skjønner ikke helt kritikken mot det. 
jeg tror hun har følt seg veldig dømt over kroppen i sin opp-og vektnedgang og derfor har lyst å vise at hun klarer det. Jeg håper på hennes vegne at hun får til en varig livsendring og begynner å få utbytte av treningen hun driver med. Det fortjener hun etter å ha strevet offentlig i så mange år. 
men hun burde bruke løsere klær. Det er mer kledelig. Så de kjolene hun syns er for store, burde hun beholde i skapet. Men egen oppfattelse av størrelse blir litt fucket når man er veldig overvektig og alle klær på presses på, så 
 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og uff da, reklamemerkingen for Ellos ble visst dessverre - helt tilfeldigvis såklart - delvis skjult bak brukernavnet på instastoryen. Ja, ja, det er jo lov å være uheldig!

:rolleyes:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...