Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, FotbaIlflua skrev:

Takk for at du illustrerer poenget som HD åpenbart ikke tar: du kommer inn i tigtsene i str L selv om de er 2 størrelser for små til å se ut som de skal. Det betyr ikke at du får på deg L i alle klær, det betyr bare at det er enklere å komme seg oppi for små plagg med mye strech. Hun har mye mage/løs hud på magen som er hovedårsaken til at hun ikke fikk på seg dongeriskjørtet på Vero Moda, hun fikk igjen alle knappene utenom den over magen. 

Jeg kommer meg opp i strechjeans som er 2 str mindre enn de jeg pleier å bruke, men det ser jo ikke bra ut. Pølseskinn selv om jeg ikke er stor. Den str jeg bruker i disse jeansene er en størrelse større en min vanlige størrelse fordi de sitter penest i den størrelsen siden ingenting blir skvist. Magen min er ikke stor, men den er mye mer synlig i en bukse som er for liten fordi det blir en bulk på magen når buksen strammer for mye i livet. Jeg ser slankere ut i en størrelse større. Jeg gir blanke faen i hva som står på lappen, jeg er opptatt av at plagget skal sitte pent på kroppen. Ingen andre vet uansett hvilken størrelse jeg bruker. 

Amen. 

Jeg selv gir også blanke i hva som står på lappen, og jeg mener alle andre burde det også. Det blir for dumt å bry seg om det. Det er tusenvis av kjeder verden over som selger klær, og alle størrelsene kan faktisk ikke være like. At folk ikke forstår dette, i 2020, det fatter jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Roadrunner skrev:

Nettopp! 

Og slik Bara-tightsene sitter på Helene, tenker jeg at disse ikke passer meg (med mye rompe/lår). Regner med de vil se blasse/ekstremt strukket ut. Ikke kjempegod reklame kanskje? 

Ja. Jeg kommer aldri til å kjøpe tights fra Bara. Har lyst til å prøve jeansen, men vil bare ha den i sort og den har vært utsolgt i XXL siden jeansene ble lansert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også legge til at om man har en del løshud så vil man slite med å få klærne til å passe. Jeg følger ei som har gått ned mye i vekt på instagram, husker ikke brukernavnet hennes akkurat nå men hun hadde en "rant" på storyen sin her forleden om hvordan klær fortsatt sitter dårlig pga hun har så mye løshud på magen. Det var hjerteskjærende ettersom hun hadde gledet seg til å endelig passe de klærne hun hadde lyst på, når hun hadde gått ned i vekt, men pga all den overflødige huden ville ikke klærne sitte ordentlig. :( Hun prøvde alle mulige størrelser men noen klær passet dessverre ikke uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på det samme når hun prøvde bara-jeansen. Buksene satt ikke fint når de er for små. Og det så ubehagelig ut, ja. Har selv en treningstight jeg må draaaaa på, og det er skikkelig ubehagelig. Syns ikke klær som sitter klistret på kroppen er noe fint, så jeg er ikke redd for å gå opp i størrelse. Da ser jeg slankere ut og jeg trenger ikke være selvbevisst på at alt på kroppen vises. F eks ser det fint ut med en stram topp sammen med en løs bukse, eller med en oversized dressjakke over. Hvis jeg har pinstram bukse, topp og for liten dressjakke utenpå- vel,  da føler jeg meg ikke noe fin. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2020 den 14.11, Heartgirl skrev:

Hun er over hodet ikke selvopptatt. Det HD gjør er å vise frem kroppen sin, og det forteller meg som følger av HD på instagram og blogg at hun er stolt av kroppen sin. HD signaliserer med dette at man skal være fornøyd med hvordan man ser ut. Pga HD sin åpenhet har jeg lært meg i gi f at jeg har for mange kilo på kroppen. Takket være HD turte jeg å vise meg i bikini for noen år siden. 

Jeg mener HD er seg selv 100%, og det står det stor respekt av. Hun tør å posere på måten hun gjør,  og viser med det er kroppen skal man være stolt av. 

Ett menneske som har 68 bilder av seg selv på rad på Instagram, er ikke selvopptatt mener du? Uten ett eneste bilde av noe annet enn seg selv, må jo det være oppskriften på selvdyrkelse. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne selvopptatt / ikke-selvopptatt debatten er egentlig helt unødvendig. Helene har selv tidligere sagt at hun har et oppmerksomhetsbehov og at mest sannsynlig alle som velger å være i kategorien influenser har det. Man er ikke nødvendigvis selvopptatt på privaten selv om man har et oppmerksomhetsbehov på sosiale medier. Men det er jo ikke private Helene vi kjenner til, det er influenseren. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Jaymie skrev:

Denne selvopptatt / ikke-selvopptatt debatten er egentlig helt unødvendig. Helene har selv tidligere sagt at hun har et oppmerksomhetsbehov og at mest sannsynlig alle som velger å være i kategorien influenser har det. Man er ikke nødvendigvis selvopptatt på privaten selv om man har et oppmerksomhetsbehov på sosiale medier. Men det er jo ikke private Helene vi kjenner til, det er influenseren. 

Nå er det vel heller sjelden at personlighetstrekkene man har ikke skinner gjennom på influencerpersonligheten. En frustrerende ting er at influencere generelt kun tar ansvar når de påvirker "positivt" men ikke tar ansvar for de negative konsekvensene. Dette gjelder også Helene. Bare det at hun sier at hun selv aldri har sett på seg selv som stor og blir forbanna når noen bruker ordet stor i positiv forstand i et kompliment sier noe om hvor forvrengt synet hennes er på kroppen sin. Er man 140+ kg så er man stor, uavhengig av hva man selv måtte mene og ser i speilet.

Hun tar gjerne kred for å vise seg frem for å fremme kroppspositivisme. Men å ta selvkritikk for å også kunne oppfattes som om hun fremelsker overvekt når hun sier at man er sunn og frisk når man veier mer en 100% men enn en kroppsvekt med sunn BMI, det er ikke aktuelt. Jeg er usikker på om hun skjønner forskjellen på sunn kropp og sunt sinn. Man kan gjerne elske seg selv og kroppen sin selv om den er altfor stor, men det er ikke synonymt med sunnhet. Det er ikke sunt å være kraftig overvektig uansett hvordan man vrir og vender på det, på samme måte som det ikke er sunt å være sykelig undervektig. Man kan være ok slank men samtidig usunn, spesielt om man har eplefasong. Uavhengig av kroppsfasong er det viktig å akseptere og være glad i seg selv. Det betyr likevel ikke at man ikke bør etterstrebe, så langt det lar seg gjøre, å være innenfor normal vekt. Ikke for utseendets skyld, men for helsa.

Endret av FotbaIlflua
Skrivefeil
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Nå er det vel heller sjelden at personlighetstrekkene man har ikke skinner gjennom på influencerpersonligheten. En frustrerende ting er at influencere generelt kun tar ansvar når de påvirker "positivt" men ikke tar ansvar for de negative konsekvensene. Dette gjelder også Helene. Bare det at hun sier at hun selv aldri har sett på seg selv som stor og blir forbanna når noen bruker ordet stor i positiv forstand i et kompliment sier noe om hvor forvrengt synet hennes er på kroppen sin. Er man 140+ kg så er man stor, uavhengig av hva man selv måtte mene og ser i speilet.

Hun tar gjerne kred for å vise seg frem for å fremme kroppspositivisme. Men å ta selvkritikk for å også kunne oppfattes som om hun fremelsker overvekt når hun sier at man er sunn og frisk når man veier mer en 100% men enn en kroppsvekt med sunn BMI, det er ikke aktuelt. Jeg er usikker på om hun skjønner forskjellen på sunn kropp og sunt sinn. Man kan gjerne elske seg selv og kroppen sin selv om den er altfor stor, men det er ikke synonymt med sunnhet. Det er ikke sunt å være kraftig overvektig uansett hvordan man vrir og vender på det, på samme måte som det ikke er sunt å være sykelig undervektig. Man kan være ok slank men samtidig usunn, spesielt om man har eplefasong. Uavhengig av kroppsfasong er det viktig å akseptere og være glad i seg selv. Det betyr likevel ikke at man ikke bør etterstrebe, så langt det lar seg gjøre, å være innenfor normal vekt. Ikke for utseendets skyld, men for helsa.

Dette handler jo om noe helt annet da. Og Helene har sagt mye forskjellig ang vekt og helse. Og det er klart at man forandrer mening opp gjennom årene, og hun har ofte gjort dette. Derfor er det litt dumt å ta opp veldig gamle utsagn. Det er Også mer vanlig enn man tror å enten se på seg selv som større/ mindre enn det man er, det har ingenting med fysisk helse å gjøre, men selvbilde og også ved store fysiske kroppsendringer over tid (vekt opp og ned feks). Å ikke like ordet «stor» handler vel mest om generalisering. Vi kaller ikke normalvektige for «normale damer». Det handler om at man er bare dame uansett vekt. Hun har også vært åpen om problemer med et usunt forhold til mat, og sier selv hun tok slankeoperasjon for å bedre helsen (med det nevner hun også at selv om hun selv ikke har følt på de fysiske negative sidene ved overvekt vet hun at det er et spørsmål om tid). Men, de fleste kraftig overvektige går ikke ned til normal bmi, men ofte holder seg innen overvekt kategorien. Det kan man tjene enorme helsegevinster på, og for mange er å sikte på normal bmi etter så mange år med sykelig overvekt urealistisk. Det handler om jo om den mentale helsen mens man gjør en livsstilsendring. En del av kroppspositiv frontingen hennes har vært litt rar, det er jeg enig i, men det handler vel for henne om at man skal like seg selv utover utseende. Hun har ofte vist at hennes utseende har ikke vært årsaken til negative tanker, men mangelen på kontroll (høy vekt er bare en konsekvens). Helse er sammensatt og Helene har fokusert mye på trening og psyke, og endelig ser det ut til at det løsner opp litt med maten også. Jeg håper hun klarer å beholde denne livsstilen for den kler henne (hun ser lykkeligere ut). 

Jeg er enig i at hun har blitt dårligere til å ta konstruktiv kritikk, det har jeg også nevnt tidligere i tråden. 

Endret av Jaymie
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jaymie skrev:

Dette handler jo om noe helt annet da. Og Helene har sagt mye forskjellig ang vekt og helse. Og det er klart at man forandrer mening opp gjennom årene, og hun har ofte gjort dette. Derfor er det litt dumt å ta opp veldig gamle utsagn. Det er Også mer vanlig enn man tror å enten se på seg selv som større/ mindre enn det man er, det har ingenting med fysisk helse å gjøre, men selvbilde og også ved store fysiske kroppsendringer over tid (vekt opp og ned feks). Å ikke like ordet «stor» handler vel mest om generalisering. Vi kaller ikke normalvektige for «normale damer». Det handler om at man er bare dame uansett vekt. Hun har også vært åpen om problemer med et usunt forhold til mat, og sier selv hun tok slankeoperasjon for å bedre helsen (med det nevner hun også at selv om hun selv ikke har følt på de fysiske negative sidene ved overvekt vet hun at det er et spørsmål om tid). Men, de fleste kraftig overvektige går ikke ned til normal bmi, men ofte holder seg innen overvekt kategorien. Det kan man tjene enorme helsegevinster på, og for mange er å sikte på normal bmi etter så mange år med sykelig overvekt urealistisk. Det handler om jo om den mentale helsen mens man gjør en livsstilsendring. En del av kroppspositiv frontingen hennes har vært litt rar, det er jeg enig i, men det handler vel for henne om at man skal like seg selv utover utseende. Hun har ofte vist at hennes utseende har ikke vært årsaken til negative tanker, men mangelen på kontroll (høy vekt er bare en konsekvens). Helse er sammensatt og Helene har fokusert mye på trening og psyke, og endelig ser det ut til at det løsner opp litt med maten også. Jeg håper hun klarer å beholde denne livsstilen for den kler henne (hun ser lykkeligere ut). 

Jeg er enig i at hun har blitt dårligere til å ta konstruktiv kritikk, det har jeg også nevnt tidligere i tråden. 

Det er ikke veldig gamle utsagn. Hun er en influencer og lever av å påvirke. Da er det viktig å være bevisst på hva man kommuniserer. Når man i det ene øyeblikket sier at man er SÅ fornøyd med kroppen sin for i neste øyeblikk å klikke i vinkel når man får en hyggelig kommentar om at hun er en nydelig stor dame (når det er HUN som konstant tar opp vekt og kroppen sin) er det dobbeltkommunikasjon. Det at hun har det så bra om dagen tror jeg har mye med at hun faktisk har tatt av mange kilo og er slankere enn på mange år, og at det har vært hovedbidragsyteren til at hun har det bedre mentalt. Etter eget utsagn gikk hun på antidepressiva tidligere i år, men kuttet dem ut på dagen fordi det gjorde at vekttapet stagnerte. Humøret har steget parallelt med vekttapet. Det er helt åpenbart at hun trives bedre med seg selv nå. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske hun ikke poserte så fryktelig på bilder, for hun står i rare positurer jeg ikke hadde tenkt på engang før jeg begynte å følge henne. Syns klærene hun reklamerer for blir vist litt rart når man aldri ser bilde av at hun bare står rett opp og ned, slik jeg kommer til å stå hvis jeg kjøper plagget 🤷🏼‍♀️

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama har jo så mye fokus på kropp at hun begynner å virke sinnsyk. Greit, kropp er kropp, men MÅ du vise valker og strekkmerker og arr hele tiden? Det begynner å bli jæææææææævlig gammelt.

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sozzenn
8 minutter siden, Bikbokelsker skrev:

Dama har jo så mye fokus på kropp at hun begynner å virke sinnsyk. Greit, kropp er kropp, men MÅ du vise valker og strekkmerker og arr hele tiden? Det begynner å bli jæææææææævlig gammelt.

Hadde hun prøvd å skjule det hadde hun blitt beskyldt for å redigere eller ikke vise sannheten ... 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sozzenn skrev:

Hadde hun prøvd å skjule det hadde hun blitt beskyldt for å redigere eller ikke vise sannheten ... 😉

Ja, mek hva med å ikke vise det fram..? Hvem trenger dette gjentakende kroppsfokuset? Hun har tatt slankeoperasjon, så det er vel helt naturlig at hun går ned i vekt. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.8.2020 den 8.43, cerruti skrev:

Ja, mek hva med å ikke vise det fram..? Hvem trenger dette gjentakende kroppsfokuset? Hun har tatt slankeoperasjon, så det er vel helt naturlig at hun går ned i vekt. 

Rart å tenke på at om hun hadde oppdaget denne livsstilen hun har nå, tidligere, så hadde hun kanskje ikke hatt behov for slankeoperasjon? Har hun sagt det selv eller har jeg drømt det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Lirah skrev:

Rart å tenke på at om hun hadde oppdaget denne livsstilen hun har nå, tidligere, så hadde hun kanskje ikke hatt behov for slankeoperasjon? Har hun sagt det selv eller har jeg drømt det? 

Det er vel uansett lett å si i ettertid? De aller fleste som skal ned i vekt er godt kjent med lavkarbo, ketose, sukkerfritt osv. Problemet er jo å følge dietten. Ved å ha tatt operasjon først, fikk hun kanskje det hjelpemiddelet hun trengte. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, cerruti skrev:

Det er vel uansett lett å si i ettertid? De aller fleste som skal ned i vekt er godt kjent med lavkarbo, ketose, sukkerfritt osv. Problemet er jo å følge dietten. Ved å ha tatt operasjon først, fikk hun kanskje det hjelpemiddelet hun trengte. 

Sant nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lirah skrev:

Hun har sagt noe om det. At hun skulle ønske at hun hadde prøvd FUS først, men mulig at slankeoperasjoner hjelper og er nødvendig. Altså; hun er usikker, men angrer ikke på operasjonen. 

Også vil jeg skyte inn at jeg likte den nye YT videoen om hennes treningsuke. Det er inspirasjon jeg liker!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Jaymie skrev:

Hun har sagt noe om det. At hun skulle ønske at hun hadde prøvd FUS først, men mulig at slankeoperasjoner hjelper og er nødvendig. Altså; hun er usikker, men angrer ikke på operasjonen. 

Også vil jeg skyte inn at jeg likte den nye YT videoen om hennes treningsuke. Det er inspirasjon jeg liker!

Det kan stemme ja. 

Dette fungerer tydeligvis veldig bra for henne og jeg håper det fortsetter å gjøre det. At hun nå ikke går på en ny smell og går opp all vekten hun har mistet. Jeg syns det er inspirerende å se hvor mye hun har gått ned, og kunne nesten tenkt meg å prøve det. Men jeg er dessverre altfor glad i karbohydrater i form av frukt, poteter og "ordentlig" brød..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lirah skrev:

Det kan stemme ja. 

Dette fungerer tydeligvis veldig bra for henne og jeg håper det fortsetter å gjøre det. At hun nå ikke går på en ny smell og går opp all vekten hun har mistet. Jeg syns det er inspirerende å se hvor mye hun har gått ned, og kunne nesten tenkt meg å prøve det. Men jeg er dessverre altfor glad i karbohydrater i form av frukt, poteter og "ordentlig" brød..... 

Jeg håper også hun klarer å fortsette med dette fordi man ser jo på henne at hun er mer avslappet i forhold til kosthold. Personlig er jeg også et (kompleks) karbohydrat menneske og bruker lavkalori metoden og helsemyndighetenes anbefalinger, det fungerer for meg og de fleste friske folk.  

Jeg synes også det er imponerende hvor aktiv hun egentlig er. For har ikke hun også flere jobber i tillegg til sosiale medier? Så er det litt godt å se at man kan komme seg på trening uten å ha veldig lyst. Jeg prøver å øke aktivitetsnivået selv, men sliter litt pga kronisk sykdom så veldig inspirerende å se Helene få inn så mye trening, selv de dagene hun er sliten. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...