Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Hun har fortalt at legen har har gitt henne antibiotika kurer som ikke fungerer, altså vært på sin 3 AB kur, som man går på når det er påvist en bakteriell infeksjon. Hun var så tungpusten når hun var ute og gikk og derfor fikk vi den informasjonen.  Men, så var det altså ifølge henne kyssesyken som er en virusinfeksjon, og dermed ikke forenlig med behandling av antibiotika. Hadde byttet legen hvis jeg var henne. Det kan tas hurtigtester på legekontor for å påvise kyssesyken også. Sist var det noen medisiner som hun hadde gått på, som ga vektøkning. Mye uheldige behandlingstiltak for henne i det siste. 

Endret av Levina
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Levina skrev:

Hun har fortalt at legen har har gitt henne antibiotika kurer som ikke fungerer, altså vært på sin 3 AB kur, som man går på når det er påvist en bakteriell infeksjon. Hun var så tungpusten når hun var ute og gikk og derfor fikk vi den informasjonen.  Men, så var det altså ifølge henne kyssesyken som er en virusinfeksjon, og dermed ikke forenlig med behandling av antibiotika. Hadde byttet legen hvis jeg var henne. Det kan tas hurtigtaster på legekontor for å påvise kyssesyken også. Sist var det noen medisiner som hun hadde gått på, som ga vektøkning. Mye uheldige behandlingstiltak for henne i det siste. 

Eller så er alt bare jug. Skjønner ikke hvorfor alle tar bloggernes ord for god fisk.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Skureguri skrev:

Eller så er alt bare jug. Skjønner ikke hvorfor alle tar bloggernes ord for god fisk.

Jeg vil ikke påstå at hun lyver, for hun kan ha hatt en halsbetennelse, men bare så uvanlig at hun må i gang med 3 antibiotikakurer. Det er vel en logisk forklaring på alt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Levina skrev:

Hun merker veldig dårlig, og da er det spesielt at hun for en stund tilbake var,  i ordets forstand forbannet på influencere som ikke kunne merke reklame riktig, Det er ikke første gangen hun sier en ting og gjør noe annet. Jeg forstår ikke at hun fortsetter slik, når hun kan få en skikkelig skattesmell. Det er ikke lenge siden hun var på en klinikk hvor hun både promoterte navnet på klinikken og fikk behandling, samt produkter de solgte, og da uten  å merke med reklame/annonse. 

Jeg forstår ikke hva du mener når du  trekker sammen feilmerket reklame og skattesmell til samme sak. Skattesmell får hun vel bare om hun ikke innrapporterer korrekt til skatteetaten, men skatteetaten bryr seg så vidt jeg vet nada om reklamemerking. Det hører under Forbruker Tilsynet. Har du dokumentasjon på at HD ikke innrapporterer spons og burde frykte skattesmell eller er det bare spekulasjoner? 

Vet du noe om hvor vidt skatteetaten og FT har begynt å sammenkoble dataene sine slik at de kan ta influencere som jukser eten på skatten eller med reklamemerking eller begge deler? Slikt samarbeid mellom etatene hadde vært fantastisk :nordvesta:og da er det mange store influencere som også burde bli seriøst nervøse 😈

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Skureguri skrev:

Som en annen blogger som var så syk så syk en uke og endte opp med større pupper :sexy: :skratte:

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beatbox
5 minutter siden, Inocybe skrev:

Som en annen blogger som var så syk så syk en uke og endte opp med større pupper :sexy: :skratte:

..det kom helt sikkert pga medisinene...🤣😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Inocybe skrev:

Jeg forstår ikke hva du mener når du  trekker sammen feilmerket reklame og skattesmell til samme sak. Skattesmell får hun vel bare om hun ikke innrapporterer korrekt til skatteetaten, men skatteetaten bryr seg så vidt jeg vet nada om reklamemerking. Det hører under Forbruker Tilsynet. Har du dokumentasjon på at HD ikke innrapporterer spons og burde frykte skattesmell eller er det bare spekulasjoner? 

Vet du noe om hvor vidt skatteetaten og FT har begynt å sammenkoble dataene sine slik at de kan ta influencere som jukser eten på skatten eller med reklamemerking eller begge deler? Slikt samarbeid mellom etatene hadde vært fantastisk :nordvesta:og da er det mange store influencere som også burde bli seriøst nervøse 😈

Skattetaten kan foreta bokettersyn som stikkprøve og da gå hennes innrapportert inntekter i « sømmene». Bloggere/ influencere har blitt om rapportert for dårlig merking tidligere og det er ikke mange år siden flere bloggere fikk skattesmell på flere hundre tusen for ikke oppgitte inntekter. Nå har jo Helene Drage reagert sterkt på andre blogger som ikke har merket riktig tidligere, og da er det underlig at hun er så dårlig til å merke selv. Hvis hun tror at dette kan fortsette i årevis med dårlig merking, fordi hun ikke er en av de store, så er hun litt naiv. Hun merker reklame av og til, men hun er ikke konsekvent med sin merking av reklame, og dette i en tid etter at FT la frem en mer nyansert og detaljert veiledning for influencere, som skulle unngå misforståelser. Nå er det ikke vanskelig å følge de reglene man er pålagt. 

Endret av Levina
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Levina skrev:

Skattetaten kan foreta bokettersyn som stikkprøve og da gå hennes innrapportert inntekter i « sømmene». Bloggere/ influencere har blitt om rapportert for dårlig merking tidligere og det er ikke mange år siden flere bloggere fikk skattesmell på flere hundre tusen for ikke oppgitte inntekter. Nå har jo Helene Drage reagert sterkt på andre blogger som ikke har merket riktig tidligere, og da er det underlig at hun er så dårlig til å merke selv. Hvis hun tror at dette kan fortsette i årevis med dårlig merking, fordi hun ikke er en av de store, så er hun litt naiv. Hun merker reklame av og til, men hun er ikke konsekvent med sin merking av reklame, og dette i en tid etter at FT la frem en mer nyansert og detaljert veiledning for influencere, som skulle unngå misforståelser. Nå er det ikke vanskelig å følge de reglene man er pålagt. 

Eh ja det er vel ingen som ikke har hørt om bokettersyn?! Det er heller ikke det jeg spør om. Det jeg spør om er om du vet fakta om:

1. Skatteetaten samkjører sine bokettersyn med klager FT har fått for manglende reklame. 
2. Har du dokumentasjon på at HD ikke har oppgitt det hun skal til skatteetaten? Dårlig merket reklame er noe som meldes til en helt annen etat og det har i utgangspunktet ikke noe å gjøre med innmelding av inntekter og fordeler til skatteetaten. Med mindre skatteetaten og FT nå arbeider sammen - se punkt 1.

Hvis ikke du har dokumentasjon på ovenstående punkt 1 og 2 er det du skriver spekulative påstander! 

Jeg er enig i at HD bør merke all reklamen sin. Selvfølgelig er jeg enig i det og jeg har heller ikke sett noen andre i denne tråden være uenig i det.
Du virker veldig fiksert på at HD tidligere har gått ut mot vesentlig større bloggere enn henne når de merket dårlig. Alle skal merke korrekt - det er vel det det dreier seg om!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke akkurat hvordan Skatteetaten samkjører sine opplysnigner fra FT og helt konkret gangen i det, side jeg ikke jobber i den etaten. Men, jeg vet at hvis skatteetaten får informasjon om at det noen som unndrar å føre opp inntekter, så kan de velge å granske denne personens inntekter grundigere. Hvorfor Helene Drage ikke merker sin reklame godt nok vet jeg ikke. Jeg vet heller ikke om hva og hvor mye Helene Drage oppgir av inntekter/ sponsing som influencer, men det jeg vet, er at det er influencere som har fått skattetaeteten til å granske deres inntekter, basert på manglende merking av reklame og at de har funnet ut at de ikke har oppgitt gaver og sponsede artikler. Men, for all del, alt kan være i det skjønneste ordren regnskapsmessig, hun bare gidder ikke å merke riktig, for hun jo tidligere skrevet at « det ikke er vanskelig å følge regler»...men, det er vel alle de andre det gjelder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Levina skrev:

Jeg vet ikke akkurat hvordan Skatteetaten samkjører sine opplysnigner fra FT og helt konkret gangen i det, side jeg ikke jobber i den etaten. Men, jeg vet at hvis skatteetaten får informasjon om at det noen som unndrar å føre opp inntekter, så kan de velge å granske denne personens inntekter grundigere. Hvorfor Helene Drage ikke merker sin reklame godt nok vet jeg ikke. Jeg vet heller ikke om hva og hvor mye Helene Drage oppgir av inntekter/ sponsing som influencer, men det jeg vet, er at det er influencere som har fått skattetaeteten til å granske deres inntekter, basert på manglende merking av reklame og at de har funnet ut at de ikke har oppgitt gaver og sponsede artikler. Men, for all del, alt kan være i det skjønneste ordren regnskapsmessig, hun bare gidder ikke å merke riktig, for hun jo tidligere skrevet at « det ikke er vanskelig å følge regler»...men, det er vel alle de andre det gjelder. 

Hvem er det som har fått krysstjekket skatt mot FT? Jeg vet om bloggere som har fått skattesmell men ikke at etatene jobbet sammen om det. 

Under skriver du at du ikke vet noe om hvor vidt det er problemer med HDs skatteregnskap. Så det er altså bare ondsinnede rykter du ønsker å spre. Det var det jeg mistenkte. I en annen tråd oppfordrer du til å ikke spre rykter, ikke lete etter småfeil bare for å ta bloggeren og ikke se det værste i alt. Men det gjelder altså ikke for ditt engasjement i HD-tråden :rolleyes:

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Birdo skrev:

Håper dere da melder fra om dårlig merking også, og ikke bare løper inn hit for å klage🙂

Jeg melder hver gang jeg ser noe selvfølgelig. Ikke det at det skjer noe, men dog. 😂 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
3 timer siden, Inocybe skrev:

Hvem er det som har fått krysstjekket skatt mot FT? Jeg vet om bloggere som har fått skattesmell men ikke at etatene jobbet sammen om det. 

Under skriver du at du ikke vet noe om hvor vidt det er problemer med HDs skatteregnskap. Så det er altså bare ondsinnede rykter du ønsker å spre. Det var det jeg mistenkte. I en annen tråd oppfordrer du til å ikke spre rykter, ikke lete etter småfeil bare for å ta bloggeren og ikke se det værste i alt. Men det gjelder altså ikke for ditt engasjement i HD-tråden :rolleyes:

👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2020 den 19.54, lillesnøfnugg skrev:

Poenget er at HD på lik linje med resten av Norges befolkning følger de råd som blir gitt. At man konstruerer en problemstilling fordi man ikke har noe å ta henne på, viser hvor smålig mye av kritikken i denne tråden er. Og ikke minst så blir det mye sladder og lite substans.

Du kan like gjerne gi opp. Miranda16 har gjort det til sin livsoppgave å kritisere HD på absolutt alt, og ikke noe av det andre argumenterer med spiller noen rolle.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lirah

Helene, når bomullspaden ser slik ut om morgenen etter du har renset huden før du legger deg og etter du har stått opp, da har du ikke vasket huden ordentlig. Bytt rens eller begynn med double cleanse (oljerens først og så vanlig rens etterpå). Når du har renset huden skal huden være ren, om ikke er jo poenget med hudrens borte? Jeg har vært opptatt av hudpleie og vasket ansiktet morgen og kveld i 15+ år og bomullspaden er alltid hvit/ren når jeg påfører toner/syre. Selv etter jeg har brukt sminke og solkrem en dag (double cleansing er gull verdt). Og slik skal det være også, toner/syre er ikke et produkt som brukes for å rengjøre huden, det er produkter med ulike virkestoff som skal være bra for huden. 

Ment som konstruktiv kritikk, og et velment råd. Huden må bli ren, spesielt med tanke på at du bruker sminke osv! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Lirah said:

Helene, når bomullspaden ser slik ut om morgenen etter du har renset huden før du legger deg og etter du har stått opp, da har du ikke vasket huden ordentlig. Bytt rens eller begynn med double cleanse (oljerens først og så vanlig rens etterpå). Når du har renset huden skal huden være ren, om ikke er jo poenget med hudrens borte? Jeg har vært opptatt av hudpleie og vasket ansiktet morgen og kveld i 15+ år og bomullspaden er alltid hvit/ren når jeg påfører toner/syre. Selv etter jeg har brukt sminke og solkrem en dag (double cleansing er gull verdt). Og slik skal det være også, toner/syre er ikke et produkt som brukes for å rengjøre huden, det er produkter med ulike virkestoff som skal være bra for huden. 

Ment som konstruktiv kritikk, og et velment råd. Huden må bli ren, spesielt med tanke på at du bruker sminke osv! :) 

Holy, så akkurat instastoryen. Det der er ikke vanlig smuss, det er kjempemasse sminkerester ja 😮

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lirah
1 minutt siden, Superrosa skrev:

Holy, så akkurat instastoryen. Det der er ikke vanlig smuss, det er kjempemasse sminkerester ja 😮

Ja, og det er IKKE bra for huden. Renser/vasker man huden ordentlig så vil det ikke være igjen rester av sminke/skitt osv på huden. Eller så må hun skifte putetrekk asap. :P 

Endret av Lirah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Jeg er like pen uten sminke som med sminke" 

Ikke akkurat vanskelig når man har falske vipper og heavy filter altså.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beatbox
49 minutter siden, alix skrev:

"Jeg er like pen uten sminke som med sminke" 

Ikke akkurat vanskelig når man har falske vipper og heavy filter altså.

Og når man til stadighet må fortelle verden at man er pen og awesome...da virker det en liten anelse krampeaktig og ikke troverdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Beatbox skrev:

Og når man til stadighet må fortelle verden at man er pen og awesome...da virker det en liten anelse krampeaktig og ikke troverdig. 

Så er det disse mønstrene da. Tidligere på dagen la hun ut at hun hadde en dårlig dag. For så å avslutte dagen med at hun er så sinnsykt pen. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beatbox
10 minutter siden, panzerpølsa skrev:

Så er det disse mønstrene da. Tidligere på dagen la hun ut at hun hadde en dårlig dag. For så å avslutte dagen med at hun er så sinnsykt pen. 

Det er store variabler ute og går!! Fra helvete til himmelen i løpet av * no-time *...hmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...