Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, Levina skrev:

Hun har kyssesyken og da skal en bl.a unngå å kysse, for å ikke føre videre smitte. Allikevel legger hun ut ivrig kyssing på mannen sin. Synes i disse tider hvor det er fokus på å unngå dråpesmitte at det er dårlig vurdering å gjøre dette. Tror ikke mannen er så interessert i å bli smittet av kyssesyken, og det var tydelig at han synes det var ubehagelig når hun nærmeste hoppet på han. I samme åndedrag kommer hun med innlegg om at folk ikke skal være idioter og ta hensyn og unngå å smitte andre. Tydelig at det bare er snakk om Corona virus i dette tilfellet...

Man kan ikke sammenligne smittefaren ved kyssesyken/EB viruset med smittefaren ved corona viruset. Så HD kan fint snakke om idiotene ifht corona viruset...

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillesnøfnugg

Når man graver så dypt for å få noe på HD. Og gud forby at HD skal kysse på manne sin, og han liker det tydeligvis ikke heller..Dette er kvinneguidens sladretråd 100 prosent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CecilieX skrev:

Du tuller nå?

Dette er fordi symptomer som dette kan være korona, derfor skal du ikke ta lett på det og holde deg inne slik at du ikke uforvarende sprer koronasmitte uten å vite det.  

Når HD nå vet hva slags sykdom hun har så gjelder ikke disse rådene henne, selvfølgelig. 

 

Hvis du har fulgt med hva jeg har sagt, så mener jeg at det å potensielt smitte andre også med andre sykdommer er uansvarlig i disse Korona virus tider. Ikke bare for enkeltindividet, men samfunnet som helhet. Dette kan føre til overbelasting på  helsevesenet, folk er i jobb, bli syke slik at de ikke er i stand til å jobbe. Noen grupper er også utsatt for å utvikle alvorligere symptomer på sykdom enn andre

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
3 timer siden, Miranda16 skrev:

Myndighetene anbefaler at  ALLE som har sykdommer som kan smitte andre om å ta hensyn. HD har selv skrevet flere innlegg på blogg og IG om dette. Hun mener at alle skal ta hensyn utenom henne

All personlig informasjonen  du har om Mats og Helene, er ren spekulasjon
 

 

21 minutter siden, Miranda16 skrev:

Hvis du har fulgt med hva jeg har sagt, så mener jeg at det å potensielt smitte andre også med andre sykdommer er uansvarlig i disse Korona virus tider. Ikke bare for enkeltindividet, men samfunnet som helhet. Dette kan føre til overbelasting på  helsevesenet, folk er i jobb, bli syke slik at de ikke er i stand til å jobbe. Noen grupper er også utsatt for å utvikle alvorligere symptomer på sykdom enn andre

Det er nettopp fulgt med jeg har gjort. I et latterlig forsøk på å «vinne» diskusjonen påberopte du deg å ha myndighetene på din side og slengte ut lenker som liksom skulle bevise at du hadde rett. 

I disse tider er det ekstremt viktig at man ikke sprer feilinformasjon om hva myndighetene sier.  

At du MENER noe, betyr ikke at DU har rett. Å lire av seg skråsikre påstander som om du skulle ha solid kunnskap er å stresse folk som allerede er redde nok. I dette tilfellet spredde du feilinformasjon om hva myndighetene har sagt, og det synes jeg er direkte stygt. Alt i et ufint forsøk på å vinne en diskusjon. 

Nei, myndighetene har ikke sagt noe om at folk med andre diagnoser skal forholde seg til noen regler. Hva du mener får stå for din regning, og bare din!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, CecilieX skrev:

 

Det er nettopp fulgt med jeg har gjort. I et latterlig forsøk på å «vinne» diskusjonen påberopte du deg å ha myndighetene på din side og slengte ut lenker som liksom skulle bevise at du hadde rett. 

I disse tider er det ekstremt viktig at man ikke sprer feilinformasjon om hva myndighetene sier.  

At du MENER noe, betyr ikke at DU har rett. Å lire av seg skråsikre påstander som om du skulle ha solid kunnskap er å stresse folk som allerede er redde nok. I dette tilfellet spredde du feilinformasjon om hva myndighetene har sagt, og det synes jeg er direkte stygt. Alt i et ufint forsøk på å vinne en diskusjon. 

Nei, myndighetene har ikke sagt noe om at folk med andre diagnoser skal forholde seg til noen regler. Hva du mener får stå for din regning, og bare din!

 

Tar på min regning at alle sykdommer. Det er luftveisinfeksjoner. Det er ikke feilinformasjon å vise til Folkeinstituttets retningslinjer. At du ikke synes det er uansvarlig å med viten og vilje utsette andre for smitte i disse dager får du selv svare på

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Miranda16 skrev:

Tar på min regning at alle sykdommer. Det er luftveisinfeksjoner. Det er ikke feilinformasjon å vise til Folkeinstituttets retningslinjer. At du ikke synes det er uansvarlig å med viten og vilje utsette andre for smitte i disse dager får du selv svare på

Du fortsetter å sammenligne EB viruset med coronaviruset, du er helt på jordet... Jeg beklager! Som sagt alt det du linker til fra fhi handler om coronaviruset, EB viruset er noe helt annet! Hvis ikke mannen til HD kysser andre eller drikker fra samme flaske el er sjansen for at han smitter andre ikke eksisterende, og hvis han skulle gjøre det er det veldig lite sannsynlig at de blir syke. Corona viruset er noe helt annet fordi det er et helt nytt virus man vet veldig lite om, ikke har noe behandling for osv osv. 

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Miranda16 skrev:

Tar på min regning at alle sykdommer. Det er luftveisinfeksjoner. Det er ikke feilinformasjon å vise til Folkeinstituttets retningslinjer. At du ikke synes det er uansvarlig å med viten og vilje utsette andre for smitte i disse dager får du selv svare på

Fordi luftveisinfeksjoner som ikke har annen kjent årsak har samme symptomer som korona, og derfor KAN være korona.

Dette er virkelig ikke tiden for å spre desinformasjon offentlig på nett, kun for å sverte en influencer.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aricia skrev:

Fordi luftveisinfeksjoner som ikke har annen kjent årsak har samme symptomer som korona, og derfor KAN være korona.

Dette er virkelig ikke tiden for å spre desinformasjon offentlig på nett, kun for å sverte en influencer.

Det er da ikke feilinformasjon. Jeg har linket til dokumentasjon. Regner med at folk kan lese

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Miranda16 skrev:

Det er da ikke feilinformasjon. Jeg har linket til dokumentasjon. Regner med at folk kan lese

Jo, det er feilinformasjon når du ikke tar med at det er veldig lite sjanse for smitte ved EB viruset, og du snakker om karantene osv. Det er aldri noen som blir satt i karantene ved kyssesyken. Selvom det er luftveissmitte er det to helt ulike virus! 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jobbermedbarn skrev:

Jo, det er feilinformasjon når du ikke tar med at det er veldig lite sjanse for smitte ved EB viruset, og du snakker om karantene osv. Det er aldri noen som blir satt i karantene ved kyssesyken. Selvom det er luftveissmitte er det to helt ulike virus! 

Helene er i "karantene"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Miranda16 skrev:

Helene er i "karantene"

Hvor skriver hun det? Hun skriver da at hun er på jobb i det innlegget som er linket til på forrige side?
Og det jeg henviste til var at du skrev at mannen burde være i karantene og ikke gå på jobb, noe det ikke er noe grunn til, og er feilinformasjon. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Hvor skriver hun det? Hun skriver da at hun er på jobb i det innlegget som er linket til på forrige side?
Og det jeg henviste til var at du skrev at mannen burde være i karantene og ikke gå på jobb, noe det ikke er noe grunn til, og er feilinformasjon. 

Dette var linket til noe helt annet.

https://www.helenedrage.no/2020/03/18/40-ting-du-og-jeg-kan-gjore-i-karantene/

Tommel opp for dette!

"Jeg skal være hjemme i noen dager nå til jeg ikke har feber og symptomer lengre, og det skal jeg gjøre med glede. Jeg ønsker ikke å smitte andre, og siden jeg jobber i butikk der det faktisk er en del folk innom iløpet av en dag, til tross for situasjonen vi befinner oss i. Igår fikk jeg også bekreftet at jeg har kyssesyken, og dermed er ikke akkurat mitt eget immunforsvar helt på topp!"

Endret av Miranda16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Miranda16 skrev:

Dette var linket til noe helt annet.

https://www.helenedrage.no/2020/03/18/40-ting-du-og-jeg-kan-gjore-i-karantene/

"Jeg skal være hjemme i noen dager nå til jeg ikke har feber og symptomer lengre, og det skal jeg gjøre med glede. Jeg ønsker ikke å smitte andre, og siden jeg jobber i butikk der det faktisk er en del folk innom iløpet av en dag, til tross for situasjonen vi befinner oss i. Igår fikk jeg også bekreftet at jeg har kyssesyken, og dermed er ikke akkurat mitt eget immunforsvar helt på topp!"

Ja? Man skal jo være hjemme nå hvis man har feber, halsvondt el i tilfelle det er Corona slik mange har skrevet her! Hun skiller også selv mellom dette og kyssesyken, og det er jo helt riktig at hun for sin egen del burde være forsiktig nå! Dette er jo noe helt annet enn at kyssesyken smitter, at de er uforsiktige, at mannen må i karantene osv osv som du har skrevet her tidligere!

Igjen; du blander sammen to helt ulike virus! 

Men jeg gir meg her, det er ikke noe poeng å fortsette når man ikke vil innrømme at man ikke hadde kunnskap nok om det man skrev om (selv om det er helt greit i seg selv!). 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Miranda16 skrev:

Dette var linket til noe helt annet.

https://www.helenedrage.no/2020/03/18/40-ting-du-og-jeg-kan-gjore-i-karantene/

Tommel opp for dette!

"Jeg skal være hjemme i noen dager nå til jeg ikke har feber og symptomer lengre, og det skal jeg gjøre med glede. Jeg ønsker ikke å smitte andre, og siden jeg jobber i butikk der det faktisk er en del folk innom iløpet av en dag, til tross for situasjonen vi befinner oss i. Igår fikk jeg også bekreftet at jeg har kyssesyken, og dermed er ikke akkurat mitt eget immunforsvar helt på topp!"

Såå, hun viser hensyn?🤷🏻‍♀️

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jobbermedbarn skrev:

Ja? Man skal jo være hjemme nå hvis man har feber, halsvondt el i tilfelle det er Corona slik mange har skrevet her! Hun skiller også selv mellom dette og kyssesyken, og det er jo helt riktig at hun for sin egen del burde være forsiktig nå! Dette er jo noe helt annet enn at kyssesyken smitter, at de er uforsiktige, at mannen må i karantene osv osv som du har skrevet her tidligere!

Igjen; du blander sammen to helt ulike virus! 

Men jeg gir meg her, det er ikke noe poeng å fortsette når man ikke vil innrømme at man ikke hadde kunnskap nok om det man skrev om (selv om det er helt greit i seg selv!). 

Men nå har ikke HD Korona virus og som mange skriver så er ikke kyssesyken omtrent ikke smittsom. Hun er likevel hjemme. Hun skriver at hun ikke ønsker å smitte andre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Birdo skrev:

Såå, hun viser hensyn?🤷🏻‍♀️

Dette innlegget kom før hun begynnet å kline seg inntil mannen. En ting er at hun holder seg hjemme et annet er at utsetter mannen. Merkelig at hun synes det er greit å utsette  mannen  for smitte når hun selv må være hjemme for ikke å smitte andre. 

Alt dette var utgangspunktet for diskusjonen

Endret av Miranda16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
Akkurat nå, Birdo skrev:

Såå, hun viser hensyn?🤷🏻‍♀️

Ja , for folk som ikke har behov for å sladre om HD så ser det slik ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miranda16 skrev:

Dette innlegget kom før hun begynnet å kline seg inntil mannen. En ting er at hun holder seg hjemme et annet er at utsetter mannen. Merkelig at hun synes det er greit å utsette  mannen  for smitte når hun selv må være hjemme for ikke å smitte andre. 

Alt dette var utgangspunktet for diskusjonen

De bor sammen, hun kan ha smittet han før hun visste at hun var syk. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...