Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Miranda16 skrev:

Det aller fleste influensere bruker også redigeringsprogrammer og det gjelder også plus size influensere

Jeg aner ikke hva de gjør, men Isåfall, hvorfor er det så mye verre når HD gjør det ? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Plannergirl skrev:

Problemet er at det kun er spekulasjoner, og ditt «bevis» er to bilder med 40+ kg forskjell. I tillegg har jeg selv opplevd lignende resultater med portrettfunksjon så jeg tror på Helene ang dette. Her på forumet skal man jo heller ikke spekulere så hvis du ikke har ordentlige bevis må du nesten la det ligge. 

Samme her. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Infinity skrev:

Jeg aner ikke hva de gjør, men Isåfall, hvorfor er det så mye verre når HD gjør det ? 

Alle influensere som blir diskutert her på forumet får kritikk for å vise mye hud, redigere etc. At HD har korsfestet andre for det også gjør ikke saken bedre. Så mange har forutsett at når hun gikk ned i vekt så ville det bli masse bilder av naken hud etc og det fikk vi tyn fra, av blant annet deg. Hun er absolutt en av verstingene av influensere som diskuteres på forumet nå. Nytter ikke å dra spekulasjonskortet hele tiden. Folk er ikke dumme

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet som er linket til: Det er tatt delvis i fugleperspektiv, dvs på skrå ovenfra og ned, med ansiktet nærmest kamera og i fokus, og med legger/ankler lengst borte fra kamera og delvis ute av fokus.

Proporsjoner og skarpt/uskarpt er med andre ord helt vanlige konsekvenser av kameravinkel og avstand til kamera - evt forsterket av portrettfunksjon, slik det er nevnt.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tror noen her i tråden ikke forstår, er at mange av oss fulgte Drage på hennes vei mot bedre livstil, med fokus på trening, kosthold og gode rutiner. Da hun inspirerte med treningsøvelser, tanker rundt vektnedgang og måltidstips. Disse har de senere årene, druknet i det andre. Altså eksponeringsbehov og posering som ikke gir riktig bilde av realiteten. Vi kan selvsagt si det samme når det gjelder posering, og bilder som ikke stemmer med virkeligheten om mange andre bloggere også, men nå handler jo denne tråden om Drage. Ikke alle de andre som er like ille. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX
1 time siden, panzerpølsa skrev:

Det jeg tror noen her i tråden ikke forstår, er at mange av oss fulgte Drage på hennes vei mot bedre livstil, med fokus på trening, kosthold og gode rutiner. Da hun inspirerte med treningsøvelser, tanker rundt vektnedgang og måltidstips. Disse har de senere årene, druknet i det andre. Altså eksponeringsbehov og posering som ikke gir riktig bilde av realiteten. Vi kan selvsagt si det samme når det gjelder posering, og bilder som ikke stemmer med virkeligheten om mange andre bloggere også, men nå handler jo denne tråden om Drage. Ikke alle de andre som er like ille. 

Det er fullt mulig å forstå at det er kritikkverdige ting rundt bloggingen hennes. 

Du skriver «eksponeringsbehov», hvilket jeg tenker vi vet veldig lite om. Andres indre «behov» kan man vanskelig kjenne til og vite noe om, så jeg mener det er noe du ikke har dekning for. 

Posering for å se mindre ut, tja. Hvorfor mener du det er kritikkverdig? Hvis hun feks reklamerer for slankepiller eller tights som skal gi slankende effekt, ja så er det jo kritikkverdig og faktisk ulovlig i form av villedende markedsføring. 

Men om Helene Drage har et eksponeringsbehov, hvorfor er det kritikkverdig?

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, CecilieX skrev:

Posering for å se mindre ut, tja. Hvorfor mener du det er kritikkverdig? Hvis hun feks reklamerer for slankepiller eller tights som skal gi slankende effekt, ja så er det jo kritikkverdig og faktisk ulovlig i form av villedende markedsføring. 

Men om Helene Drage har et eksponeringsbehov, hvorfor er det kritikkverdig?

Når man har frontet at man skal være glad i kroppen sin, så ja da er det kritikkverdig at hun redigerer og poserer 

Hvorfor er det kritikkverdig når andre gjør andre gjør det samme som HD?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Miranda16 skrev:

Når man har frontet at man skal være glad i kroppen sin, så ja da er det kritikkverdig at hun redigerer og poserer 

Hvorfor er det kritikkverdig når andre gjør andre gjør det samme som HD?

Nå er det vel ikke dokumentert at de leggene er redigerte og du kan ikke i fullt alvor mene at hun skal  stå der som en potetsekk når hun blir tatt bilde av, bare for å vise at hun er glad i kroppen sin. Alle som blir tatt bilde av vil jo automatisk posere litt og se bra ut. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beatbox
4 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Nå er det vel ikke dokumentert at de leggene er redigerte og du kan ikke i fullt alvor mene at hun skal  stå der som en potetsekk når hun blir tatt bilde av, bare for å vise at hun er glad i kroppen sin. Alle som blir tatt bilde av vil jo automatisk posere litt og se bra ut. 

Hun er vel den eneste bloggeren som i sin intro erklærer at hun er ærlig....det er gjentatte ganger motbevist at hun faktisk er dèt..* slankeopr kun for helsens skyld *...aldri har fokuset på pupper og rompe vært større enn det det er nå...Flott at hun er glad i kroppen sin, men å undervurdere leserne og snakke med 2 tunger...vel.....

Endret av Beatbox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Veslefrikk skrev:

Hvis hun er så fornøyd med kroppen sin så kan man stille seg spørsmålet hvor fornøyd hun egentlig er

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Miranda16 skrev:

Hvis hun er så fornøyd med kroppen sin så kan man stille seg spørsmålet hvor fornøyd hun egentlig er

Hva i all verden mener du ???

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, det er greit ifølge «forumpolitiet» her inne å diskutere CBE sin bilderedigering men ikke HD sin? At bloggere viser «falske» bilder hele tiden er et problem som må adresseres uavhengig av bloggernes vekt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende innlegg, brukerdebatt og svar til disse. 

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
1 time siden, kahaki skrev:

Altså, det er greit ifølge «forumpolitiet» her inne å diskutere CBE sin bilderedigering men ikke HD sin? At bloggere viser «falske» bilder hele tiden er et problem som må adresseres uavhengig av bloggernes vekt.

Det har ikke blitt bevist at H.D har redigert bildene sine det er kun spekulasjoner fra enkelte. At CBE redigerer bildene  er blitt bevist gang på gang og langt på vei blitt bekreftet av bloggeier. Dette handler ikke om kroppsvekt men at man ikke kan kaste ut påstander uten å legge frem bevis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Beatbox
15 minutter siden, Emmy_H skrev:

Det har ikke blitt bevist at H.D har redigert bildene sine det er kun spekulasjoner fra enkelte. At CBE redigerer bildene  er blitt bevist gang på gang og langt på vei blitt bekreftet av bloggeier. Dette handler ikke om kroppsvekt men at man ikke kan kaste ut påstander uten å legge frem bevis. 

De 4 siste bildene på HD sin IG...er det kùn posering og intet annet? For i mine øyne er det ganske stor forskjell på * kroppstr *..spesielt bilde 3 og 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene bildet er froskeperspektiv og andre er fugleperspektiv, hvis vi snakker om de samme bildene. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beatbox
8 minutter siden, Kollontaj skrev:

Ene bildet er froskeperspektiv og andre er fugleperspektiv, hvis vi snakker om de samme bildene. 

Interessant at man da kan se * 30 * kg tynnere ut....Hvorfor er det så viktig å se tynnest mulig ut på bildene når man så lenge har hatt repeatknappen på * elsk deg selv uansett str *....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. hun tok selvkritikk på kroppsfokus for ikke lenge siden, og nå eeeer det så mye tits and ass i alle kanaler! Og 0 innhold.. jeg kunne tenkt meg å vite mer om en hel masse rundt henne som er interessant, men hun vil kun vise fram pattarna.. nei tror jeg på alvor er ferdig nå..

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...