FruFiolett Skrevet 30. august 2019 Forfatter #321 Del Skrevet 30. august 2019 Lille bebis var selvfølgelig helt perfekt, og all gruing og nervøsitet var jo selvfølgelig helt uten grunn. Alt jeg aldri lærer! 😱 Men det føles jo helt fantastisk å få se den lille skapningen igjen - fikk se i 3D også til og med, og så jo hele ansiktet med nese og munn og alt sammen! ❤️ Blir helt rørt av sånt jeg altså🥰 Og jordmoren ville ikke at jeg skulle si om vi visste/trodde hva kjønnet var, for hun ville sjekke det selv og se om det stemte overens med den beskjeden vi fikk sist🙊 Kjempestas, og hun var sååå ivrig da, så det var det aller første hun sjekket👏🏼 Og dette var ingen sjenert baby, så hun da med én gang «dette er helt uten tvil en jente»❤️ Og jeg fikk se kjønnsleppene i 3D-bilde liksom, så nå er ikke jeg heller i tvil, det var helt helt heeeelt tydelig! Fine lille jenta i magen❤️ Og hun hadde helt perfekte mål til å være 31+2, men allikevel vil de ha meg inn til ny vekstkontroll i uke 36 - må helt ærlig si at jeg ikke skjønner helt hvorfor, og at det kanskje er bittelitt mye styr og oppfølging pga sukkerutskillelse i urinen som har vist seg å være helt ufarlig, og kanskje noe pga min litt høye BMI før svangerskapet🙄 Kanskje litt misbruk av ressurser når alle blodprøver og glukosebelastninger er helt normale, og veksten på bebis nå ligger nøyaktig på gjennomsnittet?🤔 MEN, jeg klager absolutt ikke på at vi får enda en ny ultralyd og at det er ekstra oppfølging, jeg syns jo bare det er kjempestas, og er takknemlig i massevis for at vi får det ekstra vi får altså! Så sånn sett er det jo veldig kjekt, og så legger jeg meg ikke noe mer oppi om det egentlig er nødvendig eller ikke😅🙈🥰 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 30. august 2019 #322 Del Skrevet 30. august 2019 Så kjekt med 3D ultralyd. Og gratulerer så mykje med ei perfekt lita jente i magen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 31. august 2019 #323 Del Skrevet 31. august 2019 Så godt å høre, gratulerer 💕💕 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 2. september 2019 #324 Del Skrevet 2. september 2019 For en fin kontroll, gøy å få bekreftet en gang for alle at det er ei lita snuppe der inne 🤩 Synes det er betryggende at de ikke tar noen sjanser jeg! Min vekstkontroll var også i grunn ganske unødvendig (étt litt høyt sf-mål, eneste grunnlag) men er jo alltid kos med en ultralyd 😍 Heldige deg som får enda en 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 3. september 2019 Forfatter #325 Del Skrevet 3. september 2019 21 timer siden, boblevann skrev: For en fin kontroll, gøy å få bekreftet en gang for alle at det er ei lita snuppe der inne 🤩 Synes det er betryggende at de ikke tar noen sjanser jeg! Min vekstkontroll var også i grunn ganske unødvendig (étt litt høyt sf-mål, eneste grunnlag) men er jo alltid kos med en ultralyd 😍 Heldige deg som får enda en 🙈 Helt sant, og mye bedre med en sjekk for mye enn en for lite! ☺️❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 3. september 2019 Forfatter #326 Del Skrevet 3. september 2019 31+6, og jeg føler meg helt utslitt. Vondt i ryggen, vondt øverst i magen (mistenker litt ømme/støle fester til magemusklene?🤔), blir fort hoven i beina, elendig søvn, må tisse heeeele tiden, og alt er tungt, slitsomt og utfordrende. Dette er virkelig skikkelig tungt nå altså! Og det er over 8 uker igjen til termin! Må bare innstille meg på at dette kommer til å bli tungt😳😰 Men skal til legen på torsdag, og det gleder jeg meg til, regner med det blir noe sykemelding og det føler jeg at jeg trenger nå. Skulle også gjerne hatt en genial suksessoppskrift på bedre søvn - selv om jeg egentlig ikke tror at det finnes. Nå må disse ukene bare gå så fort de kan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irisiri Skrevet 3. september 2019 #327 Del Skrevet 3. september 2019 Det høres veldig slitsomt ut! Vi er helt forskjellige altså, jeg vil bare at tiden skal gå litt sakte nå. Men du har vel hele veien ønsket at det skal gå raskere? Og har forståelse for at det blir annerledes når du er såpass utslitt! Jeg har også hatt vondt øverst i magen, et sted over navlen en stund. Kjennes som at jeg har gått på en kant av noe slag, men det har jeg jo ikke. Er det sånn for deg og? Har ikke skjønt hva det kan være, men ømme muskelfester er mulig altså? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 3. september 2019 Forfatter #328 Del Skrevet 3. september 2019 2 timer siden, Irisiri skrev: Det høres veldig slitsomt ut! Vi er helt forskjellige altså, jeg vil bare at tiden skal gå litt sakte nå. Men du har vel hele veien ønsket at det skal gå raskere? Og har forståelse for at det blir annerledes når du er såpass utslitt! Jeg har også hatt vondt øverst i magen, et sted over navlen en stund. Kjennes som at jeg har gått på en kant av noe slag, men det har jeg jo ikke. Er det sånn for deg og? Har ikke skjønt hva det kan være, men ømme muskelfester er mulig altså? Jeg føler jo jeg har vært gravid i minst et år nå, så er veldig klar for at det snart skal være over😅🙈 Men tipper panikken kommer krypende mot slutten også, det er jo typisk😅 Jeg har vondt enda lenger opp jeg, altså mellom puppene og der magen begynner å gå utover på en måte🤔 Ser liksom for meg at det er der oppe magemusklene er festet, men mulig jeg er heeeelt på viddene nå altså! Kanskje det rett og slett er huden som strekkes og at det er derfor det er litt vondt? 🤔 Skal spørre legen om dette kjenner jeg😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irisiri Skrevet 3. september 2019 #329 Del Skrevet 3. september 2019 22 minutter siden, FruFiolett skrev: Jeg føler jo jeg har vært gravid i minst et år nå, så er veldig klar for at det snart skal være over😅🙈 Men tipper panikken kommer krypende mot slutten også, det er jo typisk😅 Jeg har vondt enda lenger opp jeg, altså mellom puppene og der magen begynner å gå utover på en måte🤔 Ser liksom for meg at det er der oppe magemusklene er festet, men mulig jeg er heeeelt på viddene nå altså! Kanskje det rett og slett er huden som strekkes og at det er derfor det er litt vondt? 🤔 Skal spørre legen om dette kjenner jeg😅 Det var lenger opp enn hos meg ja. Det gjør ikke vondt nok til at det bekymrer meg, men en god ide å ta det opp på neste time. Det skal jeg og gjøre hvis der fortsatt er sånn👍 Du får gi oss en rapport hvis du får noen svar😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 3. september 2019 #330 Del Skrevet 3. september 2019 6 timer siden, Irisiri skrev: Det høres veldig slitsomt ut! Vi er helt forskjellige altså, jeg vil bare at tiden skal gå litt sakte nå. Men du har vel hele veien ønsket at det skal gå raskere? Og har forståelse for at det blir annerledes når du er såpass utslitt! Jeg har også hatt vondt øverst i magen, et sted over navlen en stund. Kjennes som at jeg har gått på en kant av noe slag, men det har jeg jo ikke. Er det sånn for deg og? Har ikke skjønt hva det kan være, men ømme muskelfester er mulig altså? Jeg og! Akkurat sånn! Spurte jordmor og selv om hun ikke kunne si helt hva det var, så sa hun jo at det ikke var unormalt med diverse diffuse vondter i mageregionen - den skal jo vokse enormt på relativt kort tid 😅 @FruFiolett jeg kjenner frustrasjonen altså 😫 Det du beskriver er veldig gjenkjennelig 🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irisiri Skrevet 3. september 2019 #331 Del Skrevet 3. september 2019 38 minutter siden, boblevann skrev: Jeg og! Akkurat sånn! Spurte jordmor og selv om hun ikke kunne si helt hva det var, så sa hun jo at det ikke var unormalt med diverse diffuse vondter i mageregionen - den skal jo vokse enormt på relativt kort tid 😅 @FruFiolett jeg kjenner frustrasjonen altså 😫 Det du beskriver er veldig gjenkjennelig 🤔 Så kjekt å høre hva jordmoren din sa om det! Høres jo fornuftig ut😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 4. september 2019 Forfatter #332 Del Skrevet 4. september 2019 15 timer siden, boblevann skrev: Jeg og! Akkurat sånn! Spurte jordmor og selv om hun ikke kunne si helt hva det var, så sa hun jo at det ikke var unormalt med diverse diffuse vondter i mageregionen - den skal jo vokse enormt på relativt kort tid 😅 @FruFiolett jeg kjenner frustrasjonen altså 😫 Det du beskriver er veldig gjenkjennelig 🤔 Det er så mye vi skal gå igjennom altså damer! Syns vi er ganske så tøffe jeg💪🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 4. september 2019 Forfatter #333 Del Skrevet 4. september 2019 32+0, og idag tidlig fikk jeg en SMS av min 90 år gamle, superspreke, enormt oppegående og oppdaterte bestemor hvor det sto «enda en uke er gått, enda en uke nærmere målet!». Hun er virkelig en av mine aller viktigste relasjoner, og akkurat nå den mest engasjerte heiagjengen❤️ Det var også hun som sa «oi, nå er du blitt diger» da vi var på besøk i helgen da, men hun er på en måte alltid unnskyldt, for hun er så god og snill, og så enorm støtte alltid ellers. Tror faktisk hun er den jeg ville hatt med på fødsel hvis jeg ikke skulle hatt med mannen, haha😅 IKKE at det er aktuelt altså😅 Men ja, hun har et godt poeng, selv om det går sakte, så går det fremover, og ukene som er igjen blir jo stadig mindre. Målet begynner å bli innenfor rekkevidde nå, og det er en trøst! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 8. september 2019 Forfatter #334 Del Skrevet 8. september 2019 32+4, det er søndag, og vi gjør oss klar for en ny uke. Jeg var hos legen på torsdag og hun var ikke i tvil om at jeg trengte en sykemelding, så er nå sykemeldt 40%. Skal derfor gå hjem tre timer tidligere hver eneste dag for å dra hjem for å hvile/sove før jeg henter kommende storebror i barnehagen. Foreløpig har det ikke latt seg gjøre (altså på torsdag og fredag), for jeg kan liksom ikke bare forlate jobben midt i jobben sånn helt uten planlegging, men satt sammen med sjefen min og endret på opplegget for dagene mine på jobb, så fra og med imorgen skal det være gjennomførbart. Jeg har en jobb hvor det egentlig hadde vært lettere å bare bli 100% sykemeldt sånn at de kunne få inn en vikar for meg om dere skjønner, men det vil jeg jo absolutt ikke hvis jeg ikke må! Og sjefen legger godvilja til for at det skal gå greit å bare være delvis sykemeldt, så jeg satser på at det blir greit. Fem uker igjen på jobb før permisjon!! Teller ned hver eneste dag! 🙌🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 8. september 2019 #335 Del Skrevet 8. september 2019 1 time siden, FruFiolett skrev: 32+4, det er søndag, og vi gjør oss klar for en ny uke. Jeg var hos legen på torsdag og hun var ikke i tvil om at jeg trengte en sykemelding, så er nå sykemeldt 40%. Skal derfor gå hjem tre timer tidligere hver eneste dag for å dra hjem for å hvile/sove før jeg henter kommende storebror i barnehagen. Foreløpig har det ikke latt seg gjøre (altså på torsdag og fredag), for jeg kan liksom ikke bare forlate jobben midt i jobben sånn helt uten planlegging, men satt sammen med sjefen min og endret på opplegget for dagene mine på jobb, så fra og med imorgen skal det være gjennomførbart. Jeg har en jobb hvor det egentlig hadde vært lettere å bare bli 100% sykemeldt sånn at de kunne få inn en vikar for meg om dere skjønner, men det vil jeg jo absolutt ikke hvis jeg ikke må! Og sjefen legger godvilja til for at det skal gå greit å bare være delvis sykemeldt, så jeg satser på at det blir greit. Fem uker igjen på jobb før permisjon!! Teller ned hver eneste dag! 🙌🏼 Det høres veldig lurt ut! Nå må du bare huske å være syk (altså hvile) disse tre timene og ikke bruke opp energien på husarbeid osv! Kjenner selv hvor enkelt det er å tenke «jeg skal bare» selv om kroppen egentlig trenger hvile 😯 Så bra at sjefen legger godviljen til, alt er så mye enklere da 😃 Teller også ned dager til permisjon... 4 uker igjen her 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 9. september 2019 Forfatter #336 Del Skrevet 9. september 2019 12 timer siden, boblevann skrev: Det høres veldig lurt ut! Nå må du bare huske å være syk (altså hvile) disse tre timene og ikke bruke opp energien på husarbeid osv! Kjenner selv hvor enkelt det er å tenke «jeg skal bare» selv om kroppen egentlig trenger hvile 😯 Så bra at sjefen legger godviljen til, alt er så mye enklere da 😃 Teller også ned dager til permisjon... 4 uker igjen her 😍 Ja, det er det som kommer til å bli den største utfordringen! Men jeg skal prøve å være streng med meg selv🙄 Kommer nok til å slites av dårlig samvittighet ovenfor kommende storebror også, for at han fortsatt må ha lange dager i barnehagen mens jeg ligger hjemme og slapper av😳😔 Men forhåpentligvis kommer det han til gode at mamma har litt mer energi til overs på ettermiddagen🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 14. september 2019 Forfatter #337 Del Skrevet 14. september 2019 33+3, og jeg føler meg rimelig utslitt😅 Første uka med 40% sykemelding er over, og det har funket ganske bra - jeg har klart å sove nesten hver dag før henting i bhg. Syns jo allikevel at hverdagen er ganske tung, alle trapper er et pes, alt som faller på gulvet og må plukkes opp er et pes (og jeg plukker bare opp det mest nødvendige altså🙈), og halsbrann og vond rygg er et pes. Akkurat nå føles det rimelig usannsynlig at jeg kommer til å gjøre dette igjen, hehe🥴 Men, fire uker igjen på jobb før permisjon nå, og det opprettholder jo en viss motivasjon at det virkelig begynner å nærme seg. Eneste ulempen med det er at jeg faktisk snart MÅ forholde meg til at jeg faktisk skal føde, og det gruer jeg meg så mye til at jeg ikke engang orker å tenke på det😱 Så, det temaet forlater jeg med en gang igjen🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 14. september 2019 #338 Del Skrevet 14. september 2019 Godt å høre at sykemelding funker! Med hensyn til fødselen, tenker jeg at det er ikke vits å bruke krefter på det før du må. Kanskje brutalt sagt, men ungen skal jo ut uansett om du gruer deg eller ikke, og det blir som det blir (forhåpentligvis blir det en god fødselsopplevelse) 💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 15. september 2019 Forfatter #339 Del Skrevet 15. september 2019 12 timer siden, Bokdamen skrev: Godt å høre at sykemelding funker! Med hensyn til fødselen, tenker jeg at det er ikke vits å bruke krefter på det før du må. Kanskje brutalt sagt, men ungen skal jo ut uansett om du gruer deg eller ikke, og det blir som det blir (forhåpentligvis blir det en god fødselsopplevelse) 💕 Haha, det er så sant det! Og heldigvis kanskje, for hvis hun skulle ventet på at jeg skulle bli klar, er jeg redd det kunne gått lenger tid enn 40 uker😅🙈 Men jeg får av og til noen innfall om at jeg kanskje burde gjøre noe som kan påvirke fødselsopplevelsen i positiv retning, av typen høre på podcast/lydbok, lære meg noen pusteteknikker, reflektere over hva som funket/ikke funket sist eller noe sånt, men foreløpig har jeg bare ikke kommet dit at jeg orker det🥴 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 15. september 2019 #340 Del Skrevet 15. september 2019 3 minutter siden, FruFiolett skrev: Haha, det er så sant det! Og heldigvis kanskje, for hvis hun skulle ventet på at jeg skulle bli klar, er jeg redd det kunne gått lenger tid enn 40 uker😅🙈 Men jeg får av og til noen innfall om at jeg kanskje burde gjøre noe som kan påvirke fødselsopplevelsen i positiv retning, av typen høre på podcast/lydbok, lære meg noen pusteteknikker, reflektere over hva som funket/ikke funket sist eller noe sånt, men foreløpig har jeg bare ikke kommet dit at jeg orker det🥴 Ser absolutt den! Har venninner som har vært på sykehuset de fødte på sist og gått gjennom fødselsforløpet og journalen med en lege eller jordmor for å skjønne hvorfor den forrige fødselen ble som den ble. Kunne det vært en mulighet? Ellers er yoga å anbefale mht pust. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå