FruFiolett Skrevet 3. juli 2019 Forfatter #261 Del Skrevet 3. juli 2019 23+0 idag, og det er skikkelig milepæl! Fra nå av vil man faktisk prøve å redde bebis hvis fødselen starter nå, og selv om sjansene selvfølgelig er relativt små er det faktisk mulig å overleve! Så det føles veldig fint! Ellers har feriemodus inntatt oss, så derfor er jeg litt treig med å skrive her inne akkurat nå! Kommer nok sterkere tilbake når hverdagen inntreffer igjen😅 Kommende storebror er veldig opptatt av magen for tiden, han legger de små hendene sine på magen og sier i samme sekund «Oi! Nå sparker babyen skikkelig!»🤣 Han har jo ikke kjent et eneste spark enda, det er det ingen som har gjort, men jeg blir helt varm i hjertet når han gjør sånn❤️ Han veksler også mellom to navn han mener at babyen skal ha, og det er de to navnene på de to voksne (damene) han liker best i barnehagen😅 Og tro meg, det blir ingen av de navnene🤣 Jeg selv er selvfølgelig bekymret fortsatt, tror nok ikke det kommer til å slippe helt noen gang. Jeg syns ikke jeg kjenner så mye liv som jeg burde, jeg føler at magen har stoppet litt med å vokse, og jeg føler meg egentlig i altfor god form😅 Plages verken av varme eller vondter eller redusert bevegelighet, og selvom det selvfølgelig er superdeilig, tenker jeg automatisk at det betyr noe negativt🙈 Men jeg kjenner liv flere ganger daglig altså, og har egentlig ingen åpenbar grunn til å børe bekymret tror jeg, jeg bare er det selvfølgelig allikevel🙄 Skal til jordmor på kontroll neste mandag, så det skal bli fint☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 11. juli 2019 Forfatter #262 Del Skrevet 11. juli 2019 24+1 idag, og siste uka har vært preget av forkjølelse og bihulebetennelse! Kjempehyggelig nå i ferien, men har klart meg ganske greit, og er heldigvis på bedringens vei. Klarer å nyte sommeren også, mens magen vokser og jeg kjenner spark og liv hver eneste dag. Ikke så verst om dagen, sånn tross forkjølelsen☺️☀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 11. juli 2019 #263 Del Skrevet 11. juli 2019 6 minutter siden, FruFiolett skrev: 24+1 idag, og siste uka har vært preget av forkjølelse og bihulebetennelse! Kjempehyggelig nå i ferien, men har klart meg ganske greit, og er heldigvis på bedringens vei. Klarer å nyte sommeren også, mens magen vokser og jeg kjenner spark og liv hver eneste dag. Ikke så verst om dagen, sånn tross forkjølelsen☺️☀️ Kjipt med forkjølelse og digg med voksende mage og masse liv 💕 Bra sommeren ikke er så alt for verst da! Er jo typisk å bli syk i ferien... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 13. juli 2019 Forfatter #264 Del Skrevet 13. juli 2019 Det går stadig mer opp for meg at jeg om ikke så altfor lenge er nødt til å føde igjen. Det nærmer seg 15 uker til termin nå, og jeg innser at det faktisk ikke er mulig å komme utenom. Altså, for all del, jeg har jo hele tiden visst at bebisen skal ut på et tidspunkt, men det har vært så lenge til og så fjernt, men nå som siste tredjedel nærmer seg med stormskritt blir det mer og mer reelt. Og hjelpes som jeg gruer meg!! 😱 Mange sier at det er bedre andre gangen for da vet man hva man går til og dermed lettere kan forberede seg, men jeg vil jo helst ikke vite hva jeg går til! For nå vet jeg jo hvilket helvete jeg har i vente foran meg😱 Jeg vet jo at man glemmer smerte, og av og til tenker jeg faktisk «var det egentlig såååå ille da?»🤔 Men tro meg, jeg husker følelsen av å miste all kontroll, av å helt reelt tro at jeg kom til å dø av smerten, og ikke minst tidvis ønske å dø av den smerten bare for å slippe unna. Det var absolutt ingen positiv opplevelse på noe vis, og jeg gruer meg nå helt ekstremt til å gå igjennom det igjen! Jeg vil ikke! 😱 Jeg håper det letter litt når det nærmer seg og jeg begynner å bli lei av å være gravid, men hvis ikke må jeg virkelig jobbe med meg selv altså! Den ungen skal jo ut, og helst på naturlig måte, men hjelpe meg som jeg kommer til å grue meg i månedene fremover hvis ikke denne angsten slipper litt taket etterhvert😱 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 13. juli 2019 #265 Del Skrevet 13. juli 2019 57 minutter siden, FruFiolett skrev: Det går stadig mer opp for meg at jeg om ikke så altfor lenge er nødt til å føde igjen. Det nærmer seg 15 uker til termin nå, og jeg innser at det faktisk ikke er mulig å komme utenom. Altså, for all del, jeg har jo hele tiden visst at bebisen skal ut på et tidspunkt, men det har vært så lenge til og så fjernt, men nå som siste tredjedel nærmer seg med stormskritt blir det mer og mer reelt. Og hjelpes som jeg gruer meg!! 😱 Mange sier at det er bedre andre gangen for da vet man hva man går til og dermed lettere kan forberede seg, men jeg vil jo helst ikke vite hva jeg går til! For nå vet jeg jo hvilket helvete jeg har i vente foran meg😱 Jeg vet jo at man glemmer smerte, og av og til tenker jeg faktisk «var det egentlig såååå ille da?»🤔 Men tro meg, jeg husker følelsen av å miste all kontroll, av å helt reelt tro at jeg kom til å dø av smerten, og ikke minst tidvis ønske å dø av den smerten bare for å slippe unna. Det var absolutt ingen positiv opplevelse på noe vis, og jeg gruer meg nå helt ekstremt til å gå igjennom det igjen! Jeg vil ikke! 😱 Jeg håper det letter litt når det nærmer seg og jeg begynner å bli lei av å være gravid, men hvis ikke må jeg virkelig jobbe med meg selv altså! Den ungen skal jo ut, og helst på naturlig måte, men hjelpe meg som jeg kommer til å grue meg i månedene fremover hvis ikke denne angsten slipper litt taket etterhvert😱 Snakk med jordmor!! Jeg har naturligvis ingen føde-tips, men du må snakke med jordmora di om disse følelsene 💕 Er jo mye enklere å ta det nå som dere har god tid til å jobbe med det, enn på siste kontroll i uke 38 liksom 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 14. juli 2019 Forfatter #266 Del Skrevet 14. juli 2019 10 timer siden, boblevann skrev: Snakk med jordmor!! Jeg har naturligvis ingen føde-tips, men du må snakke med jordmora di om disse følelsene 💕 Er jo mye enklere å ta det nå som dere har god tid til å jobbe med det, enn på siste kontroll i uke 38 liksom 🙈 Ja, jeg har tenkt på det, men så syns jeg liksom det er så lenge til, så kanskje jeg kommer over det før den tid liksom? 😅🙈 Men jeg skal faktisk til jordmor imorgen, så kanskje jeg skal nevne det, så får jeg jo bare se hva hun sier☺️ Jeg vil jo egentlig tro at det er ganske normale tanker dette, men håper samtidig at det letter litt før jeg faktisk må ut i det😱 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 17. juli 2019 Forfatter #267 Del Skrevet 17. juli 2019 25+0 idag! Wohu! Og ca 15 uker til termin😅 Det er en god følelse å være godt over halvveis altså, men jeg syns fortsatt tiden går skremmende sakte. Trodde kanskje ferien skulle gjøre at det føles raskere, og på mange andre måter går ukene fortere nå, men når det gjelder dette svangerskapet går det liiiiiike seint🙈 Angående tankene mine ift fødsel så snakket jeg litt med jordmor om det på mandag, men jeg vet ikke, jeg føler kanskje ikke hun tok meg helt seriøst? 🤔 Men det er kanskje så vanlig at man ikke kan ta det helt på alvor da, jeg vet ikke. Hun sa egentlig bare at jeg aldri kom til å få innvilget keisersnitt pga denne gruingen, og da måtte jeg jo forklare at det virkelig er det SISTE jeg vil, og at det absolutt ikke på noen som helst måte er noe jeg ønsker. Og så snakket hun en del om epidural, og anbefalte meg det på det sterkeste siden jeg ikke hadde det sist. Og det er jeg virkelig åpen for denne gangen altså, men det var jo kanskje ikke helt det jeg mente med å nevne at jeg gruer meg😳 Men ok, hun er ellers en helt super dame, så jeg får bare avvente litt å se hvordan jeg håndterer tankene fremover, og så får jeg heller ta det opp igjen hvis det blir helt uhåndterlig på egenhånd. Jeg fikk egentlig mer ut av en ti minutters samtale med Queen B om disse følelsene, så mulig det heller er veien å gå😅🙄 Ellers var alt bra på kontroll heldigvis❤️ Foreløpig bare gått opp 4,5 kilo og det føles litt som en seier for meg faktisk, jeg legger liksom på meg en kilo bare av å gå forbi et bakeri, så jeg er glad for at det har vært såpass lite vektoppgang så langt altså! Det kommer sikkert noe mer mot slutten, men det kan jo ikke bli avskrekkende mye🤞🏼 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 17. juli 2019 #268 Del Skrevet 17. juli 2019 Så bra at alt er vel (uten om tankene rundt fødsel) 💕 signerer at svangerskapet går saakte... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 18. juli 2019 Forfatter #269 Del Skrevet 18. juli 2019 15 timer siden, boblevann skrev: Så bra at alt er vel (uten om tankene rundt fødsel) 💕 signerer at svangerskapet går saakte... Ekstreeeeemt sakte! Skjønner av og til ikke hvordan en dag kan føles så lang engang jeg😅🤪🤷🏼♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 18. juli 2019 Forfatter #270 Del Skrevet 18. juli 2019 Iiiik, idag har jeg SETT spark på utsiden av magen! Og jeg hadde helt glemt hvor freaky det ser ut! Jeg får skikkelig marsboer-vibber, og blir nesten litt redd for at noe skal bryte seg rett ut av huden min liksom😅😱 Jeg tror også at denne bebisen foreløpig har veldig god plass der inne, for det er spark og dytt og romstering på alle hjørner og kanter av denne magen for tiden, så her er det tydeligvis rom for mye bevegelse! Liker spesielt de sparkene som går rett i blæra, haha🙈 Men jeg klager ikke, jeg syns det er utrolig fint å de stadige påminnelsene som det lille vesenet som utvikler seg der inne❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irisiri Skrevet 18. juli 2019 #271 Del Skrevet 18. juli 2019 Å, så stas å endelig se sparkene!😍 Lille marsboer! Jeg blir fascinert over hvor forskjellig det kan være fra gravid til gravid, og at det overhodet er mulig å ikke se det før nå. Livmoren må jo ligge helt annerledes enn min, siden jeg så det i uke 17, og nå i uke 23 velter jo hele magen rundt til tider. Det er jo heelt normalt med store variasjoner har jeg skjønt, men er bare fascinerende at det er mulig😁 Har mannen fått sett da?😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 18. juli 2019 Forfatter #272 Del Skrevet 18. juli 2019 2 timer siden, Irisiri skrev: Å, så stas å endelig se sparkene!😍 Lille marsboer! Jeg blir fascinert over hvor forskjellig det kan være fra gravid til gravid, og at det overhodet er mulig å ikke se det før nå. Livmoren må jo ligge helt annerledes enn min, siden jeg så det i uke 17, og nå i uke 23 velter jo hele magen rundt til tider. Det er jo heelt normalt med store variasjoner har jeg skjønt, men er bare fascinerende at det er mulig😁 Har mannen fått sett da?😊 Oi, ja det var overraskende store forskjeller faktisk! Jeg har faktisk bakovervendt livmor, men aner ikke om det har noe å si såpass «sent»🤔 Men skal også sies at jeg har litt god polstring rundt magen da, som sikkert tar av litt av sparkene😅 Men nå var det veldig tydelig! Mannen fikk ikke sett denne gangen, men det blir nok flere muligheter😉 Han har jo kjent masse spark utenpå i alle fall, så det er kos❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 19. juli 2019 #273 Del Skrevet 19. juli 2019 Veldig fascinerende med bevegelse. Er 22+0 i dag og har ikke kjent antydning til bevegelse utvendig. Har litt ekstra polstring og mener jeg har litt bakovervendt livmor, så regner med det kommer, men jeg er utålmodig. Sist lå morkaken foran, og det var minimalt med utvendig bevegelse til min manns misnøye. Håper det blir full fest denne gangen; både for hans skyld og for den kommende storebroren. Ellers helt enig i at det går så saaakte 😅 Ferien går fort, men svangerskapet snegler seg avgårde... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 19. juli 2019 #274 Del Skrevet 19. juli 2019 19 timer siden, FruFiolett skrev: Iiiik, idag har jeg SETT spark på utsiden av magen! Og jeg hadde helt glemt hvor freaky det ser ut! Jeg får skikkelig marsboer-vibber, og blir nesten litt redd for at noe skal bryte seg rett ut av huden min liksom😅😱 Jeg tror også at denne bebisen foreløpig har veldig god plass der inne, for det er spark og dytt og romstering på alle hjørner og kanter av denne magen for tiden, så her er det tydeligvis rom for mye bevegelse! Liker spesielt de sparkene som går rett i blæra, haha🙈 Men jeg klager ikke, jeg syns det er utrolig fint å de stadige påminnelsene som det lille vesenet som utvikler seg der inne❤️ Ååå så stilig! Det har jeg også sett en stund - jeg synes det er så kult 🤭🤭 Det rareste er når jeg ser bevegelser jeg ikke kjenner, det er freaky det.. Deilig med masse liv 💕 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 19. juli 2019 Forfatter #275 Del Skrevet 19. juli 2019 4 timer siden, Bokdamen skrev: Veldig fascinerende med bevegelse. Er 22+0 i dag og har ikke kjent antydning til bevegelse utvendig. Har litt ekstra polstring og mener jeg har litt bakovervendt livmor, så regner med det kommer, men jeg er utålmodig. Sist lå morkaken foran, og det var minimalt med utvendig bevegelse til min manns misnøye. Håper det blir full fest denne gangen; både for hans skyld og for den kommende storebroren. Ellers helt enig i at det går så saaakte 😅 Ferien går fort, men svangerskapet snegler seg avgårde... Det er ikke så veldig lenge siden vi kunne kjenne det på utsiden heller, så det kommer plutselig! Nå er det masse spark på utsiden, og det er så koselig for alle rundt❤️ Ekstra stas når man har ventet lenge på det da, så det blir jo kjempekoselig når dere endelig får kjenne det utenpå også! 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 25. juli 2019 Forfatter #276 Del Skrevet 25. juli 2019 26+1, og 100 dager til termin! 💞 Det sies at siste trimester liksom skal gå så fort, så venter i spenning de siste par ukene i andre trimester nå, i håp om at de siste månedene skal rase avgårde😅 Plagene begynner å melde sin ankomst nå da, preges mye av halsbrann om dagen (kanskje ikke så rart, dårlig ferie-kosthold tatt i betraktning?🤔😅), ryggen begynner å krangle litt, og det begynner å bli et strev med å bøye seg ned! Kommer til å bli noen laaaange måneder med ting som ligger pp gulvet fordi jeg ikke orker å bøye meg ned til alt mulig, haha🙈 Men ellers i form altså, så hvis det bare kan holde seg som dette så skal jeg vel ikke klage🙄☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 25. juli 2019 #277 Del Skrevet 25. juli 2019 Helt enig, håper tiden går vesentlig fortere enn den har gjort til nå 😂 På den andre siden har vi bare 10-ish uker igjen til permisjon 😱 Drikker du melk? Jeg syns det hjelper veldig mot halsbrann! Et stort glass melk før jeg legger meg har reddet mange kvelder 🌸 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 25. juli 2019 Forfatter #278 Del Skrevet 25. juli 2019 8 timer siden, boblevann skrev: Helt enig, håper tiden går vesentlig fortere enn den har gjort til nå 😂 På den andre siden har vi bare 10-ish uker igjen til permisjon 😱 Drikker du melk? Jeg syns det hjelper veldig mot halsbrann! Et stort glass melk før jeg legger meg har reddet mange kvelder 🌸 Ja, 10 uker på jobb er overkommelig altså, selv om det også føles lenge akkurat nå som ferien er i ferd med å renne ut😅🙈 Har prøvd melk, men syns ikke det er helt ultimat, så har kjøpt Gaviskon på apoteket - den flytende typen. Brukte det sist også, og syns det er det som hjelper best☺️ Prøvde Love Hearts også, men ikke det beste det heller😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 25. juli 2019 #279 Del Skrevet 25. juli 2019 1 time siden, FruFiolett skrev: Ja, 10 uker på jobb er overkommelig altså, selv om det også føles lenge akkurat nå som ferien er i ferd med å renne ut😅🙈 Har prøvd melk, men syns ikke det er helt ultimat, så har kjøpt Gaviskon på apoteket - den flytende typen. Brukte det sist også, og syns det er det som hjelper best☺️ Prøvde Love Hearts også, men ikke det beste det heller😅 Den flytende gavisconen var det eneste som funket for meg. Hadde den lille flasken i vesken og stor stående på jobb og hjemme 😅 Merker halsbrannen har begynt å komme snikende her også 😖 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 26. juli 2019 Forfatter #280 Del Skrevet 26. juli 2019 10 timer siden, Bokdamen skrev: Den flytende gavisconen var det eneste som funket for meg. Hadde den lille flasken i vesken og stor stående på jobb og hjemme 😅 Merker halsbrannen har begynt å komme snikende her også 😖 Ja, det går med noen doser av den altså! Men det hjelper heldigvis, for halsbrann er så fælt! 😣 Jeg fikk det til ca samme tid sist også, og det ble borte i samme sekund som bebis var ute! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå