Gå til innhold

Hvor langt i forveien skal man sende invitasjoner?


Pepsimaxxx

Anbefalte innlegg

Jeg er forlover til ei som gifter seg i starten av november, hun er usikker på når det er greit å sende invitasjoner? Tenker egentlig å bare få de sendt ut nå, men er det for tidlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville sendt (og har gjort det også) 3-4 mnd før. Men det går jo an å informere folk om at det blir f eks 15. November og at de blir invitert. Så vet de om det. Obs: mye tidligere om det f eks skal være i utlandet. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fort ein veit dato og kven ein skal invitere tenker no eg. Snart skal folk fordele ferien sin og då er det greitt å vite om at ein kanskje treng ein fridag i november. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å sende ut tenker jeg :) evt gi beskjed om «save the date» nå og sende ut invitasjonene slik at folk har minst 3 måneder på seg til å svare før svarfristen 

Anonymkode: 14ff3...30e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Enig med damene over her. Send salve the data nå. Og skikkelige invitasjoner 3-4 måneder etterpå. 

Min kusine sendte salve the data 2 år før. Gleder meg like mye hver dag, det er gått ett år, og det er ett år igjen. Jo tidligere jo bedre. For folk er opptatte, folk har ikke samme forpliktelse til bryllup som før. 

Før var det innmari vanlig å bli bedt i bryllup. Husker min familie ofte var invitert, og det var stas, men ikke slik som nå, da man omtrent bare inviterer 30 stykker. 

 

Lykke til som forlover, høres ut som om hun har god støtte i deg, Ts. 

Endret av GjestSiden2006
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Save the date: så god tid i forvegen som overhodet mulig

Formell invitasjon: 3-4 mnd i forvegen, med svarfrist minst 1,5mnd før bryllupet (ekstra viktig dersom du skal gjøre mye selv, og ikke setter det bort til et hotell eller lignende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...