Gå til innhold

Dere som strøk i praksis, hva gjør dere i dag?


KakaoMos

Anbefalte innlegg

Heisann!

Vil gjerne høre hvordan det gikk med de som strøk i praksis på et studie?

Hva gjør dere i dag? Studerer dere noe annet eller har dere funnet en ny jobb? 

Hvordan har det gått med dere? 

Ønsker å høre litt om deres erfaringer om dette :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde en i praksis på jobb som strøk i sykehjemspraksis. Tok praksisen på nytt senere og sto med glans. Er nå sykepleier.

Anonymkode: c1a90...5ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei som strøk på praksis i fysioterapi. Hun byttet til matematikk (eller et lignende studium innen realfag), tok en doktorgrad og driver med forskning (og både lykkes og tjener veldig godt).

Anonymkode: c3a3a...f1d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en i praksis hos oss som strøk (med god grunn). Hadde håpet at kandidaten ble veiledet bort fra dette studiet, men nei..,

Anonymkode: 506fb...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner ei som strøk på praksis i fysioterapi. Hun byttet til matematikk (eller et lignende studium innen realfag), tok en doktorgrad og driver med forskning (og både lykkes og tjener veldig godt).

Anonymkode: c3a3a...f1d

Så spennende! 

Takk for at du deler den historien. 

Da er det fortsatt håp ute for de stryker i praksis. For mange som stryker så kan det være et stort nederlag, men det er fint å se historier der de opplever mestring på et annet område 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en i praksis på jobb som strøk i sykehjemspraksis. Tok praksisen på nytt senere og sto med glans. Er nå sykepleier.

Anonymkode: c1a90...5ba

Gratulerer så mye! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg strøk i praksis, to ganger, og ble i denne prosessen veiledet vekk fra studiet. Det holdt på å sende meg i kjelleren, jeg hadde lagt all min identitet i å skulle utøve dette yrket, det var mange i familien min som arbeidet innenfor dette, og jeg følte at jeg mista meg sjøl. Det høres sikkert overdramatisk ut, men på det tidspunktet, i tidlige 20-år, så føltes det som om livet var over.

Det viste seg senere at jeg har en alvorlig sykdom som leder til funksjonshemming, som på det tidspunktet ble forklart med overvekta jeg hadde da jeg strøk.

Etter mye om og men, så fullførte jeg en annen utdanning, mer teoretisk, og arbeider i dag med noe annet. Det er fortsatt en ganske bitter og mørk periode i livet mitt å se tilbake på, ikke bare på grunn av at jeg strøk i praksis, men det er definitivt en stor del av det.

Jeg elsker jobben jeg har nå, forresten. :)

 

Anonymkode: 417fc...849

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøkte på nytt, bestod og fullførte.

Anonymkode: d420c...adf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg strøk i praksis, to ganger, og ble i denne prosessen veiledet vekk fra studiet. Det holdt på å sende meg i kjelleren, jeg hadde lagt all min identitet i å skulle utøve dette yrket, det var mange i familien min som arbeidet innenfor dette, og jeg følte at jeg mista meg sjøl. Det høres sikkert overdramatisk ut, men på det tidspunktet, i tidlige 20-år, så føltes det som om livet var over.

Det viste seg senere at jeg har en alvorlig sykdom som leder til funksjonshemming, som på det tidspunktet ble forklart med overvekta jeg hadde da jeg strøk.

Etter mye om og men, så fullførte jeg en annen utdanning, mer teoretisk, og arbeider i dag med noe annet. Det er fortsatt en ganske bitter og mørk periode i livet mitt å se tilbake på, ikke bare på grunn av at jeg strøk i praksis, men det er definitivt en stor del av det.

Jeg elsker jobben jeg har nå, forresten. :)

 

Anonymkode: 417fc...849

Huff! Det høres utrolig tøft ut for deg, spesielt når man opplever å stryke to ganger, men det er utrolig bra at du fant en annen vei til slutt! 

Hva slags utdanning valgte du etterpå og hva jobber du med i dag?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ny praksis, og bestod med glans. Første praksislæreren var ikke helt god i hodet.

Anonymkode: 70220...ef6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, KakaoMos skrev:

Så spennende! 

Takk for at du deler den historien. 

Da er det fortsatt håp ute for de stryker i praksis. For mange som stryker så kan det være et stort nederlag, men det er fint å se historier der de opplever mestring på et annet område 😊

Er jo svært mange grunner til at folk stryker da :) Det kan være fravær, sykdom, dårlige kunnskaper, dårlig kjemi med praksissted/lærer, misforståelser og feil. Man skal selvsagt ikke kunne stryke på dårlig kjemi eller misforståelser, men det skjer likevel.. Andre er rett og slett ikke skikket. Men som du ser, det kan gå veldig bra med dem som stryker pga fravær eller kjemi feks, de kan selvsagt stå med glans på neste praksis!

Anonymkode: 7459b...08d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.3.2019 den 21.59, AnonymBruker skrev:

Jeg strøk i praksis, to ganger, og ble i denne prosessen veiledet vekk fra studiet. Det holdt på å sende meg i kjelleren, jeg hadde lagt all min identitet i å skulle utøve dette yrket, det var mange i familien min som arbeidet innenfor dette, og jeg følte at jeg mista meg sjøl. Det høres sikkert overdramatisk ut, men på det tidspunktet, i tidlige 20-år, så føltes det som om livet var over.

Det viste seg senere at jeg har en alvorlig sykdom som leder til funksjonshemming, som på det tidspunktet ble forklart med overvekta jeg hadde da jeg strøk.

Etter mye om og men, så fullførte jeg en annen utdanning, mer teoretisk, og arbeider i dag med noe annet. Det er fortsatt en ganske bitter og mørk periode i livet mitt å se tilbake på, ikke bare på grunn av at jeg strøk i praksis, men det er definitivt en stor del av det.

Jeg elsker jobben jeg har nå, forresten. :)

 

Anonymkode: 417fc...849

Hva jobber du med nå? :) Kunne tenkt meg å gå en mer teoretisk retning enn det jeg gjør nå, men er usikker på hva! 

Anonymkode: 9f972...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Jeg opplevde faktisk å stryke i praksis nå i høst, 3 års student. Føler meg skikkelig dritt, og har egentlig mistet all motivasjon for dette. Er i en annen praksis nå, og der går det fint. Følte meg skikkelig dårlig behandlet i den praksisen der jeg strøk, og føler at hun veilederen tok i fra meg all livsglede 😕 sykt kjipt! 

Anonymkode: 4df20...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg opplevde faktisk å stryke i praksis nå i høst, 3 års student. Føler meg skikkelig dritt, og har egentlig mistet all motivasjon for dette. Er i en annen praksis nå, og der går det fint. Følte meg skikkelig dårlig behandlet i den praksisen der jeg strøk, og føler at hun veilederen tok i fra meg all livsglede 😕 sykt kjipt! 

Anonymkode: 4df20...2bc

Klem. 

 

Hva slags praksis var det? Fikk du starte nytt forsøk med én gang? 

Anonymkode: 3538f...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2023 den 22.28):

Klem. 

 

Hva slags praksis var det? Fikk du starte nytt forsøk med én gang? 

Anonymkode: 3538f...f3e

Nei, jeg får fortettete skoleåret og må ta praksisen igjen etter sommeren 😕 dritkjipt! Sykehjemspraksis 3.år var det. 

Anonymkode: 4df20...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke strøket på grunnutdanningen(dog var jeg ganske nære fraværsgrense i en praksis pga mye sykdom). Men jeg strøk praksis i jordmorstudiet, så jobber som sykepleier igjen. Strøk rett og slett pga vaktbelastningen, hadde ikke trodd 3 delt var for tøft for meg men det var det altså. Pleide å gå nattevakter under sykepleien med 0 problem på praksisene der. Så jobbet jeg todelt i kommunen noen år, tenkte å følge drømmen om jordmor og startet på det. Men fikk rett og slett ikke til å sove etter nattevakt! Helt krise med så høy vaktbelastning som det er for jordmødre. Så gikk litt i kjelleren en stund. Men har det bedre igjen nå. Mye annet spennende man kan gjøre som sykepleier. 

Anonymkode: f94e6...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Nei, jeg får fortettete skoleåret og må ta praksisen igjen etter sommeren 😕 dritkjipt! Sykehjemspraksis 3.år var det. 

Anonymkode: 4df20...2bc

Dette skal nok ordne seg. Vet flere som har strøket pga fravær, noen pga dårlig kjemi med veileder. De fikk det til til slutt!

Anonymkode: f94e6...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette skal nok ordne seg. Vet flere som har strøket pga fravær, noen pga dårlig kjemi med veileder. De fikk det til til slutt!

Anonymkode: f94e6...afe

Håper jo det, men har mistet litt motivasjonen selvom det går fint i nåværende praksis ☺️ hun veilederen var utrolig merkelig og falsk, sa ting om meg som ikke stemte, hun er en veldig manipulerende person og fikk til og med, med seg læreren på skolen. Jeg prøvde virkelig alt jeg kunne. 

Anonymkode: 4df20...2bc

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...