Gå til innhold

Justisminister Tor Mikkel Wara utsatt for hatkriminalitet


NordicViking

Anbefalte innlegg

Gjest MizBiz
14 minutter siden, emilie123 skrev:

Noen er siktet da. Akkurat hva siktelsen sier, vet jeg ikke

Spørs om den siktelsen ikke blir droppet. Norge ønsker ikke å være et sted hvor man legger bånd på kunsten. Og bilde, uten mer avslørende info, er ikke grov krenkelse av privatlivet. Men jeg er ikke advokat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, emilie123 skrev:

Noen er siktet da. Akkurat hva siktelsen sier, vet jeg ikke

Det hender politiet sikter folk, fordi de da får en helt annen rettsbeskyttelse , bla rett til advokat

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Apis skrev:

Det hender politiet sikter folk, fordi de da får en helt annen rettsbeskyttelse , bla rett til advokat

Ja, selvfølgelig.  Det tenkte ikke jeg på. Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Rosalie skrev:

Her kan man se hvor lite som faktisk vises av Waras hus i teaterstykket: https://www.dagbladet.no/nyheter/dette-vises-av-waras-hus-i-ways-of-seeing/70879186

Fiffig plassering av kjøkkenet i Wara/Bertheussen sitt hjem, der oppe under mønet med skråtak i det som ser ut som tredje etasje.

(Det er vel ikke akkurat det viktigste ved denne saken, men jeg blir litt fascinert. Enten over den spesielle rominndelingen eller over Bertheussens spesielle valg av løgn for å skape drama og sympati rundt dette teaterstykket. Var det virkelig så viktig at det måtte være kjøkkenvinduet de hadde filmet?)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter
5 timer siden, Rosalie skrev:

Her kan man se hvor lite som faktisk vises av Waras hus i teaterstykket: https://www.dagbladet.no/nyheter/dette-vises-av-waras-hus-i-ways-of-seeing/70879186

Ja du... Bertheussen deler da mye mer på sin åpne facebookprofil enn det der. jul, barna, fødselsdager, reiser, you name it.

Nei noe kjøkken er det ikke der oppe. Minner om Anne Brith Danielsen, i ønske om drama, polarisering og offerrolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, emilie123 skrev:

Nei, bildene er brukt i litt forskjellig setting.  Hadde du likt at det troppet opp folk som tok bilder av huset ditt og så brukte det i et skuespill?  Jeg hadde ikke likt det.

 

Nei, men man tar jo ikke helt av heller og starter med å tenne på egen bil for å vekke mistanke om at det er teateret som står bak. Da har det klikka. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, Sitronmelisse said:

Grande ypper til strid mot Erna:

Grande med kunstner-støtte

Kulturminister Trine Skei Grande støtter kunst som tør å provosere og regner med at statsministeren fortsatt støtter tildelingen av midler til Black Box.

– Jeg forutsetter at statsminister Erna Solberg er enig i det som står i kulturmeldingen jeg la fram før jul: At all kulturpolitikk har utgangspunkt i grunnlovens paragraf 100 om ytringsfrihet, sier kulturminister Trine Skei Grande (V) til Dagsavisen.

Hun sier de økte støtten nettopp for å gi rom til den typen ytringer som kunstnerne bak teaterforestillingen «Ways of Seeing» står for.

Hva er poenget med at teksten som leses opp i stykket er på engelsk? Norsk kulturstøtte til et stykke med engelsk tekst?

https://www.dagbladet.no/nyheter/dette-vises-av-waras-hus-i-ways-of-seeing/70879186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, emilie123 skrev:

Nei, bildene er brukt i litt forskjellig setting.  Hadde du likt at det troppet opp folk som tok bilder av huset ditt og så brukte det i et skuespill?  Jeg hadde ikke likt det.

 

Hadde jeg likt det? Kanskje ikke.

Hadde jeg satt fyr på egen bil? Nei. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Aurora Borealis said:

Hadde jeg likt det? Kanskje ikke.

Hadde jeg satt fyr på egen bil? Nei. 

Min påstand er: Det vet du ingenting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, emilie123 skrev:

Nei, bildene er brukt i litt forskjellig setting.  Hadde du likt at det troppet opp folk som tok bilder av huset ditt og så brukte det i et skuespill?  Jeg hadde ikke likt det.

 

Jeg har hatt en fam situasjon lignende denne familien. En part i offentligheten, de andre private som ikke vil være offentlige på noen som helst måte. Og nei, jeg hadde ikke likt det, hos oss skjedde det også mye verre ting enn dette bildet. Forskjellen var at dette ikke på noen som helst måte ble kommunisert ut til offentligheten, anmeldelse ol ble gjort, men i det «stille». Det er en logisk brist for meg at hun har brukt offentligheten som bare det, det er mye rart med denne historien...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Om man vil være privat, så søker man ikke aktivt etter oppmerksomhet offentlig. Da legger man ikke ut offentlige Facebook poster, mot flere teater, flere personer, og til og med journalister som gjør sin jobb (ref. et bilde av en journalist i nabolaget). Da holder man kjeft, politianmelder og forebygger. Man skriver ikke innlegg i avisa. Man oppsøker ikke seminarium, filmer deltagerne der, eller publikum. Man går ikke å ser flere forestillinger. Man holder seg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Rosalie skrev:

Her kan man se hvor lite som faktisk vises av Waras hus i teaterstykket: https://www.dagbladet.no/nyheter/dette-vises-av-waras-hus-i-ways-of-seeing/70879186

Å bli så ekstremt krenket av det der er... vel... Jeg har ikke ord.. 🙈

Hadde ikke Bertheussen gått så hardt ut om dette teaterstykket hadde ikke jeg ant noe om det ihvertfall.. i verste fall ville det vært en artikkel i en avis og blitt glemt etterhvert. 

Bertheussen har altså tilsynelatende selv klart å fyre opp fokuset på denne saken. Pun intended...

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, tranedatter skrev:

Om man vil være privat, så søker man ikke aktivt etter oppmerksomhet offentlig. Da legger man ikke ut offentlige Facebook poster, mot flere teater, flere personer, og til og med journalister som gjør sin jobb (ref. et bilde av en journalist i nabolaget). Da holder man kjeft, politianmelder og forebygger. Man skriver ikke innlegg i avisa. Man oppsøker ikke seminarium, filmer deltagerne der, eller publikum. Man går ikke å ser flere forestillinger. Man holder seg hjemme.

Ikkesant? Akkurat det jeg også stusser over... Det er en merkelig reaksjon fra en som ønsker å være privat (noe jeg har veldig stor forståelse for). 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tranedatter

^^ samt TMW har jo vært i PR og kommunikasjon bransjen i over 20 år, med mange tunge klienter, så han burde jo ha de aller beste kunnskapene om hvordan håndtere media, sosiale medier. Regner med hennes aktiviteter har vært godkjent av mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse "kunstnerne" har sittet og lurt i buskene utenfor huset i 7(!) timer. Det hadde stresset meg mer enn selve filmingen kjenner jeg.

Men uansett, alle må jo være enig i at reaksjonen og handlingene hennes overhodet ikke står i stil med krenkelsen hun mener seg utsatt for. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, vintage skrev:

Disse "kunstnerne" har sittet og lurt i buskene utenfor huset i 7(!) timer. Det hadde stresset meg mer enn selve filmingen kjenner jeg.

Men uansett, alle må jo være enig i at reaksjonen og handlingene hennes overhodet ikke står i stil med krenkelsen hun mener seg utsatt for. 

Signerer denne.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, tranedatter skrev:

^^ samt TMW har jo vært i PR og kommunikasjon bransjen i over 20 år, med mange tunge klienter, så han burde jo ha de aller beste kunnskapene om hvordan håndtere media, sosiale medier. Regner med hennes aktiviteter har vært godkjent av mannen.

Nå har også to av hans tidligere kollegaer i firsthouse tatt "ferie" for å ta seg av TMW, legg Elden på toppen, bare å finne frem popcornet 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, vintage said:

Disse "kunstnerne" har sittet og lurt i buskene utenfor huset i 7(!) timer. Det hadde stresset meg mer enn selve filmingen kjenner jeg.

Men uansett, alle må jo være enig i at reaksjonen og handlingene hennes overhodet ikke står i stil med krenkelsen hun mener seg utsatt for. 

Husk at det er et teaterstykke. Teksten er fiksjon.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Leselusa skrev:

Å bli så ekstremt krenket av det der er... vel... Jeg har ikke ord.. 🙈

Hadde ikke Bertheussen gått så hardt ut om dette teaterstykket hadde ikke jeg ant noe om det ihvertfall.. i verste fall ville det vært en artikkel i en avis og blitt glemt etterhvert. 

Bertheussen har altså tilsynelatende selv klart å fyre opp fokuset på denne saken. Pun intended...

Hun har alltid unngått offentligheten. Noen fra partiet sier jo til pressen i dag at hun ikke er "tykkhudet" nok, og at de betrakter henne som et offer. Det er en grunn og en historie her....

Hadde hun ikke gått så hardt ut og selv offentligjort alt så ville dette vært en ikke-sak. Syns kanskje at det fremstår mer og mer merkelig at ingen nær henne har reagert på måten hun har taklet dette. Det vil si..Ikke taklet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, himmeloghav skrev:

Nei, men man tar jo ikke helt av heller og starter med å tenne på egen bil for å vekke mistanke om at det er teateret som står bak. Da har det klikka. 

Det er jeg helt enig i.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...