Gå til innhold

Justisminister Tor Mikkel Wara utsatt for hatkriminalitet

NordicViking

Anbefalte innlegg

Ifølge advokaten hennes er mistanken sveket.

https://www.aftenposten.no/norge/i/6nmdX0/Elden-Mistanken-mot-Waras-samboer-er-klart-svekket

Veldig merkelig at det kommer motstridende info. Et sted leste jeg at hun var på opptaket, her leser jeg at hun ikke er involvert. Uansett er det ganske søkt å sikte henne bare fordi det mangler bevis for at andre har gjort det. Egentlig ekstremt rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leste innlegget til Bertheussen. Den burde virkelig alle lese. Hun skriver selv at hun er fullstendig hjemmeværende pga muskel/skjelettlidelser. Og hun sier selv at hun i mange år har vært hjemme store deler av dagen, det er et sted hun føler trygghet.

Ikke i jobb altså. 

Hun har fått politiet til å bruke enorme ressurser på å etterforske noe hun selv har iscenesatt. Hun har mottatt enorme støtteerklæringer på facebook og av statsministeren. 

Hennes samboer hyrer en av de mest profilerte (kanskje flinkeste, ihvertfall i forhold til media) advokater til å beskytte henne. 

Og man kaller det en personlig tragedie? 

Personlig tragedie er det heller for teaterfolkene som har blitt trakassert og mistenkeliggjort i flere måneder. Lever på luselønn. Ene damen ble enke nylig. Og nå blir siktet.

Jeg kan ikke skjønne hvordan Erna kan komme unna uten å avgi en unnskyldning? Hvorfor er det ingen i media som utfordrer henne på det? Hun sa direkte at teaterdamene måtte lære å stå i det, dvs at de måtte akseptere truslene. Det er så forferdelig at en statsminister kan finne på å si slikt. 

Dette er ingen personlig tragedie for Bertheussen. Hun kommer sikkert aldri til å bli fengslet. Kanskje bøter, og hun vil fortsette å leve det gode liv i sitt hvite hus på vestkanten.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onkel Blå
27 minutter siden, Sheila-S skrev:

Dette er ingen personlig tragedie for Bertheussen. Hun kommer sikkert aldri til å bli fengslet. Kanskje bøter, og hun vil fortsette å leve det gode liv i sitt hvite hus på vestkanten.

Er enig med deg i mye bortsett fra det siste avsnittet; klart det er en personlig tragedie for Bertheussen. 

Hun har jaget etter teaterfolkene i lang tid, møtt opp på forestillingene og filmet. 

Vist sinne og hat både i oppførsel og polemikk. 

Tor Mikkel Wara kommer til å gå av som justisminister pga dette. Familielivet kommer garantert til å preges av denne saken i lang tid - om forholdet i hele tatt overlever dette. 

Strafferammen er ett års fengsel, foreløpig. Klarer de å knytte henne til de andre forholdene også, så utvides siktelsen. La oss si at hun får noen bøter, eventuelt betinget fengsel (noe jeg ikke tror pga bevisbildet og at saken etterforskes videre), så er det uansett uvesentlig. Hun og Wara rammes hardt nok ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Sheila-S skrev:

Leste innlegget til Bertheussen. Den burde virkelig alle lese. Hun skriver selv at hun er fullstendig hjemmeværende pga muskel/skjelettlidelser. Og hun sier selv at hun i mange år har vært hjemme store deler av dagen, det er et sted hun føler trygghet.

Ikke i jobb altså. 

Hun har fått politiet til å bruke enorme ressurser på å etterforske noe hun selv har iscenesatt. Hun har mottatt enorme støtteerklæringer på facebook og av statsministeren. 

Hennes samboer hyrer en av de mest profilerte (kanskje flinkeste, ihvertfall i forhold til media) advokater til å beskytte henne. 

Og man kaller det en personlig tragedie? 

Personlig tragedie er det heller for teaterfolkene som har blitt trakassert og mistenkeliggjort i flere måneder. Lever på luselønn. Ene damen ble enke nylig. Og nå blir siktet.

Jeg kan ikke skjønne hvordan Erna kan komme unna uten å avgi en unnskyldning? Hvorfor er det ingen i media som utfordrer henne på det? Hun sa direkte at teaterdamene måtte lære å stå i det, dvs at de måtte akseptere truslene. Det er så forferdelig at en statsminister kan finne på å si slikt. 

Hun er vel bare siktet for den siste brannen og ikke alt som har skjedd? Og siktet er ikke lik dømt.

Uansett er det ugreit å snikfilme folks hus og hjem for å vise det i ett teaterstykke, så her har Erna alt sitt på det tørre. Hadde du likt om noen snikfilmet deg i hjemmet ditt og viste det i en offentlig forestilling?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Marissa skrev:

Hadde du likt om noen snikfilmet deg i hjemmet ditt og viste det i en offentlig forestilling?

Men de snikfilmet jo ikke deg eller meg eller henne. De filmet huset, uten å oppgi adresse. Jeg kan sjekke adressen hennes på nett, for den er offentlig, og bruke Google Maps for å se huset. Helt lovlig, til og med.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Hedy Lamarr skrev:

Men de snikfilmet jo ikke deg eller meg eller henne. De filmet huset, uten å oppgi adresse. Jeg kan sjekke adressen hennes på nett, for den er offentlig, og bruke Google Maps for å se huset. Helt lovlig, til og med.

Det er likevel ugreit, og jeg forstår godt at det kan oppleves innvaderende eller truende. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse
3 minutter siden, Marissa skrev:

Hun er vel bare siktet for den siste brannen og ikke alt som har skjedd? Og siktet er ikke lik dømt.

Uansett er det ugreit å snikfilme folks hus og hjem for å vise det i ett teaterstykke, så her har Erna alt sitt på det tørre. Hadde du likt om noen snikfilmet deg i hjemmet ditt og viste det i en offentlig forestilling?

De viste også bilde av huset til Jens Stoltenberg i forestillingen. Han har ikke klaget. Men når et bilde av justisministeren fra Frp's hus blir brukt, så er det liksom ugreit? Hvorfor?

Saken handler ikke om Black Box og forestillingen i det hele tatt. Saken handler om en forvirret husfrue som brukte dette for å skape oppmerksomhet om sin egen person. Du har blitt LURT! 

Erna viser sitt usympatiske jeg. Listhaug fikk ture frem med sine beskyldninger om at Ap støtter terrorister, og Erna bare "jeg ville ikke uttrykt meg slik". Men når en teaterforestilling viser et bilde av en Frp-politikers hus så må skuespillerne i følge Erna "vise ryggrad og stå i det" når de blir hetset? Hvor faen er logikken? Hva bidrar mest til at det er tøffere å være politiker; Listhaug på Facebook eller en teaterforestilling?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Marissa skrev:

Det er likevel ugreit, og jeg forstår godt at det kan oppleves innvaderende eller truende. 

Det er ingenting galt med det. Google maps ble aldri saksøkt etter at de la ut bilder av alles hus/leiligheter ut på nettet for hvem som helst å søke opp. I starten var det jo til og med bilder av folk ute på disse google maps fordi de ikke fikk sladdet alt, og bil med skiltnummer osv. Ingen som saksøkte google. Teatret viste under forestilling et bilde av fasaden på huset, noe man kunne googlet til ved å bruke maks 1 minutt. De viste ingen bilder av henne eller hennes barn. Bertheussen kastet seg selv inn i debatten med å skrive innlegg på vg, så på sin egen facebookside der hun samtidig har bilder av sine barn og deres fulle navn. Kan ikke si at hun da var opptatt av egen/familiens sikkerhet og anonymitet. 

Bertheussen overreagerte og ble nesten besatt av å ta teaterfolkene for noe at hun falt for fristelsen til å lage dette dramaet

Endret av Sheila-S
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Marissa skrev:

Men det var ikke det du skrev. Du satte opp en stråmann, noe som er elendig debatteknikk og avslører at man ikke har gode nok argumenter i utgangspunktet.

Endret av Hedy Lamarr
Endret ett ord
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hedy Lamarr skrev:

Men det var ikke det du skrev. Du satte opp en stråmann, noe som er elendig debattteknikk og viser at man ikke har gode nok argumenter i utgangspunktet.

Kutt ut, jeg satt ikke opp noen stråmann, dårlig forsøk på hersketeknikk. De fleste hadde ikke likt at noen satt og filmet huset deres for å bruke det offentlig, det er det lov å reagere på. Forstår godt at det oppfattes invaderende. At du syns det er greit betyr ikke at andre skal syns det er greit. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er stråmannen: "snikfilmet deg". Fakta, ikke hersketeknikk.

Endret av Hedy Lamarr
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onkel Blå
8 minutter siden, Marissa skrev:

Ja, men som politiker må du tåle det. Har vært veldig lite syting fra Lurås (ikke politiker) & Tybring-Gjedde. 

Rikinger fra Holmenkollen har opplevd «safari» fra østkantfolk og bærumsfolk har vært på «grønlandssafari». De har gitt uttrykk for at det ikke er greit, men heller ikke vært noe hylekor ala Bertheussen. 

Politikere og deres familier må finne seg i mye, og så er det opp til hver enkelt hvor mye som skal «leveres tilbake» om hvor ugreit dette er. 

Men, Bertheussens reaksjoner mangler sidestykke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Marissa skrev:

De fleste hadde ikke likt at noen satt og filmet huset deres for å bruke det offentlig, det er det lov å reagere på. Forstår godt at det oppfattes invaderende. At du syns det er greit betyr ikke at andre skal syns det er greit. 

De fleste? Google maps har lagt ut bilde av alles hus og leilighetsbygg for alle og enhver å google seg frem til. Ingen har saksøkt google. Og bare du googler så finner du enormt mye informasjon om selv ganske anonyme personer. Ingen som saksøker google. Bilde av fasaden av et hus, et hus som er hvitt i farge og kunne vært et nesten hvilket som helst hus på vestkanten. De oppgav aldri addressen til Bertheussen, derimot det gjør google!

Endret av Sheila-S
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Onkel Blå said:

Strafferammen er ett års fengsel, foreløpig. Klarer de å knytte henne til de andre forholdene også, så utvides siktelsen. La oss si at hun får noen bøter, eventuelt betinget fengsel (noe jeg ikke tror pga bevisbildet og at saken etterforskes videre), så er det uansett uvesentlig. Hun og Wara rammes hardt nok ellers. 

Siktelsen kan nok utvides også om de ikke klarer å knytte henne opp mot de andre hendelsene.

Påtenningen av bilen må jo uansett sees i sammenheng med de andre truslene. Om du vet at Wara har motatt drøssevis av trusler og at noen flere ganger har forsøkt å tenne på bilen hans så har du vært med på truslene mot han om du velger å tenne på bilen hans i håp om at Wara skal tro det var samme person som kom med de opprinnelige truslene. Du har jo ikke bare tent på bilen hans, du har vært med på få Wara til å føle seg utrygg.

Så jeg vil i hvert fall si at om hun kun skulle ha tent på bilen den siste gangen så har hun uansett medvirket til truslene mot Wara. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onkel Blå
25 minutter siden, Marissa skrev:

Hun ble ikke snikfilmet i hjemmet sitt. Det var huset som ble filmet uten å angi adressen (som du for øvrig kan finne ved å søke på navnet hennes på 180.no). 

Hadde jeg vært politiker hadde jeg måttet finne meg i det, om enn med litt bismak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Onkel Blå
3 minutter siden, SVK skrev:

Siktelsen kan nok utvides også om de ikke klarer å knytte henne opp mot de andre hendelsene.

Påtenningen av bilen må jo uansett sees i sammenheng med de andre truslene. Om du vet at Wara har motatt drøssevis av trusler og at noen flere ganger har forsøkt å tenne på bilen hans så har du vært med på truslene mot han om du velger å tenne på bilen hans i håp om at Wara skal tro det var samme person som kom med de opprinnelige truslene. Du har jo ikke bare tent på bilen hans, du har vært med på få Wara til å føle seg utrygg.

Så jeg vil i hvert fall si at om hun kun skulle ha tent på bilen den siste gangen så har hun uansett medvirket til truslene mot Wara. 

Dette var usammenhengende og uten substans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.3.2019 den 12.10, slask skrev:

Kanskje ingen hater ham, men nå får man et argument for å få noen midler (penger) til mer beredskap, politi, overvåkning og evt. lovendringer. Et annet ord for sånt er statsterror.

Å ja :forvirret:

Endret av te_groupies
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sheila-S skrev:

De fleste? Google maps har lagt ut bilde av alles hus og leilighetsbygg for alle og enhver å google seg frem til. Ingen har saksøkt google. Og bare du googler så finner du enormt mye informasjon om selv ganske anonyme personer. Ingen som saksøker google. Bilde av fasaden av et hus, et hus som er hvitt i farge og kunne vært et nesten hvilket som helst hus på vestkanten. De oppgav aldri addressen til Bertheussen, derimot det gjør google!

Lars Lillo Stenberg ønsket å saksøke google pga krenkelse av privatlivets fred. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Onkel Blå skrev:

Hun ble ikke snikfilmet i hjemmet sitt. Det var huset som ble filmet uten å angi adressen (som du for øvrig kan finne ved å søke på navnet hennes på 180.no). 

Hadde jeg vært politiker hadde jeg måttet finne meg i det, om enn med litt bismak. 

Ja. Av samboeren av alle. Stakkars. 

Endret av te_groupies
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...