Gå til innhold

Justisminister Tor Mikkel Wara utsatt for hatkriminalitet


NordicViking

Anbefalte innlegg

På 16.3.2019 den 18.57, Parasoll skrev:

Av alle som har uttalt seg om denne suppen, så er Skei Grande den eneste som kommer godt ut av det. Hurra for henne

Grande slår til igjen 👏👏

 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/bKywW3/politiet-henlegger-saken-mot-black-box-teater-jeg-er-glad-paa-vegne-av-norge?utm_source=vgfront&utm_content=row-1&utm_term=df-86-c4901f1c%3Adf-86-bf14eb30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Sitronmelisse said:

Ah, men Dagbladet skriver ikke noe om hvem kilden er. De skriver at PST holder kortene tett inntil brystet, så PST er det ikke. Tipper Elden har lekket, via noen. Typisk forsøk på opinionsdannelse. 

 

10 minutter siden, Sitronmelisse said:

Det er Elden som har lekket, ser jeg:

- PST har presisert overfor meg at alle bevis og indisier vedrørende brannen 10. mars er oversendt meg og foreholdt min klient i avhør', sier Elden. 'PST vil ikke kommentere Dagbladets opplysninger'. 

Når Dagbladet ikke sier kilden så kan den ikke være kun Elden. Da måtte jo Dagbladet skrevet at Elden var kilden, noe annet ville jo være helt useriøst all den tid Elden forsvarer Laila.

Så kan det selvsagt være at det er flere bevis enn de som er listet opp. De tre bevisene som var nevnt var i følge Dagbladet de som førte til pågripelsen. Men etter pågripelsen så foretok PST undersøkelser og da gikk de ut og sa at disse undersøkelsene har økt mistanken mot Laila. Det er derfor trolig flere beviser mot Laila. 

Endret av SVK
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Brutex skrev:

Forskjellen på teaterstykket og google er at i google så er huset et hvilket som helst hus mens i teaterstykket så fremheves det spesielt.

På samme måte som selvmord og omtale av selvmord er smittsomt så er det å fokusere på hvor noen bor det. Begynner noen å snakke om at man kan trakassere barna til politikere man ikke liker så øker det sjansen for at andre også gjør det.

I Norge har det vært fritt frem å holde narr av politikere men familiene har man spart. Jeg synes man skal fortsette med begge deler.

Det er jo HUN som la frem sin familie for offentligheten! Det er HUN som har trakassert justisministerens barn. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2019 den 17.17, HalldirV2 skrev:

Nei, det vil jeg ikke. Men jeg vil ha en debatt om hvor grensene skal gå. Og jeg vil at hykleriet skal belyses på begge sider av den politiske skalaen. 

:tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg av utestengt bruker. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2019 den 13.17, Trynefaktor skrev:

Har du sett stykket?

Jeg betaler aldri for å se søppel og på ingen måte støtter ekstremister, men har lest utdrag av hva som ble sagt om Wara og Sylvi Listhaug. Jeg tror det ble publisert på facebook av en av ''kunstnerne''. Listhaug blir kalt rasist og dette kalles for kunst? Seriøst. Navngitte venstrevridde som kalles for landssvikere i teaterstykke også er kunst?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Sitronmelisse skrev:

Ser at Erna fortsatt ikke viker i kritikken av teateret. '– Jeg har ikke angrepet ytringsfriheten; jeg har gitt betraktninger av den belastningen en familie kan oppleve når de blir dratt inn i kunsten på den måten. Det er med på å øke belastningene det er å være politiker og det med de tåle å høre.'

Belastningen skuespillerne opplever med hetsing på grunn av Bertheussens maskepi og svindel tenker hun ikke på. Gråter bare for Bertheussen - og de' stakkars' politikerne. 

Juristene står i kø og kritiserer Erna for utilbørlig press mot ytringsfriheten. Amnesty ytrer bekymring om det samme. Erna og flere politikere på Stortinget synes å opptre som en fagforening for seg selv og sine egeninteresser i denne saken. Og det spørres om noen bedrev politisk press på statsadvokaten for å få gjenopptatt siktelsen mot teateret. 

Det er en politisk skandale. Erna burde presses mye hardere. 

Jeg mener det er fullt mulig å kritisere teateret for det de har gjort, selv om det ikke er ulovlig. Det er ikke alt man behøver å gjøre i kunstens navn. Greit at det er lov, juridisk sett, men er det greit?

Jonas Gahr Støre og Jens Stoltenberg har aldri beklaget noe som helst ifm karikaturstriden, og heller ikke i senere tid når de er bedt om å gjøre det. Det er en vesentlig større skandale enn at Erna oppfordrer et teater om å tenke seg om. Støre sørget for at en hel familie har måttet leve i skjul i mange år. Det Støre gjorde da får Ernas lille utsagn i denne saken til å virke som en flau fis.... På mange måter satte vel Støre lista over hva en politiker kan si uten å måtte beklage utsagnet i ettertid. Et større angrep på ytringsfriheten enn det Støre stod for i 2006 finnes ikke.

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/gq5GB/Catarina-Selbekk-med-knallhardt-karikaturstrid-angrep-pa-Store

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Opie skrev:

Jeg mener det er fullt mulig å kritisere teateret for det de har gjort, selv om det ikke er ulovlig. Det er ikke alt man behøver å gjøre i kunstens navn. Greit at det er lov, juridisk sett, men er det greit?

Jonas Gahr Støre og Jens Stoltenberg har aldri beklaget noe som helst ifm karikaturstriden, og heller ikke i senere tid når de er bedt om å gjøre det. Det er en vesentlig større skandale enn at Erna oppfordrer et teater om å tenke seg om. Støre sørget for at en hel familie har måttet leve i skjul i mange år. Det Støre gjorde da får Ernas lille utsagn i denne saken til å virke som en flau fis.... På mange måter satte vel Støre lista over hva en politiker kan si uten å måtte beklage utsagnet i ettertid. Et større angrep på ytringsfriheten enn det Støre stod for i 2006 finnes ikke.

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/gq5GB/Catarina-Selbekk-med-knallhardt-karikaturstrid-angrep-pa-Store

Helt enig i alt du skriver her. Erna har ingenting å beklage, teateret har alt å beklage.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Drizzt skrev:

Jeg betaler aldri for å se søppel og på ingen måte støtter ekstremister, men har lest utdrag av hva som ble sagt om Wara og Sylvi Listhaug. Jeg tror det ble publisert på facebook av en av ''kunstnerne''. Listhaug blir kalt rasist og dette kalles for kunst? Seriøst. Navngitte venstrevridde som kalles for landssvikere i teaterstykke også er kunst?

Jeg er uenig med deg, dette må jo være årets største kunstutstilling som er løftet ut av teatret og over i offentligheten , der både du og jeg er en del av forestillingen når vi nå kommenterer her inne

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Parasoll said:

Det er jo HUN som la frem sin familie for offentligheten! Det er HUN som har trakassert justisministerens barn. 

Det var teaterforestillingen som skapte fokus på at dette var Mikkel Waras hus og det var dette som hun opplevde som så grenseoverskridene at det fikk hun til å reagere som hun gjorde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Brutex skrev:

Det var teaterforestillingen som skapte fokus på at dette var Mikkel Waras hus og det var dette som hun opplevde som så grenseoverskridene at det fikk hun til å reagere som hun gjorde.

Enig. Det var teaterforestillingen som fikk henne til å tenne på sin egen bil og terrorisere sin egen familie:sarkasme:

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Brutex skrev:

Det var teaterforestillingen som skapte fokus på at dette var Mikkel Waras hus og det var dette som hun opplevde som så grenseoverskridene at det fikk hun til å reagere som hun gjorde.

slettet

Endret av baltazar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MizBiz
1 time siden, bonsaijenta skrev:

Enig. Det var teaterforestillingen som fikk henne til å tenne på sin egen bil og terrorisere sin egen familie:sarkasme:

Ja, det er andres feil at hun tok en rekke dårlige valg, utførte ulovlige handlinger og holdt familien for narr over flere måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, Onkel Blå said:

Og da er bevisene som PST sitter på offentliggjort:  

Bevis 1. Inngangsdøra til parets bolig skal flere ganger ha vært i bevegelse. Sikkerhetsfirmaet Stanley har på vegne av politiet i Oslo montert bevegelsessensorer på døra.

Bevis 2. Overvåkningskameraer plassert både på og ved parets eiendom, samt utenfor eiendommen viser ingen ting i det aktuelle tidsrommet. Noe PST mener utelukker en annen gjerningsperson.

Bevis 3. Et av overvåkningskameraene som sikkerhetsselskapet Stanley har montert på eiendommen til Wara/Bertheussen har vært ute av funksjon. Det er foreløpig ikke kjent hvorfor overvåkningskameraet ikke virket. Dette undersøkes nå videre av eksperter.

PST skal ikke ha forelagt Bertheussen andre bevis eller indisier, som knytter henne til ugjerningen.

Selv om jeg er overbevist om at politiet har siktet rett person, skal de jobbe hardt for at dette skal holde til domfellelse. 

Her må de ha DNA, fingeravtrykk m.m for at det skal holde. 

Etterforskningen pågår for fullt og vil gjøre det lenge. 

Du mener at det kan ha vært snakk om teleportering?

Hvis ingen kan ha kommet til åstedet for brannstiftingen utenfra, må det nødvendigvis ha vært noen innenfra.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MizBiz
21 minutter siden, T-Rex skrev:

Du mener at det kan ha vært snakk om teleportering?

Hvis ingen kan ha kommet til åstedet for brannstiftingen utenfra, må det nødvendigvis ha vært noen innenfra.

Bevis 1 er jo solid bevis i kombinasjon med bevis 2, særlig om det kan bevises at LAB selv har kobla ut kamera...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, MizBiz said:

Bevis 1 er jo solid bevis i kombinasjon med bevis 2, særlig om det kan bevises at LAB selv har kobla ut kamera...

Det holder egentlig med bevis 2, gitt at man har kontroll på hvem som befant seg i huset på tidspunktet for brannstiftingen. Nå vet ikke jeg om gjerningspersonen eventuelt kan ha vært ett av barna til samboerparet, da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, MizBiz said:

Ja, det er andres feil at hun tok en rekke dårlige valg, utførte ulovlige handlinger og holdt familien for narr over flere måneder.

Er du seriøs?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at dette teaterstykket i det hele tatt får fortsette. Gjerningspersonen kan ha vært en som satt i salen og så dette stykket, og som ble påvirket til å gjøre noe mot Wara's hjem og familie. At teateret ikke har forstått alvoret i denne saken, er hinsides fornuft. Av hensyn til ting som har skjedd, så burde tetarstykket legges ned, for kanskje å slutte å påvirke flere.

Hvem vil vel egentlig ha interesse av å se et slikt dumt teaterstykke, hvor Wara's hus og familie blir dratt inn?! Det er veldig spesielt å lage teaterstykke om noe sånt. Er norsk teater blitt så dårlig, og ute av stand til å lage stykker av kvalitet?!

Hvordan ville den rettsmessige og politiske pipen hørt ut, hvis noen hadde laget et teaterstykke av samme art, mot f.eks Jonas Gahr Støre, eller Hadija Tajik?! Den politiske eliten hadde sikkert ikke godtatt et slikt stykke, hvis det hadde skjedd dem. Tror et teaterstykke om dem, hadde blitt boikottet, og tatt av timeplanen kjapt, men jeg tror ikke et slikt stykke i det hele tatt hadde vært satt opp, siden teater, film og media, i hovedsak er styrt av venstresiden og liberale.

Siden teaterstykket handler om en Frp'er og "fienden" til venstresiden, så er det liksom ok å fremføre slikt.

Skulle tro at Wara, siden han er (?) justisminister, at dette teaterstykket burde vært fjernet grunnet rikets sikkerhet, siden da også Wara og hans hjem ble angrepet. Stortinget burde samle seg og enstemmig vedta at slike teaterstunt i fremtiden, burde bli forbudt siden det handler om et regjeringsmedlem, som burde få sikkerheten sin ivaretatt. Hadde en seer blitt påvirket til å gå til mer drastisk til verks, og funnet på noe som frihetsberøvelse, så hadde dette vært svært alvorlig, også med hensyn til at Wara er et medlem av regjeringen og styringen av Norge.

Uansett om hans samboer ble tatt, hvis hun i det hele tatt har gjort noe, så er det da flere angrep på Wara's hjem som tilsynelatende har vært utført av andre. For alt en vet, så hadde gjerningsmannen sett stykket, og kjøpt billett. Da kan kanskje det være en ide å finne ut navnene på dem som har sett stykket.

Endret av TrekStar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alt vi vet kan det jo bo en Nisse på loftet til justisministeren, har de glemt julegrøten?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Apis said:

For alt vi vet kan det jo bo en Nisse på loftet til justisministeren, har de glemt julegrøten?

Jeg antar at politiet mener de har kontroll på nissene.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...