Gå til innhold

Justisminister Tor Mikkel Wara utsatt for hatkriminalitet

NordicViking

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Geirfuglen skrev:

Det har jo kommet fram at hun aldri hadde sagt det til ham.

Da er det et godt motargument for det unntaket som finnes for regjeringsmedlemmer når det gjelder sikkerhetsklarering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Apis skrev:

Tydelig vis har en klikk av gale Frp og HRS folk som har kommunisert på hemmelige medier online vist.

Det er feil. Det ble presisert av aktor innledningsvis at de andre ikke visste at det  var hun som stod bak. Da ville det jo vært helt nytteløst å nekte slik hun prøver på nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Morgan Le Fay skrev:

Det er feil. Det ble presisert av aktor innledningsvis at de andre ikke visste at det  var hun som stod bak. Da ville det jo vært helt nytteløst å nekte slik hun prøver på nå.

De har bedrevet renkespill mot Black box. Men det eneste de har oppnådd er å bekrefte budskapet til teateret.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000

Tiltalte Laila Bertheussen forklarer seg om den falske Facebook-profilen «Anita Berg», som hun opprettet etter at samboeren Tor Mikkel Wara ble justisminister våren 2018.

«Jeg opprettet en etter at T M gikk tilbake til slavelønn og dobbeltarbeid», skriver hun i en samtalegruppe hun var medlem av.

Tor Mikkel Wara gikk fra en godt betalt jobb i kommunikasjonsselskapet First House til jobben som minister. Bertheussen framholder at meldingen var ment som en fleip.

https://www.dagbladet.no/studio/bertheussen-saken/627?post=42037

Bertheussen er uføretrygdet og betrakter statsrådlønn( over 1,2 millioner i året) som slavelønn. Er neppe mange uføretrygdede som lever i boblen hvor 1,2 millioner i året er slavelønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på fleip (selvsagt) frista til å dra en parallell til en episode i hjemmet i går da jeg beskylte 5åringen for å spise godteri.

Det lå sjokoadepapir på kjøkkenbordet, det var ingen andre hjemme, 5åringen hadde sjokolade rundt munnen, men mente altså selv det ikke var han. Han kom imidlertid med følgende forslag; storebroren (ikke hjemme i gjerningsøyeblikket), deretter katten (forsvant for en måned siden), deretter spøkelse... Jah. Tenker vi sier sjakk matt her. 

Glemte forklaringen på sjokoladen rundt munnen; først benektet han det, deretter ante han ikke noe/husket ikke, etter å ha tørket det bort så hadde det selvsagt aldri vært der. 

Jeg får samme følelse av å følge rettsaken. 

Endret av badevakta
.
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Apis said:

De har bedrevet renkespill mot Black box. Men det eneste de har oppnådd er å bekrefte budskapet til teateret.

Det er unektelig litt morsomt at et teaterstykke som problematiserer nettverk på høyresida blir diskutert nettopp i et nettverk bestående av FrP-politikere, Human Rights Service, og First House-ansatte. Samt at dette nettverket selv lekker og manipulerer/regisserer informasjon til pressen for å sverte Black Box. 

Syns også det var interessant å lese at HRS selv kom til konklusjonen at Bertheussen kunne stå bak, og varslet om dette, flere dager før siktelsen. https://www.dagbladet.no/meninger/virkelighetens-regissor/72826812

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 hours ago, Onkel Blå said:

Mye jeg er enig i her. Likte spesielt godt siste avsnittet. 
Samtidig så er jeg overbevist om at Wara visste om hennes kriminelle fortid. Rett og slett fordi den er vanskelig om ikke umulig å skjule på et lite sted. 

Det er kanskje vanskelig å skjule for de andre lokale, men ikke for utenforstående. Det er jo ikke slik at slike eldre dommer kommer opp som samtaleemne sånn plutselig. Hennes "kriminell fortid" er ikke så veldig unik eller spennende at det er naturlig å snakke om noen år etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Nimbus2000 said:

Tiltalte Laila Bertheussen forklarer seg om den falske Facebook-profilen «Anita Berg», som hun opprettet etter at samboeren Tor Mikkel Wara ble justisminister våren 2018.

«Jeg opprettet en etter at T M gikk tilbake til slavelønn og dobbeltarbeid», skriver hun i en samtalegruppe hun var medlem av.

Tor Mikkel Wara gikk fra en godt betalt jobb i kommunikasjonsselskapet First House til jobben som minister. Bertheussen framholder at meldingen var ment som en fleip.

https://www.dagbladet.no/studio/bertheussen-saken/627?post=42037

Bertheussen er uføretrygdet og betrakter statsrådlønn( over 1,2 millioner i året) som slavelønn. Er neppe mange uføretrygdede som lever i boblen hvor 1,2 millioner i året er slavelønn. 

Dette kan forklare saken. Laila ville at Wara skulle miste ministerposten, så han kunne gå tilbake til en godt lønnet stilling. Så hun har hele tiden planlagt å bli tatt! Muligens skjønte hun ikke helt at dette ville få ubetingete konsekvenser, da.

(:ironi:)

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser virkelig ikke bra ut for Laila. Nå er det mye som kan kobles til henne, uten å levne noen tvil.

Politi, PST og aktoratet har gjort en meget god jobb.

Leit at de ikke har klart å finne ut av denne pakken. Det hadde vært spikeren i kista.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000

Mortensen viser hvordan huset er merket med skilt om at huset er overvåket med kamera og alarm. Over den ene garasjeporten er det en lyskaster, som har en sensor, som oppfanger bevegelse og deretter tenner lyset.

– På husveggen like bak er det også en lyskaster, samt et kamera som er i bruk like før og like etter brannen, men som ikke tar opp film når brannen starter, sier politibetjenten.

https://direkte.vg.no/bertheussen-rettssak/news/vi-venter-paa-dere.iTg9ig09g

Det er ikke rart at det ikke finnes vidoebevis av at Bertheussen startet brannen når kameraene ble slått av akkurat når brannen startet og så på igjen like etter. 

Sikkerhetsselskapet har også sagt at kameaene og sensorene deres har blitt tuklet med. Sensorer som er på innsiden av boligen. Så det er vel ikke andre enn Berthaussen (og Wara) som kan ha tuklet med sensorene. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
2 timer siden, badevakta skrev:

Jeg er på fleip (selvsagt) frista til å dra en parallell til en episode i hjemmet i går da jeg beskylte 5åringen for å spise godteri.

Det lå sjokoadepapir på kjøkkenbordet, det var ingen andre hjemme, 5åringen hadde sjokolade rundt munnen, men mente altså selv det ikke var han. Han kom imidlertid med følgende forslag; storebroren (ikke hjemme i gjerningsøyeblikket), deretter katten (forsvant for en måned siden), deretter spøkelse... Jah. Tenker vi sier sjakk matt her. 

Glemte forklaringen på sjokoladen rundt munnen; først benektet han det, deretter ante han ikke noe/husket ikke, etter å ha tørket det bort så hadde det selvsagt aldri vært der. 

Jeg får samme følelse av å følge rettsaken. 

Spot on! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cammomillo

Følger saken og ser logikken i indisiene, hun står nok bak alt sammen. Men jeg lurer på hva det er hun har gjort tidligere, det skrives om svindel og lovbrudd, at hun er domfelt for noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Cammomillo skrev:

Følger saken og ser logikken i indisiene, hun står nok bak alt sammen. Men jeg lurer på hva det er hun har gjort tidligere, det skrives om svindel og lovbrudd, at hun er domfelt for noe?

https://filternyheter.no/pst-siktede-bertheussen-tidligere-domt-til-fengsel-gikk-i-terapi-for-a-slutte-med-svindel/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onkel Blå
5 timer siden, Albbas skrev:

Det er kanskje vanskelig å skjule for de andre lokale, men ikke for utenforstående. Det er jo ikke slik at slike eldre dommer kommer opp som samtaleemne sånn plutselig. Hennes "kriminell fortid" er ikke så veldig unik eller spennende at det er naturlig å snakke om noen år etter. 

Der tror jeg du tar feil. Bor selv på et lite sted, og personers fortid er ofte noe som blir dratt fram, og henger ved folk om de plutselig får en posisjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onkel Blå
5 timer siden, T-Rex skrev:

Dette kan forklare saken. Laila ville at Wara skulle miste ministerposten, så han kunne gå tilbake til en godt lønnet stilling. Så hun har hele tiden planlagt å bli tatt! Muligens skjønte hun ikke helt at dette ville få ubetingete konsekvenser, da.

(:ironi:)

Dette tror jeg handler om krenkelser, ikke penger. Laila følte seg krenket da teaterfolka filmet huset deres, og startet dermed et korstog. Tror også det handler om psykiatri framfor økonomi. Alt i dette materialet peker mot psykiatri og krenkelser som motiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 minutter siden, Onkel Blå said:

Der tror jeg du tar feil. Bor selv på et lite sted, og personers fortid er ofte noe som blir dratt fram, og henger ved folk om de plutselig får en posisjon. 

Jeg er selv fra et lite sted, det er mannen min også (et annet lite sted). Andres fremtid dras aldri frem sånn ut av det blå overfor folk som ikke er fra stedet. 

Det er jo liksom ikke det første folk får for seg å si når de treffer en minister... "men du, veit du ka ho kjerringa di gjorde for 20 år sia? Jo no ska du hør..." folk er flinke til å baksnakke, og det innebærer nettopp det - BAKsnakking. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Albbas skrev:

Jeg er selv fra et lite sted, det er mannen min også (et annet lite sted). Andres fremtid dras aldri frem sånn ut av det blå overfor folk som ikke er fra stedet. 

Det er jo liksom ikke det første folk får for seg å si når de treffer en minister... "men du, veit du ka ho kjerringa di gjorde for 20 år sia? Jo no ska du hør..." folk er flinke til å baksnakke, og det innebærer nettopp det - BAKsnakking. 

Da er vi fra totalt ulike steder. Såkalt baksnakking der jeg er fra (og der jeg bor) har relativt lite med å snakke bak ryggen på folk å gjøre. For all del, folk gjør gjerne det også, men det foregår like ofte i nærheten av eller midt foran de det gjelder eller deres nærmeste. Poenget er jo ikke nysgjerrighet, det er sosial kontroll, og folk holder seg ikke på plass uten at de vet hva folk har på dem. 

Gud som jeg lengter til byen igjen... 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...