Nobile Skrevet 9. september 2020 #881 Del Skrevet 9. september 2020 18 minutter siden, Kritt skrev: Jeg skrev jo nettopp at det å ha mentale problemer eller en i familien med mentale problemer ikke er spesielt flaut. Sorry, prøvde å kommentere på samme kommentar du reagerte på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 9. september 2020 #882 Del Skrevet 9. september 2020 Hun er batshit crazy. Tankegangen, resonnementet og rettferdiggjøringen minner meg om mennesker jeg har vært borti før, og for noen røde flagg! 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 9. september 2020 #883 Del Skrevet 9. september 2020 (endret) 26 minutter siden, MorTil2 said: Hvis kommentarene hennes i dag er sitert riktig, er det bare til å riste på hodet av. Jeg har rett og slett fått meg en og annen god latter, for damen virker jo til å si akkurat det som dukker opp i hjernen akkurat der og da. Litt som Ole Brum "Det var klokt når det var inni hodet mitt, men så skjedde det noe på veien ut..." Mer seriøst - hvis det som er gjengitt er et reellt bilde av henne i retten, så må jo Wara ha visst at samboeren hadde noen rare sider. Så det at han nå er i retten og støtter henne, er vel bare en videreføring av den støtten han har gitt henne før hennes noe merkelige sider ble offentlig kjent. Han kan jo være blendet av kjærligheten. Sitter nok langt inne å mistenke ens samboer for hva Bertheussen er tiltalt for. Endret 9. september 2020 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twilight_Sparkle Skrevet 9. september 2020 #884 Del Skrevet 9. september 2020 Samme hvem som sto bak truslene - så virker i alle fall det minst sannsynlige scenariet å være at en eller flere personer med dårlige nok språkkunnskaper til å ikke kunne stave "rasist" bestemte seg for å gå på et obskurt teaterstykke. Der de for første gang opplevde koblingen mellom FrP-politikere og grumsete holdninger på høyresiden, og bestemte seg for å komme med trusler mot landets justisminister basert på dette. Samt at de fant ut hvor paret bodde basert på et bilde vist i samme teaterstykke, i stedet for å, for eksempel, google. (Mulig mine fordommer mot teatergjengere skinner gjennom her. Men akkurat den fremstillingen har alltid virket så søkt på meg.) Forøvrig er hele saken et perfekt eksempel på Streisand-effekten: teaterstykket hadde aldri fått så mye oppmerksomhet om det ikke var for korstoget til Bertheussen. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 9. september 2020 #885 Del Skrevet 9. september 2020 17 minutter siden, SVK skrev: Han kan jo være blendet av kjærligheten. Sitter nok langt inne å mistenke ens samboer for hva Bertheussen er tiltalt for. Men som en annen påpeker, så har hun en ganske markant fortid som svindler og tyv. Wara må jo ha visst om denne fortiden og dermed om et personlighetstrekk hos henne som kunne være problematisk. Mulig det å stjele, svindle og lyve har vært en måte for henne å avreagere på eller piffe opp en kjedelig hverdag, men som har vært under kontroll frem til teaterstykket fikk det til bikke over for henne. Og når det første startet, så klarte hun ikke å stoppe. Utifra sitatene i dag, så sier hun jo selv at det er mulig hun har gjort ting som aktor spør om fordi hun har kjedet seg, og som kan tolkes som "litt av hvert rart". 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 9. september 2020 #886 Del Skrevet 9. september 2020 56 minutter siden, himmeloghav skrev: Kan man virkelig bli justisminister i Norge og være samboer med en som er dømt 3 ganger tidligere? Samvittigheten overfor andre er fraværende hos henne. Alt er bare fleip, men med hvilke konsekvenser for andre? Wara sine kvalifikasjoner som justisminister kan ikke baseres på hva samboeren gjorde for 30 år siden. Vi må legge til grunn at han ikke har applaudert hennes fortidige handlinger, og at slikt ikke har skjedd med hans viten mens de har vært samboere. Før eventuelt nå. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissCoverdale Skrevet 9. september 2020 #887 Del Skrevet 9. september 2020 5 timer siden, MorTil2 skrev: Wara sine kvalifikasjoner som justisminister kan ikke baseres på hva samboeren gjorde for 30 år siden. Vi må legge til grunn at han ikke har applaudert hennes fortidige handlinger, og at slikt ikke har skjedd med hans viten mens de har vært samboere. Før eventuelt nå. Det er jo i så fall ganske spesielt. Mannen min jobber i forsvaret, typ mellomsjiktet-stilling, og der måtte ikke bare jeg klareres, men hele familien min, før han fikk den klareringen han trengte for å ha jobben. En kollega av han måtte slutte, da han ville gifte seg med en dame som hadde gjort noen dumme ting som 18åring. At ikke dette også skal gjelde for en justisminister er bare utrolig merkelig. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 9. september 2020 #888 Del Skrevet 9. september 2020 16 minutter siden, MissCoverdale skrev: Det er jo i så fall ganske spesielt. Mannen min jobber i forsvaret, typ mellomsjiktet-stilling, og der måtte ikke bare jeg klareres, men hele familien min, før han fikk den klareringen han trengte for å ha jobben. En kollega av han måtte slutte, da han ville gifte seg med en dame som hadde gjort noen dumme ting som 18åring. At ikke dette også skal gjelde for en justisminister er bare utrolig merkelig. Her står det faktisk at regjeringsmedlemmer ikke sikkerhetsklareres https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/handbok-for-politisk-ledelse2/id2478689/?ch=4. Heller ikke dommere i høyesterett sikkerhetsklareres, står det i lovteksten. Enig med deg, en merkelig måte å vurdere hva som er i landets beste sikkerhetsmessig. Så da, forutsatt at Laila Berthuessen informerte han om sin fortid, burde vel Wara på selvstendig grunnlag ha tatt en vurdering på sin egen sikkerhetsklarifisering. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lysestake Skrevet 9. september 2020 #889 Del Skrevet 9. september 2020 Hvor mye er det minste hun må sone hvis hun blir dømt? Er det snakk om måneder eller år? Dette er jo helt tragisk. Hun har ødelagt for alle rundt henne. Hun var så opphengt i det teaterstykket og så hevngjerrig at hun ble helt blind på verden rundt og levde i en egen boble. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirfuglen Skrevet 9. september 2020 #890 Del Skrevet 9. september 2020 1 time siden, MorTil2 skrev: Her står det faktisk at regjeringsmedlemmer ikke sikkerhetsklareres https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/handbok-for-politisk-ledelse2/id2478689/?ch=4. Heller ikke dommere i høyesterett sikkerhetsklareres, står det i lovteksten. Enig med deg, en merkelig måte å vurdere hva som er i landets beste sikkerhetsmessig. Så da, forutsatt at Laila Berthuessen informerte han om sin fortid, burde vel Wara på selvstendig grunnlag ha tatt en vurdering på sin egen sikkerhetsklarifisering. Det har jo kommet fram at hun aldri hadde sagt det til ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gugglo Skrevet 9. september 2020 #891 Del Skrevet 9. september 2020 3 minutter siden, lysestake skrev: Hvor mye er det minste hun må sone hvis hun blir dømt? Er det snakk om måneder eller år? Dette er jo helt tragisk. Hun har ødelagt for alle rundt henne. Hun var så opphengt i det teaterstykket og så hevngjerrig at hun ble helt blind på verden rundt og levde i en egen boble. Nå var hun jo ikke helt alene i den lille boblen. Det var en rekke høyrevridde folk som heiet frem galskapen hennes, for å ha noe å anklage både Ways of Seeing for, og det de mente var "anti-rasister"/"venstrevridde". Så hun har absolutt ikke vært alene. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
himmeloghav Skrevet 9. september 2020 #892 Del Skrevet 9. september 2020 10 minutter siden, lysestake skrev: Hvor mye er det minste hun må sone hvis hun blir dømt? Er det snakk om måneder eller år? Dette er jo helt tragisk. Hun har ødelagt for alle rundt henne. Hun var så opphengt i det teaterstykket og så hevngjerrig at hun ble helt blind på verden rundt og levde i en egen boble. Ifølge rettskommentator 2-3 år. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
himmeloghav Skrevet 9. september 2020 #893 Del Skrevet 9. september 2020 7 minutter siden, Gugglo skrev: Nå var hun jo ikke helt alene i den lille boblen. Det var en rekke høyrevridde folk som heiet frem galskapen hennes, for å ha noe å anklage både Ways of Seeing for, og det de mente var "anti-rasister"/"venstrevridde". Så hun har absolutt ikke vært alene. Kanskje de blir dratt inn også? Mulig det ligger politikk bak. Hun bekrefter jo bare det som teaterstykket hevder, at de er rasistiske. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Onkel Blå Skrevet 9. september 2020 #894 Del Skrevet 9. september 2020 12 minutter siden, Geirfuglen skrev: Det har jo kommet fram at hun aldri hadde sagt det til ham. Jo, men hvor sannsynlig er det? Laila er fra Lødingen (et lite sted). Der visste «alle» om dette. Minner om at første gang hun ble dømt, så var det i Ofoten forhørsrett. Vanskelig å skjule noe slikt på et så lite sted. Wara har vel vært mange ganger i Lødingen samt møtt hennes venner og familie. Da spiller du et høyt spill hvis du ikke forteller om den kriminelle fortiden din til kjæresten som attpåtil er en kjent politiker. Wara var politisk aktiv i 1993 da de møttes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 9. september 2020 #895 Del Skrevet 9. september 2020 10 minutter siden, Gugglo skrev: Nå var hun jo ikke helt alene i den lille boblen. Det var en rekke høyrevridde folk som heiet frem galskapen hennes, for å ha noe å anklage både Ways of Seeing for, og det de mente var "anti-rasister"/"venstrevridde". Så hun har absolutt ikke vært alene. Hva mener du? Har flere vært med på å sende falske trusler? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 9. september 2020 #896 Del Skrevet 9. september 2020 (endret) 12 timer siden, Onkel Blå skrev: Jo, men hvor sannsynlig er det? Laila er fra Lødingen (et lite sted). Der visste «alle» om dette. Minner om at første gang hun ble dømt, så var det i Ofoten forhørsrett. Vanskelig å skjule noe slikt på et så lite sted. Wara har vel vært mange ganger i Lødingen samt møtt hennes venner og familie. Da spiller du et høyt spill hvis du ikke forteller om den kriminelle fortiden din til kjæresten som attpåtil er en kjent politiker. Wara var politisk aktiv i 1993 da de møttes. Om Bertheussen er skyldig og det tror jeg absolutt hun er, så bryr ikke dama seg om risiko. Man kan vel knapt spille høyere spill enn om man får PST til å overvåke ens eget hjem samtidig som man driver med nettopp kjeltringstrekene man har fått PST til å prøve å overvåke. Dette samtidig som man prøver å gi kjeltringstrekene mest mulig oppmerksomhet i media. Enig i at man ikke kan stole på hva dama sier, men dette er en dame som enten ikke klarer å tenke konsekvenser eller som kraftig overvurderer sine egne evner til å lure andre. Endret 10. september 2020 av Nimbus2000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lysestake Skrevet 9. september 2020 #897 Del Skrevet 9. september 2020 24 minutter siden, Gugglo skrev: Nå var hun jo ikke helt alene i den lille boblen. Det var en rekke høyrevridde folk som heiet frem galskapen hennes, for å ha noe å anklage både Ways of Seeing for, og det de mente var "anti-rasister"/"venstrevridde". Så hun har absolutt ikke vært alene. Men det har ikke vært noen høyrevridde som har visst om galskapen som faktisk foregikk? Sikkert mange som mente at hun burde anmelde ways of seeing osv, men det er ingen andre som har visst hva hun gærne kjerringa har drevet med i skjul, som brannstiftelser, tagging osv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 9. september 2020 #898 Del Skrevet 9. september 2020 3 minutter siden, lysestake skrev: Men det har ikke vært noen høyrevridde som har visst om galskapen som faktisk foregikk? Sikkert mange som mente at hun burde anmelde ways of seeing osv, men det er ingen andre som har visst hva hun gærne kjerringa har drevet med i skjul, som brannstiftelser, tagging osv. Tydelig vis har en klikk av gale Frp og HRS folk som har kommunisert på hemmelige medier online vist. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Onkel Blå Skrevet 9. september 2020 #899 Del Skrevet 9. september 2020 33 minutter siden, Nimbus2000 skrev: Om Bertheussen er skyldig og det tror jeg absolutt hun er, så bryr ikke dama seg om risiko. Man kan vel knapt spille høyere spill enn om man får PST til å overvåke ens eget hem samtidig som man driver med nettopp kjeltringstrekene man har fått PST til å prøve å overvåke. Dette samtidig som man prøver å gi kjeltringstrekene mest mulig oppmerksomhet i media. Enig i at man ikke kan stole på hva dama sier, men dette er en dame som enten ikke klarer å tenke konsekvenser eller som kraftig overvurderer sine egne evner til å lure andre. Mye jeg er enig i her. Likte spesielt godt siste avsnittet. Samtidig så er jeg overbevist om at Wara visste om hennes kriminelle fortid. Rett og slett fordi den er vanskelig om ikke umulig å skjule på et lite sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moonflower__ Skrevet 9. september 2020 #900 Del Skrevet 9. september 2020 Spesiell sak. Virker som hun har et psykelig oppmerksomhetsbehov eller noe kanskje. At alt dette skulle gagne henne på noe vis. Litt Jussie Smollett over hele greia. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå