Gå til innhold

Justisminister Tor Mikkel Wara utsatt for hatkriminalitet


NordicViking

Anbefalte innlegg

Jeg tviler sterkt på at Bertheussen er datakyndig nok til å sette opp en kryptert epostadresse.

Det kan like gjerne være en som overdriver språket så overdrevent, for å gi inntrykk av at det er skrevet av en støttespiller for Bertheussen. Hvorfor ikke vente et par dager med å poste dette? Det er som om de vil kringkaste at alle skal si: "Den må ha blitt lagt i poskassen samme dag som de reiste. Det er Bertheussen igjen".

Hvordan kan ikke politiet ha funnet bevis som er sterke nok for en rettsak ennå. Hun er ikke en spion som vet hvordan man unngår å legge igjen spor. Hadde hun virkelig gjort det, ville hun lagt igjen spor.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 7.6.2019 den 23.55, SVK skrev:

Om du ser lenger opp i tråden så var pakken mest trolig postet samme dag som Bertheussen dro til USA. De dro på en fredag, pakken ble postet på en fredag og siden posten er stengt på lørdag ble den stemplet på søndag. Om det var noen som ønsket å hjelpe Bertheussen så hadde de vel ventet til Bertheussen faktisk hadde reist. 

Finnes sikkert en teoretisk mulighet for at det er noen andre enn Waras samboer som er skurken, men jeg er temmelig sikker på at det er henne. 

 

Kan hun ha en medhjelper? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Pipaluk said:

Kan hun ha en medhjelper? 

Uskyldig til motsatte er bevist.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Pipaluk said:

Kan hun ha en medhjelper? 

Det er sikkert mulig, men om det var en medhjelper som sendte pakken så hadde vel vedkommende sendt pakken etter familien dro til USA og ikke samme dag som familien dro til USA? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ops2 skrev:

Jeg tviler sterkt på at Bertheussen er datakyndig nok til å sette opp en kryptert epostadresse.

Jeg har ingen formening om hvem som er skyldig her. Men må man være spesielt datakyndig for å sette opp en kryptert epostadresse? 

https://support.office.com/nb-no/article/kryptere-e-postmeldinger-373339cb-bf1a-4509-b296-802a39d801dc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, ops2 said:

Hvordan kan ikke politiet ha funnet bevis som er sterke nok for en rettsak ennå. Hun er ikke en spion som vet hvordan man unngår å legge igjen spor. Hadde hun virkelig gjort det, ville hun lagt igjen spor.

Har du noe erfaring med politiarbeid som tilsier at politiet burde ha vært klare til rettssak allerede nå? 

Endret av SVK
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apropos USA-tur. Har samboeren lov til å forlate landet da hun er siktet i en straffesak??

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, SVK said:

Har du noe erfaring med politiarbeid som tilsier at politiet burde ha vært klare til rettssak allerede nå? 

Nei, men jeg begrunner det på at det ikke var mangel på ressurser når de tok beslag i ting fra boligen. Hun er en vanlig, halvgammel husmor som er bevegelseshemmet. PST har sagt at de har fått svar på noe av bevismaterialet.

Er det ikke lagt igjen DNA på noe av bilen/truselbrevene/taggingen/flaskene med brennbart materiale? Politiet finner DNA spor på 20 år gamle saker, mikroskopiske spor som er nok til å bli analysert i dag. Og hva med dymotapen, konvolutten og spytt på baksiden av frimerket?

Allerede i 2014 leste jeg at DNA-spor kan analyseres i løpet av 3 timer. Selvfølgelig avhenger det av om Kripos eller PST vil ha det gjort raskt. La oss si 14 dager. PST fikk dymotape-pakken i begynnelsen av mai, sier advokat Elden.

Og hva med at pakken skal være stemplet 28. mai? Det var en søndag. Stemplene ser veldig klønete ut.

Jeg sier bare det er rart at en halvgammel, delvis invalid husmor skal være så flink og ikke legge igjen DNA. Bertheussen har sagt at hun har muskel og skjelettsykdommer, og er i perioder sengeliggende. Grunnen til at hun sto og filmet på teaterforestillingen, skal være at hun ikke klarte å sitte der. Noe jeg skjønner, da man gjerne får verre smerter etter å sitte stille, og det kan være vanskelig å reise seg og myke opp musklene igjen.

4 hours ago, edlit said:

Jeg har ingen formening om hvem som er skyldig her. Men må man være spesielt datakyndig for å sette opp en kryptert epostadresse? 

https://support.office.com/nb-no/article/kryptere-e-postmeldinger-373339cb-bf1a-4509-b296-802a39d801dc

For å finne ut av det, så må hun søke etter informasjon på nettet. Da legger man igjen spor. Jeg vil tro at hun har søkt etter informasjon om de andre tingene som har blitt gjort. Politiet har hatt datamaskinene siden 14. mars.

Det haster kanskje ikke lenger for PST, siden Wara har gått av. Jeg mener de burde kunne komme med en konklusjon snart. Eller har det gått prestisje i saken, så de kan ikke avslutte den før de har bevist at det er henne. At de har fått tunnelsyn og har bare en vinkling, få tatt fast Bertheussen. Finne DNA. Ta henne i løgn.

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, PST får bevise det eller GTFO ( Get the fuck off ). Hvis de har bevis som holder i retten, så er det bra. Hvis ikke, så avslutt dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Pipaluk skrev:

Apropos USA-tur. Har samboeren lov til å forlate landet da hun er siktet i en straffesak??

Ja, såfremt politiet ikke har søkt om og fått gehør for noe annet :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, ops2 skrev:

 

22 timer siden, edlit skrev:

Jeg har ingen formening om hvem som er skyldig her. Men må man være spesielt datakyndig for å sette opp en kryptert epostadresse? 

https://support.office.com/nb-no/article/kryptere-e-postmeldinger-373339cb-bf1a-4509-b296-802a39d801dc

For å finne ut av det, så må hun søke etter informasjon på nettet. Da legger man igjen spor. Jeg vil tro at hun har søkt etter informasjon om de andre tingene som har blitt gjort. Politiet har hatt datamaskinene siden 14. mars.

Datamaskiner kan lånes av andre. På bibliotek f eks.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, edlit said:

Datamaskiner kan lånes av andre. På bibliotek f eks.

Og PST har ikke tenkt på å sjekke om hun har brukt biblioteket?

Denne halvinvalide dama skal planlegge så godt at hun har sikret seg falsk id så kun kan låne datamaskiner uten å bli sporet. Hun vet hvordan hun skal håndtere materiale uten å legge igjen DNA. Hun ødelegger alt hun har brukt hver gang - det hun har skrevet med, hanskene hun har brukt for ikke å sette spor, alt som kan felle henne. Ingen legger merke til hvor hun har vært.

Bertheussen har kommet på feil hylle. Hun skulle vært en spion, siden hun kan leve et dobbeltliv. :sarkasme:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
51 minutter siden, ops2 skrev:

Bertheussen har kommet på feil hylle. Hun skulle vært en spion, siden hun kan leve et dobbeltliv. :sarkasme:

 Samtidig  skulle du hatt ansvaret for  etterforskningen, så hadde den vært over i løpet av en helg.

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.6.2019 den 20.23, tranedatter skrev:

Der ser man.  Syntes selv også teksten var merkelig, jeg jobber mye med folk som er flerspråklig. Og syntes språket var ytterst merkelig. 

 

Håper de finner gode bevis for hvem som har gjort dette, altså mer en bare indisier. 

Hvorfor skal noen tilstå dette, lurer jeg på? Da kan de jo risikere å avsløre seg selv... Synes heller det virker som om de prøver å lede dette over på noen andre, slik at hun selv skal gå fri.... Og grådig bra at dette tilfeldigvis skjer når de er bortreist og "har alibi".... 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Tiara07 said:

Hvorfor skal noen tilstå dette, lurer jeg på? Da kan de jo risikere å avsløre seg selv... Synes heller det virker som om de prøver å lede dette over på noen andre, slik at hun selv skal gå fri.... Og grådig bra at dette tilfeldigvis skjer når de er bortreist og "har alibi".... 

Nå har Elden gått ut og sagt det er mulig det er noen som prøver å felle Waras samboer ved å lage tilståelsen. 

https://www.dagbladet.no/nyheter/det-er-noen-som-vil-henne-vondt/71183070

Men igjen står man jo igjen med at det er en svært liten gruppe mennesker som kan ha visst om opplysningene i mailen og pakken.  Vanskelig å tro det er noen andre enn Waras samboer som står bak alt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, SVK skrev:

Nå har Elden gått ut og sagt det er mulig det er noen som prøver å felle Waras samboer ved å lage tilståelsen. 

https://www.dagbladet.no/nyheter/det-er-noen-som-vil-henne-vondt/71183070

Men igjen står man jo igjen med at det er en svært liten gruppe mennesker som kan ha visst om opplysningene i mailen og pakken.  Vanskelig å tro det er noen andre enn Waras samboer som står bak alt. 

Jeg vil tro de fleste av oss har fortrolige blant venner eller familie som man snakker om alt med, og som vil være villige til å backe en opp om man var trengt opp i et hjørne. Å utdype mer ville være å spekulere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

31 minutter siden, SVK skrev:

Nå har Elden gått ut og sagt det er mulig det er noen som prøver å felle Waras samboer ved å lage tilståelsen. 

https://www.dagbladet.no/nyheter/det-er-noen-som-vil-henne-vondt/71183070

Men igjen står man jo igjen med at det er en svært liten gruppe mennesker som kan ha visst om opplysningene i mailen og pakken.  Vanskelig å tro det er noen andre enn Waras samboer som står bak alt. 

Det argumentet skjønte jeg ikke. 

Enten står Waras samboer bak, eller så er det noen andre. 

Uansett vil vedkommende kjenne detaljene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Man kan jo lure på hvorfor i all verden noen skulle legge så mye energi på en "set up" på Bertheussen. INGEN viste hvem hun var før denne saken. Wara var heller ikke en spesielt kontroversiell politiker, hvorfor legge på mye energi på han? Finnes jo flere andre mer kontroversielle kandidater. Den eneste som er "liksom fiender" er teateret, som Bertheussen har lagt seg ut med, mens teateret har jo holdt seg unna Bertheussen/Wara. De har jo tidligt anmeldt henne for forfølgelser/trussler, noe jeg forstår at de føler.

Nå har dog disse to fått lang ferie på skattebetalernes kostnad... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Fru Lektor Tørdal said:

Jeg vil tro de fleste av oss har fortrolige blant venner eller familie som man snakker om alt med, og som vil være villige til å backe en opp om man var trengt opp i et hjørne. Å utdype mer ville være å spekulere.

Forskjell på å ha en venninne man kan snakke om alt med og en som er villig til å fabrikere bevis i en straffesak.  Mulig de fleste har det første, men tror ikke de fleste har det siste. 

Uansett, hadde det vært en venninne av Waras samboer som stod bak og ønsket å hjelpe så hadde hun nok ikke sendt pakken samme dag som Waras familie dro til USA. 

Endret av SVK
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, SVK skrev:

Forskjell på å ha en venninne man kan snakke om alt med og en som er villig til å fabrikere bevis i en straffesak.  Mulig de fleste har det første, men tror ikke de fleste har det siste. 

Uansett, hadde det vært en venninne av Waras samboer som stod bak og ønsket å hjelpe så hadde hun nok ikke sendt pakken samme dag som Waras familie dro til USA. 

Om det faktisk er sånn at fru justisminister er skyldig i det påtalemyndigheten mener hun er skyldig i, så sier det en god del om hennes vurderingsevne, og om henne som person. Du synes det er merkelig at det skulle finnes flere mennesker av hennes kaliber, kanskje til og med i hennes innerste krets? Jeg synes det virker sannsynlig. Like barn, osv..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...