Gå til innhold

Justisminister Tor Mikkel Wara utsatt for hatkriminalitet

NordicViking

Anbefalte innlegg

Jeg reagerer veldig på mengden selvmotsielser og utsagn fra Bertheussens side som lett blir motbevist av aktoratet. At hun ikke har lekket til pressen og ikke har hatt ønske om å være i offentligheten, men samtidig skriver til Ingvild Tybring-Gjedde at hun ikke vet om dette bør holdes uoffisielt og om IT-G kjenner noen i NRK som kan tipses om saken. Unnskylder seg selv med at hun er en flåsete nordlending, men jeg kjenner ingen nordlendinger som «flåser» slik som hun gjør. Hun bagatelliserer jo veldig sine egne reaksjoner på alt som har skjedd i denne saken, før var hun fly forbanna og nå mener hun at hun overdrev og ikke var sint i det hele tatt. Det er jo en måte å undergrave hvor alvorlig dette er og hvor alvorlig de tok det da alle disse episodene skjedde. Veldig spesielt. Og hele den krangelen mellom B og W om hun skulle få poste det Facebookinnlegget og at hun følte seg kneblet om hun ikke fikk poste det, hun burde nok ha hørt litt mer på Wara der altså. Veldig interessant det som kommer opp om messengersamtalen mellom B og IT-G også, sistnevnte har visst vært mer involvert/delaktig i deler av det her enn hva jeg har fått med meg tidligere.

https://www.nrk.no/nyheter/rettssaken-mot-laila-bertheussen-1.15141630

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å lese det som har kommet fra henne idag har på ingen måte endret min oppfatning av henne, tvert imot har det forsterket det jeg har tenkt. Plager meg å se at denne damen blir omtalt som psyk. Hun har personlighetstrekk som ikke er noe særlig. Alle som gjør psyke ting er ikke nødvendigvis psykisk syke. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, DianaV skrev:

Å lese det som har kommet fra henne idag har på ingen måte endret min oppfatning av henne, tvert imot har det forsterket det jeg har tenkt. Plager meg å se at denne damen blir omtalt som psyk. Hun har personlighetstrekk som ikke er noe særlig. Alle som gjør psyke ting er ikke nødvendigvis psykisk syke. 

På godt norsk gal, med andre ord

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Apis skrev:

På godt norsk gal, med andre ord

Ville liksom ikke bruket det ordet, men i mangel på et bedre, ja, ekte gal. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, DianaV skrev:

Det har du helt rett i!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være fortvilende å ha en ektefelle som så til de grader saboterer jobben du gjør, er ektefellen minister så hører du selvsagt på denne, om det er noe som ikke er lurt å spre på Facebook og andre offentlige medier.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dama fremstår som et vaskeekte troll. En nabolagskjerring som baksnakker, som skriver slemme ting på nett, og som finner kun galt i «alle andre». 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rørende hvordan Wara står ved hennes siden og støtter henne i ett og alt. Blir spennende å høre hans forklaring etter hvert; han kan jo ikke lyve heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama er korka og mannen hennes er underkuet. Etter å ha lest alt om henne så virker hun som en dame som kan ødelegge alt som kommer i veien for henne. Sånne er skumle og han Wara ser ut som snill puddel. Uff hun herpa han ferdig der. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, DianaV skrev:

Så det er vanlig å gå ut naken? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, K.B. skrev:

Virker som hun har store mentale problemer... Må være flaut for Wara. 

Å ha mentale problemer er vel ikke det mest flaue i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, miss summers skrev:

Dama fremstår som et vaskeekte troll. En nabolagskjerring som baksnakker, som skriver slemme ting på nett, og som finner kun galt i «alle andre». 

Enig. Og alt det hun «ikke husker«, når det deretter blir framlagt bevis (fra hennes personlige eller en av de fiktive facebook-kontiene hun hadde) så var det bare «fjas», eller «tull og tøys» hun drev med, hun sier hun kjedet seg, spøkte bare, var flåsete osv. Minst like unnvikende som om det skulle vært en slange i vitneboksen.

(kilde: https://www.nrk.no/nyheter/rettssaken-mot-laila-bertheussen-1.15141630)

Endret av Hedy Lamarr
presisering
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Kritt skrev:

Å ha mentale problemer er vel ikke det mest flaue i denne saken.

Hvorfor skulle det være flauere for han hvis hun er psykisk syk kontra hvis hun hadde kreft ? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, himmeloghav skrev:

Så det er vanlig å gå ut naken? 

Er det NOE med denne saken som er vanlig? Har jeg påstått det noe sted? Nei. Er man automatisk psykisk syk fordi man går rundt  naken inni og rett utenfor sitt eget hus nå og da? Nei. 

Endret av DianaV
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, DianaV skrev:

Er det NOE med denne saken som er vanlig? Har jeg påstått det noe sted? Nei. Er man automatisk psykisk syk fordi man går rundt  naken inni og rett utenfor sitt eget hus nå og da? Nei. 

Kan jo hende naboen reagerer på det og synes det er blotting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
21 minutter siden, Nobile skrev:

Hvorfor skulle det være flauere for han hvis hun er psykisk syk kontra hvis hun hadde kreft ? 

Jeg skrev jo nettopp at det å ha mentale problemer eller en i familien med mentale problemer ikke er spesielt flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha fulgt med hva som har fremkommet i dag tenker jeg bare at dama må være spik spenna gæren. Ikke som i syk, men som en oppfarende drama queen som ikke på noen måte vil bli tråkket på tærne. Blir ikke overrasket om hun blir dømt.

Synes synd på Wara, men likevell ikke. Han har da måttet sett denne væremåten. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kommentarene hennes i dag er sitert riktig, er det bare til å riste på hodet av. Jeg har rett og slett fått meg en og annen god latter, for damen virker jo til å si akkurat det som dukker opp i hjernen akkurat der og da. Litt som Ole Brum "Det var klokt når det var inni hodet mitt, men så skjedde det noe på veien ut..."

Mer seriøst - hvis det som er gjengitt er et reellt bilde av henne i retten, så må jo Wara ha visst at samboeren hadde noen rare sider. Så det at han nå er i retten og støtter henne, er vel bare en videreføring av den støtten han har gitt henne før hennes noe merkelige sider ble offentlig kjent.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MorTil2 skrev:

Hvis kommentarene hennes i dag er sitert riktig, er det bare til å riste på hodet av. Jeg har rett og slett fått meg en og annen god latter, for damen virker jo til å si akkurat det som dukker opp i hjernen akkurat der og da. Litt som Ole Brum "Det var klokt når det var inni hodet mitt, men så skjedde det noe på veien ut..."

Mer seriøst - hvis det som er gjengitt er et reellt bilde av henne i retten, så må jo Wara ha visst at samboeren hadde noen rare sider. Så det at han nå er i retten og støtter henne, er vel bare en videreføring av den støtten han har gitt henne før hennes noe merkelige sider ble offentlig kjent.

Kan man virkelig bli justisminister i Norge og være samboer med en som er dømt 3 ganger tidligere? Samvittigheten overfor andre er fraværende hos henne. Alt er bare fleip, men med hvilke konsekvenser for andre? 

Endret av himmeloghav
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...