Gå til innhold

Justisminister Tor Mikkel Wara utsatt for hatkriminalitet


NordicViking

Anbefalte innlegg

Det kan tenkes at det er psykisk sykdom inne i bildet, og da kan de ikke skrive mer hvis ikke familien selv velger å stå fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest tranedatter

De reiste 26 april, pakken postet 28. april.

Er vel ikke verre enn å legge i en postkasse som ikke tømmes på et par dager? Om man hadde en medhjelper så hadde man vel bare bedt denne som å vente et par ekstra uker.

https://www.dagbladet.no/nyheter/pst-fikk-mystisk-pakke-i-wara-saken/71146286

 

Fiffig å skrive tilståelse på en remse dynamo! Kreativt får en si.

 

For å leke advokat til Bertheussen: KAN det være mulig at noen andre er skyldig? Tenker på dette med overvåkingen, at ingen ses på kamera når siste attentatet skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
6 minutter siden, tranedatter skrev:

De reiste 26 april, pakken postet 28. april.

Er vel ikke verre enn å legge i en postkasse som ikke tømmes på et par dager? Om man hadde en medhjelper så hadde man vel bare bedt denne som å vente et par ekstra uker.

https://www.dagbladet.no/nyheter/pst-fikk-mystisk-pakke-i-wara-saken/71146286

 

Fiffig å skrive tilståelse på en remse dynamo! Kreativt får en si.

 

For å leke advokat til Bertheussen: KAN det være mulig at noen andre er skyldig? Tenker på dette med overvåkingen, at ingen ses på kamera når siste attentatet skjedde.

En virkelig absurd sak, og det blir interessant å se om den noen gang løses. Hvis hun er siktet på sviktende grunnlag er det helt tragisk, men vil vel tro at PST hadde relativt sikre bevis før de gikk til det skritt at de siktet henne i saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blue Moon
10 minutter siden, tranedatter skrev:

De reiste 26 april, pakken postet 28. april.

Er vel ikke verre enn å legge i en postkasse som ikke tømmes på et par dager? e.

Noe som gjelder de aller fleste postkasser.

De reiste fredag, det er ikke posthenting og stempling/sortering mellom fredag ettermiddag og søndag kveld på alle plasser.

(Her må posten sendes før kl 11 fredag formiddag hvis den skal stemples, sorteres, og sendes før søndag kveld)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Blue Moon said:

Noe som gjelder de aller fleste postkasser.

De reiste fredag, det er ikke posthenting og stempling/sortering mellom fredag ettermiddag og søndag kveld på alle plasser.

(Her må posten sendes før kl 11 fredag formiddag hvis den skal stemples, sorteres, og sendes før søndag kveld)

Det skjønner Tor Mikkel Wara også. :P Han må jo lure på om det kan være andre enn samboeren som sendte pakken. 

Uansett, selv om det skulle være noen andre enn Bertheussen som sendte pakken, så endrer det jo ingenting. Det er jo ikke som en anonym pakke som sier "Det var jeg som gjorde det, ikke Bertheussen" er et bevis for at Bertheussen er uskyldig. 

Endret av SVK
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Virker som de lever tilsynelatende lykkelig sammen enda. Har noen som kjenner de på Facebook. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sies også at det ble brukt en nødhammer hos familien Wara, en nødhammer som stammer fra Ruter. Jeg har faktisk lagt merke til at en av de bussene som går forbi huset til Wara, mangler en nødhammer, og at der hvor nødhammeren burde være plassert, bare har et tomt innhold. Dette har jeg bare lagt merke til at har skjedd en gang, alle disse årene jeg har tatt Ruters sine busser i Oslo, også forbi Waras hus, da jeg bor ikke langt unna. Samtlige busser har hatt sin nødhammere i disse holderne, tilstede. Dem som utførte aksjon mot Waras hus, kan ha blitt filmet av bussens kamera, siden nødhammeren kan stamme fra en av Ruters busser som går i denne strekningen. At nødhammeren manglet på akkurat denne strekningen, kan ikke være tilfeldig.

Vil også si at mange var veldig snar med å "stemple dette inn i sten", at Waras samboer var den skyldige. Dette har jeg også påpekt tidligere. Jeg tror situasjonens fakta er, at siden dette handler om Frp og viktige ministerposter, så er det lettere å legitimere og bruke det "hatet" en har mot politikere nettopp fra dette partiet, da dem har en politisk oppfatning som en ikke vil respektere, fordi en politiker fra Frp da får en posisjon i samfunnet, som en ikke liker at den politikeren har.

Den innflytelsen og makt, en justisminister fra Frp innehaver, vil naturlig nok være til stor "arg" fra personer som har en politisk oppfatning fra motsatt side av spekteret, også dem fra et ikke-rasistisk syn på samfunnet generellt.

Hvis saken utvikler seg videre, at det blir bevist at Wara's samboer ikke hadde noen skyld, så burde tidligere justisminister Wara tre inn som justisminister igjen, og de ansvarlige for etterforskningen, og dem som har latt bevis uten hold i seg, og mangel på bevis som da burde ha tydelig vist at Wara's samboer var innvolvert i episodene hos Wara, da få tildelt merkbare rettslige ettervirkninger i ettertid.

Vi kan ikke ha et slikt politi, som etterforsker på denne måten, hvor det utføres slike dårlige vurderinger og etterforskninger mot en person, når det ikke er grunnlag for å tilsi at en person har gjort noe straffbart, ved å ikke ha virkelige reelle grunner for å tro noe i den retning. En ting er å drive etterforskning, men når det begynner å ligne på heksejakt, hvor det kan være mulige politiske motiv bak, så er vi på en farlig vei, etter min mening.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, tranedatter said:

Blir bare merkeligere og merkeligere.

Her går noen gjennom språket i eposten for å vise hvorfor den trolig er skrevet av en nordmann som prøver å fremstå som en innvandrer:

 

Endret av SVK
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter
5 timer siden, SVK skrev:

Her går noen gjennom språket i eposten for å vise hvorfor den trolig er skrevet av en nordmann som prøver å fremstå som en innvandrer:

 

Der ser man.  Syntes selv også teksten var merkelig, jeg jobber mye med folk som er flerspråklig. Og syntes språket var ytterst merkelig. 

 

Håper de finner gode bevis for hvem som har gjort dette, altså mer en bare indisier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer for øvrig på om Elden  vurderte om det kanskje var bedre for klienten hans å ikke gi den pakken til PST.  Jeg tenker i hvert fall at Bertheussen bare graver seg ned enda dypere med mailene og pakken. 

Endret av SVK
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, SVK said:

Lurer for øvrig på om Elden  vurderte om det kanskje var bedre for klienten hans å ikke gi den pakken til PST.  Jeg tenker i hvert fall at Berthussen bare graver seg ned enda dypere med mailene og pakken. 

Jeg får litt følelsen av at dette er sendt av noen som sympatiserer med henne/familien, og ikke henne selv. Så dum kan hun ikke være. (Men man skal aldri si aldri.... Det er jo så godt som bevist at det allerede har blitt tatt noen mindre heldige beslutninger fra den kanten allerede.)

Men om det er sendt av noen andre som prøver å renvaske henne så syns jeg de har bommet grovt og endt mer opp med en bjørnetjeneste enn en tjeneste, til forlystelse for alle oss andre som følger saken.. :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, 282_NaughtySpark said:

Jeg får litt følelsen av at dette er sendt av noen som sympatiserer med henne/familien, og ikke henne selv. Så dum kan hun ikke være. (Men man skal aldri si aldri.... Det er jo så godt som bevist at det allerede har blitt tatt noen mindre heldige beslutninger fra den kanten allerede.)

Men om det er sendt av noen andre som prøver å renvaske henne så syns jeg de har bommet grovt og endt mer opp med en bjørnetjeneste enn en tjeneste, til forlystelse for alle oss andre som følger saken.. :fnise:

Mailen og pakken inneholder jo opplysninger svært få kunne visst om. Dette er jo ikke noe hvem som helst som har lest avisene kunne skrevet.  Om opplysningene stemmer, hvor mange andre enn politiet og den skyldige kunne vite alle detaljene som står i brevet? 

Spesielt dette med tomatplanten. Hvem andre enn den skyldige og som eide hagen ville visst at tråden som ble brukt til å forsøke å tenne på bilen stammet fra en tomatplante i hagen? Forsøket på å tenne bilen skjedde i vinter på natten. Det er ikke noe tomater på planten da så hvem andre enn eieren av hagen visste at det var en tomatplante? 

Det er  alltids mulig at det er noen andre enn Bertheussen som har sendt mailen/pakken. Men jeg ble  i mindre tvil om at Bertheussen er den skyldige i alle angrepene etter å ha sett mailen. 

Endret av SVK
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, SVK said:

Mailen og pakken inneholder jo opplysninger svært få kunne visst om. Dette er jo ikke noe hvem som helst som har lest avisene kunne skrevet.  Om opplysningene stemmer, hvor mange andre enn politiet eller den skyldige kunne vite alle detaljene som står i brevet? 

Spesielt dette med tomatplanten. Hvem andre enn den skyldige og som eide hagen ville visst at tråden som ble brukt til å forsøke å tenne på bilen stammet fra en tomatplante i hagen? Forsøket på å tenne bilen skjedde i vinter på natten. Det er ikke noe tomater på planten da så hvem andre enn eieren av hagen visste at det var en tomatplante? 

Det er  alltids mulig at det er noen andre enn Berthussen som har sendt mailen/pakken. Men jeg ble  i mindre tvil om at Berthussen er den skyldige i alle angrepene etter å ha sett mailen. 

Tja, det er jo flere som mener at selv om det blir bevist at hun begikk angrepene selv, så var det berettiget, de fæle teaterfolkene var de største slemmingene og fortjente det, og bla bla bla.

Sikkert noen av parets venner som støtter de/henne og mener dette også, kanskje noen så nære at de vet at Bertheussen gjorde det selv, som har fått høre detaljer, osv.

Noen kan ha tatt på seg å sende denne pakken, etter de reise ut av landet, og blitt foret med detaljer slik at det skulle virke troverdig.

Jeg sitter egentlig bare her og fabler nå, men det er mange muligheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, 282_NaughtySpark said:

Tja, det er jo flere som mener at selv om det blir bevist at hun begikk angrepene selv, så var det berettiget, de fæle teaterfolkene var de største slemmingene og fortjente det, og bla bla bla.

Sikkert noen av parets venner som støtter de/henne og mener dette også, kanskje noen så nære at de vet at Bertheussen gjorde det selv, som har fått høre detaljer, osv.

Noen kan ha tatt på seg å sende denne pakken, etter de reise ut av landet, og blitt foret med detaljer slik at det skulle virke troverdig.

Jeg sitter egentlig bare her og fabler nå, men det er mange muligheter...

Om du ser lenger opp i tråden så var pakken mest trolig postet samme dag som Bertheussen dro til USA. De dro på en fredag, pakken ble postet på en fredag og siden posten er stengt på lørdag ble den stemplet på søndag. Om det var noen som ønsket å hjelpe Bertheussen så hadde de vel ventet til Bertheussen faktisk hadde reist. 

Finnes sikkert en teoretisk mulighet for at det er noen andre enn Waras samboer som er skurken, men jeg er temmelig sikker på at det er henne. 

 

Endret av SVK
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, SVK said:

Om du ser lenger opp i tråden så var pakken mest trolig postet samme dag som Bertheussen dro til USA. De dro på en fredag, pakken ble postet på en fredag og siden posten er stengt på lørdag ble den stemplet på søndag. Om det var noen som ønsket å hjelpe Bertheussen så hadde de vel ventet til Bertheussen faktisk hadde reist. 

 

Misforstå meg rett, det passer veldig bra alt sammen, men hun kan da vel ikke være SÅ dum, at hun fortsetter dette tøvet mens hun er politiets hovedmistenkte.

Men jeg overvurderer henne kanskje der...

Endret av 282_NaughtySpark
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, 282_NaughtySpark said:

Misforstå meg rett, det passer veldig bra alt sammen, men hun kan da vel ikke være SÅ dum, at hun fortsetter dette tøvet mens hun er politiets hovedmistenkte.

Men jeg overvurderer henne kanskje der...

Helt enig med deg i at Waras samboer er spinnvill om hun er den skyldige. Så skjønner at du tviler sånn sett. "Hun kan vel ikke være SÅ dum"

Samtidig, har jeg vanskelig med å se at det kan være noen andre enn Waras samboer som er den skyldige. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså alle som leser den e-posten og har omgang med ikke-norske personer som prøver å skrive norsk, ser at dette er fake! Feilene kommer jo helt gale steder, setningsoppbygningen er altfor «riktig», og hvordan i all verdens dager vet man at man holder på med en tomatplante midtvinters? Denne saken er bare utrolig trist, spesielt for uskyldige rundt...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...