Gå til innhold

Følelse av at han kommer til å bli kjempe sur om jeg kontakter han


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har ikke kranglet, og han har tatt kontakt med meg mye før. Men jeg hater meg selv, er sint på hele meg selv..og går derfor mer og mer glipp av livet. Jeg fikk følelser, det er egentlig sannheten, men har endt opp med hekt fordi jeg aldri er ærlig. 

Holdt faen meg på å feilsende noe til han i dag.... fikk hjertet i halsen og følte alt bare var feil. Altså...liker jeg det vi hadde/følelsen av at det var gjensidig, men jeg lot det gå. Jeg konmer aldri til å tørre å sende han noen melding :( likevel, sitter jeg med følelse av at han kommer til å kontakte meg igjen, slik sett har jeg alltid hatt rett. 

Jeg har psykiske problemer. Og jeg vet ikke om det er de som snakker eller om det er intellektet. Jeg tør isåfall ikke prøve på noe så lenge jegikke er sikker på om jeg er psykisk frisk. 

Anonymkode: cd5bb...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg misforstår kanskje innlegget da det var en smule forvirrende men jeg er virkelig for å si ting som de er. Det virker som at det nå for tiden er så farlig å si til noen at man liker de og ønsker kontakt. Man skal liksom spille et spill og sitte og vente.

Vær åpen, si hva du føler og drit i om du taper ansikt eller at det blir flaut. Da får du svar og du slipper å gå rundt i en boble av usikkerhet i kanskje måneder fordi man liksom skal spille dette spillet. Det er bortkastet tid du kunne brukt på noe helt annet.

Lykke til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Hinkelpinkel skrev:

Jeg misforstår kanskje innlegget da det var en smule forvirrende men jeg er virkelig for å si ting som de er. Det virker som at det nå for tiden er så farlig å si til noen at man liker de og ønsker kontakt. Man skal liksom spille et spill og sitte og vente.

Vær åpen, si hva du føler og drit i om du taper ansikt eller at det blir flaut. Da får du svar og du slipper å gå rundt i en boble av usikkerhet i kanskje måneder fordi man liksom skal spille dette spillet. Det er bortkastet tid du kunne brukt på noe helt annet.

Lykke til!

Tusen takk. Men jeg kan tilstå at jeg er for feig atm. Jeg vet ikke hva jeg setter i gang om jeg tar kontakt. Hvis han skulle være lunken, kommer jeg bare til å analysere om det er fordi jeg har vært avvisende eller om det er fordi han faktisk er uinteressert. Og hvordan jeg vil reagere på en evt avvisning. Kommer "utilgjengligheten" hans til å gjøre at jeg bare henger meg mer opp i han eller vil det bli lettere å gå videre liksom 😛 

Anonymkode: cd5bb...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer

Du har låst deg mentalt og har flere logiske feilslutninger og mekanismer som gjør at du ikke kommer deg ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ThotSlayer skrev:

Du har låst deg mentalt og har flere logiske feilslutninger og mekanismer som gjør at du ikke kommer deg ut

Dette gir mening, men forklar gjerne mer nøyig

Anonymkode: cd5bb...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Hinkelpinkel skrev:

Jeg misforstår kanskje innlegget da det var en smule forvirrende men jeg er virkelig for å si ting som de er. Det virker som at det nå for tiden er så farlig å si til noen at man liker de og ønsker kontakt. Man skal liksom spille et spill og sitte og vente.

Vær åpen, si hva du føler og drit i om du taper ansikt eller at det blir flaut. Da får du svar og du slipper å gå rundt i en boble av usikkerhet i kanskje måneder fordi man liksom skal spille dette spillet. Det er bortkastet tid du kunne brukt på noe helt annet.

Lykke til!

Det er sannelig lett å gi råd. Men hadde du vært i samme situasjonen hennes så hadde du nok gjort akkurat som henne. Jeg tror ikke du hadde sendt en mann som du er usikker på om dine følelser og tanker. Da hadde du nok heller sittet og ventet

Anonymkode: e787c...10e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ThotSlayer
15 hours ago, ThotSlayer said:

Du har låst deg mentalt og har flere logiske feilslutninger og mekanismer som gjør at du ikke kommer deg ut

Du rasjonaliserer frykten for avvisning ved å gjemme deg bak det faktum at han har kontaktet deg før (tegn på interesse, altså ingen avvisning), og at du sier du er hekta og derfor er det greit å ikke kontakte han. Men det at han kontaktet deg før er ingen garanti for at han kontakter deg igjen.

Så skylder du på at du har psykiske problemer og at det kanskje kan være intellektet. Det er ingenting intelligent med å basere sine handlinger på hva som eventuelt kan være utfallet. Ihvertfall ikke negative utfall. Og spesielt ikke hvis konsekvensene ikke er store. Det er ingenting intelligent ved å undertrykke sine følelser og hva man egentlig vil. 

Send han en melding og hvis det viser seg at du får god feedback så tar du det videre derfra. Hvis det viser seg at det var gjensidig vil han respondere positivt. Hvis ikke så får du svaret du leter etter, og kan finne roen og komme deg videre. Men du er vel redd for at denne avvisninge kommer fordi du var lunken tidligere, og at du da må skylde på deg selv for at det gikk skeis, og dermed er det bedre å ikke sende melding i tilfelle du selv må holdes ansvarlig for at du feilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...