Gå til innhold

Hvilken religion er den mest ekstreme?


Anbefalte innlegg

Av og til hører man om religiose grupper som har ekstreme meninger.  Det har igså vært grupper som har utført kollektivt selmord.  hviken religion kan man si er den mest ekstreme i sin tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flere religioner kan ha ekstreme miljøer og grupper. Hinduismen syns jeg personlig er ganske drøy med kaster osv. Men det er godt og vondt i alle religioner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historisk sett Islam og Kristendommen

I dag Islam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam og Kristendommen 

Anonymkode: 119dc...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det meste er relativt. Om ikke jeg har feil, er det slik at buddhismen har en regel som sier man kan bare eie syv ting. Her i Norge ville det kanskje blitt sett på som ekstremt, men i Burma er det kanskje lettere. En annen ting er hvordan den troende opplever det.. 

Min pappa kunne ikke skjønne hvorfor jeg valgte islam, fordi den religionen har så mange regler! Jeg elsker regler, det gjør livet lettere. I begynnelsen var det mye jeg ikke visste.. men etterhvert forstod jeg logikken bak det, og nå kommer det meste naturlig. Det som er morsomt er at mange vil definere min religion som ekstrem, og meg som ekstrem, og jeg kan forstå det dersom de ikke tror det samme, men jeg synes ikke det. 

Jeg tror det at når man får "et kall" og en kjærlighet for noe, og finner trygghet i noe, at ting går lettere. Man vil ikke alltid, ser ikke alltid poenget med å se sin egen tro fra en annen person sin perspektiv, og se hva som er ekstremt for Så å tilpasse seg på nytt..for mange blir det feil. 

Så det er ingen enkel svar på det tror jeg. F.eks.. Det er en sekt i USA som har blitt mye omtalt i media, husker ikke hva den heter... Jeg synes den er ekstrem, og jeg synes det hele er så feil, men for disse menneskene som tror på dette, så er kanskje saken en annen :)

Anonymkode: 2ee1f...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle religioner kan være ekstreme. Det kommer egentlig an på hvor konservative de er. Det finnes mange kristelige sekter, men det betyr ikke at kristendommen i sin helhet er ekstrem. Jeg vil si islam og jehovas vitner i sin helhet er de mest ekstreme. Nei, jeg regner ikke jehovas vitner som en retning i kristendommen en gang. Den protestantiske kristendommen og buddhismen er nok de mest fredelige.

Anonymkode: 882a5...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt kommer an på hvem som utøver religionen.

Bestialske handlinger er begått i alles navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Salvie skrev:

Jeg synes voodoo er ganske ekstremt.

Ja i grunnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Such of your women as have passed the age of monthly courses, for them the prescribed period, if ye have any doubts, is three months, and for those who have no courses (it is the same): for those who carry (life within their wombs), their period is until they deliver their burdens: and for those who fear Allah, He will make their path easy.

 

Sitat

 

Men are the maintainers of women because Allah has made some of them to excel others and because they spend out of their property; the good women are therefore obedient, guarding the unseen as Allah has guarded; and (as to) those on whose part you fear desertion, admonish them, and leave them alone in the sleeping-places and beat them; then if they obey you, do not seek a way against them; surely Allah is High, Great.
 

Islam.

Anonymkode: 6e53c...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...