Gå til innhold

Er det ikke vanlig å sende invitasjonskort lengre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja og nå følte jeg meg ikke helt bra. Klart det er hyggelig! Veldig koselig med noe "håndfast". Håper du får kort eller en noe håndskrevet neste gang 🙂

Anonymkode: 8f956...69e

Ja vi får bare være litt gammeldagse og like slikt :P men når det er sagt så har jeg full forståelse for at folk velger Facebook eller sms :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er den dummeste tråden jeg noensinne har lest. Skuffet?? Du har ikke mange problemer her i verden skjønner jeg.

Anonymkode: 94401...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble du skuffet over invitasjonen?

Da tror jeg du har feil fokus.

Anonymkode: 9b167...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi inviterer både på Facebook og med invitasjoner i postkassen, alt etter som. 

Er enig i at de kunne ordnet med ordentlige invitasjoner når de først sendte i posten, men hadde nok bare tenkt tanken selv og vært ferdig med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krampus

Syns det er trivelig med invitasjoner i posten. To av tingene jeg aldri kommer til å slutte med, invitasjoner og takkekort i posten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det var en skuffelse at noen faktisk tok seg bryet med å sende eller levere "bare" en lapp?! Hadde kaanskje kunne forstått det om det var invitasjon til 50årslag. Jeg er imponert over at det ikke bare ble laget en facebookgruppe jeg, når det er snakk om 30åringer.

Mye man kan gruble over altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo greit nok det, men nå fikk vi jo denne lappen da, så de betalte jo uansett. Hadde jo vært hyggelig med et kort mener jeg. Men tar høyde for at jeg tar feil. Ble bare litt forundret som at de måtte sende ut uten egentlig å bry seg stort om gjestene. Sikkert meg da. 

Anonymkode: 8f956...69e

Hva koster et kort? Jo, minst kr. 20. Da skal senderen ut og kjøpe kort, finne passende kort, eller bruke tid på å bestille kort fra nettet. Sist nevnte tar tid å finne og enda mer tid å få. Så skal det skrives på, både kort og konvolutt og igjen fankeres. 

La oss så si at hver invitasjon i rene penger koster kr. 35, minst. Så skal 10 til 30 personer inviteres. Da blir kostnadene høye og prosjektet tidkrevende. 

TS er det bare deg som har fått en lapp i posten, eller gjelder dette alle inviterte? Kan det tenkes, at dåpsforeldrene har tenkt at tante ts må inviteres skriftlig pr. Postmann, ellers blir hun ikke begeistret for invitasjonen? Hus på at dåpsforeldre er ganske nye i sin rolle og i tillegg barselkvinner. De er som pensjonister travle folk..

Sett pris på at du er invitert, skriftlig. Slik at du kan se på lappen og huske når og hvor du skal. 

Anonymkode: 0e128...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er veldig varierende. De eneste ordentlige invitasjonene jeg/vi får, er til bryllup. Bursdager til mine voksne venner, skjer via grupper på Facebook (arrangement). Barnet mitt får ofte invitasjoner via ark som foreldrene har printet ut (for å gjøre det rimeligere, enn hva det koster å kjøpe ordentlige invitasjoner). Jeg synes det er litt slepphendt, men mange har flere barn enn oss, slik at jeg kan på sett og vis forstå det også. Det verste som jeg mener har skjedd, er når to i klassen til ungen min skulle feire bursdag sammen. Kun navnet til kompisen til barnet mitt var nevnt som bursdagsbarn i invitasjonen. At det skulle være en "felles-bursdag" kom litt sånn henslengt via sms fra kompisen til barnet mitt sine foreldre. ETTER at vi hadde fått den vanlige invitasjonen. Da har man overgått en grense, synes jeg!

Anonymkode: 48c96...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...