Gå til innhold

Hvorfor er det verre for damer å få barn med flere menn enn omvendt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva ser man for  seg når man får høre om en mann som er på sitt 2. Eller 3. Kull? En eldre kjekk kanskje fik fyr på ca 50 med en yngre dame. Typ Fredrik Skavland typen. 

Når man snakker tilsvarende om damer kaller man det ikke «kull» lenger, men en dsme som har barn med forskjellige menn. Man ser kanskje for seg en tidligere tenåringsmor uten utdannelse, som har rotet det litt til for seg selv. 

Hvorfor er det sånn? 

Anonymkode: 699d0...49f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mammatilmichelle fikk barn med tre forskellige menn før hun ble 18. Ikke så rart at det er mindre status enn en mann som har fått barn med to forskjellige damer i løpet av sine 50 år på jorda.

Alle har forståelse for at forhold kan ta slutt, at man finner kjærligheten på ny og at en mannn som Skavlan har økonomien og tiden til å ta vare på et ekstra barn.

Anonymkode: 114d1...49b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sier det er værre?

Mange vil være skeptiske til å inngå forhold med folk som har barn med 2-3 forskjellige uansett kjønn.

Du hevder indirekte at kvinner syntes det er greit at menn har flere kull?? Og opplever det som urettferdig at kvinner dømmes hardere? 

Kanskje menn er mest skeptiske og kvinner? burde velge mer kritisk...

Anonymkode: 83817...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært minst like skeptisk til en mann på 23 med barn med 3 forskjellige damer, som en like gammel dame med barn med 3 forskjellige menn. Og synes at dersom man er 50 og har 3 "kull" er det ingen krise uansett hvilket kjønn man er. Si at man giftet seg og fikk første barn da man var 21, skilt 25, ny partner og nytt barn 30, forholdet slutt etter 5 nye år, ny partner og nytt barn 39. Da har man hatt tid til å være sammen med hver partner i 3+ år før gravid, man har gjort et ærlig forsøk på å holde sammen etter fødsel, og man har fått alle barna i "normal" foreldrealder. Det er ikke ideelt men det er ikke veldig rotete eller tegn på dårlig dømmekraft heller.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det verre for damer å få barn med flere menn enn omvendt?

Det lurer jeg også på. Ser at det er en del menn her inne som visstnok mener det.

Anonymkode: 155da...ade

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er gammeldagse holdninger. men, det lyser jo dårlig dømmekraft om man har flere barn med forskjellige partnere før man har utdanning, jobb og bolig på plass - uavhengig av kjønn. 

har ei bekjent med 4 barn. hun fikk et barn i 20-åra, to med en annen i 30-åra, og siste ungen fikk hun da hun var 42 med enda en fyr. hun har alltid hatt god jobb og bolig (men er ikke utdannet). ser ikke annerledes på henne enn en "flerkulllsbarn"-mann med høy status. 

Anonymkode: ebbc2...0d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke noe tiltrekkende hverken med menn eller kvinner som får unger både her og der med ulike partnere. Jeg synes det er lite gjennomtenkt uansett. Og jeg ville aldri involvert meg med en mann som hadde barn med tre-fire kvinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva ser man for  seg når man får høre om en mann som er på sitt 2. Eller 3. Kull? En eldre kjekk kanskje fik fyr på ca 50 med en yngre dame. Typ Fredrik Skavland typen. 

Når man snakker tilsvarende om damer kaller man det ikke «kull» lenger, men en dsme som har barn med forskjellige menn. Man ser kanskje for seg en tidligere tenåringsmor uten utdannelse, som har rotet det litt til for seg selv. 

Hvorfor er det sånn? 

Anonymkode: 699d0...49f

Godt poeng. Men det kan kanskje være noe i det flere påpeker her - at kvinner med barn med forskjellige fedre gjerne får disse tettere. Mens en mann kan få ett barn som 25-åring og neste som 48-åring, så er jo ikke dette like enkelt for kvinner.    Jeg tror man snakker om «kull» når det kommer til menn fordi det ofte er 15-20 års aldersforskjell mellom barna hans. Det er ikke så vanlig for kvinner.

Bortsett fra det er jeg helt enig med deg i at kvinner med barn med flere menn ofte har et ufortjent dårlig rykte.

Anonymkode: 58d0c...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en mann i familien som fikk barn med tre forskjellige kvinner i løpet av få år. Jeg kan love deg at ikke han blir sett opp til av den grunn.

Anonymkode: 27b7c...f2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Godt poeng. Men det kan kanskje være noe i det flere påpeker her - at kvinner med barn med forskjellige fedre gjerne får disse tettere. Mens en mann kan få ett barn som 25-åring og neste som 48-åring, så er jo ikke dette like enkelt for kvinner.    Jeg tror man snakker om «kull» når det kommer til menn fordi det ofte er 15-20 års aldersforskjell mellom barna hans. Det er ikke så vanlig for kvinner.

Bortsett fra det er jeg helt enig med deg i at kvinner med barn med flere menn ofte har et ufortjent dårlig rykte.

Anonymkode: 58d0c...0cc

Gjør de, eller er det noe vi tror? 

Ts

Anonymkode: 699d0...49f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør de, eller er det noe vi tror? 

Ts

Anonymkode: 699d0...49f

Selvsagt finnes det unntak. Poenget mitt var at mange av disse kull to-menna er 45+. Kvinner som får barn med flere, starter gjerne ikke på runde to når de er 45+. 

Anonymkode: 58d0c...0cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kvinner jeg kjenner som har barn med forskjellige har gjerne fått dem i ung alder - 3 barn med 3 forskjellige menn før fylte 21 eller 2 barn med 2 forskjellige menn før fylte 22 - mens mennene har gjerne gått inn i langvarige forhold og fått 3 barn med 2 forskjellige damer før de fylte 40 år. F.eks. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke, når jeg tenker meg om, noengang vært involvert med eller kjæreste med en mann som har barn fra før. 

Er passert 50. Men var sammen med samme fyr fra jeg var 30 til 49. 

Anonymkode: 29c38...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare på grunn av mennesker dobbeltmoral. Å ha barn med flere forskjellige er selvfølgelig like ille eller flott(stryk det som ikke passer) uansett om vedkommende er en kvinne eller en mann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva ser man for  seg når man får høre om en mann som er på sitt 2. Eller 3. Kull? En eldre kjekk kanskje fik fyr på ca 50 med en yngre dame. Typ Fredrik Skavland typen. 

Når man snakker tilsvarende om damer kaller man det ikke «kull» lenger, men en dsme som har barn med forskjellige menn. Man ser kanskje for seg en tidligere tenåringsmor uten utdannelse, som har rotet det litt til for seg selv. 

Hvorfor er det sånn? 

Anonymkode: 699d0...49f

Vel, jeg synes begge kjønn er ganske tragiske når de begynner med kull (siden det er hva du kaller det) nr 2 -5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk jeg første barn som 19 åring. Overhodet ikke planlagt. Ble forlatt av barnets far da hun var knappe 3 uker. Da jeg var 23 ble jeg sammen med en annen mann og vi var sammen i 9 år før vi fikk to barn sammen. Dvs jeg var over 30 før jeg de andre barna. Har heldigvis ikke møtt noen fordommer fordi jeg har barn med to menn. 

Men jeg tenker at det er litt forskjell å få barn med tre forskjellige i løpet av få år. Kontra det å være i et forhold en del år før man får barn sammen. Har et par bekjente som fikk tre barn med tre forskjellige i løpet av 5-7 år og ikke sammen med noen av de. De var da alle i 20 årene. 

Anonymkode: ae862...ca3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva ser man for  seg når man får høre om en mann som er på sitt 2. Eller 3. Kull? En eldre kjekk kanskje fik fyr på ca 50 med en yngre dame. Typ Fredrik Skavland typen. 

Når man snakker tilsvarende om damer kaller man det ikke «kull» lenger, men en dsme som har barn med forskjellige menn. Man ser kanskje for seg en tidligere tenåringsmor uten utdannelse, som har rotet det litt til for seg selv. 

Hvorfor er det sånn? 

Anonymkode: 699d0...49f

Det er da ikke status for menn å få mange barn med ulike damer heller. En mann faller jo i attraktivitet proporsjonalt med antall barn

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skyldes bare sjalusi. Folk blir sjalu når en kvinne er god til å få barn med flere forskjellige menn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...