Gå til innhold

Hvordan kan en lego ting bli verdt 75 tusen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Milenium falcon lego sett til 75k. Og dette er noe vanlige folk har råd til? Noe kontrast til dette og folk som ikke har råd til å kjøpe seg middag. Påtide å gi litt høyere skatt til de som tjener over 1 mill i året tror jeg.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=101049774

Anonymkode: ca5c3...2d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er hvertfall ikke verdt prisen

Anonymkode: f1f31...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så vanskelig å forstå?

Det produseres få, kun for samlere (spesielt interesserte), disse kjøper dem og lar være å åpne til de øker i verdi, og selger dem om de trenger penger. 

Det finnes fremdeles billig Lego til de som måtte ønske det. Akkurat denne pakken er ikke for dem.

Anonymkode: 88cab...80b

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samleobjekt, og tredje største lego-settet som er laget, og som selges for 100 000,- i butikk. 

Og nei, dette er ikke noe "vanlige folk" har råd til, på samme måte som "vanlige folk" heller ikke har råd til eksklusiv kunst på veggene, dette er for samlere. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette settet kan fås for ca. 15000 hvis man kjøper det på nett. Da det ble solgt i butikk kostet det rundt 5000, så en ganske vanlig prisøkning for noe som har blitt "sjeldent".

Her er det nok heller Finn selgeren som lever i eventyrland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.3.2019 den 17.15, OlsenHansen skrev:

Dette settet kan fås for ca. 15000 hvis man kjøper det på nett. Da det ble solgt i butikk kostet det rundt 5000, så en ganske vanlig prisøkning for noe som har blitt "sjeldent".

Her er det nok heller Finn selgeren som lever i eventyrland.

FInn gjerne akkurat den der til den prisen.. Husk, det må være ORIGINAL laget da, ikke remake.. Det må også være uåpnet.. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.3.2019 den 15.51, AnonymBruker skrev:

Er det så vanskelig å forstå?

Det produseres få, kun for samlere (spesielt interesserte), disse kjøper dem og lar være å åpne til de øker i verdi, og selger dem om de trenger penger. 

Det finnes fremdeles billig Lego til de som måtte ønske det. Akkurat denne pakken er ikke for dem.

Anonymkode: 88cab...80b

Denne pakken er ikke noe  man åpner heller! Da faller den sykt i verdi... 
Dette er noe man kjøper som du sier fordi man er samler.. Man setter den i hylla og lar den stå der.. Og så kan vedkommende være stolt over at de har akkurat denne... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"The proof of the pudding is in the eating." Hvis noen faktisk kjøper dette for 75.000, betyr det at settet er verdt 75.000. Hvis ingen vil betale den prisen, er det verdt mindre enn 75.000. Jeg tipper NOT.

Anonymkode: aad15...0db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker mest på de som designet denne og satte sammen legobitene og lagde tegningene..

..og så skal ikke noen engang prøve å sette den sammen "for da faller den sykt i verdi". Blir jo som å skrive en bok ingen skal lese, eller lage en film ingen skal se.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, applestories said:

Jeg tenker mest på de som designet denne og satte sammen legobitene og lagde tegningene..

..og så skal ikke noen engang prøve å sette den sammen "for da faller den sykt i verdi". Blir jo som å skrive en bok ingen skal lese, eller lage en film ingen skal se.

Den er sikkert laget i et dataprogram. Kanskje ingen noen sinne har satt sammen denne figuren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den er sikkert laget i et dataprogram. Kanskje ingen noen sinne har satt sammen denne figuren...

Godt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de fleste av de store «førsteutgavene» i Lego Star Wars stående på hylla, da sønnen min har samlet på disse siden han var liten. Verdien på disse har mangedoblet seg siden innkjøp, og har således vært en god investering totalt sett. 

Hvis en har tatt vare på esken, samt alt annet som fulgte med, så øker de greit i verdi selv om de er åpnet/bygget. 

Hadde aldri giddet å kjøpe sånt uten å bygge det opp, men jeg forstår godt at enkelte velger dette, når en ser på verdistigningen for uåpnede sett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, applestories skrev:

Godt poeng.

Alle legosettene går gjennom oppbygging/testing før de blir sendt ut på markedet. 

De færreste beholder slikt uåpnet, og det er derfor verdien på de få uåpnede settene som finnes i omløp stiger i verdi slik de gjør. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...