Gå til innhold

Kommer særskrivingsfeil noen gang til å slutte å irritere meg?


Husholdning1

Anbefalte innlegg

Er det noen som har opplevd at irritasjonen over fenomenet har opphørt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, dårlig språk irriterer meg om noe stadig mer. Særskrivingsfeil er en av de som er mest irriterende.

Anonymkode: ef91a...d27

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du gå i deg selv og tenke at du har et rimelig bra liv, hvis du virkelig kan tillate deg å irritere deg over noe SÅ uviktig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjer fysisk vondt å sjå at folk ikkje bryr seg om språket ! Å sjå reklamekampanjer med skrivefeil og særskrivingsfeil er flaut! Og det har da ingenting med om resten av livet er bra eller ikkje. 

Endret av Gagaen
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gagaen skrev:

Det gjer fysisk vondt og sjå at folk ikkje bryr seg om språket ! Å sjå reklamekampanjer med skrivefeil og særskrivingssfeil er flaut! Og det har da ingenting om resten av livet er bra eller ikkje. 

Er du ironisk? 

Anonymkode: 53ffe...fa6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dårlig språk irriterer meg om noe stadig mer. Særskrivingsfeil er en av de som er mest irriterende.

Anonymkode: ef91a...d27

Du er kanskje også ironisk? 

Anonymkode: 53ffe...fa6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite sannsynlig at du kommer til å slutte og irritere deg over det. Vi som setter pris på riktig stavet norsk, må nok lide i stillhet. Man greier etterhvert "å sitte på hendene sine", og ikke kommentere det hver gang man ser det på internettforum....som regel. 

Jeg irriterer meg grenseløst over folk som skriver sånne ting som "barneværn" med "æ", eller "i fjor" som staves "ifjord"....med "d"!?? En fjord er jo noe helt annet.

Og de som ikke klarer å skille mellom "hvert" eller "vært", selv om det er to vidt forskjellige ord.

Listen er endeløs. Folk bryr seg virkelig ikke om hvordan de fremstår skriftlig i dag. "Du skjønte jo hva han mente" er argumentet. Og så lurer de på hvorfor de ikke får jobbene de søker på skriftlig....

 

Anonymkode: 2b814...967

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du ironisk? 

Anonymkode: 53ffe...fa6

Ehh...Nei! Kvifor skulle eg vera det? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var påfallende dårlig skrevet til at du klaget over andres språk, synes jeg. 

Anonymkode: 53ffe...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lite sannsynlig at du kommer til å slutte og irritere deg over det. Vi som setter pris på riktig stavet norsk, må nok lide i stillhet. Man greier etterhvert "å sitte på hendene sine", og ikke kommentere det hver gang man ser det på internettforum....som regel. 

Jeg irriterer meg grenseløst over folk som skriver sånne ting som "barneværn" med "æ", eller "i fjor" som staves "ifjord"....med "d"!?? En fjord er jo noe helt annet.

Og de som ikke klarer å skille mellom "hvert" eller "vært", selv om det er to vidt forskjellige ord.

Listen er endeløs. Folk bryr seg virkelig ikke om hvordan de fremstår skriftlig i dag. "Du skjønte jo hva han mente" er argumentet. Og så lurer de på hvorfor de ikke får jobbene de søker på skriftlig....

 

Anonymkode: 2b814...967

Du ser kanskje ikke selv hvor rotete og fullt av feil ditt eget innlegg er? 

Anonymkode: 53ffe...fa6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var påfallende dårlig skrevet til at du klaget over andres språk, synes jeg. 

Anonymkode: 53ffe...fa6

@Gagaen

 

Anonymkode: 53ffe...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ser kanskje ikke selv hvor rotete og fullt av feil ditt eget innlegg er? 

Anonymkode: 53ffe...fa6

Jeg kjenner til "etterhvert", ja. Det skal skrives i to ord.

Anonymkode: 2b814...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som reagerer negativt på HI, dere vet at dere er på språkforumet nå?

Anonymkode: e3d73...f68

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

@Gagaen

 

Anonymkode: 53ffe...fa6

Eg tek det til etterretning og feila er no retta. I motsetning til mange med feil som blir sure når ein påpeiker feil, tek eg det til meg og lærer av det. Har eg sagt at eg er perfekt? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å bry meg i fjor da min mor døde av en veldig stygg krefttype

Anonymkode: f886d...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Puny skrev:

Da får du gå i deg selv og tenke at du har et rimelig bra liv, hvis du virkelig kan tillate deg å irritere deg over noe SÅ uviktig.

Jojo. Jeg har mistet jobben, fått kreft og kona har flytta. MEN TENK PÅ BARNA I AFRIKA OG TI STILLE!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Etter å ha studert språk så har jeg fått større forståelse for hvorfor folk skriver enkelte ord feil. 

Anonymkode: c2228...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg irriterer meg over det og tror ikke at jeg kommer til å slutte. Jeg skriver ikke perfekt selv, men prøver i hvert fall.

I tillegg, som noen andre også skrev, så blir jeg ikke sur om noen påpeker skrivefeil. Jeg synes det er greit, men har opplevd at folk har påpekt skrivefeil hos meg som ikke har vært feil.

Jeg synes det er grusomt å lese tekst med mye skrivefeil og jeg synes det er ekstra ille når det er bedrifter, journalister og forskere for eksempel. Det gjør noe med seriøsiteten og inntrykket man får av disse.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Etter å ha studert språk så har jeg fått større forståelse for hvorfor folk skriver enkelte ord feil. 

Anonymkode: c2228...776

Vil du dele din forståelse med andre? Hvorfor skriver noen konge reker og tunfisk biter? Uttalen tilsier da ikke at ordet skal skrives slik?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...