Gå til innhold

Kjønnsleppereduksjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har fått dekket en kjønnsleppereduksjon via det offentlige? Noen som vet kravet for å få dette dekket? Hvor lange må de være? De er i veien når jeg har sex, de gnager når jeg trener, og det går utover sexlivet og selvfølelse. Og det setter seg stadig toalettpapirrester mellom kjønnsleppene 😏

Anonymkode: 25060...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har fått dekket en kjønnsleppereduksjon via det offentlige? Noen som vet kravet for å få dette dekket? Hvor lange må de være? De er i veien når jeg har sex, de gnager når jeg trener, og det går utover sexlivet og selvfølelse. Og det setter seg stadig toalettpapirrester mellom kjønnsleppene 😏

Anonymkode: 25060...425

Hvis de gjør vondt, kniper når du sykler, gnager på undertøy. Tror ikke det må gå så langt at det kniper under sex, da skal de være veldig lange. Du skal ikke går rundt å ha vondt. Det er kravet.

Anonymkode: bcb14...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis de gjør vondt, kniper når du sykler, gnager på undertøy. Tror ikke det må gå så langt at det kniper under sex, da skal de være veldig lange. Du skal ikke går rundt å ha vondt. Det er kravet.

Anonymkode: bcb14...06b

Ja,det gnager når jeg har på jeans, må ofte flytte på de. Men er det noe minimumskrav i forhold til lengde?

Anonymkode: 25060...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toalettpapirrester kommer av papirtypen, ikke hvordan kjønnsleppene er. Lambi f.eks etterlater ofte mye rester.

Anonymkode: 4f7d2...b03

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det som deg. Helt normalt sier gyn. Flytt på leppene under sex, la være å sykle.

Gynekologen min gikk faktisk så langt som å si at "det er ingen menneskerett å ha på seg trange bukser " 😅

Anonymkode: e8743...caa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Toalettpapirrester kommer av papirtypen, ikke hvordan kjønnsleppene er. Lambi f.eks etterlater ofte mye rester.

Anonymkode: 4f7d2...b03

Bruker ikke Lambi eller andre dyre/myke merker. 

Anonymkode: 25060...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det som deg. Helt normalt sier gyn. Flytt på leppene under sex, la være å sykle.

Gynekologen min gikk faktisk så langt som å si at "det er ingen menneskerett å ha på seg trange bukser " 😅

Anonymkode: e8743...caa

Kjipt. Jeg sliter skikkelig både fysisk og psykisk. Har fått en kommentar om utseende på de i tillegg og det plager meg ganske mye. Unngår å se meg i speilet naken, skjuler meg for mannen etc. 

Anonymkode: 25060...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det dekket. Var en prosess, men herregud så deilig det er å kunne sykle, ri, ha sex og gå ut av dusjen uten at det reiv og sleit i skrittet. 

Ta kontakt med fastlegen og få henvisning. Han/hun vet nok prosessen. Det er et lengdekrav ja for å få det dekket, lurer på om det er rundt 5 cm og jeg var rett på grensa. 

Lykke til! 

Anonymkode: 7b679...76b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjipt. Jeg sliter skikkelig både fysisk og psykisk. Har fått en kommentar om utseende på de i tillegg og det plager meg ganske mye. Unngår å se meg i speilet naken, skjuler meg for mannen etc. 

Anonymkode: 25060...425

Ja, jeg kaller mine biffgardiner, også fått en og annen kommentar. Noe må man faktisk tåle.

Anonymkode: 50964...7ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist når man tror at det er noe galt med en og at en må opereres fordi en ikke ser "perfekt" ut. En er som en er og finner måter å leve med det på. Noe må en tåle. 

Anonymkode: f52a9...1ab

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en lang kjønnsleppe og en som nesten ikke vises. Den lange er kanskje 2-3 cm lang. Jeg flytter på den hver gang jeg har vært på toalettet. Jeg må «knørve den inn» om jeg vil ha på trange bukser. Jeg må holde den til side når penis blir ført inn. Det er normalt. Det kan gjøre vondt når den henger rett ned til tørk, men ikke ellers. Jeg har også fått en kommentar. Jeg ba han om å ryke og reise. Alt fungerer og tanken på å skjære i edlere deler burde du legge fra deg. 

Anonymkode: 79d34...104

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg kaller mine biffgardiner, også fått en og annen kommentar. Noe må man faktisk tåle.

Anonymkode: 50964...7ac

Men når det er mannen din som har kommet med kommentaren? 

Anonymkode: 25060...425

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk det dekket. Var en prosess, men herregud så deilig det er å kunne sykle, ri, ha sex og gå ut av dusjen uten at det reiv og sleit i skrittet. 

Ta kontakt med fastlegen og få henvisning. Han/hun vet nok prosessen. Det er et lengdekrav ja for å få det dekket, lurer på om det er rundt 5 cm og jeg var rett på grensa. 

Lykke til! 

Anonymkode: 7b679...76b

Er nok ikke innenfor lengdekravet for å få det dekket. 

Anonymkode: 25060...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er nok ikke innenfor lengdekravet for å få det dekket. 

Anonymkode: 25060...425

Ikke tenk på det, en forståelsesfull gynekolog vil hjelpe deg hvis du har smerter når du sykler og har på trange truser. Snakker av erfaring.

Anonymkode: bcb14...06b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke tenk på det, en forståelsesfull gynekolog vil hjelpe deg hvis du har smerter når du sykler og har på trange truser. Snakker av erfaring.

Anonymkode: bcb14...06b

Ja, kanskje jeg skal ta mot til meg og høre med fastlegen. Har ikke så veldig lyst til å vise meg nedentil for han, men :(

Anonymkode: 25060...425

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, kanskje jeg skal ta mot til meg og høre med fastlegen. Har ikke så veldig lyst til å vise meg nedentil for han, men :(

Anonymkode: 25060...425

Han har garantert sett tusenvis av underliv, null stress :) Det skader jo ikke å sjekke det ut. 

Anonymkode: 7b679...76b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har garantert sett tusenvis av underliv, null stress :) Det skader jo ikke å sjekke det ut. 

Anonymkode: 7b679...76b

Det har han sikkert, men det er noe med det å blottlegge underlivet litt for han. Kan en gynokolog henvise?

Anonymkode: 25060...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har han sikkert, men det er noe med det å blottlegge underlivet litt for han. Kan en gynokolog henvise?

Anonymkode: 25060...425

Du kan ta en time hos en privatklinikk, det blir litt dyrere. Jeg gjør det. Jeg er veldig fornøyd med legen min ( en mann), men liker ikke at en ukjent mannen der nede. Så jeg tar de hos en kvinne på volvat.

Anonymkode: bcb14...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ta en time hos en privatklinikk, det blir litt dyrere. Jeg gjør det. Jeg er veldig fornøyd med legen min ( en mann), men liker ikke at en ukjent mannen der nede. Så jeg tar de hos en kvinne på volvat.

Anonymkode: bcb14...06b

Ok, så det går greit at en privatlege på volvat henviser? Den muligheten har jeg ikke tenkt på. Takk :)

Anonymkode: 25060...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så det går greit at en privatlege på volvat henviser? Den muligheten har jeg ikke tenkt på. Takk :)

Anonymkode: 25060...425

Jada, en privatgynekolog kan fint henvise til det offentlige. Husk at du da må igjennom en ny sjekk, for det er en gynekolog i det offentlige som bestemmer om du får det dekket eller ikke. 

Anonymkode: 1854a...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...