Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan var syklusen din før du begynte med p-piller? Mulig du har pcos? Men får håpe det går seg til. Har forstått det slik at kroppen kan bli noe forstyrret etter p-pillestopp.

Anonymkode: bbc41...e3b

Syklusen min før det husker jeg ikke, begynte på p-piller da jeg var 15, er nå 25. Ja det håper jeg inderlig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

56 minutter siden, BE28 said:

Syklusen min før det husker jeg ikke, begynte på p-piller da jeg var 15, er nå 25. Ja det håper jeg inderlig.. 

Det var samme med meg. Håpte også at syklusen min skulle bli normal etterhvert, men fikk påvist pcos nå nylig. 10-15 % har dette. 

Anonymkode: bbc41...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det var samme med meg. Håpte også at syklusen min skulle bli normal etterhvert, men fikk påvist pcos nå nylig. 10-15 % har dette. 

Anonymkode: bbc41...e3b

Har du andre symptomer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, BE28 said:

Har du andre symptomer? 

Nei, ikke annet enn veldig uregelmessig mens. Er ellers slank, og sliter ikke med akne eller liknende. 

Anonymkode: bbc41...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ny på dette området og håper noen vil dele sine tanker med meg 😊

Mine siste 4 sykluser har variert mellom 26-31 dager. Appen FLO har estimert at denne syklusen er 29 dager, at EL vil være 3.Nov og at mine fruktbare dager er fra 29.Okt til 5.Nov.

De to siste dagene har jeg hatt litt murringer i magen og eggløsningsslim. Nå tok jeg denne negative EL-testen. 
 

- Tror dere EL har funnet sted allerede? Eller tror dere ikke stigningen av LH har begynt? 😊

IMG_9503.thumb.jpeg.14c2340427f62d9a59678973e5ae51ec.jpeg

Anonymkode: a1ea0...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er ny på dette området og håper noen vil dele sine tanker med meg 😊

Mine siste 4 sykluser har variert mellom 26-31 dager. Appen FLO har estimert at denne syklusen er 29 dager, at EL vil være 3.Nov og at mine fruktbare dager er fra 29.Okt til 5.Nov.

De to siste dagene har jeg hatt litt murringer i magen og eggløsningsslim. Nå tok jeg denne negative EL-testen. 
 

- Tror dere EL har funnet sted allerede? Eller tror dere ikke stigningen av LH har begynt? 😊

IMG_9503.thumb.jpeg.14c2340427f62d9a59678973e5ae51ec.jpeg

Anonymkode: a1ea0...e75

Det er helt umulig å gi noe svar på. Begge deler kan være aktuelt. 

Anonymkode: bbc41...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blinkende smiley, men ganske svak strek. 
Hva tenker dere?😊

(Hadde eggløsningsslim i går og har masse murringer) 

IMG_4321.jpeg

Anonymkode: 6c783...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker appen «Premom» og har lagt inn mine eggløsningstester der. Dette er den første syklusen jeg tester meg. 
Lurer på om jeg har hatt eggløsning eller ikke? På den ene står det «høy», men strekene er allikevel ikke like sterke? 

F8B54D4F-6A3A-4749-A9F3-8B0645BE72C1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!:) 

Noen her som har erfaringer med «Clearblue digital eggløsningstest»? 

Jeg har brukt den i en stund og fikk endelig blinkende smilefjes to dager på rad for 1 uke siden, men hadde ikke flere tester igjen, så jeg vet ikke om smilefjeset ble fast. 
Det jeg vet er at de andre eggløsningstestene jeg tok 2-3 dager etterpå var negative (se bilde) 

Er det mulig å få blinkende smilefjes men allikevel ikke få eggløsning? 
Eller har dere erfaringer med at disse fungerer fint? 
 

Setter pris på om dere vil dele erfaringene deres:) 

IMG_4327.jpeg

Anonymkode: 49bd7...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever at jeg får positive tester på ettermiddagsurin. Det er ikke alltid man klarer å få med seg nå eggløsningen faktisk skjer

Anonymkode: 2014f...43a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du regelmessig syklus, så har du også regelmessig EL - mest sannsynligvis. 

Man kan få blinkende smily uten at EL skjer - ingen EL tester kan si om EL faktisk skjer. De indikerer bare LH - hormon økning. Man kan også ha blinkende smily, ikke få fast smily og fremdeles ha EL. 

Så det er helt umulig å si her.. Mest sannsynlig har du hatt EL. Men ingen måte for noen å vite. 

For min del fungerer Clearblue EL tester veldig bra, men vet andre ikke liker dem. Men igjen, man kan ha EL uten at man får positiv test både digital og strimmel. 

Anonymkode: dd899...e1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, Melus said:

Jeg bruker appen «Premom» og har lagt inn mine eggløsningstester der. Dette er den første syklusen jeg tester meg. 
Lurer på om jeg har hatt eggløsning eller ikke? På den ene står det «høy», men strekene er allikevel ikke like sterke? 

F8B54D4F-6A3A-4749-A9F3-8B0645BE72C1.jpeg

Er du sikker på at appen leserav riktige steder? Du kan sjekke at strekane ligger riktig før du godtar bildet (iallefall om du tar manuelt). Eg synes ikkje den 'topp' streken er noko sterkare enn andre. Appen sammenligner styrken på dei to strekane, jo høgare tall jo sterkare test-strek. Når tallet er 1 så er strekane like sterke, og det er din heilt klart ikkje! 

Legger med bilde av min syklus denne mnd så du kan sammenligne. Eg trur du ikkje har hatt EL enda, så fortsett å teste! Og husk at ikkje alle følgjer gjennomsnitt med EL dag 14. For meg er det unntaket med så kort syklus som dette.Screenshot_20231104-154851-814.thumb.png.cbc2ad862405e8a2af8773bfa8c1ddb9.png

Anonymkode: a417c...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Melus said:

Jeg bruker appen «Premom» og har lagt inn mine eggløsningstester der. Dette er den første syklusen jeg tester meg. 
Lurer på om jeg har hatt eggløsning eller ikke? På den ene står det «høy», men strekene er allikevel ikke like sterke? 

F8B54D4F-6A3A-4749-A9F3-8B0645BE72C1.jpeg

De er alle negative. Som nevnt over her kan det de ut som det er noe feil med avlesningen? 

Anonymkode: bbc41...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke personlig erfaring med Clearblue digital eggløsningstest, men jeg har hørt at de kan være pålitelige. Det er mulig å få blinkende smilefjes uten eggløsning, da det kan være variasjoner i hormonnivåene. Det kan være lurt å følge opp med flere tester eller snakke med legen din for å få mer informasjon. Håper dette hjelper! 😊🌼

Anonymkode: 6bf0e...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er du sikker på at appen leserav riktige steder? Du kan sjekke at strekane ligger riktig før du godtar bildet (iallefall om du tar manuelt). Eg synes ikkje den 'topp' streken er noko sterkare enn andre. Appen sammenligner styrken på dei to strekane, jo høgare tall jo sterkare test-strek. Når tallet er 1 så er strekane like sterke, og det er din heilt klart ikkje! 

Legger med bilde av min syklus denne mnd så du kan sammenligne. Eg trur du ikkje har hatt EL enda, så fortsett å teste! Og husk at ikkje alle følgjer gjennomsnitt med EL dag 14. For meg er det unntaket med så kort syklus som dette.Screenshot_20231104-154851-814.thumb.png.cbc2ad862405e8a2af8773bfa8c1ddb9.png

Anonymkode: a417c...afe

 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De er alle negative. Som nevnt over her kan det de ut som det er noe feil med avlesningen? 

Anonymkode: bbc41...e3b

Takk for svar. Skal teste noen dager til. Vet ikke helt hva jeg gjør feil når jeg legger inn testene i så fall? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett har jo strekene mine begynt å bli svakere igjen. Kan de plutselig bli sterkere igjen? Eller kan det hende jeg ikke har eggløsning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Melus said:

Men uansett har jo strekene mine begynt å bli svakere igjen. Kan de plutselig bli sterkere igjen? Eller kan det hende jeg ikke har eggløsning? 

Fram til EL går mine også litt opp og ned ... Variasjon mellom 0,1-0,5 er heilt vanlig i tida før for meg. Eg tenker det er ingen grunn til å tenke noko er gale. Kor lange sykluser har du vanligvis? 

Anonymkode: a417c...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ein screenshot her, dog ikkje med ein test. Men ser du T og C der eg ringa rundt? Appen prøver å plassere dei automatisk, men tidvis kommer den og ligger feil i forhold til test- og kontrollstreken. Det vil gi feil tall, Sidan den leser av feil plass. Du kan trykke på T eller C og dra sidelengs slik dei havner på riktig plass, og dermed gir riktig tall. Iallefall om du bruker manuell bildetakning, usikker på om du gjer det samme når du bruker automatisk. 

Hjalp det? :)

Screenshot_20231104-220023-446.thumb.png.0871901941ae75e9357463cb9d91d7d8.png

Anonymkode: a417c...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...