Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

IMG_7097.thumb.jpeg.109365187fea7de70f7ce810a4c9129e.jpegEr den nederste testen her positiv?

Anonymkode: 2c181...a8f

Ja 👍

Anonymkode: cb351...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snusmumrikken123 skrev (1 time siden):

CD 11, begynner det å nærme seg? 

IMG_1323.jpeg

Kan godt hende, men du bør nok fortsette å teste om du skal være sikker:)

Anonymkode: 78d48...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snusmumrikken123 skrev (3 timer siden):

🥹

IMG_1327.png

Jeg fikk denne testen istad. Men nå er testene svakere og negative igjen. Jeg hadde "eggløsnings vondt " i hode i hele går (som jeg pleier rundt el dagen) men er el min i dag da? Eller er den i morgen? Hadde sex tirsdag og i går, holder det eller burde vi i dag også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snusmumrikken123 skrev (1 time siden):

Jeg fikk denne testen istad. Men nå er testene svakere og negative igjen. Jeg hadde "eggløsnings vondt " i hode i hele går (som jeg pleier rundt el dagen) men er el min i dag da? Eller er den i morgen? Hadde sex tirsdag og i går, holder det eller burde vi i dag også? 

Når man får pos ELtest skjer som regel eggløsningen 12-36 timer etterpå. Ville lagt inn aksjer i dag også, i tilfelle egget slipper sent.

Anonymkode: 78d48...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter 3. eggløsning etter graviditet og amming (tok 16 mnder før jeg fikk første eggløsning - ammer fremdeles). Men får liksom ikke helt postive tester og ingen eggløsningsslim denne syklusen.  Hva tenker dere om disse testene? Clear blue + make sure tatt torsdag, kun make sure tatt fredag. (Clear blue vet jeg ikke kan tolkes men jeg følger med likevel. Ikke fått smilefjes denne runden enda, gjorde det forrige syklus.) Make sure testene lyser ikke positiv slik som de vanligvis gjør ved eggløsning,  men blir sterkere og sterkere ila 5-10 min. Nå er de svakere igjen, men ikke like svake jeg er vant med etter eggløsning. Kanskje ikke hatt eggløsning denne syklusen enda? Forskjøvet pga sykdom kanskje? 

IMG_0094.jpeg

IMG_0111.jpeg

Anonymkode: b0993...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Venter 3. eggløsning etter graviditet og amming (tok 16 mnder før jeg fikk første eggløsning - ammer fremdeles). Men får liksom ikke helt postive tester og ingen eggløsningsslim denne syklusen.  Hva tenker dere om disse testene? Clear blue + make sure tatt torsdag, kun make sure tatt fredag. (Clear blue vet jeg ikke kan tolkes men jeg følger med likevel. Ikke fått smilefjes denne runden enda, gjorde det forrige syklus.) Make sure testene lyser ikke positiv slik som de vanligvis gjør ved eggløsning,  men blir sterkere og sterkere ila 5-10 min. Nå er de svakere igjen, men ikke like svake jeg er vant med etter eggløsning. Kanskje ikke hatt eggløsning denne syklusen enda? Forskjøvet pga sykdom kanskje? 

IMG_0094.jpeg

IMG_0111.jpeg

Anonymkode: b0993...c2c

Glemte å skrive at jeg får negative gravidestester + hadde mensen etter forrige ordentlige eggløsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en supersterk LH-test, helt klart positiv. Men hadde en utskrapning for 12 dager siden, etter MA. Fortsatt svaaaak positiv strek på HCG-test. 

Vil det være positiv LH-test fordi EL er rundt hjørnet, eller vil det pga fortsatt gravidhormoner i kroppen?

Anonymkode: 7a3a1...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har en supersterk LH-test, helt klart positiv. Men hadde en utskrapning for 12 dager siden, etter MA. Fortsatt svaaaak positiv strek på HCG-test. 

Vil det være positiv LH-test fordi EL er rundt hjørnet, eller vil det pga fortsatt gravidhormoner i kroppen?

Anonymkode: 7a3a1...e22

Det skjedde "dessverre" med meg også. Ble gira pga positiv LH-test, men fant ut at jeg hadde svak positiv graviditetstest i ni uker etter utskrapingen. Derfor positiv eggløsningstest. Kan være det er annerledes for deg😊

Anonymkode: de9c1...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti uker etter MA har jeg enda ikke fått mensen. Jeg prøvde å være tålmodig, men sliter litt. Jeg har akkurat fått negativ graviditetstest, men hcgen er nok <5. Eggløsningstesten er veldig negativ.. Kan eg tolke hvor i syklusen jeg er utifra det? Nå må noe skje! EL eller mensen... 

Anonymkode: de9c1...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv? 

IMG_6536.jpeg

Anonymkode: 6c783...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Positiv? 

IMG_6536.jpeg

Anonymkode: 6c783...594

Ja ser positiv ut for meg.

AnonymBruker skrev (På 30.12.2023 den 16.08):

Har en supersterk LH-test, helt klart positiv. Men hadde en utskrapning for 12 dager siden, etter MA. Fortsatt svaaaak positiv strek på HCG-test. 

Vil det være positiv LH-test fordi EL er rundt hjørnet, eller vil det pga fortsatt gravidhormoner i kroppen?

Anonymkode: 7a3a1...e22

Etter bare 12 dager etter utskrapning så er det en stor mulighet for at den sterke LH testen gir utslag pga HCG i kroppen. Eggløsningstester har slått ut på hcg så lav som 12 hos meg etter MA. 

 

AnonymBruker skrev (På 30.12.2023 den 18.56):

Ti uker etter MA har jeg enda ikke fått mensen. Jeg prøvde å være tålmodig, men sliter litt. Jeg har akkurat fått negativ graviditetstest, men hcgen er nok <5. Eggløsningstesten er veldig negativ.. Kan eg tolke hvor i syklusen jeg er utifra det? Nå må noe skje! EL eller mensen... 

Anonymkode: de9c1...c96

Åååh... Det er såå vanskelig.. Helt umulig i grunn å vite hvor i syklus du er før hcg er helt negativ og du skal stole på LH utslag igjen.. Eventuelt kan du høre om legen kan ta noen hormonprøver for å se ståa i kroppen.. Mensen skulle i teorien vært tilbake etter 10 uker.. Men ingen fasit på hormoner dessverre.. 

Anonymkode: cb351...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan denne være på vei til å bli positiv? 

IMG_4053.jpeg

Anonymkode: 07ef0...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Kan denne være på vei til å bli positiv? 

IMG_4053.jpeg

Anonymkode: 07ef0...5bf

Vanskelig å si. Har du testet tidligere? Hvilken CD er du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

saloni skrev (14 minutter siden):

Vanskelig å si. Har du testet tidligere? Hvilken CD er du på?

Nei har ikke testet på over en måned😅 Hadde mensen sist i september så er på syklusdag 115 eller noe, ammer så har veldig ustabil syklus.. Men da jeg testet sist måned så var streken sterkere, tror jeg kan ha hatt eggløsning dagene før den testen da🤔Man kan vel ha eggløsning uten å få mensen etter 2 uker? Har hatt mye eggløsningsslim av og på noen uker nå..

sånn så testen ut for en måned siden 

IMG_4055.jpeg

Anonymkode: 07ef0...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv? 

IMG_4360.jpeg

Anonymkode: 8ce19...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Positiv? 

IMG_4360.jpeg

Anonymkode: 8ce19...f53

Ja! 

Anonymkode: de9c1...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første er fra i går, den nederste er fra i dag, kan den være på vei til å bli positiv? Hadde sex i går kveld :) Har ikke fler tester nå så kan ikke følge med på stigning😞

IMG_4053.jpeg

IMG_4069.jpeg

Anonymkode: 07ef0...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...