Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva vil det si om testen viser ingen strek (ikke svak strek)? Er det det samme resultatet som svak strek? Jeg er ny til dette med testing og har nå testet på dag 9-12 i syklus og har ingen antydning til strek. Forventet eggløsning er dag 14. Betyr ingen strek at det er leeeenge til eggløsning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hjklpp skrev (3 timer siden):

Hva vil det si om testen viser ingen strek (ikke svak strek)? Er det det samme resultatet som svak strek? Jeg er ny til dette med testing og har nå testet på dag 9-12 i syklus og har ingen antydning til strek. Forventet eggløsning er dag 14. Betyr ingen strek at det er leeeenge til eggløsning? 

Det er normalt at man har litt LH uansett hvor man er i syklus. Hvis du generelt har dette problemet, er det nok lurt å ta en tur til privat gyn etter noen mnd med prøving hvis du har råd til det. 

Anonymkode: e1534...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjklpp skrev (6 timer siden):

Hva vil det si om testen viser ingen strek (ikke svak strek)? Er det det samme resultatet som svak strek? Jeg er ny til dette med testing og har nå testet på dag 9-12 i syklus og har ingen antydning til strek. Forventet eggløsning er dag 14. Betyr ingen strek at det er leeeenge til eggløsning? 

Det kan snu brått, fortsett å test. Får du ikke positiv test får du nok ikke el.

Anonymkode: bee08...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er negativ ikkesant?🥺

Håper intenst på eggløsning etter spontanabort for 5 uker siden..💔

IMG_3993.jpeg

Anonymkode: 6c783...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Denne er negativ ikkesant?🥺

Håper intenst på eggløsning etter spontanabort for 5 uker siden..💔

IMG_3993.jpeg

Anonymkode: 6c783...594

Ja den er negativ 😢💕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymkvinne123 skrev (23 minutter siden):

Hei. 
Noen tanker om denne testen, er den negativ?🫶🏻

IMG_4006.jpeg

Hei:) Denne er negativ. Teststrek skal være like sterk eller sterkere når den er positiv 😊

Anonymkode: ee49c...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er denne positiv tror dere? Ny på dette:) Estimert el i morgen.

IMG_1798.jpeg

Anonymkode: fcc4d...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! Er denne positiv tror dere? Ny på dette:) Estimert el i morgen.

IMG_1798.jpeg

Anonymkode: fcc4d...784

Ja, den er positiv 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ttcnummer2 skrev (28 minutter siden):

Ja, den er positiv 😊

Kanskje dumt spørsmål, men jeg har ikke antydning til el slim, kun normal utflod. Betyr dette at el ikke oppstår tross LH-topp?

Anonymkode: fcc4d...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kanskje dumt spørsmål, men jeg har ikke antydning til el slim, kun normal utflod. Betyr dette at el ikke oppstår tross LH-topp?

Anonymkode: fcc4d...784

El skjer innen 24-48 timer etter lh topp, så kanskje du får el slim imorgen eller overimorgen? Hvis ikke så er det mulig å få el selvom man ikke har slim også bare så det er sagt 🙉 Anbefaler temping. Da får du confirma eggløsning 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ttcnummer2 skrev (1 time siden):

El skjer innen 24-48 timer etter lh topp, så kanskje du får el slim imorgen eller overimorgen? Hvis ikke så er det mulig å få el selvom man ikke har slim også bare så det er sagt 🙉 Anbefaler temping. Da får du confirma eggløsning 😊

Fikk jammen meg el-slim nå for en times tid siden😅 Testet positivt på el-test ca kl 10 i dag tidlig:)

Anonymkode: fcc4d...784

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) 

Jeg har et spørsmål angående styrken på strekene ved eggløsning. 
Har nå opplevd å få ganske sterk strek, men ikke helt positiv.. for så å få svakere streker dagene etterpå. 
Hva betyr dette? 
Har eggløsningen vært før jeg begynte å teste eller kan det hende jeg ikke har hatt eggløsning i det heletatt?

Spørsmålet er egentlig: Blir streken sterkere og sterkere jo nærmere eggløsningen kommer? Eller har ikke styrken på streken noe å si såå negativ er negativ uansett?:) 

Anonymkode: 6c783...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei:) 

Jeg har et spørsmål angående styrken på strekene ved eggløsning. 
Har nå opplevd å få ganske sterk strek, men ikke helt positiv.. for så å få svakere streker dagene etterpå. 
Hva betyr dette? 
Har eggløsningen vært før jeg begynte å teste eller kan det hende jeg ikke har hatt eggløsning i det heletatt?

Spørsmålet er egentlig: Blir streken sterkere og sterkere jo nærmere eggløsningen kommer? Eller har ikke styrken på streken noe å si såå negativ er negativ uansett?:) 

Anonymkode: 6c783...594

Hvor ofte har du tatt test? Noen må ta to eller tre om dagen når det nærmer seg eggløsning da noen har veldig kort topp. Kanskje du også har det og gikk glipp av toppen? 

Anonymkode: bbc41...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor ofte har du tatt test? Noen må ta to eller tre om dagen når det nærmer seg eggløsning da noen har veldig kort topp. Kanskje du også har det og gikk glipp av toppen? 

Anonymkode: bbc41...e3b

Jeg har tatt en om dagen, fikk en positiv test for 3 dager siden, men sist gang hadde jeg positiv test i 3 dager.. så føler at testen var feil:) Såå er litt forvirret..

Anonymkode: 6c783...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne testen positiv? 
Bilde er tatt 3t etter jeg tok testen. 
Tror jeg har sett eggløsningsslim og har murringer nederst i ryggen. 
Må man avlese etter 5min for å få riktig resultat? 

IMG_4049.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

53 minutter siden, Anonymkvinne123 said:

Er denne testen positiv? 
Bilde er tatt 3t etter jeg tok testen. 
Tror jeg har sett eggløsningsslim og har murringer nederst i ryggen. 
Må man avlese etter 5min for å få riktig resultat? 

IMG_4049.jpeg

Den er negativ. Streken skal være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Testen må også leses av innen 5 minutter. Etter dette kan den gi falskt svar. 

Anonymkode: bbc41...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjklpp skrev (På 13.10.2023 den 14.07):

Hva vil det si om testen viser ingen strek (ikke svak strek)? Er det det samme resultatet som svak strek? Jeg er ny til dette med testing og har nå testet på dag 9-12 i syklus og har ingen antydning til strek. Forventet eggløsning er dag 14. Betyr ingen strek at det er leeeenge til eggløsning? 

Jeg har flere dager med ingen strek, så går den fra svak strek til positiv på bare noen få dager før eggløsning. Har ikke vært noe galt for min del hvertfall, og har greid å lage to friske barn. Det positive med det er at hvis det er antydning til strek på eggløsningstesten rett før mens så vet jeg at jeg er gravid.

Anonymkode: 9d55e...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er førstegangsprøvende, sluttet på p-piller i august. Syklusen min er helt på bærtur og har enda ikke oppdaget noen eggløsning. Har Flo og Premom app, men kroppen min kjører sitt eget løp😂 skulle få mensen idag, men isteden fikk jeg en lett mensen for 5 dager siden. Den ble ferdig i går kveld. Idag tok jeg en eggløsningstest bare for å se, og den var høy i følge Premom, og høyeste el-testen jeg har fått på 0.76. Strekene er nesten like sterke. Noen som har vært borti det samme? Virker veldig rart. 
 

(Får ikke lagt til bilde av el-test)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, BE28 said:

Hei! Jeg er førstegangsprøvende, sluttet på p-piller i august. Syklusen min er helt på bærtur og har enda ikke oppdaget noen eggløsning. Har Flo og Premom app, men kroppen min kjører sitt eget løp😂 skulle få mensen idag, men isteden fikk jeg en lett mensen for 5 dager siden. Den ble ferdig i går kveld. Idag tok jeg en eggløsningstest bare for å se, og den var høy i følge Premom, og høyeste el-testen jeg har fått på 0.76. Strekene er nesten like sterke. Noen som har vært borti det samme? Virker veldig rart. 
 

(Får ikke lagt til bilde av el-test)

Hvordan var syklusen din før du begynte med p-piller? Mulig du har pcos? Men får håpe det går seg til. Har forstått det slik at kroppen kan bli noe forstyrret etter p-pillestopp.

Anonymkode: bbc41...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...