AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #5102 Skrevet 1. juli 2021 Hei! kan EL tester vise om man har økt LH selvom man ikke har nok til å si at det er EL? Vil gjerne vite om EL nærmer seg 🥲 Anonymkode: 4651f...3a6
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #5103 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei! kan EL tester vise om man har økt LH selvom man ikke har nok til å si at det er EL? Vil gjerne vite om EL nærmer seg 🥲 Anonymkode: 4651f...3a6 Disse er tatt de to siste dagene…ingen EL enda men lurer på om den nærmer seg? Anonymkode: 4651f...3a6
Amatariel Skrevet 1. juli 2021 #5104 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei! kan EL tester vise om man har økt LH selvom man ikke har nok til å si at det er EL? Vil gjerne vite om EL nærmer seg 🥲 Anonymkode: 4651f...3a6 Det er dessverre veldig vanskelig å si på bare 1-2 tester. Om man lager seg en testerekke og ser at testen tydelig øker og øker, så kan man ofte forvente at den snart blir positiv. Men det er uansett ikke alle som opplever dette. Hos mange kan det svinge frem og tilbake til den plutselig blir positiv. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #5105 Skrevet 1. juli 2021 Amatariel skrev (10 timer siden): Det er dessverre veldig vanskelig å si på bare 1-2 tester. Om man lager seg en testerekke og ser at testen tydelig øker og øker, så kan man ofte forvente at den snart blir positiv. Men det er uansett ikke alle som opplever dette. Hos mange kan det svinge frem og tilbake til den plutselig blir positiv. Fikk plutselig positiv EL i kveld 👏🏻👏🏻👏🏻 Tror jeg skal fortsette med å teste på kvelden (hvis jeg får mens neste måned). Er det sånn at hvis vi har sex i kveld, og ikke i morgen, er det fortsatt en god sjanse for å bli gravid? Litt usikker på om vi får det til i morgen 😳🤞🏻 Anonymkode: 4651f...3a6
Amatariel Skrevet 2. juli 2021 #5106 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Fikk plutselig positiv EL i kveld 👏🏻👏🏻👏🏻 Tror jeg skal fortsette med å teste på kvelden (hvis jeg får mens neste måned). Er det sånn at hvis vi har sex i kveld, og ikke i morgen, er det fortsatt en god sjanse for å bli gravid? Litt usikker på om vi får det til i morgen 😳🤞🏻 Absolutt god sjanse. Du får ta ny EL-test igjen i ettermiddag for å finne ut hvor lang LH-topp du har. Om den er negativ senere i dag så har du sannsynligvis EL i dag. Trenger ikke ha sex i dag, for runden i går var veldig fertil den. Jeg har oftest blitt gravid de gangene med sex i forkant.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #5107 Skrevet 2. juli 2021 Amatariel skrev (9 timer siden): Absolutt god sjanse. Du får ta ny EL-test igjen i ettermiddag for å finne ut hvor lang LH-topp du har. Om den er negativ senere i dag så har du sannsynligvis EL i dag. Trenger ikke ha sex i dag, for runden i går var veldig fertil den. Jeg har oftest blitt gravid de gangene med sex i forkant. Takk for svar ☺️ sjekket på morgen og fikk positiv, sjekket igjen nå og syntes streken var svakere. Hva syntes du? Mannen orker ikke sex i dag så håper det holder🥺🥲 Bildet er tatt i kveld Anonymkode: 4651f...3a6
Amatariel Skrevet 2. juli 2021 #5108 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takk for svar ☺️ sjekket på morgen og fikk positiv, sjekket igjen nå og syntes streken var svakere. Hva syntes du? Mannen orker ikke sex i dag så håper det holder🥺🥲 Syns den ser et snev svakere ut, altså på vei til å bli negativ i alle fall. Du har sannsynligvis EL i natt eller i morgen Sex i dag er neppe nødvendig, men for litt ekstra aksjer så hadde jeg nok forsøkt litt i morgen da.
Blyana Skrevet 3. juli 2021 #5109 Skrevet 3. juli 2021 (endret) Jeg venter mensen i morgen. Har ikke noen tidlige graviditetstester så tok derfor eggløsningstest. Den kan leses av innen 10 minutter. Jeg leste av etter cirka 5 minutter med sånn scanner på mobilen. Der sto det lav, jeg drev å klønet litt med den så forsøkte en gang til etter cirka 7 minutter, da fikk jeg positiv test. Begynte selvfølgelig å gruble mye over hva dette betyr, bruker kun ha positiv test rundt eggløsning. Tok en vanlig graviditetstest (men slik jeg har forstått det skal man vente til IKM minst før man tester), den var blendahvit. Så ut fra det jeg har lest rundt omkring så skal graviditetstester ha slått ut som positiv nå dersom jeg var gravid, selv om det ikke er tidlig test? Vet ikke om det er noen som har peiling, eller om dette er riktig tråd 😊 Fasiten vil jeg jo få om 24-48 timer uansett dersom mensen kommer. Endret 3. juli 2021 av Blyana
bittelillebolla Skrevet 3. juli 2021 #5110 Skrevet 3. juli 2021 @Blyana Har du tatt noen EL-tester tidligere denne syklusen? Om ikke så kan det jo være at du har eggløsning nå? Jeg har ingen erfaring med EL-tester som graviditetstester, men jeg har sett at hos andre så får de svak strek på graviditetstesten mens EL-testen er negativ. Når EL-testen slår ut positivt når man er gravid, så har de også fått positive graviditetstester. Jeg tenker egentlig at om EL-testen slår ut på HCG, så burde nok en graviditetstest også vist positivt nå. Men du har jo gode sjanser til å unnfange nå om det er EL som er rett rundt hjørne. På dette bilde ser du omtrent hvor sterk eller svak strekene er i forhold til hverandre når G-testen viser svak positiv. På dette bilde ser du positiv EL-test, men G-testen er også ganske sterk her.
Blyana Skrevet 3. juli 2021 #5111 Skrevet 3. juli 2021 bittelillebolla skrev (33 minutter siden): @Blyana Har du tatt noen EL-tester tidligere denne syklusen? Om ikke så kan det jo være at du har eggløsning nå? Jeg har ingen erfaring med EL-tester som graviditetstester, men jeg har sett at hos andre så får de svak strek på graviditetstesten mens EL-testen er negativ. Når EL-testen slår ut positivt når man er gravid, så har de også fått positive graviditetstester. Jeg tenker egentlig at om EL-testen slår ut på HCG, så burde nok en graviditetstest også vist positivt nå. Men du har jo gode sjanser til å unnfange nå om det er EL som er rett rundt hjørne. På dette bilde ser du omtrent hvor sterk eller svak strekene er i forhold til hverandre når G-testen viser svak positiv. På dette bilde ser du positiv EL-test, men G-testen er også ganske sterk her. Ja jeg har tatt el-tester før i måneden, og jeg har stabile sykluser. Hadde EL 19.06, venter mensen i morgen. Testen skal ikke slå ut hvis den er negativ, så tviler jeg har noen ny eggløsning nå når mensen er rundt hjørnet. Men kan det være noe teknisk feil? Har ikke vært borti det før. Graviditetstesten jeg brukte har følsomhet på 25mIU/mL, og der var det ingen strek i det hele tatt. Hadde egentlig lovet meg selv å bare vente på mensen og teste i etterkant heller, men som vanlig er jeg for ivrig 🙁
Annie05 Skrevet 3. juli 2021 #5112 Skrevet 3. juli 2021 Hva tenker dere om disse testene? De to nederste er fra i dag, morgenurin. I dag er det CD 17, Flo-appen beregnet EL til CD 15, men det ser ut som den er litt forskjøvet. Tror dere disse er positive eller bør jeg teste igjen seinere i dag?:-)
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #5113 Skrevet 3. juli 2021 Annie05 skrev (1 time siden): Hva tenker dere om disse testene? De to nederste er fra i dag, morgenurin. I dag er det CD 17, Flo-appen beregnet EL til CD 15, men det ser ut som den er litt forskjøvet. Tror dere disse er positive eller bør jeg teste igjen seinere i dag?:-) Den ser negativ ut, men på god vei til å bli positiv Anonymkode: 4651f...3a6 2
Hvitveis90 Skrevet 3. juli 2021 #5114 Skrevet 3. juli 2021 Hei dere! Jeg har fått positive eggløsningstester i går og i dag morrest, testen ble heelt negativ i ettermiddag, se bilde under. Fikk i tillegg positiv digital test i går. Jeg går på progresteronstøtte og må derfor vite om 1dpo blir i morgen eller i overimorgen. Noen her som kan være til hjelp? Det føles ut som om jeg har eggløsning i dag. Google gir ulike svar 🤔
Minime0 Skrevet 7. juli 2021 #5115 Skrevet 7. juli 2021 Hei, har sluttet på p-sprøyte. Tok siste 31.jan og fikk første blødning/brunmens 12.juni og varte i 1uke. Hadde 3 dager der jeg var normal også fikk jeg blødning/mens 22.juni som også varte 1 uke. Også 3 dager normal for jeg begynte med rosa/brunlig utflod nå på mandag og begynte å blø igjen tisdag og fortsatt idag. Tok disse 2 testene idag og iallefall den ene er positiv, noen andre som har opplevd det samme?
jadaneidaså Skrevet 7. juli 2021 #5116 Skrevet 7. juli 2021 Det første bildet er tatt i går, det i midten i morges, og det siste i ettermiddag. Kan det ligne at toppen har passert og at jeg kanskje hadde eggløsning i går eller i dag?
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #5117 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 16.6.2021 den 8.42): Positive eller rett før? Har ikke kontroll på syklus, så aner ikke hvor jeg er i forløpet. Anonymkode: 4d4cd...50d Meg igjen. Har fortsatt ikke fått mens, eller positiv eggløsningstest, så må vel gå ut fra at disse også er negative. Anonymkode: 4d4cd...50d
bittelillebolla Skrevet 7. juli 2021 #5118 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Meg igjen. Har fortsatt ikke fått mens, eller positiv eggløsningstest, så må vel gå ut fra at disse også er negative. Anonymkode: 4d4cd...50d Disse hadde jeg tolket som positive 😊 Minime0 skrev (16 timer siden): Hei, har sluttet på p-sprøyte. Tok siste 31.jan og fikk første blødning/brunmens 12.juni og varte i 1uke. Hadde 3 dager der jeg var normal også fikk jeg blødning/mens 22.juni som også varte 1 uke. Også 3 dager normal for jeg begynte med rosa/brunlig utflod nå på mandag og begynte å blø igjen tisdag og fortsatt idag. Tok disse 2 testene idag og iallefall den ene er positiv, noen andre som har opplevd det samme? Har dessverre ingen erfaring å dele med deg. Men jeg har plukket opp her inne, at om noe virker merkelig eller utenfor normalen så er det alltid lurt å ta en graviditetstest for sikkerhetsskyld. 😊 jadaneidaså skrev (8 timer siden): Det første bildet er tatt i går, det i midten i morges, og det siste i ettermiddag. Kan det ligne at toppen har passert og at jeg kanskje hadde eggløsning i går eller i dag? Det kan hende Men det kan også hende at dette er normale LH svingninger, ikke godt å si. Veldig vanlig at LH svinger og er sterkere noen dager enn andre. Du tok ingen tester før den øverste?
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #5119 Skrevet 10. juli 2021 Håper noen skarpe øyne, og kloke hoder kan hjelpe meg! Bilde 1: Øverste test i går kveld, de to nederste fra i dag. Disse er vel positive? Bilde 2: Tatt 16. Juni. Trodde disse var positive, men har ikke hatt menstruasjon etter disse testene. Har tatt daglige tester i mellomtiden, men det har så vidt vært mulig å skimte en strek på de. Kan man ha positiv test uten å få eggløsning? Og hva tror dere om det første bildet? Anonymkode: 4d4cd...50d
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #5120 Skrevet 10. juli 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Håper noen skarpe øyne, og kloke hoder kan hjelpe meg! Bilde 1: Øverste test i går kveld, de to nederste fra i dag. Disse er vel positive? Bilde 2: Tatt 16. Juni. Trodde disse var positive, men har ikke hatt menstruasjon etter disse testene. Har tatt daglige tester i mellomtiden, men det har så vidt vært mulig å skimte en strek på de. Kan man ha positiv test uten å få eggløsning? Og hva tror dere om det første bildet? Anonymkode: 4d4cd...50d Jeg tenker at om du hadde eggløsning 16. juni og ikke har hatt mens i mellomtiden, ville jeg tatt en graviditetstest nå. Eggløsningstester kan slå ut på hcg når nivået blir høyt nok. Hvis ikke, er det vanlig for deg med så lange sykluser? Positiv el-test flere ganger i løpet av syklusen kan tyde på hormonforstyrrelser som PCOS. Anonymkode: 9ea47...826
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå