Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gaaaah 😝😂 krysser fingrene for at den kommer over kneika nå snart da 🙈

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, vet ikke om dere kan hjelpe meg.

Har de siste dagene hatt ELslim, og i dag mer enn forrige dagene. Tok ELtest kl. 18 i dag for å se, men den er fortsatt negativ - og ganske svak? Har tidligere i syklusen hatt sterkere strek, men likevel ikke positiv. Ifølge Flo skulle jeg ha EL igår. Er det slik at man kan ha ELslim før eventuell EL faktisk skjer? Noen som vet?

Anonymkode: 78d48...c3e

Skrevet

Jeg har hatt el-slim noen dager før positiv test, så for meg har det vært tilfelle 😊

Skrevet
Godis skrev (57 minutter siden):

Jeg har hatt el-slim noen dager før positiv test, så for meg har det vært tilfelle 😊

Takk for svar! La in aksjer igår.

• Liker 1
Skrevet

inn*

Skrevet

Jeg blir ikke klok på disse eggløsningstestene... Alle blir negative. Jeg har stabile sykluser på 27-28 dager, da bør jeg jo allerede ha hatt EL vel? 🤔 

Flo sier EL var 23. (cd14), Glow sier EL var 19. (cd10!) og Premom sier EL var 24. (cd15). Alle appene har fått samme syklusinformasjon. 

Sterkeste testen jeg har hatt så langt va cd13, men den var heller ikke positiv. Skjønner ingenting. 

569AC760-424C-415D-9130-9CF44606EE10.png

8967B0B4-7729-4962-9FDF-D1C595C51FF2.png

Skrevet
On 6/24/2016 at 12:28 PM, AnonymBruker said:

De dyreste, de digitale er nok lettest å tolke. Men de billige strimmeltestene fra ebay eller billige-tester fungerer bra for meg. Jeg pleier å starte å teste på syklusdag 10 (første dag av mens er syklusdag 1.). Jeg tester på  ettermiddag. Når jeg får en teststrek som er sterkere enn kontrollstreken, så er testen positiv. Eggløsningen skjer da mellom i løpet av de neste to døgnene. 

Anonymkode: 650c5...d42

Det er ikke helt sant nødvendig for alle! Jeg var hos gynekologen og jeg er 15 cd og han sa jeg snart får den. Men det stemmer det er iløpet av 2 dager etter den testen ja. 

Skrevet
Bruspulver skrev (5 timer siden):

Jeg blir ikke klok på disse eggløsningstestene... Alle blir negative. Jeg har stabile sykluser på 27-28 dager, da bør jeg jo allerede ha hatt EL vel? 🤔 

Flo sier EL var 23. (cd14), Glow sier EL var 19. (cd10!) og Premom sier EL var 24. (cd15). Alle appene har fått samme syklusinformasjon. 

Sterkeste testen jeg har hatt så langt va cd13, men den var heller ikke positiv. Skjønner ingenting. 

Slike her ting er frustrerende ja. Har vært igjennom mange sykluser selv der jeg ikke klarte å kartlegge EL. Noen ganger hadde jeg ikke EL, andre ganger hadde jeg det, men klarte ikke finne den.

1. Hvilke type EL-test bruker du?
2. Hvorfor har du så mange apper? Har du alltid brukt disse, slik at de har samme informasjon fra like langt tilbake?
3. Hvor mange pp'er har du bak deg, og når fikk du evnt. EL på dem?

Skrevet
Amatariel skrev (32 minutter siden):

Slike her ting er frustrerende ja. Har vært igjennom mange sykluser selv der jeg ikke klarte å kartlegge EL. Noen ganger hadde jeg ikke EL, andre ganger hadde jeg det, men klarte ikke finne den.

1. Hvilke type EL-test bruker du?
2. Hvorfor har du så mange apper? Har du alltid brukt disse, slik at de har samme informasjon fra like langt tilbake?
3. Hvor mange pp'er har du bak deg, og når fikk du evnt. EL på dem?

Får vel bare fortsette å prøve meg fram, dette er første måneden med EL-tester. 

1. jeg bruker pregmate sine tester

2. begynte med flow, lastet ned glow for forumet der og pregmate for å bruke appens funksjon for å lese av EL-testene. 

3. Er i pp5 nå, så har logget alle pp i hver app, lagt inn sykluslengde, lengde på mensen og loggført alt i alle de tre 

Skrevet
Bruspulver skrev (1 minutt siden):

Får vel bare fortsette å prøve meg fram, dette er første måneden med EL-tester. 

1. jeg bruker pregmate sine tester

2. begynte med flow, lastet ned glow for forumet der og pregmate for å bruke appens funksjon for å lese av EL-testene. 

3. Er i pp5 nå, så har logget alle pp i hver app, lagt inn sykluslengde, lengde på mensen og loggført alt i alle de tre 

Jeg vet ikke hvorfor de forskjellige appene analyserer samme dato med litt ulik differanse. Det er nok noe med algoritmene. Jeg ville helt klart ha holdt meg til èn app. Større fare for å bli forvirret av så mange.

Jeg har aldri hørt om Pregmate sine tester før, så da har jeg heller ikke noen erfaringer å komme med ang. dem. Men den erfaringen jeg har er at tester som er mindre vanlig kanskje ikke er så gode. Jeg har selv misset positiv eggløsningtest en gang fordi EL-testene var av et  dårlig merke... (ble gravid denne gangen, og fikk sjokk fordi jeg jo ikke hadde hatt EL, trodde jeg). Se gjerne dette innlegget her som jeg lagde i dagboken min i høst kun for å kunne vise til hvor forskjellig EL-tester kan være. To rekker på samme urin. Hadde jeg kun testet med de rosa så hadde jeg tolket alle  som negativ, altså ikke EL. Men de blå testene viser jo klart LH-økning. Så bare et eksempel... var den følelsen jeg fikk hos deg når jeg så dine tester, på et slikt merke.

Jeg tror det er godt mulig du hadde positiv EL-test på CD13 og at du hadde EL fredag/i helgen. Samtidig kan man ikke være sikker (lurt å tempe i tillegg for å få bekreftet EL), for EL kan jo skje sent også... Må nesten bare vente og se om mensen eller positiv g-test dukker opp om to uker.

Skrevet

Var på GU i dag som sa at EL skjedde akkurat nå eller hadde skjedd i natt.  Hadde sex i går og på fredag, var det forseint å legge inn akjer  da?😅 merkelig at jeg får positive tester nå, som blir sterkere og sterkere . 

FA0CEAB9-4B44-45CA-8BA0-21BD0FB9FCB1.jpeg

Anonymkode: 4f866...de5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Var på GU i dag som sa at EL skjedde akkurat nå eller hadde skjedd i natt.  Hadde sex i går og på fredag, var det forseint å legge inn akjer  da?😅 merkelig at jeg får positive tester nå, som blir sterkere og sterkere . 

FA0CEAB9-4B44-45CA-8BA0-21BD0FB9FCB1.jpeg

Anonymkode: 4f866...de5

Hvis du hadde sex i går er det jo helt perfekt for eggløsning i dag.

• Liker 1
Skrevet
Amatariel skrev (5 timer siden):

Jeg vet ikke hvorfor de forskjellige appene analyserer samme dato med litt ulik differanse. Det er nok noe med algoritmene. Jeg ville helt klart ha holdt meg til èn app. Større fare for å bli forvirret av så mange.

Jeg har aldri hørt om Pregmate sine tester før, så da har jeg heller ikke noen erfaringer å komme med ang. dem. Men den erfaringen jeg har er at tester som er mindre vanlig kanskje ikke er så gode. Jeg har selv misset positiv eggløsningtest en gang fordi EL-testene var av et  dårlig merke... (ble gravid denne gangen, og fikk sjokk fordi jeg jo ikke hadde hatt EL, trodde jeg). Se gjerne dette innlegget her som jeg lagde i dagboken min i høst kun for å kunne vise til hvor forskjellig EL-tester kan være. To rekker på samme urin. Hadde jeg kun testet med de rosa så hadde jeg tolket alle  som negativ, altså ikke EL. Men de blå testene viser jo klart LH-økning. Så bare et eksempel... var den følelsen jeg fikk hos deg når jeg så dine tester, på et slikt merke.

Jeg tror det er godt mulig du hadde positiv EL-test på CD13 og at du hadde EL fredag/i helgen. Samtidig kan man ikke være sikker (lurt å tempe i tillegg for å få bekreftet EL), for EL kan jo skje sent også... Må nesten bare vente og se om mensen eller positiv g-test dukker opp om to uker.

Ja, du har nok rett i det. 
Det var ganske stor forskjell på de to EL-testene i innlegget ditt. Kanskje jeg skal prøve et annet merke og sammenligne, slik som deg. Anbefaler du babyplan? 

Krysser fingrene for det. La i all fall inn noen aksjer 😉 

Skrevet
Bruspulver skrev (13 timer siden):

Det var ganske stor forskjell på de to EL-testene i innlegget ditt. Kanskje jeg skal prøve et annet merke og sammenligne, slik som deg. Anbefaler du babyplan? 

Ja, helt klart. Nå har jeg ikke prøvd så mange stimmelmerker i mitt liv da - 3 merker tilsammen. Men babyplan er det eneste av de tre merkene som har gitt utslag på EL med positiv test. Babyplan, og Clearblue digital. Men sistnevnte er jo såpass dyr da, at det er ikke noe jeg tester villt mye og lenge med. Men har en pakke på lur, slik at hvis jeg blir usikker på en strimmel om den er positiv eller ikke så får jeg bekreftet det med digital. Kjøpte en digital boks i oktober, og den har jeg ennå.

Skrevet

Hei! Mulig spørsmålet ikke passer helt inn her men syns det var litt unødvendig å lage ny tråd pga ett spørsmål. Jeg hadde positiv eggløsningstest 14. januar. Og fikk mensen idag. Hvor lang lutealfase har jeg da? 

Anonymkode: d8791...03a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei! Mulig spørsmålet ikke passer helt inn her men syns det var litt unødvendig å lage ny tråd pga ett spørsmål. Jeg hadde positiv eggløsningstest 14. januar. Og fikk mensen idag. Hvor lang lutealfase har jeg da? 

Anonymkode: d8791...03a

Lutealfasen er dagene mellom EL og mensen, så uten å vite når du hadde EL så kan vi ikke gi et sikkert svar. EL kan skje alt fra 12-72 timer etter positiv EL-test. Men hvis du feks hadde EL 15.januar, så hadde du 10 dagers lutealfase. 

Skrevet

EL-smertene startet i går, venstre side. Varte en kort stund, kom tilbake i dag. CD 14 i dag, 29dagerssyklus gjennomsnittlig i det siste, så EL burde være rett rundt hjørnet. Hva tenker dere, damer? 

IMG_20210127_160631.jpg

Anonymkode: 5512c...1b8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

EL-smertene startet i går, venstre side. Varte en kort stund, kom tilbake i dag. CD 14 i dag, 29dagerssyklus gjennomsnittlig i det siste, så EL burde være rett rundt hjørnet. Hva tenker dere, damer? 

Denne vil jeg kvalifisere som positiv 😊

Skrevet
Bruspulver skrev (28 minutter siden):

Oi, kan det være?? Cd19 i dag

Ja den er positiv! Hurra, endelig kom den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...