Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Pinto2013 skrev:

Ja, kroppen er finurlig altså! Er spent på hvordan syklusen min kommer til å være fremover i prøveperipden. Vanligvis så hadde jeg vel ikke tenkt på lang syklus som noe negativt, men nå er det jo veldig kjedelig mtp prøving. Fikk denne EL-tester i dag på morgenurin ca kl. 06.30, har kun testet på ettermiddag til nå. Bør jeg teste både morgen og ettermiddag? Og hvordan bør jeg tolke den? 

Hadde jeg tatt en slik i dag tidlig så hadde den blitt positiv i ettermiddag. Så jeg ville absolutt testet igjen om jeg var deg! Bare ikke drikk så mye eller gå på do noen timer i forkant, og test mellom kl. 15-17.

28 minutter siden, Lallana skrev:

Er testen negativ igjen nå eller fortsatt å regne som positiv? Teststreken var jo mye sterkere i går. 
 

Testen din er fortsatt positiv. Om du får positiv test igjen i ettermiddag ville jeg regnet hele dagen som positiv, men om den blir negativ i ettermiddag er det mulig egget slipper i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, Pinto2013 said:

Ja, kroppen er finurlig altså! Er spent på hvordan syklusen min kommer til å være fremover i prøveperipden. Vanligvis så hadde jeg vel ikke tenkt på lang syklus som noe negativt, men nå er det jo veldig kjedelig mtp prøving. Fikk denne EL-tester i dag på morgenurin ca kl. 06.30, har kun testet på ettermiddag til nå. Bør jeg teste både morgen og ettermiddag? Og hvordan bør jeg tolke den? 

IMG_20201027_063241.jpg

Jeg venter EL til helgen og testene mine ser ganske like ut. Tester også med digital og har negativ- sirkel (den rosa-) og blinke smiley med advanced (den lilla). Blir spennende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Amatariel skrev:

Hadde jeg tatt en slik i dag tidlig så hadde den blitt positiv i ettermiddag. Så jeg ville absolutt testet igjen om jeg var deg! Bare ikke drikk så mye eller gå på do noen timer i forkant, og test mellom kl. 15-17.

Okei, tusen takk for svar! Da får vi håpe at november blir vår måned 🤞da får jeg teste både morgen og ettermiddag de neste dagene. 

 

7 minutter siden, juicyfruity skrev:

Jeg venter EL til helgen og testene mine ser ganske like ut. Tester også med digital og har negativ- sirkel (den rosa-) og blinke smiley med advanced (den lilla). Blir spennende.

Okei, da virker det som EL i allefall er nært forestående her også da. Håper virkelig den kommer i løpet av denne uka, sånn at syklus ikke blir noe særlig lenger 😊 Kanskje jeg må kjøpe en digital? Takk for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pinto2013 said:

Okei, tusen takk for svar! Da får vi håpe at november blir vår måned 🤞da får jeg teste både morgen og ettermiddag de neste dagene. 

 

Okei, da virker det som EL i allefall er nært forestående her også da. Håper virkelig den kommer i løpet av denne uka, sånn at syklus ikke blir noe særlig lenger 😊 Kanskje jeg må kjøpe en digital? Takk for svar! 

Ser at jeg egentlig ikke svarte på spørsmålet ditt; jeg har begynt å teste ca (ikke hver dag) to ganger om dagen nå men er ganske sikker på at det ikke skjer noe før nærmere helgen. Regner med at CB digital ville slått ut på maks. 

Har testet mellom 08- 09 på morgenen og mellom 14-17 på ettermiddagen. Kommer nok til å teste fast to ganger fra ons- tors. 

Jeg kjøpte digital for å være sikker på at jeg ikke går glipp av EL, vet at jeg hadde angret ellers :p. Men nå har jeg gått helt overboard da jeg har kjøpt den rosa, den lilla, en haug av de andre apotek- testene og noen billige fra nett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lallana
7 timer siden, Amatariel skrev:

Hadde jeg tatt en slik i dag tidlig så hadde den blitt positiv i ettermiddag. Så jeg ville absolutt testet igjen om jeg var deg! Bare ikke drikk så mye eller gå på do noen timer i forkant, og test mellom kl. 15-17.

Testen din er fortsatt positiv. Om du får positiv test igjen i ettermiddag ville jeg regnet hele dagen som positiv, men om den blir negativ i ettermiddag er det mulig egget slipper i dag.

Kan jeg regne den som negativ? 

E411F8BB-1C40-4FF0-AF14-07B529900D42.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, juicyfruity skrev:

Har testet mellom 08- 09 på morgenen og mellom 14-17 på ettermiddagen. Kommer nok til å teste fast to ganger fra ons- tors. 

Fikk denne nå i ettermiddag, føler fortsatt den burde være litt sterkere, kanskje? Fortsetter og teste 2 ganger, nå da.. I følge noen apper jeg har, så spår de eggløsning 31. Oktober, men de har ikke så mye data på meg enda. 

Er forresten så vanskelig å ta et skikkelig bilde av disse testene! 

IMG_20201027_185552.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lallana skrev:

Kan jeg regne den som negativ? 

Ja, den er negativ.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp? Er denne positiv?

Low 25/10

low 26/10 morgen

Anonymkode: 93b5f...a36

Den er positiv!

1 time siden, Pinto2013 skrev:

Fikk denne nå i ettermiddag, føler fortsatt den burde være litt sterkere, kanskje? Fortsetter og teste 2 ganger, nå da.. I følge noen apper jeg har, så spår de eggløsning 31. Oktober, men de har ikke så mye data på meg enda. 

Er forresten så vanskelig å ta et skikkelig bilde av disse testene! 

Den ser kanskje litt svakere ut enn kontrollstreken, men mulig jeg hadde tolket den som positiv... noen får ikke sterkere test enn dette. Og hvis den er vesentlig sterkere enn vanlig negativ så er det ingen tvil om at LH øker og EL er på vei. Men jeg hadde nok testet videre for å se om den faktisk blir sterkere.

Tips for å ta bilde er å ha kameraet lenger unna, for da klarer det å fokusere bedre. Og når du skal vise det frem her så klipper du bare inn slik at testen ikke blir så "langt unna".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg fikk plutselig positiv CB digital nå (rosa og lilla...😇). Noen dager tidligere enn antatt så det er jo egentlig bare fint. Det står i bruksanvisningen at man ikke trenger å teste videre om man får positiv med CB. Men jeg ønsker jo å finne ut når EL faktisk er og om jeg plutselig får positiv igjen den neste uken slik jeg har lest andre har fått. Er det noen som vet eller har erfaring med å teste videre med CB digital? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, juicyfruity skrev:

Tror dere disse fortsatt er positive? Nå kan de gjerne bli negative altså..

De ser nok dessverre positive ut. Kjenner til utålmodigheten når man vil inn i dpo-land :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Amatariel said:

De ser nok dessverre positive ut. Kjenner til utålmodigheten når man vil inn i dpo-land :klemmer:

uff ja😞 Krysser fingrene for negativ test senere i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, juicyfruity skrev:

Fortsatt positiv? Litt svakere 😐

04287EAC-47F7-4EED-BDB6-959B09817504.jpeg

Jeg ville sagt ja 😐

21 minutter siden, Ferdinandsmamma skrev:

Er denne positiv?

4712D443-03CD-4774-AAEB-26E47F7B322F.jpeg

Føler det ja, om ikke så er det minimale marginer fra å være det 😶🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Godis skrev:

Jeg ville sagt ja 😐

Føler det ja, om ikke så er det minimale marginer fra å være det 😶🤞

Når burde jeg ta neste for å sjekke dette da?😅😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt den der nå nettopp? Jeg ville nok tatt en sent i kveld eller tidlig i morgen.

Men den er jo sterk, så det kan være jeg er usikker om den er positiv bare fordi den er smalere, og at den egentlig er positiv 😅 Synes du selv den er positiv eller negativ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Godis skrev:

Har du tatt den der nå nettopp? Jeg ville nok tatt en sent i kveld eller tidlig i morgen.

Men den er jo sterk, så det kan være jeg er usikker om den er positiv bare fordi den er smalere, og at den egentlig er positiv 😅 Synes du selv den er positiv eller negativ? 

Har aldri fått en så sterk en før iallefall😅 tok den rett før jeg la ut ja. Kan vel ta en før jeg legger meg om jeg klarer å holde meg

syntes egt den ser ganske positiv, var ganske så mye svakere igår iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ferdinandsmamma skrev:

Har aldri fått en så sterk en før iallefall😅 tok den rett før jeg la ut ja. Kan vel ta en før jeg legger meg om jeg klarer å holde meg

syntes egt den ser ganske positiv, var ganske så mye svakere igår iallefall

Zoomet inn på bildet nå, og den sterkeste siden av teststreken tror jeg kanskje er like sterk som kontrollstreken, så strekbredden spilte meg nok et puss. Om den blir svakere på neste test ville jeg regnet det som positiv og peak 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...