Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 hours ago, AnonymBruker said:

Noen som har erfaring med positiv clear blue digital test (smiley) og negativ strimmel test? Testet flere ganger idag..clear blue viser smiley mens er knapt noen teststrek å skimte på strimlene..

Anonymkode: 0e27d...b51

Prover igjen :)

 

Testet igjen idag: blinkende smiley

 

Fikk altsaa positiv utslag paa strimmel forrige tors (1 okt) saa trodde jeg hadde EL natt til fredag da Fredag var negativ..skjonner lite.

Anonymkode: 0e27d...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Traktorkusken
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Prover igjen :)

 

Testet igjen idag: blinkende smiley

 

Fikk altsaa positiv utslag paa strimmel forrige tors (1 okt) saa trodde jeg hadde EL natt til fredag da Fredag var negativ..skjonner lite.

Anonymkode: 0e27d...b51

Kan hende testen oppdager graviditet? :)  Jeg trodde jeg hadde hatt eggløsning, men fikk enda en positiv test. Da var det HCG som slo ut på eggløsningstesten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Traktorkusken said:

Kan hende testen oppdager graviditet? :)  Jeg trodde jeg hadde hatt eggløsning, men fikk enda en positiv test. Da var det HCG som slo ut på eggløsningstesten. 

Uahh, det hadde overrasket meg veldig. Mannen har vaert mye bortreist saa har ikke vaert  mye aktivitet (vi la inn aksjer 1 Okt naar vi fikk positiv strimmel test). Kan Clear blue blinke digitalt saa tidlig? (Sondag 4 Okt) Det hadde dog vaert en drom.....Takk for svar forresten!

Anonymkode: 0e27d...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere om denne? CD 19, men ikke regelmessig sykluser!

BA62586D-883C-4458-B8EB-C4E8470F2497.jpeg

Anonymkode: 0daa1...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har erfaring med positiv clear blue digital test (smiley) og negativ strimmel test? Testet flere ganger idag..clear blue viser smiley mens er knapt noen teststrek å skimte på strimlene..

Anonymkode: 0e27d...b51

Bruker du den lilla versjonen (advanced)? Den detekterer såfall stigning av både LH og østrogen. Østrogen stiger før LH i folikkelfasen og gjør at danning av livmorslimhinnen stimuleres. LH stiger etter østrogen, og stimulerer eggløsning. Blinkende smiley betyr at en økning i østrogen er detektert og at det fertile vinduet begynner å åpne seg. Fast smiley indikerer at det i tillegg er detektert en økning i LH og at eggløsning vil skje i løpet av få dager. Derfor er det ikke rart du få blinkende smiley på clearblue og negativ strimmel.

Anonymkode: 10490...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Bruker du den lilla versjonen (advanced)? Den detekterer såfall stigning av både LH og østrogen. Østrogen stiger før LH i folikkelfasen og gjør at danning av livmorslimhinnen stimuleres. LH stiger etter østrogen, og stimulerer eggløsning. Blinkende smiley betyr at en økning i østrogen er detektert og at det fertile vinduet begynner å åpne seg. Fast smiley indikerer at det i tillegg er detektert en økning i LH og at eggløsning vil skje i løpet av få dager. Derfor er det ikke rart du få blinkende smiley på clearblue og negativ strimmel.

Anonymkode: 10490...500

Hei, takk for svar!

Ja, bruker den lilla (advanced). 

Blir usikker da jeg hadde positiv test (strimmel) forrige uke torsdag. Da var streken like tydelig som kontrollstreken og samme test fredag viste altsaa negativ. Trodde derav at jeg har hatt EL en gang mellom da...Kjopte clear blue i helgen saa forste test var paa sondag som var negativ, samme med sondag. Mandag og idag har vaert blinkende Smiley.

 

Anonymkode: 0e27d...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har opplevd en hvit horisontal strek tvers over testen? Aldri opplevd før, men jeg tenker vel at det ikke har noe å si? (nederste her idag) 

 

20201006_164246_copy_400x263.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Hei, takk for svar!

Ja, bruker den lilla (advanced). 

Blir usikker da jeg hadde positiv test (strimmel) forrige uke torsdag. Da var streken like tydelig som kontrollstreken og samme test fredag viste altsaa negativ. Trodde derav at jeg har hatt EL en gang mellom da...Kjopte clear blue i helgen saa forste test var paa sondag som var negativ, samme med sondag. Mandag og idag har vaert blinkende Smiley.

 

Anonymkode: 0e27d...b51

Ny test idag tidlig med CBdig: blinkende smiley.

(Oppdatering;

Strimmel test tors 1 okt: Positiv, Fredag 2 okt: negativ

CB Dig: Sondag-Ons: blinkende smiley).

....ble litt rastlos igaar saa lop paa butikken og kjopte en slik tidlig graviditetstest; negativ....selvfolgelig.

 

 

Anonymkode: 0e27d...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok denne testen i går før jeg skulle reise på ferie. Skulle hatt mensen i går, enda ikke fått den og jeg har veldig regelmessig syklus. Begynte å Google svake streker på tester og kom over denne tråden😂 har ikke mulighet å teste på nytt før neste uke dessverre.. er litt forvirret fordi jeg har menssmerter som kommer og går, ømme pupper så jeg føler mensen er like rundt hjørnet..  Hva tror dere?

20201006_071453.jpg

Anonymkode: bbca3...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tok denne testen i går før jeg skulle reise på ferie. Skulle hatt mensen i går, enda ikke fått den og jeg har veldig regelmessig syklus. Begynte å Google svake streker på tester og kom over denne tråden😂 har ikke mulighet å teste på nytt før neste uke dessverre.. er litt forvirret fordi jeg har menssmerter som kommer og går, ømme pupper så jeg føler mensen er like rundt hjørnet..  Hva tror dere?

20201006_071453.jpg

Anonymkode: bbca3...6c8

Er dette en eggløsningstest eller graviditetstest? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Godis skrev:

Er dette en eggløsningstest eller graviditetstest? 😊

Sorry jeg postet i feil tråd😊

Anonymkode: bbca3...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sorry jeg postet i feil tråd😊

Anonymkode: bbca3...6c8

Men hvis det er graviditetstest er den definitivt positiv! Absolutt! På gravidetstest kan den til og med være betydelig svakere og likevel positiv 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2020 den 12.54, AnonymBruker skrev:

Hva tror dere om denne? CD 19, men ikke regelmessig sykluser!

BA62586D-883C-4458-B8EB-C4E8470F2497.jpeg

Anonymkode: 0daa1...6f6

Er ikke helt positiv enda,men det nærmer seg.  Jeg har også uregelmessig sykluser,men de siste gangene ikke EL før på cd20. Da ser de slik her ut:

Snapchat-1269225936.jpg

Anonymkode: 5e4e0...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, AnonymBruker said:

Ny test idag tidlig med CBdig: blinkende smiley.

(Oppdatering;

Strimmel test tors 1 okt: Positiv, Fredag 2 okt: negativ

CB Dig: Sondag-Ons: blinkende smiley).

....ble litt rastlos igaar saa lop paa butikken og kjopte en slik tidlig graviditetstest; negativ....selvfolgelig.

 

 

Anonymkode: 0e27d...b51

Sporsmaal; naar man tester med strimmel- har du noe aa si hvor svak teststreken er? Altsaa om den blir sterkere (men likevel svakere enn kontrollstreken) betyr det da at EL naermer seg?

Anonymkode: 0e27d...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sporsmaal; naar man tester med strimmel- har du noe aa si hvor svak teststreken er? Altsaa om den blir sterkere (men likevel svakere enn kontrollstreken) betyr det da at EL naermer seg?

Anonymkode: 0e27d...b51

Noen opplever markant styrkeøkning, slik at man skjønner at EL nærmer seg. Jeg har nettopp tatt disse testene. De to første er jo veldig svake, men vips ble den tredje dagen veldig sterk. Ikke helt positiv, men nesten. Den siste testen ble positiv dagen etterpå. Men mange opplever altså fra (svak) negativ til positiv over natten.

20201006_164246_copy_400x263.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan jeg få litt hjelp til å tolke disse? 😇 Den nederste (fra i dag) er positiv sant? Og hvordan teller man CD? Jeg hadde første dag i mens 22. september. Er jeg da på CD16 eller CD17 i dag?

 

 

inCollage_20201008_145458962.jpg

Anonymkode: 479f7...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg få litt hjelp til å tolke disse? 😇 Den nederste (fra i dag) er positiv sant? Og hvordan teller man CD? Jeg hadde første dag i mens 22. september. Er jeg da på CD16 eller CD17 i dag?

 

 

inCollage_20201008_145458962.jpg

Anonymkode: 479f7...86c

Tror jeg er enig i at dagens test er positiv ja 😊 Du er syklusdag 16 i dag, det teller fra og med første dag med friskt mensblod 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/7/2020 at 6:05 PM, Amatariel said:

Noen opplever markant styrkeøkning, slik at man skjønner at EL nærmer seg. Jeg har nettopp tatt disse testene. De to første er jo veldig svake, men vips ble den tredje dagen veldig sterk. Ikke helt positiv, men nesten. Den siste testen ble positiv dagen etterpå. Men mange opplever altså fra (svak) negativ til positiv over natten.

20201006_164246_copy_400x263.jpg

Takk for svar- setter stor pris paa det

Anonymkode: 0e27d...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...