Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønner det slik at jeg har eggløsning. Kjæresten er borte på jobb frem til torsdagen. Da går jeg glipp av riktig tid? Fikk positiv test i dag

20200225_095200.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, annelis skrev:

Skjønner det slik at jeg har eggløsning. Kjæresten er borte på jobb frem til torsdagen. Da går jeg glipp av riktig tid? Fikk positiv test i dag

20200225_095200.jpg

Eggløsning skjer 24-48 timer etter første positive test, så du kaaaaan rekke det 🙊🙈

Anonymkode: 78adf...c79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, annelis skrev:

Skjønner det slik at jeg har eggløsning. Kjæresten er borte på jobb frem til torsdagen. Da går jeg glipp av riktig tid? Fikk positiv test i dag

20200225_095200.jpg

Jeg var i samme situasjon forrige syklus. Fikk positiv test 48 timer før mannen kom hjem. Jeg tok å testet meg 3 ganger om dagen for å se når den ble negativ. Hos meg ble den negativ onsdag kveld, så da visste jeg iallefall at EL hadde skjedd. Vi rakk det ikke - men det betyr ikke at dere ikke rekker det 😊  Ville bare ha testet jevnlig og fått oversikt når EL skjer, så er det bare å hoppe i det når mannen kommer hjem 😬😅

Anonymkode: 36c20...892

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg var i samme situasjon forrige syklus. Fikk positiv test 48 timer før mannen kom hjem. Jeg tok å testet meg 3 ganger om dagen for å se når den ble negativ. Hos meg ble den negativ onsdag kveld, så da visste jeg iallefall at EL hadde skjedd. Vi rakk det ikke - men det betyr ikke at dere ikke rekker det 😊  Ville bare ha testet jevnlig og fått oversikt når EL skjer, så er det bare å hoppe i det når mannen kommer hjem 😬😅

Anonymkode: 36c20...892

Er det sant at det er  økt sjanse å bli gravid med en gutt når man har sex akkurat i EL? Vi har ei jente fra før av. Blir glad for baby uansett kjønn da men kunne vært kjekt med en av hver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, annelis skrev:

Er det sant at det er  økt sjanse å bli gravid med en gutt når man har sex akkurat i EL? Vi har ei jente fra før av. Blir glad for baby uansett kjønn da men kunne vært kjekt med en av hver. 

Noen mener det (fordi guttecellene svømmer visstnok raskere enn jentecellene), men jeg har ikke tatt noe standpunkt på hva jeg tror om det. Jeg har lest om flere som har hatt sex kun under EL og fått jente, så tror det er veldig 50/50 på hva man får så lenge man treffer EL. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, annelis skrev:

Er den blitt negativ i dag? Betyr det at jeg har eggløsning kun i 24 timer? 

20200226_075211.jpg

Denne er negativ. Vil tro at du har hatt eggløsning nå hvis du hadde positiv igår ettermiddag/kveld. Ville tatt en ny test om noen timer for sikkerhetsskyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AHO said:

Denne er negativ. Vil tro at du har hatt eggløsning nå hvis du hadde positiv igår ettermiddag/kveld. Ville tatt en ny test om noen timer for sikkerhetsskyld. 

Hadde du klare streker igår fra morgen til seint på kvelden. Så vil tro jeg hadde eggløsning hele igår 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, annelis skrev:

Hadde du klare streker igår fra morgen til seint på kvelden. Så vil tro jeg hadde eggløsning hele igår 

Da har nok egget sluppet inatt - siden lh verdien er på vei nedover. Hadde selv skikkelig positiv igår kveld, og hadde mindre positiv imorges. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AHO said:

Da har nok egget sluppet inatt - siden lh verdien er på vei nedover. Hadde selv skikkelig positiv igår kveld, og hadde mindre positiv imorges. 

Hjelper det å ha sex i dag eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er helt ny på dette forumet, og usikker på om jeg skriver riktig plass.

Jeg skulle hatt mensen for 15 dager siden. Tok tre tester den første uken etter forventet mens, og alle var negative. Var hos legen i går, og han tok blodprøver. Får ikke svar på de før i morgen (tidligst). Kjøpte EL-tester, og den viste et klart "smilende fjes". Jeg skjønner ingenting. Kan jeg ha EL nå, eller kan jeg være gravid? Vurderer å dra for å kjøpe enda en test, siden jeg ikke har testet på over en uke... 

 

Noen tips? Klarer ikke tenke på noe annet, og føler meg så rastløs. Tilleggsinfo er at min mensen pleier å være svært regelmessig. Har hatt tydelige mensensmerter uten mens den uken jeg skulle hatt, har mye gjennomsiktig "seigt" slim når jeg går på do, og litt ømme pupper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Elga93 skrev:

Hei! Jeg er helt ny på dette forumet, og usikker på om jeg skriver riktig plass.

Jeg skulle hatt mensen for 15 dager siden. Tok tre tester den første uken etter forventet mens, og alle var negative. Var hos legen i går, og han tok blodprøver. Får ikke svar på de før i morgen (tidligst). Kjøpte EL-tester, og den viste et klart "smilende fjes". Jeg skjønner ingenting. Kan jeg ha EL nå, eller kan jeg være gravid? Vurderer å dra for å kjøpe enda en test, siden jeg ikke har testet på over en uke... 

 

Noen tips? Klarer ikke tenke på noe annet, og føler meg så rastløs. Tilleggsinfo er at min mensen pleier å være svært regelmessig. Har hatt tydelige mensensmerter uten mens den uken jeg skulle hatt, har mye gjennomsiktig "seigt" slim når jeg går på do, og litt ømme pupper. 

Tok du EL-test forrige syklus slik at du vet eggløsning fant sted? 
Det kan jo være du er gravid, men rart med 3 negative tester da. Hvilke tester brukte du? 
Jeg hadde tatt en ny test! 

Anonymkode: b1c76...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det gjorde jeg ikke. Har gått på p-piller fram til denne gangen. Men pleier å føre inn når jeg får mensen i en kalender, og der beregner den eggløsning ol. 
 

Tok en ny test i dag (ettermiddag), og den var negativ... blir helt gal her! 😅

Anonymkode: 49cb2...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjorde jeg ikke. Har gått på p-piller fram til denne gangen. Men pleier å føre inn når jeg får mensen i en kalender, og der beregner den eggløsning ol. 
 

Tok en ny test i dag (ettermiddag), og den var negativ... blir helt gal her! 😅

Anonymkode: 49cb2...193

Da er det ikke sikkert du hadde eggløsning forrige måned. 

Anonymkode: b1c76...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Dfs1906 skrev:

Når bør jeg da ha sex?

I dag og i morgen. Eggløsning er 24-48 etter positiv test 🙏

Anonymkode: 78adf...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første bildet er onsdag morgen, og det nederste er i dag morges. Har jeg hatt eggløsning da? Første mnd jeg bruker eggløsningstester og forstår det ikke helt 😅 Min syklus er vanligvis 28-30 dager, og jeg skulle etter mine beregninger hatt eggløsning nå til søndag, men nå ser det jo ut som at jeg allerede har hatt? Onsdag var dag 12 i syklusen. 

20200228_101515.jpg

20200228_101539.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...