Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

@Cer3s Synes den ser veldig sterk ut cd14 så tenker du bare gikk glipp av lh-toppen. 

Anonymkode: 532bf...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan regnes DPO? Positiv test i går, negativ i dag. Er jeg 1 DPO? Det er jo uvisst hvor lenge egget lever🤔

Anonymkode: af5a6...ec5

I dag er eggløsningsdagen, hadde jeg gått ut ifra siden den var positiv i går. Så i morgen er du 1 dpo:) 

Anonymkode: 78adf...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er 2 bilder av samme testen med 10min mellomrom, det første bildet er tatt ca 5min etter eg dyppa testen. Så bilde 2( det med sterkast strek) er altså då 15min etter den var dyppa.

Kan eg rekne den som veldig positiv eller e den bare nesten/litt positiv i og med at det var over tida. Det skal vel egentlig ikkje gå meir enn 5min før man leser av resultatet🤔

SmartSelect_20200130-122414_Premom.jpg

Anonymkode: f9316...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er 2 bilder av samme testen med 10min mellomrom, det første bildet er tatt ca 5min etter eg dyppa testen. Så bilde 2( det med sterkast strek) er altså då 15min etter den var dyppa.

Kan eg rekne den som veldig positiv eller e den bare nesten/litt positiv i og med at det var over tida. Det skal vel egentlig ikkje gå meir enn 5min før man leser av resultatet🤔

SmartSelect_20200130-122414_Premom.jpg

Anonymkode: f9316...63a

Samme skjedde med meg, den blir sterkere når den ligger en stund. Det er den første som er gyldig da den er lest av etter 5 min. Jeg vet ikke med dine tester men på mine så står det at avlesning skal skje etter 5-8 min så 15 min er ugyldig.

Anonymkode: 314d4...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt vanskelig å se om denne er positiv eller nesten positiv. Noen med gode øyne som klarer å se? 😁

test.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Cer3s skrev:

Synes det er litt vanskelig å se om denne er positiv eller nesten positiv. Noen med gode øyne som klarer å se? 😁

test.jpg

Den er nesten positiv 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Cer3s skrev:

Synes det er litt vanskelig å se om denne er positiv eller nesten positiv. Noen med gode øyne som klarer å se? 😁

test.jpgville tolket den som positiv :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stella1987

Jeg fikk positiv eggløsningstest i går, hadde også en runde i sengehalmen da. 
Men vi rekker ikke mer denne gangen enn bare denne ene runden dessverre. Eggløsningstesten er negativ idag, og jeg har også masse strekkbart slim i dag.
Når er da eggløsning?

Har lest så mye forskjellig. At eggløsning er når man får positiv test, at den er dagen etter eller at når testen er blitt negativ igjen. Vet ikke helt hva jeg skal tro lenger😅 

Så spørsmålet er: når har jeg eggløsning, og burde det være innafor å treffe eggløsning etter bare den ene runden i sengehalmen?? 

Man begynner å tenke fælt når man bare rekker en runde denne PP’n. Vil jo helst ha seg som kaniner når det gjelder, men er jo ikke alltid det klaffer dessverre....

36A2171E-4426-4281-8424-2BA91464D5BE.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig ny på eggløsningstester, hva kan jeg lese av denne? Fra Normal etter 10 min

IMG_20200203_173900.jpg

Anonymkode: 649ab...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Veldig ny på eggløsningstester, hva kan jeg lese av denne? Fra Normal etter 10 min

IMG_20200203_173900.jpg

Anonymkode: 649ab...a35

Vil si at den er negativ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Jeg ser at denne er negativ, men tror dere EL er rett rundt hjørnet? (Det vil si før lørdag). Flo mener det skal være på lørdag, nemlig. Hva tenker dere? Hvor ofte ville dere sjekka med EL-test før helgen? 

En annen ting jeg synes er litt vanskelig å skjønne, er når man burde legge inn aksjer. Er det viktigst i dagene i forkant, pga sædens levetid, eller er det etter de første 24t at man har fått positiv test? 

IMG_20200203_200141.jpg

Anonymkode: 70873...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg ser at denne er negativ, men tror dere EL er rett rundt hjørnet? (Det vil si før lørdag). Flo mener det skal være på lørdag, nemlig. Hva tenker dere? Hvor ofte ville dere sjekka med EL-test før helgen? 

En annen ting jeg synes er litt vanskelig å skjønne, er når man burde legge inn aksjer. Er det viktigst i dagene i forkant, pga sædens levetid, eller er det etter de første 24t at man har fått positiv test? 

IMG_20200203_200141.jpg

Anonymkode: 70873...6a7

Den er negativ, ja :) Helt umulig å vite, dessverre. Hvor i syklus er du nå, og hvor lang syklus pleier du å ha? Vet du når i syklus du pleier å ha eggløsning? I dagene før og selve dagen skal vel være de mest gunstige dagene har jeg skjønt, da sædcellene kan leve opptil flere dager, mens egget lever bare ca.24t :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, J1994 skrev:

Den er negativ, ja :) Helt umulig å vite, dessverre. Hvor i syklus er du nå, og hvor lang syklus pleier du å ha? Vet du når i syklus du pleier å ha eggløsning? I dagene før og selve dagen skal vel være de mest gunstige dagene har jeg skjønt, da sædcellene kan leve opptil flere dager, mens egget lever bare ca.24t :)

De siste 4 månedene har jeg hatt syklus på 28 - 27 - 26 - 28. Har ganske stabil syklus, med andre ord. Pleier å ha EL ca 14-15 dager før IKM, så Flo har ganske så rett i beregningene sine vil jeg tro. Ønsker ikke å kaste bort en hel haug av EL-tester, så er derfor jeg lurer på om jeg skal være litt sparsom i testingen frem mot helgen :) Tusen takk for svar forresten! 

Anonymkode: 70873...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De siste 4 månedene har jeg hatt syklus på 28 - 27 - 26 - 28. Har ganske stabil syklus, med andre ord. Pleier å ha EL ca 14-15 dager før IKM, så Flo har ganske så rett i beregningene sine vil jeg tro. Ønsker ikke å kaste bort en hel haug av EL-tester, så er derfor jeg lurer på om jeg skal være litt sparsom i testingen frem mot helgen :) Tusen takk for svar forresten! 

Anonymkode: 70873...6a7

Jeg hadde ustabile sykluser og testet x1 hver dag (morgen). Når de ble sterkere testet jeg morgen og kveld :) Stemte alltid (bekreftet med temping)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 
På søndag fikk jeg fast smiley clearblue el tester. 
Men i dag, på tirsdag fikk jeg blinkende smiley? Hva betyr det, er eggeløsning over? 

Anonymkode: 4faa4...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 
På søndag fikk jeg fast smiley clearblue el tester. 
Men i dag, på tirsdag fikk jeg blinkende smiley? Hva betyr det, er eggeløsning over? 

Anonymkode: 4faa4...e0f

Hei! 

Jeg googlet dette, og på clearblue sine sider står det følgende: 

"Clearblue® Advanced Digital Eggløsningstest fungerer annerledes enn andre eggløsningstester, fordi den er utviklet for å detektere 2 hormoner – østrogen og LH. Når den oppdager en økning i østrogennivået, viser den høy fertilitet (et blinkende smilefjes), og fortsetter å vise høy fertilitet i de neste dagene, mens den leter etter LH-økningen din. Når LH-økningen er oppdaget, viser testen maksimal fertilitet (statisk smilefjes)."

Anonymkode: 70873...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen som kan si om denne her er positiv? Hadde negativ test i morges mens denne ble tatt kl 19. Antar den er positiv selv om streken ikke er like tjukk og rett i kantine? Når vil eggløsning være da? I morgen, eller torsdag? På forhånd takk for råd ❤️

IMG_20200204_191405.jpg

Anonymkode: 9737a...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som kan si om denne her er positiv? Hadde negativ test i morges mens denne ble tatt kl 19. Antar den er positiv selv om streken ikke er like tjukk og rett i kantine? Når vil eggløsning være da? I morgen, eller torsdag? På forhånd takk for råd ❤️

IMG_20200204_191405.jpg

Anonymkode: 9737a...46e

Synes ikke den er heeeelt positiv men rett rundt hjørnet. Kan være jeg tar feil også da. Test igjen for sikkerhetsskyld og legg aksjer 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fortvila akkurat nå.... er på CD 15 i dag, forrige syklus varte i 29 dager pga angrepille, og da hadde jeg positiv test CD 15. Har alltid hatt 28-dagerssyklus før angrepilla, men nå ser det ikke ut til noen tegn av eggløsning....noen som har en forklaring?

image.jpg

Anonymkode: a91d1...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...