Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne er vel positiv? Min første el-test.

Slutter på p-pillen for 18 dager siden. Fikk noen merkelige småblødninger i uken etter. De siste dagene graviditetstester jeg trodde var postitiv (men var nok skygger). 

Tok graviditetstest i dag, og synes jeg fikk svak, svak strek der også (eBay-test). Har hatt smerter i magen pluss veldig ømme brystvorter. Pleier ikke å ha det. Tok el-test bare for å sjekke 😂 spiller egentlig ingen rolle, for kjæresten er bortreist i mange uker uansett nå. Håpet var at el hadde vært! 

(rosa el-test, blå graviditetstest)

73E6B366-E3EE-4C54-B0F6-E5D5EE0F0FAE.jpeg

996ACAF7-CFF9-49FD-B9D1-2985E25DDD3D.jpeg

Anonymkode: 72cad...74e

Absolutt positiv El-test :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne er vel positiv? Min første el-test.

Slutter på p-pillen for 18 dager siden. Fikk noen merkelige småblødninger i uken etter. De siste dagene graviditetstester jeg trodde var postitiv (men var nok skygger). 

Tok graviditetstest i dag, og synes jeg fikk svak, svak strek der også (eBay-test). Har hatt smerter i magen pluss veldig ømme brystvorter. Pleier ikke å ha det. Tok el-test bare for å sjekke 😂 spiller egentlig ingen rolle, for kjæresten er bortreist i mange uker uansett nå. Håpet var at el hadde vært! 

(rosa el-test, blå graviditetstest)

73E6B366-E3EE-4C54-B0F6-E5D5EE0F0FAE.jpeg

996ACAF7-CFF9-49FD-B9D1-2985E25DDD3D.jpeg

Anonymkode: 72cad...74e

EL-testen er soleklart positiv :) Kan også skimte noe på graviditetstesten, men har ikke erfaring med den type test, så vil ikke uttale meg for verken det ene eller andre :) Men syntes kanskje det er vel tidlig med positiv graviditetstest så kort tid etter ppilleslutt? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, J1994 skrev:

EL-testen er soleklart positiv :) Kan også skimte noe på graviditetstesten, men har ikke erfaring med den type test, så vil ikke uttale meg for verken det ene eller andre :) Men syntes kanskje det er vel tidlig med positiv graviditetstest så kort tid etter ppilleslutt? 🤔

Kan hende det er for tidlig 😊 har ikke testet etter el før nå. Sluttet midt i brettet, om det skulle ha noe å si. Men tenkte kanskje man kunne få el ganske rett etter slutt. Rettere sagt: jeg håpet at el skulle komme kjapt, siden vi visste kjæresten skulle bort (offshore) 🙊 

Har ikke så mye peiling enda. Ble litt spontant bestemt, og så er jeg jo utålmodig allerede 😂

Anonymkode: 72cad...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan hende det er for tidlig 😊 har ikke testet etter el før nå. Sluttet midt i brettet, om det skulle ha noe å si. Men tenkte kanskje man kunne få el ganske rett etter slutt. Rettere sagt: jeg håpet at el skulle komme kjapt, siden vi visste kjæresten skulle bort (offshore) 🙊 

Har ikke så mye peiling enda. Ble litt spontant bestemt, og så er jeg jo utålmodig allerede 😂

Anonymkode: 72cad...74e

Godt spørsmål 🙈 Jeg selv sluttet i midten av Mai ifjor og fikk igjen mensen i slutten av Juni, og tenkte det var "normal tid" etter hormonprevansjon 😛

Hvis jeg hadde vært deg og hadde vært i tvil angående den graviditetstesten, hadde jeg tatt en digital, så hadde jeg fått det svart på hvitt :)

Typisk med positiv eggløsningstest (hvis det er EL og ikke graviditet den har slått ut på) når typen er borte 😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, J1994 skrev:

Godt spørsmål 🙈 Jeg selv sluttet i midten av Mai ifjor og fikk igjen mensen i slutten av Juni, og tenkte det var "normal tid" etter hormonprevansjon 😛

Hvis jeg hadde vært deg og hadde vært i tvil angående den graviditetstesten, hadde jeg tatt en digital, så hadde jeg fått det svart på hvitt :)

Typisk med positiv eggløsningstest (hvis det er EL og ikke graviditet den har slått ut på) når typen er borte 😫

Har nok bare antatt at det går an siden man KAN bli gravid av å glemme p-piller feks. Da må man jo ha en eggløsning også 😊 

Jeg får teste med graviditetstest når de kommer i posten 😄 og ja, det er skikkelig kjipt at han er borte. Kan bli laaaange prøverunder når han sannsynligvis vil være borte 50% av mine eggløsninger! 

Anonymkode: 72cad...74e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Første måned med el-tester her 👌 er i dag på syklusdag 14, vil dere si at denne er positiv eller at det er rett rundt hjørnet? 🤔

20190930_202810.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, duckly skrev:

Hei! Første måned med el-tester her 👌 er i dag på syklusdag 14, vil dere si at denne er positiv eller at det er rett rundt hjørnet? 🤔

20190930_202810.jpg

Vil si positiv, syns strekene har lik styrke☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Netteflette skrev:

Vil si positiv, syns strekene har lik styrke☺️

Takk for svar! ikke så lett å tolke disse strekene, blir så usikker 😅 satser på positiv!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok to på samme urin. Nærmer det seg?

2212D22B-EA4B-4299-AC54-019E4162B569.jpeg

Anonymkode: 251ee...a55

Ser sånn ut 👌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok to på samme urin. Nærmer det seg?

2212D22B-EA4B-4299-AC54-019E4162B569.jpeg

Anonymkode: 251ee...a55

Absolutt :) Hadde dette vært mine tester, hadde jeg testet både morgen og kveld nå for å være helt sikker på at jeg får en positiv test :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke der heelt enda, men lov å håpe de første dagene nå 🤞

Er på syklusdag 18 i dag, usikker på syklusens lengde, da jeg ikke har kommet i stabil syklus igjen etter MA. Får teste i kveld også, for å ikke gå glipp av lh-toppen :)

20191006_112332.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr dette at eggløsning er rett rundt hjørnet, eller at det har vært? Første gangen jeg prøver slike tester.. 

IMG_20191006_145818.jpg

Anonymkode: 1d2f6...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betyr dette at eggløsning er rett rundt hjørnet, eller at det har vært? Første gangen jeg prøver slike tester.. 

IMG_20191006_145818.jpg

Anonymkode: 1d2f6...70b

Det går ikke an å si utifra en test.

Anonymkode: cbeec...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betyr dette at eggløsning er rett rundt hjørnet, eller at det har vært? Første gangen jeg prøver slike tester.. 

IMG_20191006_145818.jpg

Anonymkode: 1d2f6...70b

Helt umulig å vite, kan være både før og etter :) Hvilken syklusdag er du på og hvor lang syklus pleier du å ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, J1994 skrev:

Helt umulig å vite, kan være både før og etter :) Hvilken syklusdag er du på og hvor lang syklus pleier du å ha?

Okay, er på dag 16. Pleier å ha en syklus på 32-33 dager :)

Anonymkode: 1d2f6...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okay, er på dag 16. Pleier å ha en syklus på 32-33 dager :)

Anonymkode: 1d2f6...70b

Da har nok ikke eggløsning vært. Fortsett å teste.

Anonymkode: cbeec...4d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Okay, er på dag 16. Pleier å ha en syklus på 32-33 dager :)

Anonymkode: 1d2f6...70b

Jeg har lik sykluslengde som deg, har EL stort sett mellom CD21-24 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okay, er på dag 16. Pleier å ha en syklus på 32-33 dager :)

Anonymkode: 1d2f6...70b

Fortsett å teste, du har sannsynligvis ikke hatt EL enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv eller rett før? :)

Legger også ved bilde av begge testene fra i går (morgen og kveld). Den blir iallefall sterkere 👏1570439635405.thumb.jpg.bfb4f61cc4816beb8af17cc12307d61d.jpg1570439515288.thumb.jpg.b2f6366ff0a7a4cfc636ba51e50ea3e1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...