Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan vil dere tolke denne testen? Ifølge app skulle eggløsning vært for to dager siden. Er denne positiv? Forstår meg dessverre ikke helt på disse testene. 

D9ECB852-4B74-4C80-841C-93D7091B9F3F.jpeg

Anonymkode: 7cdda...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! :) 

har noen spørsmål så jeg håper noen kan hjelpe meg med :) 

jeg hadde mensen den 30 april og den sluttet 4 mai.. igår kjøpte jeg el tester, og igår va den veldig sterk, men som sagt ikke positiv, på kvelden var den svakere og, det samme idag tidlig men nå ikveld var den helt negativ, altså ingen strek.. 

har hatt murring i magen 8 og 9 mai, så lurer på om dette kan ha vært en eggløsning, hadde også ømme bryst! 

Nå ikveld så har jeg mer slim enn di andre dagene :) 

Men kan el komme så tidlig etter mens? pleier å ha en syklus lengre på 22-28 dager, ikke helt likt for mnd til mnd :) 

denne mnd var den på 25. 

Blir ikke helt klok på dette.. 

håper på svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er denne positiv? 😄

59DDB8B0-CCDB-4C3F-A0A1-BD5980935B4A.jpeg

Anonymkode: ff263...73b

Syns den ser veldig positiv ut :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Tobarnsmorboys skrev:

Syns den ser veldig positiv ut :) 

Takk for svar 😄👍🏻

Anonymkode: ff263...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vil dere tolke denne testen? Ifølge app skulle eggløsning vært for to dager siden. Er denne positiv? Forstår meg dessverre ikke helt på disse testene. 

D9ECB852-4B74-4C80-841C-93D7091B9F3F.jpeg

Anonymkode: 7cdda...711

Jeg ville sagt den var positiv. Men test litt videre og se hvordan den utvikler seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Tobarnsmorboys skrev:

Hei! :) 

har noen spørsmål så jeg håper noen kan hjelpe meg med :) 

jeg hadde mensen den 30 april og den sluttet 4 mai.. igår kjøpte jeg el tester, og igår va den veldig sterk, men som sagt ikke positiv, på kvelden var den svakere og, det samme idag tidlig men nå ikveld var den helt negativ, altså ingen strek.. 

har hatt murring i magen 8 og 9 mai, så lurer på om dette kan ha vært en eggløsning, hadde også ømme bryst! 

Nå ikveld så har jeg mer slim enn di andre dagene :) 

Men kan el komme så tidlig etter mens? pleier å ha en syklus lengre på 22-28 dager, ikke helt likt for mnd til mnd :) 

denne mnd var den på 25. 

Blir ikke helt klok på dette.. 

håper på svar :) 

Jeg ville sagt du sannsynligvis hadde EL lørdag. Om testen var veldig sterk men ikke positiv fredag, og du ikke hadde testet før, og den ble svakere senere, så vil jeg tippe du var litt sent ute for å måle da den trolig ville vært positiv torsdag eller tidligere på fredag. Din vanlige sykluslengde og andre symptomer støtter at EL var på vei. 

Med en syklus helt ned på 22 dager kan du i teorien ha EL så tidlig som ca dag 8 av syklus. Lørdag 11. var dag 12 av din syklus, og gitt en lutealfase på 14 dager vil det gi mens på syklusdag 26. Det syns jeg ikke høres usannsynlig ut for deg. Med korte sykluser er nok lutealfasen noe kortere også, så mens på syklus dag 24-25 bør være helt innen forventning også denne syklusen. 

Om du vil være sikker kan du tempe fra neste syklus, eller du kan fortsette med å ta EL-tester de neste dagene for å se at de ikke blir (nesten) positive på nytt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lilypond skrev:

Jeg ville sagt du sannsynligvis hadde EL lørdag. Om testen var veldig sterk men ikke positiv fredag, og du ikke hadde testet før, og den ble svakere senere, så vil jeg tippe du var litt sent ute for å måle da den trolig ville vært positiv torsdag eller tidligere på fredag. Din vanlige sykluslengde og andre symptomer støtter at EL var på vei. 

Med en syklus helt ned på 22 dager kan du i teorien ha EL så tidlig som ca dag 8 av syklus. Lørdag 11. var dag 12 av din syklus, og gitt en lutealfase på 14 dager vil det gi mens på syklusdag 26. Det syns jeg ikke høres usannsynlig ut for deg. Med korte sykluser er nok lutealfasen noe kortere også, så mens på syklus dag 24-25 bør være helt innen forventning også denne syklusen. 

Om du vil være sikker kan du tempe fra neste syklus, eller du kan fortsette med å ta EL-tester de neste dagene for å se at de ikke blir (nesten) positive på nytt. 

Tusen takk for svar :) 

Vi hadde oss 5,6  og 9 mai, så får håpe at det kan ha skjedd noe då :) 

trodde ikke eggløsningen var så tidlig, men det kan jo kanskje forklare hvorfor vi ikke har klart å få en spire på 8-9 mnd med prøving :) var derfor eg tenkte eg sko ta el tester, men var tydeligvis litt for sen til å testen en positiv en da 😜 

når kan eg evt ta en graviditetstest nå da? 

 

Endret av Tobarnsmorboys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne? 

05BBD1F1-D72F-4769-BA84-E6CBA110E2B7.jpeg

Anonymkode: 2df51...7b0

Negativ, men kan se ut som at det nærmer seg. 

Anonymkode: 119b5...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om denne? Positiv eller like før?

C078D5AA-1C7A-4AFB-ABA1-02D170401E63.jpeg

Anonymkode: e2588...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om denne? Positiv eller like før?

C078D5AA-1C7A-4AFB-ABA1-02D170401E63.jpeg

Anonymkode: e2588...858

Like før :) 

Anonymkode: 119b5...507

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om denne?☺️

004345CF-F1B7-49A4-8F4E-30AC1ECA1BCC.jpeg

Anonymkode: 7cdda...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om denne?☺️

004345CF-F1B7-49A4-8F4E-30AC1ECA1BCC.jpeg

Anonymkode: 7cdda...711

Positiv :) 

Anonymkode: 119b5...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker selv denne er negativ. Men stiger den gradvis eller tilfeldig? Altså, kan jeg regne med at den blir positiv innen kort tid, siden den er ganske sterk? 

Er på syklusdag 13. De siste månedene har jeg ikke hatt EL før dag 18. 

4E9BB018-EB3C-4AF5-81D8-DEC5A14089CE.jpeg

Anonymkode: 0b8ea...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.4.2019 den 10.23, AnonymBruker skrev:

Har hatt positiv el test, og i går var den blitt negativ igjen (slik som bildet under viser). Kan jeg da stole på at eggløsningen er over, eller skal vi fortsette med sex annenhver dag fram til ikm? Vi er litt lei haha

5D5CEED0-1344-4C96-9198-408244D9AA06.jpeg

Anonymkode: 86543...f23

Eggløsning inntreffer 12-42timer etter at eggløsningstesten går fra positivt til negativ, altså opp til 48timer etter den positive testen.. sånn ca..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spoiler

 

Synes denne var vanskelig å tolke. Noen som vet? Synes teststreken er like sterk helt nederst, men resten av streken er litt svakere...

(begge testene ligger samme retning, kontrollstreken er den nederste)

FF4F2471-4F4F-499E-93DE-B2A15EE38B00.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er begge like negative? 

 

2019-05-14_08.26.33.jpg

Anonymkode: 4d4cd...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2019 den 8.28, AnonymBruker skrev:

Er begge like negative? 

 

2019-05-14_08.26.33.jpg

Anonymkode: 4d4cd...50d

Ja dessverre

Anonymkode: acfe3...90b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...