Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, puffy123 skrev:

Den vil jeg si er så godt som positiv, men ikke helt. Jeg hadde testet igjen i ettermiddag😁

I ettermiddag?  Man må altså ikke teste på morgenurin? 😅 Takk for svar ❤️

Anonymkode: 4d4cd...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

I ettermiddag?  Man må altså ikke teste på morgenurin? 😅 Takk for svar ❤️

Anonymkode: 4d4cd...50d

Babyplan anbefaler å teste mellom 12 og 20, ikke morgenurin faktisk. Men man må holde seg i 3-4 timer før man tester og ikke drikke mye disse timene (for konsentrert urin). Har lest at de fleste får positiv test på ettermiddagen 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knull og lag unger, det er sånn det blir barn. Forstår dere ikke dette bør dere kanskje ikke bli foreldre 😀

Rart det ble unger før i tiden...😀

Anonymkode: 4e7e3...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som kan tolke denne? :)

IMG_20190430_060359.jpg

Anonymkode: 4d4cd...50d

Tatt nå @puffy123

IMG_20190430_194455.jpg

Anonymkode: 4d4cd...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tatt nå @puffy123

 

Anonymkode: 4d4cd...50d

Strekene var litt uklare men sånn har noen av mine blitt også. Synes at test-streken er såvidt sterkere enn kontrollstreken nå, i hvertfall like sterke. Denne ville jeg tolket som positiv 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Knull og lag unger, det er sånn det blir barn. Forstår dere ikke dette bør dere kanskje ikke bli foreldre 😀

Rart det ble unger før i tiden...😀

Anonymkode: 4e7e3...d46

Hysj med deg 🤪 Hvis du blir provosert av at andre tar eggløsningstester vil jeg anbefale deg å ikke klikke deg inn på en tråd som kun handler om det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på noe! Igår fikk jeg mensen, og har det fortsatt idag. Bare på morro tok jeg en eggløsningstest, og streken ble ikke like sterk som kontrollstreken, men ganske synlig likevel. Dagen før mensen kom det også opp strek, men den var mindre synlig. Tok dessverre ikke bilde av dem:( Jeg trodde at under mensen så ville en EL-test vist helt negativt? Altså ingen strek. Jeg er ny på dette, men syntes dette var rart. Noen som vet? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bella90 skrev:

Jeg lurer på noe! Igår fikk jeg mensen, og har det fortsatt idag. Bare på morro tok jeg en eggløsningstest, og streken ble ikke like sterk som kontrollstreken, men ganske synlig likevel. Dagen før mensen kom det også opp strek, men den var mindre synlig. Tok dessverre ikke bilde av dem:( Jeg trodde at under mensen så ville en EL-test vist helt negativt? Altså ingen strek. Jeg er ny på dette, men syntes dette var rart. Noen som vet? 🤔

Jeg tror EL-tester alltid viser to streker, det gjør det hvert fall hos meg. Testen er kun positiv når test-streken er like sterk, eller sterkere, som kontrollstreken, alt annet er like negativt. 

Anonymkode: 119b5...507

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror EL-tester alltid viser to streker, det gjør det hvert fall hos meg. Testen er kun positiv når test-streken er like sterk, eller sterkere, som kontrollstreken, alt annet er like negativt. 

Anonymkode: 119b5...507

Ahh, okei, skjønner! :) Ganske annerledes fra graviditetstester, med andre ord! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Bella90 skrev:

Jeg lurer på noe! Igår fikk jeg mensen, og har det fortsatt idag. Bare på morro tok jeg en eggløsningstest, og streken ble ikke like sterk som kontrollstreken, men ganske synlig likevel. Dagen før mensen kom det også opp strek, men den var mindre synlig. Tok dessverre ikke bilde av dem:( Jeg trodde at under mensen så ville en EL-test vist helt negativt? Altså ingen strek. Jeg er ny på dette, men syntes dette var rart. Noen som vet? 🤔

Var den ca sånn som denne? For jeg er i samme bør som deg. Den nederste testen er fra før eggløsning, og den øverste er fra nå (en uke etter eggløsning). Håper at deg bygger seg opp til å bli en positiv graviditetstest 🤞🏻

4F2D95ED-6C53-4DC0-87BE-B49B7CE24484.jpeg

Anonymkode: 86543...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en EL-test i går, 9 uker på vei 😄

EDF469F8-81BD-4A96-B049-9290A2938F81.jpeg

Anonymkode: 119b5...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok en EL-test i går, 9 uker på vei 😄

EDF469F8-81BD-4A96-B049-9290A2938F81.jpeg

Anonymkode: 119b5...507

Så el testen trenger altså ikke å være positiv selv om man er gravid? :)

Anonymkode: 86543...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så el testen trenger altså ikke å være positiv selv om man er gravid? :)

Anonymkode: 86543...f23

Må ikke det nei, men denne er jo knall positiv da :) 

Anonymkode: 119b5...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må ikke det nei, men denne er jo knall positiv da :) 

Anonymkode: 119b5...507

Ja beklager, jeg trodde det var kontrollstreken 😄Den var veldig positiv ja!

Anonymkode: 86543...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2019 den 21.48, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere? 🙏

Siden jeg ikke hadde mensen denne mnd (egentlig rundt 5 april), så vet jeg heller ikke når EL skal være. Hadde jeg fått mensen den 5/4, så troor jeg med min 36 dager-ish-syklus at EL skal være rundt syklusdag 22.

Startet å teste med EL-tester nå på syklusdag 16. Ser det ut som jeg kan få EL i nærmeste fremtid? Kan jeg regne ut EL som om jeg hadde fått mensen til vanlig tid denne mnd?

Startet med temping på mandag, så ingenting å gå ut ifra på den fronten 😊 Håper noen der ute kan svare meg 🤞

-J-

1556221168329.jpg

Anonymkode: f74ec...22a

Litt OT kanskje. Men når du sparer på sånne tester fra dag til dag for å ta bilde av de, vil de ikke da kunne bli unøyaktige/endre farge? 

På mine står det i alle fall at de ikke skal leses av etter 10 min. 

Anonymkode: 2df51...7b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt OT kanskje. Men når du sparer på sånne tester fra dag til dag for å ta bilde av de, vil de ikke da kunne bli unøyaktige/endre farge? 

På mine står det i alle fall at de ikke skal leses av etter 10 min. 

Anonymkode: 2df51...7b0

Hva mener du med OT?

Har satt sammen et bilde av testene når de akkurat var tatt bilde av, hvis det gjør det lettere for deg å tyde?  Legger det ved her.

-J-

1556897460933.jpg

Anonymkode: f74ec...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med OT?

Har satt sammen et bilde av testene når de akkurat var tatt bilde av, hvis det gjør det lettere for deg å tyde?  Legger det ved her.

-J-

1556897460933.jpg

Anonymkode: f74ec...22a

Off topic.

Jeg bare lurte på om fargen holdt seg nøyaktig lik også etter 10 minutter, om du hadde erfaring med det? 

Anonymkode: 2df51...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Off topic.

Jeg bare lurte på om fargen holdt seg nøyaktig lik også etter 10 minutter, om du hadde erfaring med det? 

Anonymkode: 2df51...7b0

Ingen annen erfaring enn disse. Synes de holdt seg likeens.

-J-

Anonymkode: f74ec...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne positiv eller er det igjen bittelitt før teststreken er like sterk? Har sett meg blind på den. 

15572563790317563464874955042113.jpg

Anonymkode: b2668...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...