Amatariel Skrevet 5. april 2021 #4761 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg skjønner ingenting jeg. Positive tester i flere dager, både babyplan og CB rosa. Mulig det er helt kluss i syklusen osv etter en SA for en måneds tid tilbake. Noen som har opplevd lignende? 🤔 La forresten testene i feil fane i Premom-appen.. Anonymkode: f9ef7...f54 Er fullt mulig å ha positiv EL-test i mange dager ja. I vinter hadde jeg det fire ettermiddager på rad (EL-skjedde på kvelden den fjerde dagen hos meg). AnonymBruker skrev (18 timer siden): Fikk denne her, dag 9 i syklus. Dag 10 er den helt vekk. Kan det være at jeg har hatt eggløsning i mellomtiden da? Dette er min første syklus etter første mens med mange år med prevensjon... Anonymkode: 0e3d2...cd0 Dette er sannsynligvis en naturlig svinging. LH svinger jo hver dag, så styrken på testen vil variere når man tester. Det viktigste er uansett at både denne og den på dag 10 er negativ, og ergo ingen EL rett rundt hjørnet. Du må bare fortsette og teste - gjerne èn test hver ettermiddag - så får du forhåpentligvis en positiv test snart 🤞 Juvo skrev (53 minutter siden): Nå har jeg fått utslag på EL-test 5 dager i strekk. Bruker Clearblue rosa, og disse har vært veldig pålitelige tidligere(men har da kun slått ut positive 2 eller 3 dager på rad). Hadde en SA i starten av mars, og var da ca 5 uker på vei. Det hele gikk helt uproblematisk, med middels blødning og ingen smerter. Kan det være at kroppen min prøver å slippe et egg men ikke får det til? 🙄 Har kun hatt sex 1 gang fra blødningen stoppet til vi forsøkte denne runden, så noe graviditet er vel nokså usannsynlig 🙈 Noen som har opplevd noe lignende? Ikke veldig vanlig med 5 dager på rad. Hendelser der det har skjedd er ofte 1) hvis man er gravid (har du tatt en g-test som enten bekrefter om du har rester fra SA eller er gravid på nytt?) 2) hvis man har PCOS, da slår ofte EL-tester ut "uten grunn".
Juvo Skrevet 5. april 2021 #4762 Skrevet 5. april 2021 Herlighet. Etter positiv EL test 5 dager på rad ventet jeg spent på å få kjøpt en graviditetstest på apoteket. Det var kun åpent noen få timer idag, men det var ingen alternativ å vente. Jeg hadde en SA for 5 uker siden, og har nå blitt gravid igjen den første og eneste gangen vi hadde sex to uker etterpå 😯😍 I sjokk rett og slett! Håper denne holder seg godt fast! 🥰🌱 12
Sommerfuul Skrevet 5. april 2021 #4763 Skrevet 5. april 2021 Endelig positiv el test på CD18, streken var sterkere enn kontrollstreken allerede før 1 min, det liker vi! Usikker om jeg skal ta en til i kveld eller drøye til i morgen tidlig, får se. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #4764 Skrevet 5. april 2021 Tok denne testen nå nettopp, synes den virker positiv? Har også en del eggløsningsslim. Hadde sex tidligere i dag, men pga jobb er det ikke sikkert at kjæresten og jeg kan møtes i morgen. Føler en slags panikk. Om jeg har eggløsning i morgen, vil det være god nok sjanse det samleiet som skjedde i dag? Vet sædceller kan leve noen dager, men det gjelder vel ikke nødvendigvis like lang levetid på disse hos alle menn? uff, dette er stressende. Føler jeg traff på eggløsning i mars, men ble ikke gravid så føler et ekstra stressmoment pga det. Anonymkode: fcedf...7b4
Amatariel Skrevet 5. april 2021 #4765 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tok denne testen nå nettopp, synes den virker positiv? Har også en del eggløsningsslim. Hadde sex tidligere i dag, men pga jobb er det ikke sikkert at kjæresten og jeg kan møtes i morgen. Føler en slags panikk. Om jeg har eggløsning i morgen, vil det være god nok sjanse det samleiet som skjedde i dag? Vet sædceller kan leve noen dager, men det gjelder vel ikke nødvendigvis like lang levetid på disse hos alle menn? uff, dette er stressende. Føler jeg traff på eggløsning i mars, men ble ikke gravid så føler et ekstra stressmoment pga det. Jeg tenker at den ikke er helt positiv, men veldig nær. Vil tro du får en klar positiv test i morgen. Og da er det høy sannsynlighet for at EL skjer på onsdag. Sædceller kan leve i noen dager i forkant ja, det er noe de trives med - å vente på egget. Varierer absolutt hvor mange dager de er levedyktige, men 3 dager er det vanlig å regne med. Så kan man kanskje si oppmot 5-6 dager hvis det er superkvalitet. Man kan ikke gjøre mer enn å ha så mye sex som man kan og orker i dagene her mot/på positiv EL-test. Resten må man rett og slett krysse fingrene på. Det er bare 20% sjanse å bli gravid sånn sett fra naturens side hvis man treffer El og gjør alt riktig. Så man trenger en del flaks også. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #4766 Skrevet 5. april 2021 Amatariel skrev (5 minutter siden): Jeg tenker at den ikke er helt positiv, men veldig nær. Vil tro du får en klar positiv test i morgen. Og da er det høy sannsynlighet for at EL skjer på onsdag. Sædceller kan leve i noen dager i forkant ja, det er noe de trives med - å vente på egget. Varierer absolutt hvor mange dager de er levedyktige, men 3 dager er det vanlig å regne med. Så kan man kanskje si oppmot 5-6 dager hvis det er superkvalitet. Man kan ikke gjøre mer enn å ha så mye sex som man kan og orker i dagene her mot/på positiv EL-test. Resten må man rett og slett krysse fingrene på. Det er bare 20% sjanse å bli gravid sånn sett fra naturens side hvis man treffer El og gjør alt riktig. Så man trenger en del flaks også. Lykke til! Takk for svar. Så du tror kanskje at sjansen uansett ikke blir noe høyere enn maks 20% om det passer med sex i morgen eller ikke? Anonymkode: fcedf...7b4
Amatariel Skrevet 5. april 2021 #4767 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar. Så du tror kanskje at sjansen uansett ikke blir noe høyere enn maks 20% om det passer med sex i morgen eller ikke? Anonymkode: fcedf...7b4 Ja hvis man har sex og treffer EL så er sjansen rundt 20% for at det blir klaff. Har egentlig ikke sett noe statistikk over om det er lettere eller ei å bli gravid om man har sex èn eller fem ganger den fertile perioden. Er lett å tenke at man har "flere aksjer inne" om man har mer sex, og det er nok til dels riktig (tenker jeg). Samtidig sies det også at kvaliteten kan være litt dårligere om man har mye sex (kanskje ikke like mange aktive og ivrige soldater på ejakulering nr. 5). Men viktig å huske på at ved sex og èn utløsning så kommer det 300 millioner sædceller. Så det sier seg selv at det kan fint holde med den ene gangen for å bli gravid. 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #4768 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tok denne testen nå nettopp, synes den virker positiv? Har også en del eggløsningsslim. Hadde sex tidligere i dag, men pga jobb er det ikke sikkert at kjæresten og jeg kan møtes i morgen. Føler en slags panikk. Om jeg har eggløsning i morgen, vil det være god nok sjanse det samleiet som skjedde i dag? Vet sædceller kan leve noen dager, men det gjelder vel ikke nødvendigvis like lang levetid på disse hos alle menn? uff, dette er stressende. Føler jeg traff på eggløsning i mars, men ble ikke gravid så føler et ekstra stressmoment pga det. Anonymkode: fcedf...7b4 Tok en ny test nå, virker ikke så ulik den jeg tok i går. Men har mindre slim, og mer annen type utflod nå som ikke er strekkbar. Kan det bety at eggløsning allerede er over? Anonymkode: fcedf...7b4
Love90 Skrevet 6. april 2021 #4769 Skrevet 6. april 2021 Flere som kan tyde når el skjedde her? Når er den første negative testen her? Hadde el slim fra CD 11-14 og pleier alltid å ha det tilome eggløsningsdagen. Så regnet med el skjedde natt til CD 15 utifra det. Men synes ikke eggløsningstestene ble skikkelig negative fra CD 15 heller. Svakere enn CD 13 og 14 synes jeg, men fortsatt så sterke.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #4770 Skrevet 7. april 2021 Jeg prøver å skjønne meg på el-tester fortsatt. Tok en fra babyplan i dag på formiddagsurin (men ikke morgen) Den vil jeg tenkt var ikke positiv, men nesten..? men siden jeg er så usikker så tok jeg en clearblue på samme urin som viste fast smilefjes? er det sånn at clearblue sin er mye bedre og alltid til å stole på? Eller kan den vise feil pga konsentrert urin? Det var jo samme urin på babyplan sin så skulle ikke ha noe å si men.. Anonymkode: c23c5...4b7
Amatariel Skrevet 7. april 2021 #4771 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg prøver å skjønne meg på el-tester fortsatt. Tok en fra babyplan i dag på formiddagsurin (men ikke morgen) Den vil jeg tenkt var ikke positiv, men nesten..? men siden jeg er så usikker så tok jeg en clearblue på samme urin som viste fast smilefjes? er det sånn at clearblue sin er mye bedre og alltid til å stole på? Eller kan den vise feil pga konsentrert urin? Det var jo samme urin på babyplan sin så skulle ikke ha noe å si men.. Anonymkode: c23c5...4b7 Jeg vil ikke si at CB er bedre, men den er lettere å tolke. Strimler kan være litt lumske rundt EL, og ikke alltid like lett å se om strekene er like sterke. Derfor tar jeg også alltid en digital i tillegg dersom jeg er usikker på resultatet. Som oftest er min strimmel klar positiv eller klar negativ, så ikke så ofte en digital trengs. Men det hender jeg får en test slik som deg her, så da er det smart å ta digital. For som den da bekrefter, så er denne positiv. Det er lett å bli lurt fordi strekene ikke er like brede, men størrelsen på den skal ikke ha noe å si. Det er styrken som gjelder. Og jeg vil egentlig si at disse er veldig like i styrke. Men igjen, jeg ville og så vært usikker og tatt en digital her. Så vil si du kan stole på strimler, men i tvilstilfeller er det godt med en digital bekreftelse.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #4772 Skrevet 7. april 2021 Digital negativ strimler svakt positiv hva tror dere? Anonymkode: 259ab...97e
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #4773 Skrevet 7. april 2021 Meg rett over her, flere bilder: Anonymkode: 259ab...97e
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #4774 Skrevet 7. april 2021 Og her igjen, litt annet lys: Anonymkode: 259ab...97e
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #4775 Skrevet 7. april 2021 Vil gjerne legge til at den er tatt på meget utvannet urin, nå nettopp. Jeg vet ikke hvor i syklus jeg er, men har vært unormalt tissetrengt i to dager og kjente meg igjen fra jeg var gravid sist. Ville derfor ta en test. Den ene av dem, er Svak rosafarge på, men får det ikke med på bildet:/ Anonymkode: 259ab...97e
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #4776 Skrevet 7. april 2021 Amatariel skrev (3 timer siden): Jeg vil ikke si at CB er bedre, men den er lettere å tolke. Strimler kan være litt lumske rundt EL, og ikke alltid like lett å se om strekene er like sterke. Derfor tar jeg også alltid en digital i tillegg dersom jeg er usikker på resultatet. Som oftest er min strimmel klar positiv eller klar negativ, så ikke så ofte en digital trengs. Men det hender jeg får en test slik som deg her, så da er det smart å ta digital. For som den da bekrefter, så er denne positiv. Det er lett å bli lurt fordi strekene ikke er like brede, men størrelsen på den skal ikke ha noe å si. Det er styrken som gjelder. Og jeg vil egentlig si at disse er veldig like i styrke. Men igjen, jeg ville og så vært usikker og tatt en digital her. Så vil si du kan stole på strimler, men i tvilstilfeller er det godt med en digital bekreftelse. Hvor sikre er de digitale testene fra cb? Jeg tror kanskje jeg fikk svakt positiv strimmeltest (babyplan) søndag, mandag og kanskje tirsdag. Tok en digital test nå(angrer på at jeg ikke gjorde det på søndag og), og den viste sirkelen med lav fertilitet. Er det mulig testene med strimmel var negative og at eggløsning enda ikke har vært? Forvirrende Anonymkode: fcedf...7b4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #4777 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Digital negativ strimler svakt positiv hva tror dere? Anonymkode: 259ab...97e Synes jeg ser en svak strek på strimlene. Anonymkode: fcedf...7b4
Amatariel Skrevet 7. april 2021 #4778 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor sikre er de digitale testene fra cb? Jeg tror kanskje jeg fikk svakt positiv strimmeltest (babyplan) søndag, mandag og kanskje tirsdag. Tok en digital test nå(angrer på at jeg ikke gjorde det på søndag og), og den viste sirkelen med lav fertilitet. Er det mulig testene med strimmel var negative og at eggløsning enda ikke har vært? Forvirrende Anonymkode: fcedf...7b4 CB-testene skal være gode, det er i alle fall den erfaringen jeg har både av meg selv og av andre her. Hvis den smiler er det positiv test og har egentlig ikke hørt om falsk smil før (med unntak av PCOS'ere som kan oppleve dette pga. hormonforstyrrelser). Men hva tenker du på når du sier svakt positivt strimmeltest? EL-tester jo enten negativ eller positiv. Det vil alltid komme to streker på dem så, men er kun positiv dersom strekene er like sterke eller teststreken er sterkere enn kontrollstreken.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #4779 Skrevet 8. april 2021 Amatariel skrev (13 timer siden): CB-testene skal være gode, det er i alle fall den erfaringen jeg har både av meg selv og av andre her. Hvis den smiler er det positiv test og har egentlig ikke hørt om falsk smil før (med unntak av PCOS'ere som kan oppleve dette pga. hormonforstyrrelser). Men hva tenker du på når du sier svakt positivt strimmeltest? EL-tester jo enten negativ eller positiv. Det vil alltid komme to streker på dem så, men er kun positiv dersom strekene er like sterke eller teststreken er sterkere enn kontrollstreken. Ok, da misforstod jeg litt det med strimmeltest. De var sikkert ikke positive utfra det du skriver her. men, jeg blir veldig forvirret av den digitale testen. I går kveld viste den sirkel og lav fertilitet. Nå nettopp tok jeg ny digital test, som viser maksimal fertilitet - altså et smilefjes som ikke blinker. Er det til å stole på når det i går var lav fertilitet?? Og, er det da for sent egentlig å ha samleie i kveld? Føler meg fortvilet nå. Anonymkode: fcedf...7b4
Amatariel Skrevet 8. april 2021 #4780 Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): men, jeg blir veldig forvirret av den digitale testen. I går kveld viste den sirkel og lav fertilitet. Nå nettopp tok jeg ny digital test, som viser maksimal fertilitet - altså et smilefjes som ikke blinker. Er det til å stole på når det i går var lav fertilitet?? Og, er det da for sent egentlig å ha samleie i kveld? Føler meg fortvilet nå. Det er fullt mulig å gå fra lav til max ja. Mange har ikke en jevn økning opp til max, men går direkte dit. Det er helt normalt Det viktigste er at du har fått max - altså positiv test - og da betyr det at det er perfekt tid for sengekos. Sannsynligvis har du EL i morgen, og da er både i dag, i morgen og lørdag fertile dager. Så kos i vei Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå