Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Silfen skrev:

Kan være tidlig mandag holder da. 

Fikk et smil i dag tidlig også. Jeg er litt usikker på hva vi gjør. Bør testen være positiv helt til jeg legger meg i kveld for å ha en sjangs med AIH i morgen? Vi venter jo med sex, men tenker om testen blir negativ på dagen eller kvelden i dag er løpet kjørt og vi bare han ha sex på egenhånd?

Anonymkode: 31103...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Iom at dere hadde sex i går,  forgårs?  Så bør det holde. Iom at du har testet for el to døgn etter positiv test før så ville jeg sjanset på aih mandag.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Silfen skrev:

Iom at dere hadde sex i går,  forgårs?  Så bør det holde. Iom at du har testet for el to døgn etter positiv test før så ville jeg sjanset på aih mandag.  

Takk for svar igjen. Ja vi hadde sex tidlig i går. Vi satser på AIH i morgen tidlig. Bare håper alt går i orden med de på klinikken☺️

Anonymkode: 31103...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å tester etter eggløsningen.. Iforbindelse med at jeg skal ha innsett av fryseegg 3 dager etter positiv el test. Var på ul igår og da var 2 eggfolikker 9 mm, ( har tydeligvis eggløsning fra begge sider denne syklusen, og eggfolikken er 18-20 mm når den skjer) så da sa de at det enda er 3-5 dager til eggløsningen, om ikke 7 dager også.. Mn nå tok jeg en eggløsningstest som nesten er helt positiv... Pleier å ha så sterke streker dagen før jeg har positiv, og da pleier den å være sterkere enn kontrollstreken... Men er ikke det litt rart når de sa det enda er flere dager til eggløsninen utifra ultralyden :o hva synes dere?

image.jpeg

Anonymkode: 1c9ec...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er jo ikke positiv. Tror du bare skal forholde deg til når du får positiv test så slipper du å analysere og tolke negative tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Silfen skrev:

Den er jo ikke positiv. Tror du bare skal forholde deg til når du får positiv test så slipper du å analysere og tolke negative tester.

Ja, må vel slappe av litt mer.. Er så redd for å teste positiv imorgen eller torsdag, for da blir det avlyst pga helg.. Er vel derfor jeg stresser sånn med dette, og redd for å få positiv nå.. Får vell bare prøve å slappe av :) takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at det er kjipt, men skjer det så skjer det. Det er jo utenfor din mulighet til å gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første eggløsningstest ever. Trodde ikke alt var så smått. :fnise: Ser da positiv ut eller? Men hadde en SA for en uke siden så usikker på om det er graviditeten som henger igjen. Hcg på 2800 for en uke siden. Burde vel være ute av kroppen nå? :klo:

received_10157978085450601.jpeg

Anonymkode: 3cc00...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babystøv
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Første eggløsningstest ever. Trodde ikke alt var så smått. :fnise: Ser da positiv ut eller? Men hadde en SA for en uke siden så usikker på om det er graviditeten som henger igjen. Hcg på 2800 for en uke siden. Burde vel være ute av kroppen nå? :klo:

received_10157978085450601.jpeg

Den er meget positiv! :) om det er graviditeten eller hva det er vet jeg ikke! men positiv er den :)

Endret av babystøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Silfen skrev:

Er graviditeten mest sannsynlig. 

Virker som du har god greie på dette Silfen.  Her er graviditetstest og eggløsningstest sammen. Hva er dommen? :)

20161202_234615.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Silfen skrev:

Begge er positive.  Som sagt etter saen.  Prøv å test igjen om en uke. 

Æsj, da blir det sikkert ikke ny el før rundt juletider og frem mot månedskifte om ikke ting er klusset til pga SA. Takk for svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Trenger noe hjelp med å forstå noe ift clearblue eggløsningstester. Bruker den med dobbel hormonindikator.

Min syklus er 29 dager og fikk maksimal fertilitet en uke etter mensen. Hadde da masse sex dagen DLE ig samme dag. Uansett så ser jeg nå igår og idag at det kommer sånt blinkende smilefjes på displayet når jeg tester. Tar testene på morgenen som det stor man skal gjøre og da av morgenurinen. 

Hva skjer? Hvorfor slår det ut høy fertilitet fem dager før forventet mensen? 

kan det være at jeg ikke hadde eggløsning da det sko ur maksimalt en uke etter mensen? At den ekte eggløsningen faktisk skjer nå straks eller kan det være at jeg er gravid og derfor det slår ut positivt nå? 

Noen erfaringer? 

Anonymkode: 249c2...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Trenger noe hjelp med å forstå noe ift clearblue eggløsningstester. Bruker den med dobbel hormonindikator.

Min syklus er 29 dager og fikk maksimal fertilitet en uke etter mensen. Hadde da masse sex dagen DLE ig samme dag. Uansett så ser jeg nå igår og idag at det kommer sånt blinkende smilefjes på displayet når jeg tester. Tar testene på morgenen som det stor man skal gjøre og da av morgenurinen. 

Hva skjer? Hvorfor slår det ut høy fertilitet fem dager før forventet mensen? 

kan det være at jeg ikke hadde eggløsning da det sko ur maksimalt en uke etter mensen? At den ekte eggløsningen faktisk skjer nå straks eller kan det være at jeg er gravid og derfor det slår ut positivt nå? 

Noen erfaringer? 

Første tanke er at på EL tester så er de ikke best å ta på morgenurinen ;)

Det hender at kroppen ønsker å slippe et egg, gjør seg klar, men selve egget ikke ble sluppet. Da prøver den igjen etter X antall dager. Det er fullt mulig at det har skjedd dersom du får ny positiv EL test. 
Jeg vil tro dette og ikke at du er gravid. Ta litt :humpe: bare for å være helt sikker ;)
Og om det er graviditet så spiller det jo ingen rolle uansett, og dere har det bare litt ekstra godt ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm,,,kan noen si meg om denne ser positiv ut? Eller ser de sånn ut rett før? Blir de normalt sterkere og sterkere ? Forventet el er i morgen🤔

IMG_2685.JPG

Anonymkode: fde3f...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ved et nytt bilde av testen fra Igår og en fra nå nettopp. Den øverste er fra Igår og den nederste er fra nå nettopp.. hva tenker dere? 😜 Forventet el er i morgen...

IMG_2688.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, tr.heimspia83 skrev:

Første tanke er at på EL tester så er de ikke best å ta på morgenurinen ;)

Det hender at kroppen ønsker å slippe et egg, gjør seg klar, men selve egget ikke ble sluppet. Da prøver den igjen etter X antall dager. Det er fullt mulig at det har skjedd dersom du får ny positiv EL test. 
Jeg vil tro dette og ikke at du er gravid. Ta litt :humpe: bare for å være helt sikker ;)
Og om det er graviditet så spiller det jo ingen rolle uansett, og dere har det bare litt ekstra godt ! 

Hm ja kanskje det, men har sterke eggløsningsmerter. Det hadde jeg uken etter mensen da Cb testen slo ut fast smilefjes (maksimalt). Nå de siste dagene har det vært mer murring og stikking i livmortappen eller no. Fikk igjen idag blinkende ( betyr høy fertilitet) når jeg testet. 

Forventer mensen på fredag som kommer. Får teste litt senere igjen idag. Omså ta en graviditetstest imorra. Virker rart å skulle få eggløsning to dager før mensen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legger ved et nytt bilde av testen fra Igår og en fra nå nettopp. Den øverste er fra Igår og den nederste er fra nå nettopp.. hva tenker dere? 😜 Forventet el er i morgen...

IMG_2688.JPG

Ingen av de er positive.. Mn ser stigning.. Tipper du får positiv imorgen eller på torsdag :) ville hoppet til køys ikveld itilfelde den er positiv imorgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...