Gå til innhold

Hvorfor blir venninna mi sjekket opp av mange på byen, mens jeg sjelden blir det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 hours ago, AnonymBruker said:

Ja det går nok på at hun har en mer sensuell utstråling. 

Jeg har alltid hatt det, og fikk også alltid langt mer oppmerksomhet enn mine venninner. Selv de som var penere enn meg. 

Anonymkode: 960ad...b74

Hva betyr mer sensuell utstråling?Hvordan ser det ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser stor forskjell på mine venninner også. Jeg har en venninne jeg synes er kjempepen, men hun har en litt sjenert og skeptisk holdning som lyser igennom. Forsiktig type. Og det merkes på byen, hun blir sjelden sjekket opp. De to som alltid blir sjekket opp er veldig blide, tar initiativ til samtaler, danser mye. Og utstråling og sensualitet er det bare noen som har naturlig. Begge disse to har det. De kan virke flørtende selv om de er seg selv. 

Anonymkode: 823f8...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må flørte og invitere med blikket! Det er alfa omega på byen. 

Anonymkode: 4b136...356

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, herzeleid skrev:

Jeg tenker det trådstarter skriver om at hun har en sensuell utstråling og sånn sett virker mer åpen for kontakt, mens en som fremstår mer "seriøs" virker mer risikabel å sjekke opp. 

De færreste menn liker å bli avvist, og særlig i en periode der det er så stort fokus på "uønsket seksuell oppmerksomhet" kan det fremstå tryggere, og gi større spillerom, å sjekke opp hun som utstråler at hun er åpen for det, enn hun som virker mer reservert. "Ingen" ønsker at de skal være personen hvis tilnærminger kun er ubehagelig og lite velkomment. 

 

9 timer siden, wintergirl skrev:

Dette også ts👆

 

Det høres logisk ut ja. 

 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg signerer det de andre her skriver om kroppsspråk. Hva utstråler du - viser du interesse når du møter en du liker, eller venter du i bakgrunnen på at han skal finne deg?

Og så ber jeg deg om å huske at de som er ute på byen og sjekker, er ute etter de som framstår som mest tilgjengelige. Spesielt hvis de bare skal ha en one night stand. Hvis du vil det samme så må du bare kaste deg ut i det og "by på deg selv", men hvis du ønsker kjærestemateriale retter du oppmerksomheten mot den som virker seriøs og ikke så "på hugget". Flertallet av de du møter ute er nok ikke så seriøse, men det finnes andre. De er gjerne ikke så pågående, men mer tilbakeholdne.

Anonymkode: 2cb17...b38

 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare utstråligen som gjør det. Menn faller som fluer for kvinner som spiller på sensualitet. Men jeg mener: de fleste kvinner som spiller på det, er jo ikke sånne av natur eller noe. De spiller et skuespill, for å oppnå noe. Det kan du og lære deg: hvis du vil.

Anonymkode: da812...712

 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, venninna mi blir alltid sjekket opp på byen, hun elsker oppmerksomhet og spiser gutta opp med blikket. Jeg utstråler nok mer «Rør meg og jeg gir deg en rett høyre» om det ikke er noen jeg liker (foretrekker å sjekke opp fremfor å bli sjekket opp) 😂

Anonymkode: bfe86...bb9

 

Dere har nok rett! 

Anonymkode: 37754...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er umulig å svare på for oss som ikke har sett bilder av dere. Ofte er den enkleste forklaringen den beste: Hun har et mer tiltrekkende ytre enn deg. 

Anonymkode: 6eee4...519

 

Jeg synes det virker logisk at det handler om utstråling slik de andre her skriver, og ikke utseende rent fysisk. Det gir ikke mening at jeg ikke blir sjekket opp pga utseende sammenlignet med henne, hvis det kun handlet om at hun var finere enn meg rent fysisk. For det er ikke SÅ stor forskjell mellom oss. 

 

9 timer siden, Horten Market skrev:

Legg ut bilder, så kan vi gi deg fasiten. PM om du vil.

Menn legger merke til sensualitet, ja. Veldig.

Du skriver at du er av den seriøse typen, samtidig kan du kle deg like utfordrende som venninnen din. Her krasjer det litt. Du gir motstridende signaler. En mann som ser etter ei seriøs dame, vil kanskje rygge unna fordi du signaliserer det motsatte i klesstilen. Og en som ser etter ei å tulle med, blir skremt av det seriøse i fremtoningen. Så oppfordringen blir å være konsekvent i signalene du gir.

 

Jeg har nok ikke så høy tillit til dette forumet at jeg velger å dele bilder, verken offentlig på forumet eller på PM. 

Men ja du har nok mye rett i det du skriver angående motstridende signaler. Er kanskje noe av grunnen til at han jeg dater fattet interesse for meg på ordentlig? Jeg var "anstendig" kledd akkurat denne kvelden og det matchet kanskje utstrålingen jeg hadde.

 

Anonymkode: 37754...6b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men ja du har nok mye rett i det du skriver angående motstridende signaler. Er kanskje noe av grunnen til at han jeg dater fattet interesse for meg på ordentlig? Jeg var "anstendig" kledd akkurat denne kvelden og det matchet kanskje utstrålingen jeg hadde.

Anonymkode: 37754...6b8

Ja, og du skal ikke tenke så mye på at han først var interessert i venninnen din. Utseende er det vi fatter interesse for først, men så blir man kjent ... Du vet sikkert også om par som ikke matcher på utseende, men du skjønner godt hvorfor de falt for hverandre når du blir mer personlig kjent med dem. Så om andre kvinner er mer sensuelle enn deg, så har du kanskje noe som er enda mer interessant, men det må menn bli kjent med deg for å oppdage. Noe sånt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Horten Market skrev:

Ja, og du skal ikke tenke så mye på at han først var interessert i venninnen din. Utseende er det vi fatter interesse for først, men så blir man kjent ... Du vet sikkert også om par som ikke matcher på utseende, men du skjønner godt hvorfor de falt for hverandre når du blir mer personlig kjent med dem. Så om andre kvinner er mer sensuelle enn deg, så har du kanskje noe som er enda mer interessant, men det må menn bli kjent med deg for å oppdage. Noe sånt.

Ja, det virker logisk.

Men nå skriver du at det er utseende dere fatter interesse for først. Tenker du da at han syntes hun var penere enn meg først? 

Anonymkode: 37754...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotYou

Jeg blir alltid sjekka opp når vi er ute. Har opplevd at menn har kommet til bordet og spurt om å få slå seg ned, når mannen min sitter ved siden av. Han er heldigvis ikke noe sjalu, så vi ler bare av sånn i ettertid. Jeg anser ikke meg selv som ei sånn smellvakker rype, men jeg vet jeg er pen. Men mye mer enn det tror jeg det handler om min væremåte og utstråling. Jeg er veeldig flørtete i blikket, og smiler stort sett til alle jeg ser. 

Mannen min er verdens dårligste på å flørte, så i begynnelsen syns han ofte det var ubehagelig at jeg fikk oppmerksomhet fra andre da vi var ute, men nå blir han mer stolt. Litt sånn «styr unna, det her er er dama mi». 

Jeg tror mye handler om utstråling. Mange har nok oppfattet meg som ei luremus, men jeg bare er sånn. Smiler og flørter.. Vil ikke noe mer med det annet enn at det er gøy å flørte. Jeg flørter mye med damer også, og får mye oppmerksomhet fra de også. 

Hvis du vil ha mer oppmerksomhet bør du forsøke å være mer flørtete, og smile litt lurt. Se mer på personer, og ikke slipp øyekontakten med en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er penere enn deg og har en mer sensuell og åpen utstråling. Er ikke verre enn det

Anonymkode: e0f94...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er penere enn deg og har en mer sensuell og åpen utstråling. Er ikke verre enn det

Anonymkode: e0f94...f58

 

Svarer deg med det jeg skrev til en annen her: 

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg synes det virker logisk at det handler om utstråling slik de andre her skriver, og ikke utseende rent fysisk. Det gir ikke mening at jeg ikke blir sjekket opp pga utseende sammenlignet med henne, hvis det kun handlet om at hun var finere enn meg rent fysisk. For det er ikke SÅ stor forskjell mellom oss. 

Anonymkode: 37754...6b8

 

Anonymkode: 37754...6b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NotYou skrev:

Jeg blir alltid sjekka opp når vi er ute. Har opplevd at menn har kommet til bordet og spurt om å få slå seg ned, når mannen min sitter ved siden av. Han er heldigvis ikke noe sjalu, så vi ler bare av sånn i ettertid. Jeg anser ikke meg selv som ei sånn smellvakker rype, men jeg vet jeg er pen. Men mye mer enn det tror jeg det handler om min væremåte og utstråling. Jeg er veeldig flørtete i blikket, og smiler stort sett til alle jeg ser. 

Mannen min er verdens dårligste på å flørte, så i begynnelsen syns han ofte det var ubehagelig at jeg fikk oppmerksomhet fra andre da vi var ute, men nå blir han mer stolt. Litt sånn «styr unna, det her er er dama mi». 

Jeg tror mye handler om utstråling. Mange har nok oppfattet meg som ei luremus, men jeg bare er sånn. Smiler og flørter.. Vil ikke noe mer med det annet enn at det er gøy å flørte. Jeg flørter mye med damer også, og får mye oppmerksomhet fra de også. 

Hvis du vil ha mer oppmerksomhet bør du forsøke å være mer flørtete, og smile litt lurt. Se mer på personer, og ikke slipp øyekontakten med en gang. 

Flørter du på en invitererende måte når mannen din sitter rett ved siden av? Det krever i så fall mye tillit.

Anonymkode: af943...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å bekymre seg for ts. Enkelte jenter har bare dette "kom å knull meg"-blikket, noe som menn plukker opp rimelig kjapt. Og ute på byen med litt alkohol innabords, der man kanskje håper på one-night-stand, så blir disse jentene populære naturligvis. Men hvis man er ute etter en seriøs kjæreste så ligger ikke disse jentene først på listen akkurat. Da er nok heller jenter som ts mer aktuelle.

Anonymkode: 4c560...104

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du skal henge deg for mye opp i utseende. Det er noen få det ikke er håp for og det er noen få som er attraktive for alle. 

For min del befinner jeg meg nok i øvre sjikt av skalaen, uten at jeg ser fantastisk ut. Men jeg er 188 cm høy, har fremdeles mørkt hår og et ansikt som ikke er eksepsjonelt, men stødig (om det gir mening). Jeg ser ut som en mann kvinner tror de vil ha, er kanskje den beste beskrivelsen jeg har fått.  

Samtidig opplevde jeg da jeg var yngre og gikk ut med kompiser at en helt ordinær mann på 175 cm og viker i håret (noe som nok er mer krise i midten av 20-årene enn i slutten av 30-årene) alltid sjekket opp relativt flotte damer. For hans del var "trikset" at han var utrolig flink til å få folk føle seg komfortable i sitt nærvær. Høflig, hadde alltid noe å prate om (uavhengig av om han sjekket opp noen eller ikke) og gikk ikke på akkord med seg selv - hvis noen prøvde å drite ham ut så aksepterte han det ikke og var tøff nok til å stå opp for seg selv. Ikke overraskende er han i dag sjef på konsernnivå i et forholdsvis stort multinasjonalt selskap.

Poenget mitt er at utseende, utenfor ekstremtilfellene, ikke har all verden å si. Og at det er mye du kan gjøre for å kompensere for eventuelle fysiske skavanker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor henger du deg egentlig opp i at venninnen din ofte blir sjekket opp? Er dette en konkurranse for deg? 

Anonymkode: b2e91...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe å bekymre seg for ts. Enkelte jenter har bare dette "kom å knull meg"-blikket, noe som menn plukker opp rimelig kjapt. Og ute på byen med litt alkohol innabords, der man kanskje håper på one-night-stand, så blir disse jentene populære naturligvis. Men hvis man er ute etter en seriøs kjæreste så ligger ikke disse jentene først på listen akkurat. Da er nok heller jenter som ts mer aktuelle.

Anonymkode: 4c560...104

Takk for denne kommentaren :)

Anonymkode: 37754...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mann1979 skrev:

Jeg tror ikke du skal henge deg for mye opp i utseende. Det er noen få det ikke er håp for og det er noen få som er attraktive for alle. 

For min del befinner jeg meg nok i øvre sjikt av skalaen, uten at jeg ser fantastisk ut. Men jeg er 188 cm høy, har fremdeles mørkt hår og et ansikt som ikke er eksepsjonelt, men stødig (om det gir mening). Jeg ser ut som en mann kvinner tror de vil ha, er kanskje den beste beskrivelsen jeg har fått.  

Samtidig opplevde jeg da jeg var yngre og gikk ut med kompiser at en helt ordinær mann på 175 cm og viker i håret (noe som nok er mer krise i midten av 20-årene enn i slutten av 30-årene) alltid sjekket opp relativt flotte damer. For hans del var "trikset" at han var utrolig flink til å få folk føle seg komfortable i sitt nærvær. Høflig, hadde alltid noe å prate om (uavhengig av om han sjekket opp noen eller ikke) og gikk ikke på akkord med seg selv - hvis noen prøvde å drite ham ut så aksepterte han det ikke og var tøff nok til å stå opp for seg selv. Ikke overraskende er han i dag sjef på konsernnivå i et forholdsvis stort multinasjonalt selskap.

Poenget mitt er at utseende, utenfor ekstremtilfellene, ikke har all verden å si. Og at det er mye du kan gjøre for å kompensere for eventuelle fysiske skavanker.

Du har nok så rett. Og jeg vil heretter forsøke å investere mer energi i å få folk rundt meg til å føle seg vel i mitt nærvær. Det er jo lett å glemme, enten man er sammen med venner eller daten sin, eller er ute på byen. Man vil jo gjerne bli likt av andre, uten at jeg er avhengig av andres bekreftelse. 

Anonymkode: 37754...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor henger du deg egentlig opp i at venninnen din ofte blir sjekket opp? Er dette en konkurranse for deg? 

Anonymkode: b2e91...b9a

Det er jo irriterende når man er ute på byen sammen med én venn, at denne personen får masse oppmerksomhet og du selv sjelden får det. Det får en til å føle seg som en skygge. Men som sagt, dette er kun når jeg drikker. Når jeg er ute på byen er det for å ha det gøy, og jeg har det jo ikke gøy hvis jeg føler meg usynlig. Det er ikke snakk om noen konkurranse, for jeg føler på ingen måte at venninna min er bedre enn meg. Hun har sine kvaliteter, jeg har mine. Vi kan lære av hverandre og i denne tråden har jeg lært hva som gjør at hun har kvaliteter som menn faller for på byen. 

Anonymkode: 37754...6b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var singel, ble jeg sjekket opp langt oftere enn venninna mi, når vi var ute sammen. Jeg er vel egentlig ikke så mye penere enn henne, men jeg har fått høre (av en mann) at venninna mi ser så sur ut, og at jeg utstråler en mer sprudlende energi. Så jeg tror en del kan ligge der. 

Nå er jeg ikke singel, det er venninna mi, og nå blir hun sjekket opp oftere enn meg. Men nå tror jeg jeg utstråler mer "nei, nei, nei" energi, hvis en mann ser på meg :ler: noen gir selvfølgelig f i det, men jeg blir mindre sjekket opp nå.

Anonymkode: 339f2...661

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotYou
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flørter du på en invitererende måte når mannen din sitter rett ved siden av? Det krever i så fall mye tillit.

Anonymkode: af943...559

Ja, det kan jeg gjøre. Men er ikke ute etter å lure noen til å tro at det kan føre til noe, men det er spennende å flørte. Menn kan også flørte uten å ha hensikt i noe mer, og det er alltid uskyldig fra min side. Kun snakk om blikk og smil. Dersom noen kommer bort så introduserer jeg meg selvfølgelig som «kona til han ved siden av», og mannen min er alltid hyggelig. Han stoler fult på meg, og det kan han alltid gjøre. Hadde jeg ville vært utro hadde ikke det vært vanskelig, men det ville jeg aldri gjort! Uten tillitt har vi liksom ingenting, føler vi. Han er også en helt annen type enn meg. Han er en rolig mann uten behov for å ute å feste. Han liker å være hjemme framfor å oppleve nye ting, og det er helt greit. Jeg liker å inn i mellom dra ut for å danse med venninner. Han vet at jeg kan flørte, men vet at jeg ikke trår over noen grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi er frempå kg villig, liten by og ryktet går. Så gutta vet at de får der nå, hun sliter med litt diverse om dagen og ligger mye rundt. Derfor blir min venninne sjekket opp oftere enn meg selv om mange ser på henne som liten og rund. 

Anonymkode: 340a4...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...